Xbox 360 vs PS3 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 224
    Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    + Full støtte for USB tastatur og mus (koblet til Logitech trådløst mus/tastatur, og det fungerte uten videre, både til surfing og navigasjon i menyene. Kan også brukes for å taste inn navn/adresser etc. Veldig kjekt!
    Vil bare legge til at xBox 360 støtter fult ut USB tastatur. Bruker dagelig et USB tastatur til xBoxen. Er litt usikker på om musen fungerer, skal prøve når jeg kommer hjem.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Vil bare legge til at xBox 360 støtter fult ut USB tastatur. Bruker dagelig et USB tastatur til xBoxen. Er litt usikker på om musen fungerer, skal prøve når jeg kommer hjem.
    Ahh. Kjekt, det viste jeg ikke.. Men uten innebygd nettleser, så er det vel ikke så stort poeng, eller..?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men ryktene vil jo ha det til at Microsoft kneler prisene på 360 til 2500 for premium når PS3 kommer for virkelig å ta brodden, da er ikke jeg i tvil ihvertfall...

Hele mediasenteret kan de gjøre hva de vil med for min del. Jeg ser på spillbarhet, grafikk og underholdingsverdi i spill. Jeg har uansett kommet meg bort fra Windows-sodomaet så jeg kan ikke kople 360en til pcen...

Da jeg hadde 360en likte jeg at man kunne plugge iPoden i usben fremme og bruke egen musikk i bilpill f.eks.

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir så satt ut av at folk mener det er bedre design og bedre å holde en X-box kontroll kontra en nydelig designet PS3 kontroll.. Hallo?
    X-box kontrollen er jo et kaos med designet laget av et barn..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wireless...
    Jeg blir så satt ut av at folk mener det er bedre design og bedre å holde en X-box kontroll kontra en nydelig designet PS3 kontroll.. Hallo?
    Har ikke prøvd PS3, men den ser ganske lik ut som PS2, og Xbox-kontrollen er mye bedre og mer ergonomisk enn den ihvertfall.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wireless...
    Xbox 360 kontrollen er vesentlig mer gjennomtenkt enn PS3 kontrolleren, det er ikke konkuranse engang.. Det at den mangler rumble er i seg selv en brøler. Vekten og ergonomien synes jeg også er mye bedre med 360-kontrolleren, pluss at den benytter standard utskiftbare (samt oppladbare) batterier.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, 360-kontrolleren føles mer som den er lagd for å passe i hendene, PS2 kontrollene er for kantete og flate for mine hender i sammenligningen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Da jeg hadde 360en likte jeg at man kunne plugge iPoden i usben fremme og bruke egen musikk i bilpill f.eks.
    Det er faktisk et ganske godt poeng, jeg tror faktisk ikke PS3 har like god støtte for avspilling av musikk o.l. mens du er inne i spill som det Xbox 360 har.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd noe PS3 ennå men har vært eier av 360 siden lanseringsdato
    og er svært fornøyd. Selvsagt bråker dvd-spilleren for mye men jeg har
    som regel lyden godt på når jeg spiller.
    Kontrollene er totalt overlegne sony sine nye fjærvektskontrollere.
    Spillt litt PS2 og ble ikke imponert den gang og nå uten rumble blir det nok
    ikke bedre.
    Xbox får HDMI-kabel snart og HD-dvd'en har jo kommet. Ser komplett.no
    selger Premium med HD-DVD til 4990,- og det mener jeg er et mye
    bedre valg enn PS3. Er ikke noen ps-mann så dette har jo mye å si for
    min vurdering.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 for alle penga her.

Bare navnet til Microsoft gir meg et kaldt gufs av lange netter med reinstalering og virus.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok mye en smaksak hva man velger, hvilke spilltitler man har lyst på, hvilken håndkontroll man foretrekker osv. Når det gjelder tekniske ytelser, fordeler og ulemper, så ender de vel opp ganske likt. Har selv 360 og hatt den i et år, men kunne også tenkt meg PS3.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    PS3 for alle penga her.

Bare navnet til Microsoft gir meg et kaldt gufs av lange netter med reinstalering og virus.
    Hehe, Xbox 360 er blitt veldig stabilt. Virus har jeg aldri hatt, verken på PC eller Xbox 360 .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Har ikke prøvd noe PS3 ennå men har vært eier av 360 siden lanseringsdato
    og er svært fornøyd. Selvsagt bråker dvd-spilleren for mye men jeg har
    som regel lyden godt på når jeg spiller.
    Kontrollene er totalt overlegne sony sine nye fjærvektskontrollere.
    Spillt litt PS2 og ble ikke imponert den gang og nå uten rumble blir det nok
    ikke bedre.
    Xbox får HDMI-kabel snart og HD-dvd'en har jo kommet. Ser komplett.no
    selger Premium med HD-DVD til 4990,- og det mener jeg er et mye
    bedre valg enn PS3. Er ikke noen ps-mann så dette har jo mye å si for
    min vurdering.
    Hmmmm....så PS3 for en tusen lapp mer får en 40GB større HDD, WiFi, innebygd Blu-Ray (ser ut til å bli det ledende formatet?, samt at spillutviklere allerede nå roser ekstra lagringsplass), minnekortleser, innebygd power supply, mindre viftestøy, HDMI, native 1080p, Bluetooth, interaksjon med PSP, gratis spilling online......jeg er sikker på hva jeg føler er beste valg:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    noe spesielt jeg må gjøre for å spille musikken fra ipod i i for eks. TDU?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på tide å legge prisdiskusjonen død.

Konsoll med hd-dvd - 4990,-
    Trådløskort - 699,-
    Play and Charge Kit - 199,-
    3 år med Xbox Live - 1485,-

Det blir kjapt 7.383,- med miljøgebyr.

Da har du en 1,5.-generasjonmaskin med en masse løse deler hengende på utsiden som er varm og bråker, som ikke har digital skjermutgang (alvorlig talt, ville noen kjøpt skjermkort med bare VGA i dag?) og 20gb harddisk (som spillutviklerne ikke kan belage seg på at du har, fordi det finnes et "core system") og stygt utseende (greit, subjektivt) som du sannsynligvis aldri vil kunne bruke til noe annet enn det Microsoft lar deg bruke den til.

I tillegg kommer evig fortapelse når St. Peter oppdager at du har støttet opp under Microsoft.

Xbox 360 er billig på samme måte som en mobiltelefon til 1 krone med "skikkelig bra abonnement fra telenor med på kjøpet", uten batteri og med CRT-skjerm.

Jeg skal ha PS3. Vær sterk i troen, brødre.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Det er på tide å legge prisdiskusjonen død.

Konsoll med hd-dvd - 4990,-
    Trådløskort - 699,-
    Play and Charge Kit - 199,-
    3 år med Xbox Live - 1485,-
    Forsåvidt greit nok, men de aller fleste klarer seg uten alt dette dersom den skal brukes som spill-konsoll.. og uansett så er det mye enklere å kjøpe ting i små porsjoner enn å betale alt på en gang.. Jeg betalt 2800,- for Xbox 360 premium, betalte 200,- for oppladbare batterier, resten trengte jeg ikke.. Altså halv pris i forhold til PS3 (6000,-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, skal jeg har 360 så er det kun konsollen og spill som vil koste, batterier er billige, og vanlige batterier varer lenge. Jeg bryr meg ikke om mediacenter, trådløst nettverk, blueray7hddvd osv...

Jeg vil spille, period.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, har uansett ikke sansen for å måtte koble til PS3 kontrolleren på USB kabelen for å lade den opp. Det er ikke aktuelt å spille med PS3 kontrolleren mens USB kabelen står i.. Da liker mye bedre å bare plukke ut batteriene, og sette inn nye, og så sette de batteriene som stod i til lading slik at de er klare igjen til ny dyst når de jeg satte inn går tom (ca. 3-4 uker).

Newcomer MiR sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Tenkte det kunne være greit med en tråd som handler om fordelene/ulempene med PS3 vs Xbox 360.

Har selv hatt Xbox 360 siden den ble lansert, og fikk min japanske PS3 for ca. 1 måned siden. Her er iallefall noen av forskjellene:

Fordeler med Xbox 360
    + Bedre håndkontroll m/rumble og bedre ergonomi
    + Mulighet for HD-DVD, bra kvalitet på bilde, men kun optisk ut på lyd.
    + Bedre online-støtte
    + Vesentlig bedre spill-utvalg

Fordeler med PS3:
    + Større HD (60 GB vs 20 GB på premium utgaven av Xbox 360), pluss at støtte HD kan settes inn (tror jeg).
    + Blu-Ray innebygd. HDMI 1.3 gjør at både lyd og bilde kan overføres i full kvalitet til TV/forsterker.
    + Relativt stillegående (DVD spilleren til Xbox 360 bråker mye fordi den har så høy omdreiningshastighet).
    + Enklere å lagre filmer o.l. lokalt på PS3 HD, MP4-video støtte.
    + HDMI 1.3 (Xbox 360 støtter for øyeblikket ikke HDMI i det hele tatt.)
    + Innebygd nettleser
    + Full støtte for USB tastatur og mus (koblet til Logitech trådløst mus/tastatur, og det fungerte uten videre, både til surfing og navigasjon i menyene. Kan også brukes for å taste inn navn/adresser etc. Veldig kjekt!

Ulemper med PS3:
    - Håndkontroll går ikke i "stand-by" modus når du ikke bruker den, går relativt fort tom for strøm. Ofte den må lades på nytt etter 1 dags "bruk". Xbox 360 bruker standard batterier, som kan byttes ut med ferdig oppladete batterier.

Ulemper med Xbox 360:
    - DVD spilleren bråker mye når du spiller. Varierer litt ifra konsoll til konsoll.
    - Koster penger å ha full online-støtte (men relativt billig i forhold til hva du får igjen imho.)

Skal prøve å oppdatere denne meldingen etterhvert som jeg får mer erfaring/tilbakemeldinger. Men så langt er iallefall at min konklusjon at Xbox 360 er best til spilling, mens PS3 er best til film/media-center bruk. PS3 har veldig bra potensiale som spill-maskin, men kommer neppe til å realisere dette før mot slutten av året/neste år.
    Hei

ser du har skrevet mye bra her, men det er noen punkter jeg ønsker å tilføye etter dag med ps3 (har xb360)

Her har du punktene.

1. ingen achievements points på PS3, dette er vel kanskje en big deal for mange.

2. man må avslutte spillet du holdt på for å gå i chatte modus -
    med XB 360 kan du chatte når du vil samma hvilken spill du er i. <-- dette blir sikkert fikset med patch i fremtiden.

3.kan ikke laste ned ting i bakgrunnen, må vente til nedlasting er ferdig før du starter på neste -
    med 360 kan du laste ned ting mens du spiller og hvis du går online vil din nedlasting gå i pause og forsette
    når du er ferdig med ditt spill/online gaming. <-- dette blir sikkert fikset med patch i fremtiden på ps3.

4. Kontrollen kan ikke snakke med ps3 uten usb kabel med 360 trenger du bare å trykke engang på kontrollen og engang på konsollen og vips de snakker sammen. - ingen big deal og hvor ofte bytter man kontrollere ?

5. med ps3 kan du ikke høre dine egne mp3 sanger i spill - dette kan du med 360

6. HD kabler følger ikke med ps3, 360 følger det compenet (premium)

7. kan ikke koble ps3 med media center eller windows - 360 har vel fordelen der med tanke på enerett til windows.

8. ps3 er ikke 100 % bakoverkomp, Kan ikke spille alle PS1 og PS2 på PS3 - Europeisk PS3 spiller færre gamle spill - ITavisen : Nyheter

9. Ikke arcade på PS3, kun emulering av gamle ps1 spill til PSP - men dette kommer kanskje vel, jeg bruker mange timer på xbox arcade (doom,paperboy,mortal kombat3,pacman,street fighter 2, osv)

10. venn av meg tok med sin ps3 til meg for å teste den ut på min hd skjerm med hdmi noe vi aldri fikk til samme hva vi prøvdte så fikk vi bare ikke bildet.
    Til slutt koblet jeg ps3 opp med vanlig av kabel bare for å teste og fikk bilde (doh)vi justerte da ps3 til hdmi via video settings og det fungerte opperlig, men da min venn kom hjem fungerte ikke ps3 igjen pga den var satt til hdmi noe han ikke hadde, så han måtte kjøre tilbake til meg å koble den opp igjen for å få gjort om til vanlig av video signal, da er fint med knappen på xbox360 hvor man kan bytte på hdtv og tv gjort på 1 sec.

11. fant også ut at ps3 ikke klarte å lade kontrollen når ps3 maskinen var av slik xbox 360 gjør, ikke det at ps3 maskinen bråker mye...og irriterende å ha i kabelen da man ønsker å lade å spille samtidig. da er kjekt å ha ladebase stasjonen som 360, merker på disse små tingene hvor glad jeg er for det lille ekstra som helt sikkert kommer til ps3 etterhvert. trokke disse tingene til 360 var på release dagen om jeg ikke husker feil.

12.annen ting jeg lurte på er hva gjør man når batteriet i ps3 håndkontrollen blir dårlig, må man da kjøpe ny håndkontroll eller kan man sende inn sin ps3 kontroller eller hvordan fungerer det ?

13. kjøp xb 360 og wii til samme prisen av en PS3 men blueray på ps3 er jo nesten prisen alene

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MiR
    Hei

ser du har skrevet mye bra her, men det er noen punkter jeg ønsker å tilføye etter dag med ps3 (har xb360)

Her har du punktene.

1. ingen achievements points på PS3, dette er vel kanskje en big deal for mange.

2. man må avslutte spillet du holdt på for å gå i chatte modus -
    med XB 360 kan du chatte når du vil samma hvilken spill du er i. <-- dette blir sikkert fikset med patch i fremtiden.

3.kan ikke laste ned ting i bakgrunnen, må vente til nedlasting er ferdig før du starter på neste -
    med 360 kan du laste ned ting mens du spiller og hvis du går online vil din nedlasting gå i pause og forsette
    når du er ferdig med ditt spill/online gaming. <-- dette blir sikkert fikset med patch i fremtiden på ps3.

4. Kontrollen kan ikke snakke med ps3 uten usb kabel med 360 trenger du bare å trykke engang på kontrollen og engang på konsollen og vips de snakker sammen. - ingen big deal og hvor ofte bytter man kontrollere ?

5. med ps3 kan du ikke høre dine egne mp3 sanger i spill - dette kan du med 360

6. HD kabler følger ikke med ps3, 360 følger det compenet (premium)

7. kan ikke koble ps3 med media center eller windows - 360 har vel fordelen der med tanke på enerett til windows.

8. ps3 er ikke 100 % bakoverkomp, Kan ikke spille alle PS1 og PS2 på PS3 - Europeisk PS3 spiller færre gamle spill - ITavisen : Nyheter

9. Ikke arcade på PS3, kun emulering av gamle ps1 spill til PSP - men dette kommer kanskje vel, jeg bruker mange timer på xbox arcade (doom,paperboy,mortal kombat3,pacman,street fighter 2, osv)

10. venn av meg tok med sin ps3 til meg for å teste den ut på min hd skjerm med hdmi noe vi aldri fikk til samme hva vi prøvdte så fikk vi bare ikke bildet.
    Til slutt koblet jeg ps3 opp med vanlig av kabel bare for å teste og fikk bilde (doh)vi justerte da ps3 til hdmi via video settings og det fungerte opperlig, men da min venn kom hjem fungerte ikke ps3 igjen pga den var satt til hdmi noe han ikke hadde, så han måtte kjøre tilbake til meg å koble den opp igjen for å få gjort om til vanlig av video signal, da er fint med knappen på xbox360 hvor man kan bytte på hdtv og tv gjort på 1 sec.

11. fant også ut at ps3 ikke klarte å lade kontrollen når ps3 maskinen var av slik xbox 360 gjør, ikke det at ps3 maskinen bråker mye...og irriterende å ha i kabelen da man ønsker å lade å spille samtidig. da er kjekt å ha ladebase stasjonen som 360, merker på disse små tingene hvor glad jeg er for det lille ekstra som helt sikkert kommer til ps3 etterhvert. trokke disse tingene til 360 var på release dagen om jeg ikke husker feil.

12.annen ting jeg lurte på er hva gjør man når batteriet i ps3 håndkontrollen blir dårlig, må man da kjøpe ny håndkontroll eller kan man sende inn sin ps3 kontroller eller hvordan fungerer det ?

13. kjøp xb 360 og wii til samme prisen av en PS3 men blueray på ps3 er jo nesten prisen alene
    Burde egentlig ha redigert litt mer, men takk for svar, selv om det ble langt.. Vi er enige om mye, men du er kanskje litt vel fokusert på å finne feil med PS3 kontra Xbox 360 , men skal ta med de viktigste tingene du nevner i posten min.. <etterhvert>.

Punkt 1/5/3/6: Enig.

4. Ehh, skjønte ikke helt den. Jeg slår fint på PS3ern med kontrolleren, funker med en gang det. "Snakker" sammen med en gang. Det eneste idiotiske er at når du oppdaterer firmware på PS3ern så må du plugge inn USB kabelen, virker unødvendig..

7. Tja.. PS3 kan gjøre ganske mye av det samme, men det krever egen programvare som installeres på PCen. Ikke like strømlineformet som Win MCE, men det kommer vel.

8. Nåh, strengt tatt kan ikke Xbox 360 spille av alle Xbox spill heller.

9. Feil. Det finnes Arcade på PS3, du kan laste ned små spill akkurat på samme måte, samt kjøpe spill i online-butikken.

10. Har ikke hatt problem med akkurat det, men kan tenke meg at det kan være et problem. Men trenger mer informasjon om hva som nøyaktig var feilen, og om det evt. kan løses på en enkel måte.

11. Du kan faktisk lade opp kontrolleren på en vanlig USB-port på en datamaskin e.l., det er jo litt kjekt. Men foruten det så er jeg enig med deg. Tungvindt å måtte ha PS3 på for å lade den opp..

12. Godt spørsmål. Du kan vistnok skru den opp og bytte, men tror du må ha original batteri.

13. PS3 er verdt prisen, det er ingen tvil om det. Men det er ikke alle som har behov for en så kraftig maskin. Personlig mener jeg PS3 er billig, og at Sony har gjort rett i å sette en såpass høy pris. (PS2 er fortsatt en bra konsoll for de som ikke har råd til PS3.) Er slett ikke sikker på at det lønner seg å være billigst, så lenge den gir valuta for pengene.

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •