Xbox 360 vs PS3 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 224
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CW Lover
    Xbox har også mulighet for Hdmi etter hvert.. Mange bedrifter som lager egne bokser du setter på Xboxen så du får flere utak.. Blant annet Hdmi
    Så da må du enten kjøpe ny xbox (ikke HD DVD spiller inkludert) eller ha en haug med addon for å få hd spiller og hdmi.. ikke mye tiltalende etter min smak akkurat.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gears of War til Xbox 360 er penere enn noe tilgjengelig PS3-spill. Men er det ikke sånn det skal være? Maskinene er relativt like i maskinkraft (PS3 har raskere RAM, krav til harddisk og større lagringsplass på skivene, men utover det er de skummelt like), og 360 har vært på markedet halvannet år lengre...om PS3-spillene allerede nå hadde vært penere og bedre enn de tilgjengelig hos konkurrenten hadde det sett mørkt ut for Microsoft.

Gi begge konsollene litt tid. Vil du sammenligne bør du sammenligne lanseringsspill, som Virtua Fighter 5 vs Dead or Alive 4, og Resistance: Fall of Man vs Project Dark Zero.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Vi vil se marginellt bedre grafikk og håntering av data i de nærmeste åra. Det du ser av PS3 grafikkmessig i dag er sånn cirka slik det kommer til å være. Dvs sånn ca slik PC grafikken har vært det siste året.
    Åssen vet du dette? Har du slik en magisk krystallkule innen spillkonsollbransjen? I såfall; gratulerer, du er en rik mann.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    At Cell prosessoren kan gjøre at spilla blir fantastisk mye bedre enn i dag kommer ikke til å skje. Vi vil se marginellt bedre grafikk og håntering av data i de nærmeste åra. Det du ser av PS3 grafikkmessig i dag er sånn cirka slik det kommer til å være. Dvs sånn ca slik PC grafikken har vært det siste året.
    Det tror jeg bare er tull.
    Cell prosessoren blir knapt utnyttet i dag og med 8 kjerner på 3.2Ghz har den uante muligheter innen spill, jeg tror vi vil se ganske mye bedre grafikk i de neste årene.
    var en artikke jeg leste om at utviklere i Japan mente de spillene vi ser i dag knapt ga Cell noe utfordring i det hele tatt.

Each unit on the EIB can simultaneously send and receive 16B of data every bus cycle. The maximum data bandwidth of the entire EIB is limited by the maximum rate at which addresses are snooped across all units in the system, which is one per bus cycle. Since each snooped address request can potentially transfer up to 128B, the theoretical peak data bandwidth on the EIB at 3.2 GHz is 128Bx1.6 GHz = 204.8 GB/s.
    204GB/s er rimelig raskt, dette er teoretisk og teori og praksis er ikke alltid det samme, men det er veldig imponerende likevel :-D

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Så da må du enten kjøpe ny xbox (ikke HD DVD spiller inkludert) eller ha en haug med addon for å få hd spiller og hdmi.. ikke mye tiltalende etter min smak akkurat.
    Sparer fortsatt penger..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått HD-DVD-drevet til Xbox 360 til å kjøre på PS3 ennå? Hadde vært hysterisk morsomt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW Lover
    Sparer fortsatt penger..
    Jeg ofrer gjerne en tusenlapp ekstra for en maskin som er vesentlig kraftigere, mer framtidsrettet og har alt i en boks. :-D

Håper noen får X Box HD DVD addon til å fungere!
    Det hadde vært supert.

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ofrer gjerne en tusenlapp ekstra for en maskin som er vesentlig kraftigere, mer framtidsrettet og har alt i en boks. :-D

Håper noen får X Box HD DVD addon til å fungere!
    Det hadde vært supert.
    Den ekke så mye kraftigere at den er vært 1500 kr mere..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller det egentlig noen rolle? Begge maskiner leverer forskjellige opplevelse. Greit, Xbox 360 med tilleggsgreier koster 5k, PS3 6k; det er da en ganske marginal prisforskjell. Du kan ikke spille Gears of War eller BioShock eller HD-DVD på PS3, og du kan ikke spille Metal Gear eller MotorStorm eller Blu-ray på 360. Hva man velger kommer da helt og holdent an hva man vil med boksen.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke testet PS3 ennå men gleder meg til å se på hva den har å tilby.
    Vært eier av 360 siden lanseringsdato og har vært fornøyd så langt.
    Hadde det ikke vært for støyen og enorm varmeutvikling hadde det vært
    en perfekt spillmaskin mener jeg.
    Nå har det vært et noe snevert utvalg av spillsjangre til Xbox hele tiden og
    jeg håper de tar seg opp litt på dette.

Her er litt teknisk info hvor konsollene sammenlignes.
    http://www.winsupersite.com/showcase/xbox360_vs_ps3.asp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 360 da den kom, det første spillet jeg hadde til den var Kamio, sså DOA4 og etterhvert oblivion.
    360 er solgt for lenge siden, nå har jeg en PS3 og NFS:Carbon.
    Vist jeg sammenligner carbon med eks kamio/DOA4 er grafikken på lik linje, de spillene som kom først til 360 er ikke på samme nivå som dagens 360 spill.

Om 11/5 år er ps3 spill på et annet nivå enn i dag.
    PS3 bør også ha et større potensiale enn 360 også, det er jo snakk om 8kjerner (ps3) vs 3kjerner(360)

I tilegg bruker jo 360 dvd plater, begrenset hvor mye man kan forè de med. MS har vell ikke gått ut å sagt at de kommer til å støtte spill på HDDVD med det første.

Ikke synes jeg at dvd avspilling på den er noe dålig heller, så langt jeg har klart å teste er den så og si på høyde med min denon 1920

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svar
    Jeg kjøpte 360 da den kom, det første spillet jeg hadde til den var Kamio, sså DOA4 og etterhvert oblivion.
    Vist jeg sammenligner carbon med eks kamio/DOA4 er grafikken på lik linje, de spillene som kom først til 360 er ikke på samme nivå som dagens 360 spill.

PS3 bør også ha et større potensiale enn 360 også, det er jo snakk om 8kjerner (ps3) vs 3kjerner(360)

I tilegg bruker jo 360 dvd plater, begrenset hvor mye man kan forè de med. MS har vell ikke gått ut å sagt at de kommer til å støtte spill på HDDVD med det første.

Ikke synes jeg at dvd avspilling på den er noe dålig heller, så langt jeg har klart å teste er den så og si på høyde med min denon 1920
    Det skal vel ikke rare dvd spilleren til for å få bedre avspilling på DVD, men addonen er helt super meget bra bildekvalitet. Nå prater jeg om 360 fordi som ikke skjønte det. Er foresten veldig fornøyd med Xbox foruten om støyen.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få bedre avspilling på dvd i forhold til hva?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svar

Å si at PS3 sine såkalte 8 "kjerner" har mer potensial enn 360 sine 3 kjerner viser hvor mye vranglære det finnes der ute.

Om du vil kun se hardware så kan du se det slik. Cell er teoretisk sett "kraftigere" enn xbox sin powerpc cpu. Men xbox sitt skjermkort er teoretisk sett kraftigere enn ps3 sitt. I teorien skal cell kunne gjøre ting som powerpc cpuen ikke skal klare, men dette er teori.

Har en 360 nå og er fornøyd med alt utenom støyen. Skal selvsagt ha en ps3 når prisen blir mer "riktig" og spillutvalget bedre

Om du vil vite mer kan denne linken være en god start:
    Playstation 3 vs. XBOX 360 - A Game Developer's Perspective - hardCOREware.net

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceraven
    Å si at PS3 sine såkalte 8 "kjerner" har mer potensial enn 360 sine 3 kjerner viser hvor mye vranglære det finnes der ute.

Har en 360 nå og er fornøyd med alt utenom støyen. Skal selvsagt ha en ps3 når prisen blir mer "riktig" og spillutvalget bedre

Om du vil vite mer kan denne linken være en god start:
    Playstation 3 vs. XBOX 360 - A Game Developer's Perspective - hardCOREware.net
    Og hvorfor er det vranglære?

Så lenge spillet er laget for å bruke disse 8 kjernene så er det 100% fakta at Cell er en vesentlig kraftigere prosessor.
    Du kan jo da sette en kjerne til å ta seg av forskjellige oppgaver, en til din person/bil etc. en kjerne til de andre i spillet, en til lys og vær osv.

Hvordan det er på grafikk prosessor siden har jeg ikke satt meg inn i, så det skal jeg ikke uttale meg om.

En annen ting er jeg at PS3 har 10ganger mer plass enn xbox, noe jeg håper spillutviklerene tar i bruk på en kreativ måte.
    Her synes jeg Microsoft kunner ha gjort det mye bedre, ved å integrere HD DVD drevet i den nye Xbox Elite til spillbruk.

Er for så vidt enig i at Xbox er et bedre kjøp i dag om du ikke har interesse av BD drevet, men jeg tror at fremtiden vil bringe mye spennende til PS3. :-D

PS leste en artikkel om univeritet i Bergen? som har kjøpt inn flere PS3 til undervisning i flerkjerne prosessering og at de sa at Cell prosessoren til og med er krafitgere enn deres supermaskin (nå vet ikke jeg hva den går ut på).
    IBM driver å konstruerer en ny supermaskin som skal bruke Cell, så at den er kraftig er vel ikke noe å si på :-D

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her synes jeg Microsoft kunner ha gjort det mye bedre, ved å integrere HD DVD drevet i den nye Xbox Elite til spillbruk.
    De kan nok sin historie og vet at det hadde vært en meget dum idé. En hel masse produsenter gjorde dette på nittitallet, og Atari gikk konk i stor grad på grunn av det, og Sega og 3DO opplevde store tap. Om Xbox-spill skulle begynne å sette krav til harddiskplass eller HD-DVD-drev hadde de plutselig fått langt færre kjøpere, noe som hadde ført til lavere spillsalg, og forsiktighet hos utviklere med å faktisk støtte den nye platformen, noe igjen fører til lavere hardware-salg, ad infinitum. Når en konsoll allerede er på markedet er det nok for sent å gjøre omfattende endringer på hardware, med mindre oppgraderingen blir svært rimelig.

Litt av samme grunnen til at PC-spill ikke begynte å komme på DVD før 2002/2003, de var redde for redusert salg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    De kan nok sin historie og vet at det hadde vært en meget dum idé. En hel masse produsenter gjorde dette på nittitallet, og Atari gikk konk i stor grad på grunn av det, og Sega og 3DO opplevde store tap. Om Xbox-spill skulle begynne å sette krav til harddiskplass eller HD-DVD-drev hadde de plutselig fått langt færre kjøpere, noe som hadde ført til lavere spillsalg, og forsiktighet hos utviklere med å faktisk støtte den nye platformen, noe igjen fører til lavere hardware-salg, ad infinitum. Når en konsoll allerede er på markedet er det nok for sent å gjøre omfattende endringer på hardware, med mindre oppgraderingen blir svært rimelig.

Litt av samme grunnen til at PC-spill ikke begynte å komme på DVD før 2002/2003, de var redde for redusert salg.
    Her har du jo og en ting som er mulig i dag.
    Hadde microsoft laget addonen til å kunne brukes til spill, så hadde det ikke vært vanskelig å integrere en slik løsning, og spillenene kunne utgis i 2 versjoner på 1 plate (DVD/HD DVD kombo plate) med DVD versjon på en side (til de som ikke vil spytte ut 1500kr til HD DVD drev) med reduserte egenskaper og HD DVD på andre siden, det hadde vært et smart trekk

Ikke tror jeg PS3 går konk pga sin BD drev heller, jeg tror heller at etterhvert når spillutviklerene får utnyttet plassen og prosessoren for det det er verd så vil det åpne dører for mye spennende :-D

Men dette må diskuteres i en ny tråd videre om du føler en iteresse for det. Det er ganske langt fra topic. :-D

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS leste en artikkel om univeritet i Bergen? som har kjøpt inn flere PS3 til undervisning i flerkjerne prosessering og at de sa at Cell prosessoren til og med er krafitgere enn deres supermaskin (nå vet ikke jeg hva den går ut på).
    IBM driver å konstruerer en ny supermaskin som skal bruke Cell, så at den er kraftig er vel ikke noe å si på :-D
    En liten detalj du glemte å nevne var at de kjøpte inn 5 PS3, og de 5 koblet isammen hadde en større regnekraft enn deres kraftigste superdatamaskin.. Fortsatt veldig imponerende for PS3 sin del.. Regnekraften er ekstrem i den maskinen, men grafikk-kortet er bedre på Xbox 360.. Så blir det store spørsmålet hva som er viktigst i spill.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sega lanserte en haug med varianter av Mega Drive/Genesis, både med og uten CD-drev, og drevet ble også lansert separat, som oppgradering. Det kom også ut endel kritikerroste spill, men ikke gadd å kjøpe dem likevel.

Selvsagt, alt er mulig, historien viser bare at konsoll-add-ons generelt er lite lurt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at ms utlater å putte inn HD DVD drev i den nye eliten kan jo tyde på at ms tror/vet at hd dvd kommer til å tape HD kampen.

Og hvor mye bedre er 360 sn GPU cs ps3 gpu?
    Tror ikke det er så stor forskjell på de i praksis jeg da.

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •