Xbox 360 vs PS3 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 224
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er enig med konklusjonen din i pkt. 13 tklev. PS3 er konsollenes high end maskin og high end koster akkurat slik det gjør ellers i Hifi verdenen. Jeg er veldig glad at Sony tok den helt ut og ga oss muligheten til å kjøpe en skikkelig fremtidsrettet maskin. (Jeg er generelt irritert over alle mellom stadie produkter som er laget for å melke penger ut av kundene). De som mener at den er for dyr eller ikke føler behov for å ha noe mer fremtidsrettet eller alt ekstra kan jo bare kjøpe en av de billigere konsollene. Dermed en god markeds situasjon for oss alle :-D

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Joda, jeg er enig i at PS3 er dyr. Men de har jo tross alt PS2, som fortsatt selger veldig bra. .
    Ikke uenig i det. Spørsmålet er hvor lenge de beholder den. De tyner vel de siste mulige kronene ut av konsollen, vil jeg tro. Et annet problem kan være at alle fagblad, butikker og bedrevitere vil snakke om "krigen" mellom PS3, WII og XBOX. Så lenge PS2 ikke nevnes i samme åndedrag, vil kanskje ikke forbrukerne regne den som et alternativ stort lenger.

Er også enig i at PS3 er en framtidsrettet boks. Men Sony trenger markedsandeler og salg også. Det var andre format enn VHS som i sin tid var både bedre og mer framtidsrettet, men VHS fikk volumet og vant galoppen. Til ergrelse for alle som hadde mer sans for kvaliteten på mediet.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh. Kjekt, det viste jeg ikke.. Men uten innebygd nettleser, så er det vel ikke så stort poeng, eller..?
    Først og fremst så vil jeg spørre dere ute hva dere skal med nettleser på PS3? Hva er egentlig poenget? Fleste av dere har vel en HTPC o.l til slikt bruk?
    Hvem gidder egentlig å sitte på nettet via hjemmekinoen?
    Min projector og hjemmekino er reservert til film og spill... :-D

Så hva er poenget sier du?
    Simpelt. Når du skriver mail/beskjeder til venner via xBox live eller bruker chat funksjonen.

Sitat Opprinnelig postet av Wireless...
    Jeg blir så satt ut av at folk mener det er bedre design og bedre å holde en X-box kontroll kontra en nydelig designet PS3 kontroll.. Hallo?
    X-box kontrollen er jo et kaos med designet laget av et barn..
    Slike innlegg er mer eller mindre patetiske.
    PS3 patrioter gir seg aldri, uansett hvor gode de motsatte argumentene er.

Personlig var jeg en "PS2 patriot" i mine gamle dager, men da jeg kjøpte 360 i høst, gikk jeg til en nøytral possisjon.

Vil forresten si meg enig at PS kontrollen kan være penere å se på, men elendig å bruke. Ble skuffa da jeg så designet på PS3 kontrollene.
    Sony brukte vel opp budsjettet på bluray komponenter, før kontrollene var ferdig designet..

Sitat Opprinnelig postet av crank
    PS3 for alle penga her.

Bare navnet til Microsoft gir meg et kaldt gufs av lange netter med reinstalering og virus.
    Min tur til å kommentere?

At du kommenterer at du bruker lange netter med reinstallering og sliter med virus, forteller meg at du verken har vett til å bruke maskinen eller nettet.

Jeg har brukt Windows i mange år uten et eneste problem. Ingen virus, ingen spyware o.l.. Skaff deg sikkelig nettleser (Opera f.eks) og slett programmer som "bearshare"..

Må dessverre melde at brukergruppen av f.eks bearshare ikke ser opp ned på data filer.
    Hadde du lastet ned en film på 49 kB? ....

Sitat Opprinnelig postet av Simen K
    noe spesielt jeg må gjøre for å spille musikken fra ipod i i for eks. TDU?
    Du trenger en USB kabel fra iPod til Xbox. Når du først har plugget den i, trykker du Xbox symbolet i midten av kontrollen (hold litt inne) og velger "select music" et eller annet på bunnen der. Da kan du velge ipoden som kilde..

Ikke akkuratt en korrekt guide, da jeg ikke husker det i hode. Men noe i den duren...

Til slutt vil jeg bare si (som sagt) at jeg stiller meg nøytral i denne diskusjonen. Jeg har alltid hatt Playstation og gikk for første gang for xbox i fjor høst.
    Personlig skal jeg nok gå til innkjøp av ps3 og Wii i løpet av de kommende månedene. Jeg skal ihvertfall ikke kjøpe PS3 før prisen har blitt redusert til 3000 kr.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra som blir skrevet her men vil ikke si meg enig i alt.
    Synes det står mye bra i denne linken
    Playstation 3 vs. XBOX 360 - A Game Developer's Perspective - hardCOREware.net

Prisen er ALT for høy, og for oss som allerede har en xbox 360 er ikke
    veien lang til HD for 1795,- istedenfor å svi av 6 høvdinger på en gang.
    Leste også i dag at PS3-versjonen som lanseres i europa ikke vil bli bakoverkompatibel med PS 1 og PS 2 noe som er veldig dårlig.
    Nå kjøper man sikkert ikke PS3 for å spille gamle spill, men noen har sine favoritter og det å ha muligheten vil bety en del for mange.
    Gleder meg til lanseringen uansett, blir gøy å se om de flopper i denne delen
    av verden.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MiR
    10. venn av meg tok med sin ps3 til meg for å teste den ut på min hd skjerm med hdmi noe vi aldri fikk til samme hva vi prøvdte så fikk vi bare ikke bildet.
    Til slutt koblet jeg ps3 opp med vanlig av kabel bare for å teste og fikk bilde (doh)vi justerte da ps3 til hdmi via video settings og det fungerte opperlig, men da min venn kom hjem fungerte ikke ps3 igjen pga den var satt til hdmi noe han ikke hadde, så han måtte kjøre tilbake til meg å koble den opp igjen for å få gjort om til vanlig av video signal, da er fint med knappen på xbox360 hvor man kan bytte på hdtv og tv gjort på 1 sec.
    Holder man on/off knappen foran på PS3 inne i 5 sekunder (til man hører et lite pip) så resettes video- og lyd til vanlig analog video/lyd.

Har min PS3 koblet opp til både projektor med HDMI og vanlig TV med S-video og må stadig gjøre det trikset der når jeg har brukt projektorern og skal over på TV.

Ganske irriterende at PS3 ikke kan sende signal på begge videoutgangene samtidig.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Først og fremst så vil jeg spørre dere ute hva dere skal med nettleser på PS3? Hva er egentlig poenget? Fleste av dere har vel en HTPC o.l til slikt bruk?
    Hvem gidder egentlig å sitte på nettet via hjemmekinoen?
    Min projector og hjemmekino er reservert til film og spill... :-D
    Nettleser er genialt. For min del så var det unskyldning nok til å kaste ut HTPCen ifra racket (PS3ern trengte plassen! ). Greit nok, jeg bruker ikke nettleseren ofte(1-2 ganger i måneden? , men det sparer meg å måtte ha en HTPC koblet opp de få gangene jeg evt. skal inn dit for å sjekke IMDB eller lese nyheter..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Hei, regner med at du vet at det er en forskjell på HD-DVD og Blu-Ray? Du kan ikke spille av Blu-Ray plater på HD-DVD spilleren som du kan kjøpe til Xbox360.. For ikke å snakke om at Xbox 360 ikke engang er en fullverdig HD-DVD avspiller (pga. mangel på mulighet til å sende ut HD-lyd). PS3 derimot er *både* den billigste Blu-Ray spilleren, samt har skikkelig HDMI utgang både for lyd og bilde.

Xbox 360 har 2 viktige mangler som gjør at den ikke egner seg til hjemmekino-bruk (som er viktig for meg):
    - HDMI
    - for liten HD
    - for mye støy
    (hmm, ble 3 punkter det).
    Håper virkelig det kommer en ny utgave av XBox 360 snart, det kan se ut som om den kommer til å løse på en del av de problemene jeg har med Xboxen..

PS: Den artikkelen du linker til er ifra 20. november 2006..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Mye bra som blir skrevet her men vil ikke si meg enig i alt.
    Synes det står mye bra i denne linken
    Playstation 3 vs. XBOX 360 - A Game Developer's Perspective - hardCOREware.net

Leste også i dag at PS3-versjonen som lanseres i europa ikke vil bli bakoverkompatibel med PS 1 og PS 2 noe som er veldig dårlig.
    Nå kjøper man sikkert ikke PS3 for å spille gamle spill, men noen har sine favoritter og det å ha muligheten vil bety en del for mange.
    Gleder meg til lanseringen uansett, blir gøy å se om de flopper i denne delen
    av verden.
    Her må du nok studere nyhetene litt bedre. EU PS3 vil fortsatt være bakover kompatibel med nesten alle PS1 og et begrenset antall PS2 spill. Det vil også komme bredere støtte med firmware oppdateringer.

Sony Computer Entertainment Europe - Virtual Press Office

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, regner med at du vet at det er en forskjell på HD-DVD og Blu-Ray? Du kan ikke spille av Blu-Ray plater på HD-DVD spilleren som du kan kjøpe til Xbox360.. For ikke å snakke om at Xbox 360 ikke engang er en fullverdig HD-DVD avspiller (pga. mangel på mulighet til å sende ut HD-lyd). PS3 derimot er *både* den billigste Blu-Ray spilleren, samt har skikkelig HDMI utgang både for lyd og bilde.

Xbox 360 har 2 viktige mangler som gjør at den ikke egner seg til hjemmekino-bruk (som er viktig for meg):
    - HDMI
    - for liten HD
    - for mye støy
    (hmm, ble 3 punkter det).
    Håper virkelig det kommer en ny utgave av XBox 360 snart, det kan se ut som om den kommer til å løse på en del av de problemene jeg har med Xboxen..

PS: Den artikkelen du linker til er ifra 20. november 2006..
    Det kommer en sort 360 til våren som har HDMI ut og større harddisk. Får håpe den har HDDVD drev innebygd og mindre støy for Microsofts skyld... Da kan den bli en utfordrer, gitt at prisen blir OK.

At PS3 ikke tar PS2 spill blir nok en killer for mange fans. Det burde de støttet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Det kommer en sort 360 til våren som har HDMI ut og større harddisk. Får håpe den har HDDVD drev innebygd og mindre støy for Microsofts skyld... Da kan den bli en utfordrer, gitt at prisen blir OK.
    Det verserer en del rykter rundt en svart 360 som skal lanseres ja, men såvidt jeg vet så har det fortsatt ikke kommet noen pressemelding som sier noe om detaljene rundt boksen. Personlig håper jeg at de velger å ikke inkludere HD-DVD drev internt, det er kun fordyrende, og vil ikke ha noen invirking på XBox 360 som spill-maskin.

PS3 drar i det minste nytte av Blu-Ray som lagringsmedie.Fordelen med det er 2-delt, det ene er at du får mere lagringskapasitet, som selvsagt kan være en veldig stor fordel. Det andre er at du slipper å rotere platen så fort for å få ut informasjon, dette gjør at spilleren bråker vesentlig mindre enn spilleren i Xbox 360 som går for full fart. (Spilleren til Xbox 360 har faktisk raskere overføring enn det PS3 sin Blu-Ray spiller har, for ikke å snakke om vesentlig raskere søketid.).

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Her må du nok studere nyhetene litt bedre. EU PS3 vil fortsatt være bakover kompatibel med nesten alle PS1 og et begrenset antall PS2 spill. Det vil også komme bredere støtte med firmware oppdateringer.

Sony Computer Entertainment Europe - Virtual Press Office
    PS3 dessverre ikke 100% bakoverkompatibel

ITpro: PS3 ikke bakoverkompatibel - Med PS2

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg ser det kan lett oppstå forvirring når ulike nettsteder ikke klarer å få dette riktig. Jeg stoler på presse uttalelsen til Sony som jeg linket til.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt greit nok, men de aller fleste klarer seg uten alt dette dersom den skal brukes som spill-konsoll.. og uansett så er det mye enklere å kjøpe ting i små porsjoner enn å betale alt på en gang.. Jeg betalt 2800,- for Xbox 360 premium, betalte 200,- for oppladbare batterier, resten trengte jeg ikke.. Altså halv pris i forhold til PS3 (6000,-)
    Da kan man jo starte med å sammenligne med den billige modellen, som sikkert kommer til å koste 4500-5000. Grunnen til at den ikke er billigere er at Sony heldigvis ikke har laget noen lobotomi-modell uten bluray, det vil si at man kan gi ut spill på bluray, noe som vil være en fordel.

At man får noe annet som gjør mindre billigere betyr jo ikke at det som gjør mer og koster mer er dyrt. Det er dyrere å kjøpe toyota enn å ta bussen, men det betyr jo ikke at toyota er overpriset.

Man kan sikkert få kjøpt PS3 på avbetaling, på samme måte som xbox + hddvd + Live. Eventuelt får man låne penger av mor. Halvparten nå, halvparten senere blir ikke halvparten så dyrt.

På den annen side, det hadde jo vært trist om man ikke hadde 360. Man trenger jo litt konkurranse, og det har aldri vært så få aktører i konsoll-markedet som det er nå. Det er rett og slett blitt en så stor greie at bare selskaper på størrelse med Sony og Microsoft kan delta, mens den tidligere kjempen i denne verdenen må delta i mosjonistklassen.

Edit: Prisnivået i Norge er forøvrig til å grine av: PlayStation 3 - Wikipedia, the free encyclopedia . Vurderer å kjøpe en i USA og heller bruke de sparte pengene til å kjøpe ny når den blir slitt ut og prisene har sunket her.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anti PS3-sang.. :)

The Best Anti-PS3 Song of the Weekend

Siden dette er en sang som handler om hvor "dårlig" PS3 er i forhold til Xbox-360 så tenkte jeg den passet her i denne tråden..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    At man får noe annet som gjør mindre billigere betyr jo ikke at det som gjør mer og koster mer er dyrt. Det er dyrere å kjøpe toyota enn å ta bussen, men det betyr jo ikke at toyota er overpriset.

Man kan sikkert få kjøpt PS3 på avbetaling, på samme måte som xbox + hddvd + Live. Eventuelt får man låne penger av mor. Halvparten nå, halvparten senere blir ikke halvparten så dyrt.
    For det første, som du selv sier, det at ting koster penger betyr ikke at det er dyrt. Live tjeneste du får med XBox 360 er utrolig mye bedre enn den du får med PS3, så det at du betale for å bruke denne (for å spille mot andre) er jo igrunnen billig i forhold til hva du får tilbake for det..

Norske priser på PS3 er horible, og det er typisk at Sony regner europeiske kjøpere som annen-rangs i forhold til japanske og amerikanske.. Bare det faktum at de ikke klarte en verdenslansering sier jo sitt om hvor lite prioritert Europa faktisk er..

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Best Anti-PS3 Song of the Weekend

Siden dette er en sang som handler om hvor "dårlig" PS3 er i forhold til Xbox-360 så tenkte jeg den passet her i denne tråden..

Blir spennende å se om det går så ille som de skal ha det til.

For det første, som du selv sier, det at ting koster penger betyr ikke at det er dyrt. Live tjeneste du får med XBox 360 er utrolig mye bedre enn den du får med PS3, så det at du betale for å bruke denne (for å spille mot andre) er jo igrunnen billig i forhold til hva du får tilbake for det..

Norske priser på PS3 er horible, og det er typisk at Sony regner europeiske kjøpere som annen-rangs i forhold til japanske og amerikanske.. Bare det faktum at de ikke klarte en verdenslansering sier jo sitt om hvor lite prioritert Europa faktisk er..
    I realiteten reflekterer vel prisene hovedsaklig den høye mva-satsen, lønningene til de som jobber i Sony Norge og den enorme kostnaden det er å følge forbrukerkjøpsloven.

Jeg var forøvrig ikke klar over at onlinetjenesten til PS3 er så bedrøvelig, hva er det i hovedtrekk som er problemet? Og er dette noe som ikke lar seg fikse?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd. Selv har jeg alltid vært Playstation-mann, og er keen på på PS3, dog ikke ved lansering, venter nok 6 mnd. XboX er kult, men er ikke helt men greie, er PS3 eller intet (kanskje jeg er litt sær...). Nei, venter til prisen har sunket litt, kanskje er vi om noen måneder også nærmere en vinner i HD-kampen.

Og btw, hva pris angår, ER Norge dyrt (hvorfor kan man jo diskutere). Feteste utgaven med 60GB-harddisk koster (mener jeg å ha lest) 6K i Norge, her i Tyskland ligger den på 600 euro ved lansering, noe som utgjør 1/5!! Det er forholdsvis mye...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sparer på å kjøpe i Tyskland forsvinner vel med mva-påslag ved fortolling. Men som Cax påpeker har vi en veldig bra forbrukerlov her hjemme. Skulle din tyske blir ødelagt har du en god heldagsjobb med å fikse retur og reparasjon, da forsvinner prisdifferansen kjapt.
    Men jeg er forøvrig helt enig, prisnivået er stivt i forhold til andre land. Ser man hva man får og har brukt for både Blu-ray og muligheten til medialink så er faktisk PS3 grisebillig

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite spørsmål, har Xbox 360 fra før av og lurer litt på å kjøpe PS3 i tillegg, hvilke spill tiltler er det som kommer eksklusivt til PS3 som man bare må ha? Mine må ha titler til 360 er: GOW, PGR, Halo og Forza motorsport.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn av toppen av hodet kommer jeg på Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, Devil May Cry 4, Tekken 6, Gran Turismo 5. Det nærmeste man kommer en eksklusiv must have NÅ blir vel Resistance, men det er jo mange som nekter å spille sånt uten mus og tastatur.

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •