Xbox 360 vs PS3 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 224
    Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel

Syns du disse to ligner på hverandre?
    Kan bekrefte at det nederste bildet er inngame bilde fra Resistance.. og er den bildekvaliten man opplever i 1080i på en ekte HD TV og PS3. Det øverste bildet kjenner jeg ikke igjen. Ligner på grafikken til det første Wolfenstein spillet til PC :-)

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Er vel ikke et gameplay bilde det der? Synes ikke bevegelsene på "monstrene" og detaljer i lanskap var i nærheten av de man finner i GOW.
    Jeg har ikke tatt bilde selv, men jeg regner med det er gameplay. Jeg har sett nok videoer av Resistance til å vite hvordan det ser ut 'in action'.

Ang God of War: Det var et veldig bra spill som kom sent i PS2s utvikling. Resistance var et launch-spill. Å sammenligne dem blir derfor rimelig poengløst. Vent 4 år og sammenlign et tilsvarende spill med GOW da heller.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phantom: Det øverste bildet er tatt fra det aller første Medal of Honor-spillet som kom ut til PSX i 1996.

Her har du Wolfenstein:

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Jeg har ikke tatt bilde selv, men jeg regner med det er gameplay. Jeg har sett nok videoer av Resistance til å vite hvordan det ser ut 'in action'.

Ang God of War: Det var et veldig bra spill som kom sent i PS2s utvikling. Resistance var et launch-spill. Å sammenligne dem blir derfor rimelig poengløst. Vent 4 år og sammenlign et tilsvarende spill med GOW da heller.
    Gears of War jeg sammenlignet med ikke God of War. og tviler ikke på at det kommer spill med mye bedre grafik til PS3 etterhvert.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. ok. Trodde vi snakket om grafikk fra PS3-spill sammenlignet med tidligere Playstation-konsoller.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wolfenstein var jo bare helt konge da Flashback her ja...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det min sønn har sagt om det han har sett av PS3 i forhold til Xbox360 er dette: dårlig grafikk!

Jeg vet ikke mye om dette, men ser at Xbox360 kan leveres med HD spiller for ca 1600-1700 og ryktene vil ha det til at den spilleren også kan oppgraderes til å takle BlueRay plater............hmmmmmmmm

Eneste ulempen med Xbox360 slik jeg ser det er STØY! Men man kan visstnok sette på en annen vifte som støyer mindre.

uansett: PS3 er priset alt for høyt

EDIT: Fra og med dette innlegget t.o.m innlegg #188 i denne tråden, så har disse blitt flyttet fra PS3-testtråden http://avforum.no/forum/tester-video...illmaskin.html. Dette fordi denne diskusjonen begynte å bli vel mye PS3 vs. Xbox 360, og da hører den hjemme her.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på dårlig og dårligere grafikk. Å si at PS3 har dårlig grafikk, er litt å ta i, men at det er dårligere enn xbox 360 er en annen ting.

Tviler på at HD-DVD addon til 360 kan oppgraderes til å ta blu-ray, men at det i fremtiden vil være mulig å selge en blu-ray addon også kan være mulig, men lite sannsynlig da microsoft er pro hd-dvd. hd-dvd og blu-ray er 2 forksjellige teknologier og krever ulikt utstyr(laser).

Enig i at PS3 er dyr, men mye av det er nok pga av blu-ray. Så med tanke på at det er blu-ray spiller og spillekonsoll så er det ikke så ille allikevel.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo ikkje sammenligne dagens xbox 360 spill med dei første på ps3 da logisk sett da må man i tilfelle sammenligne med dei første spilla på 360..
    6000kr er mye penger men man får en veldi bra spillmaskin med nydelig design, blu-ray spiller (som ligger på ca 10.000) som har HDMI 1.3 med muligheter for fremtidens HD-lyd formater!
    Det er ikke noe sånt på Xbox 360, for å få en maskin som kan sammenlignes så må jo man kjøpe en digital lyd-kabel til 360 (ca 600kr) HD-Dvd drev (1800) og da kan man fortsatt ikkje spille av HD-lydformatene..
    Har selv begge deler og er ikke i tvil om at det er Ps3 jeg kommer til å kjøpe både spill og filmer til i fremtiden =)

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digital lydkabel til 360 koster jo bare 90kr på en hvilken som helst el-butikk. Tenker da på optisk kabel(toslink).

Nå har jeg bare xbox 360 (premium) og for min del så er det flere spennende spill på det enn på ps3. Eneste spillene jeg har lyst på som kommer til ps3 er final fantasy serien og gran turismo. Langt flere titler som frister meg på xbox 360. Ang blu-ray og hd-dvd, så venter jeg og ser ann løpet og kjøper meg evt en standalone spiller.

Grafisk så tror jeg de kommer til å bli ganske like.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg 360, rett og slett fordi den koster halvparten av PS3. Det finnes få Blu-ray filmer og velge i og foreløpig synes jeg det er for dyrt, derfor gadd jeg ikke å betale ekstra for noe jeg ikke føler jeg har bruk for enda. Og akkurat som Xbox 360, har sikkert PS3 noen "barnesykdommer" som ikke blir fikset før neste versjon av PS3 kommer i salg. Derfor har mange 360 spill også bedre grafikk, ikke fordi maskinen er noe bedre (tvert om), men fordi spillutviklere alltid bruker litt tid på å kunne utnytte maskinvaren. Slik har det alltid vært, jo lenger en konsoll har vært på markedet, jo bedre grafikk klarer de å tyne ut av den. Når det i tilegg er minimalt av spill å velge mellom og flaggskip som "GTA4" ikke lenger er ekslusivt til PS3 så jeg ingen grunn til å kjøpe meg PS3 enda. Men etterhvert skal jeg garantert ha meg en Godt å høre den ikke bråker da dette er det størst ankepunktet med 360, som med sin støvsuger-aktige lyd dreper mye av dynamikken og stemningen i spill som ikke har konstant action.

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er en bra maskin men den ekke vært penga.. Du får Xbox 360(Premium) til 3000 + HD spiller til 1500 det er 4500.. Da sparer du 1500 kr som du kan bruke på no annet.. Som f.eks Blu-ray spilleren som er kommet rykter om at 360'n får..De blir da like dyre men 360'n har da HD og Blu-ray spiller.. Så må du tenke på at spilla til PS3 er dyrere en Xbox spilla..

Graffikken på PS3 er overskrytt og.. Jeg har spilt på en projektor med 720i og Xbox'en hadde bedre bilde der.. Som sagt før i tråden.. PS3 har grumsete bilde.. Det som egentlig kan avgjør en krig mellom Sony og Xbox er spilla. Personlig mener jeg Xbox har bedre spill men det er jo smak og behag.. Tror btw at PS3 går sterkt ned i pris når Sony ser den er overprisa..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

360 bråker for mye

jeg har bestemt meg for å vente litt med kjøp av ps3, men jeg er ikke i tvil om at jeg kommer til å kjøpe den, jeg var blandt de første som kjøpte 360, men orket ikke ha den... makan til susing og bråk trodde jeg ikke var mulig. Jeg solgte den etter en helg Men det hører med til historien at jeg hater støy!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sommer1976
    jeg har bestemt meg for å vente litt med kjøp av ps3, men jeg er ikke i tvil om at jeg kommer til å kjøpe den, jeg var blandt de første som kjøpte 360, men orket ikke ha den... makan til susing og bråk trodde jeg ikke var mulig. Jeg solgte den etter en helg Men det hører med til historien at jeg hater støy!
    Den bråker bare når du spiller da og da har du vel på lyd så du hører ikke den?

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW Lover
    Den bråker bare når du spiller da og da har du vel på lyd så du hører ikke den?
    Hva med når det skal være helt stille da? (LES; sniking rundt i 1.pers spill. Og IKKE MINST på film.)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW Lover
    Graffikken på PS3 er overskrytt og.. Jeg har spilt på en projektor med 720i og Xbox'en hadde bedre bilde der.. Som sagt før i tråden.. PS3 har grumsete bilde.. Det som egentlig kan avgjør en krig mellom Sony og Xbox er spilla. Personlig mener jeg Xbox har bedre spill men det er jo smak og behag.. Tror btw at PS3 går sterkt ned i pris når Sony ser den er overprisa..
    Jeg synes grafikken er helt på høyde med Xbox.
    Og med tanke på at det fortsatt ikke er kommet noe spill som utnytter Cell prosessoren for det den er verd, så har jeg ikke noe tvil om at den kommer til å vise langt bedre grafikk enn hva xbox klarer.

1080p støtte gir den et fortrinn på spillsiden, og innebygget BD spiller med støtte for HD lyd i bitstream via HDMI 1.3 gjør at jeg mener den er mye mer fremtidsrettet enn xbox.

xbox har, som du sier, mange flere og bedre spill i dag, men det kommer til å utlignes etterhvert, den er og vesentlig billigere, men om du verdsetter BD spiller og mediafunksjonen så er den ikke noe dårlig kjøp.

Men om det kun er spill som frister så er selvsagt Xbox et bedre valg i dag. :-D

Jeg gikk til investering av PS3 pga:
    - Blu-ray støtte (har HD DVD fra før)
    - Mindre støy
    - Mer fremtidsrettet
    - Media funksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps3 har dårlig grafikk, er du morsom eller?

Xbox 360 har jeg eid noen dager men den gikk fort ut av huset. For en støyemaskin, ja den støyer noe aldeles forferdelig når jeg har lyd på også. Men det er ikke alt, dårlige spill, dårlig kontroll. Nei, er det noe som ikke er verdt pengene så er det xbox360. Jeg gikk tilbake til min gode gamle PS2 slimline, det var noe annet det. Mye bedre spill og mye bedre kontroll.

PS3 er mye mer verdt enn xbox360. Men jeg kjøper ps3 når den koster 4000.

Microsoft: hold dere til windows, IKKE lag spillkonsoller

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    ps3 har dårlig grafikk, er du morsom eller?

Xbox 360 har jeg eid noen dager men den gikk fort ut av huset. For en støyemaskin, ja den støyer noe aldeles forferdelig når jeg har lyd på også. Men det er ikke alt, dårlige spill, dårlig kontroll. Nei, er det noe som ikke er verdt pengene så er det xbox360. Jeg gikk tilbake til min gode gamle PS2 slimline, det var noe annet det. Mye bedre spill og mye bedre kontroll.

PS3 er mye mer verdt enn xbox360. Men jeg kjøper ps3 når den koster 4000.

Microsoft: hold dere til windows, IKKE lag spillkonsoller
    He he! Kjøpte PS3 i dag jeg og. Har eid 360 siden den ble lansert og så fram i mot lavere støy, men jaggu bråker denne en del og faktisk. kanskje ikke så mye som 360 men den er langt fra så stille som jeg trodde den skulle være. Som film avspiller syntes jeg den fungerer bra, men som spillmaskin så kan jeg bare konstatere at den ihvertfall ikke er bedre enn 360. Hører alle skryter av at denne konsollen er så fantastisk og så kraftig. BEVIS det DA!!! Den kommer et og et halvt år senere enn 360 og da burde den være en generasjon bedre og og det er den faktisk ikke. At Cell prosessoren kan gjøre at spilla blir fantastisk mye bedre enn i dag kommer ikke til å skje. Vi vil se marginellt bedre grafikk og håntering av data i de nærmeste åra. Det du ser av PS3 grafikkmessig i dag er sånn cirka slik det kommer til å være. Dvs sånn ca slik PC grafikken har vært det siste året.

Jeg inrømmer at jeg angrer littt på kjøpet i dag, men nå har jeg ihvertfall begge 2. De får stå der side om side )

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jeg synes grafikken er helt på høyde med Xbox.
    Og med tanke på at det fortsatt ikke er kommet noe spill som utnytter Cell prosessoren for det den er verd, så har jeg ikke noe tvil om at den kommer til å vise langt bedre grafikk enn hva xbox klarer.

1080p støtte gir den et fortrinn på spillsiden, og innebygget BD spiller med støtte for HD lyd i bitstream via HDMI 1.3 gjør at jeg mener den er mye mer fremtidsrettet enn xbox.

xbox har, som du sier, mange flere og bedre spill i dag, men det kommer til å utlignes etterhvert, den er og vesentlig billigere, men om du verdsetter BD spiller og mediafunksjonen så er den ikke noe dårlig kjøp.

Men om det kun er spill som frister så er selvsagt Xbox et bedre valg i dag. :-D

Jeg gikk til investering av PS3 pga:
    - Blu-ray støtte (har HD DVD fra før)
    - Mindre støy
    - Mer fremtidsrettet
    - Media funksjonen.
    Xbox har også mulighet for Hdmi etter hvert.. Mange bedrifter som lager egne bokser du setter på Xboxen så du får flere utak.. Blant annet Hdmi

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Hva med når det skal være helt stille da? (LES; sniking rundt i 1.pers spill. Og IKKE MINST på film.)
    I film bråker den lite.. Hadde det vært så stort prob for meg hadde jeg investert i det nye cd rommen som kommer.. Den er mindre støysom

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •