Xbox 360 vs PS3 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 224
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være ting som kommer i denne generasjonen... men den demoen du snakker om har jeg verken sett bilder eller video av, ikke har jeg lest om den før heller. Link?
    Demoen ble vist på PS3 pressekonferansen på E3. Jeg streamet denne fra GameSpot (tror jeg). Det kan jo være den fortsatt ligger ute. Det var en meget interessant pressekonferanse som kan anbefales på det varmeste.
    MS sin 360 pressekonferanse var tilgjengelig på samme sted. Men den har jeg ikke sett.
    Nintendo sin skulle komme. Om den gjorde det vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3 vs xbox 360!

vilken er best med best spill op plevelse????

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÅY.. nå gir du deg på et "skummelt" emne som bare byr på bråk. syns begge gir masse glede. Med PS3 får du en OK Blueray spiller attåt. Men prisen er litt stiv (også på spillene). Xbox360 er den jeg har mest erfaring med, og liker den godt, og nå begynner den å få endel solide spilltitler også. PS3 mangler de helt gode titlene enda...

Tror du kommer godt ut av det uansett hva du velger, men xbox har litt fordel med bedre tittler pr dags dato. Nintendo Wii er uansett den som gir deg helt nye spilleopplevelse, dette er en fantastisk maskin.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk, dette er omhandlet minst 1000 ganger på nettet.
    Smaken er som baken. Begge maskinene er bra.
    Noen vil mene det ene er drit og noen mener den andre er drit.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen liker morra og noen liker dattera.
    Jeg er åpen for eksperimentering med begge.

Hvorfor ikke ha begge liksom, hvis en har råd. Xbox 360 har titler jeg bare "MÅ HA" og det samme gjelder PS3.

Og HD-DVD/Blu-ray mulighet ser jeg på som en saftig bonus/ gave til forbukerne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Playstation slår alt! De beste titlene er og blir forbeholdt PS. Ps2 er jo t.o.m. bedre enn xbox 360. Ingen slår spillopplevelsen og kontrollen til ps heller. Jeg har eid xbox 360 og aldri mer, fungerer jo nærmest som en pc med vinduer som spretter opp men det værste er den dårlige spillfølelsen. Nei, ingen kan spill som ps.

Udødelige spill:

Metal gear solid, Tekken, Devil May cry, Gran tursimo, Grand Theft Auto osv osv

Newcomer MiR sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller ha kjøpt nintedo wii og xbox 360 for samme prisen av 1 ps3 som vil koste rundt 6000kr ifølge vg nett i dag. og da har vi ikke startet på spilla som vil ligge rundt 800kr og hd kabler som vistnok ikke følger med kjipt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MiR
    Jeg ville heller ha kjøpt nintedo wii og xbox 360 for samme prisen av 1 ps3 som vil koste rundt 6000kr ifølge vg nett i dag. og da har vi ikke startet på spilla som vil ligge rundt 800kr og hd kabler som vistnok ikke følger med kjipt

Må jo også ta med at wii og 360 blir endel dyrere når man skal ha litt tilleggs utstyr. Som f.eks HDDVD til xbox ++ PS3 har liksom "alt", men enig, den er for dyr.

Syns Sony har vært litt kjepphøye her, og leverer ikke varene ser det ut til . Hodene ruller allerede i PS avdelingen så...

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har også 360 og wii vært ute en liten stund.

Det blir forventa att prisen på ps3 vil synke 25% det første året

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iron audio
    vilken er best med best spill op plevelse????
    Jeg tolker dette innlegget som om du har null peiling på konsoller generelt og ikke noe spesielt forhold til noen av dem, og da må jeg bare svare Xbox 360. I den nåværende generasjonen (360, Wii, PS3) har den vært lengst ute på markedet og har klart best spillutvalg så langt. Wii kan komme sterkt tilbake når Nintendo får fart på originaltitlene sine, og de har tross alt en nyskapende måte å styre på, men tiden får vise hvordan det går. Når det gjelder PS3 er det den teknisk mest avanserte av maskinene (sammenlign PS2 med Xbox for et forventet forhold der), bittelitt bedre enn 360, og Sony sitter på mange titler folk ser frem til, men per dags dato? Lite interessant. Skal du ha en konsoll nå, kjøp 360. Skal du ha en konsoll om et år, spør om et år.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg tolker dette innlegget som om du har null peiling på konsoller generelt og ikke noe spesielt forhold til noen av dem, og da må jeg bare svare Xbox 360. I den nåværende generasjonen (360, Wii, PS3) har den vært lengst ute på markedet og har klart best spillutvalg så langt. Wii kan komme sterkt tilbake når Nintendo får fart på originaltitlene sine, og de har tross alt en nyskapende måte å styre på, men tiden får vise hvordan det går. Når det gjelder PS3 er det den teknisk mest avanserte av maskinene (sammenlign PS2 med Xbox for et forventet forhold der), bittelitt bedre enn 360, og Sony sitter på mange titler folk ser frem til, men per dags dato? Lite interessant. Skal du ha en konsoll nå, kjøp 360. Skal du ha en konsoll om et år, spør om et år.
    Dette er noe av det lureste jeg har lest på lenge.
    Som et tillegg til dette er det kanskje å en ide å se på brukte Xbox1 og PS2. Disse får du til meget bra priser og ofte sammen med flere spill.
    Er jo ikke sikkert du liker å spille på konsoll engang.

Kjelli

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox 360 vs. PS3

Tenkte det kunne være greit med en tråd som handler om fordelene/ulempene med PS3 vs Xbox 360.

Har selv hatt Xbox 360 siden den ble lansert, og fikk min japanske PS3 for ca. 1 måned siden. Her er iallefall noen av forskjellene:

Fordeler med Xbox 360
    + Bedre håndkontroll m/rumble og bedre ergonomi
    + Mulighet for HD-DVD, bra kvalitet på bilde, men kun optisk ut på lyd.
    + Bedre online-støtte
    + Vesentlig bedre spill-utvalg

Fordeler med PS3:
    + Større HD (60 GB vs 20 GB på premium utgaven av Xbox 360), pluss at støtte HD kan settes inn (tror jeg).
    + Blu-Ray innebygd. HDMI 1.3 gjør at både lyd og bilde kan overføres i full kvalitet til TV/forsterker.
    + Relativt stillegående (DVD spilleren til Xbox 360 bråker mye fordi den har så høy omdreiningshastighet).
    + Enklere å lagre filmer o.l. lokalt på PS3 HD, MP4-video støtte.
    + HDMI 1.3 (Xbox 360 støtter for øyeblikket ikke HDMI i det hele tatt.)
    + Innebygd nettleser
    + Full støtte for USB tastatur og mus (koblet til Logitech trådløst mus/tastatur, og det fungerte uten videre, både til surfing og navigasjon i menyene. Kan også brukes for å taste inn navn/adresser etc. Veldig kjekt!

Ulemper med PS3:
    - Håndkontroll går ikke i "stand-by" modus når du ikke bruker den, går relativt fort tom for strøm. Ofte den må lades på nytt etter 1 dags "bruk". Xbox 360 bruker standard batterier, som kan byttes ut med ferdig oppladete batterier.

Ulemper med Xbox 360:
    - DVD spilleren bråker mye når du spiller. Varierer litt ifra konsoll til konsoll.
    - Koster penger å ha full online-støtte (men relativt billig i forhold til hva du får igjen imho.)

Skal prøve å oppdatere denne meldingen etterhvert som jeg får mer erfaring/tilbakemeldinger. Men så langt er iallefall at min konklusjon at Xbox 360 er best til spilling, mens PS3 er best til film/media-center bruk. PS3 har veldig bra potensiale som spill-maskin, men kommer neppe til å realisere dette før mot slutten av året/neste år.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Fordeler med PS3:
    + Større HD (60 GB vs 20 GB på premium utgaven av Xbox 360), pluss at større HD kan settes inn (tror jeg).
    Det er flere "guides" på nettet som mer eller mindre bekrefter at større harddisk kan settes inn, f.eks. denne: GamersReports

Google viser flere linker (søkeord brukt: replace harddrive PS3)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har mulighet så test gjerne litt av medialinkbiten på begge konsoller. PS3 kan vel spille av endel nedlastet materiale som h.264 osv, mens XBOX360 har en bra link mot XP Media Senter?

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid vært PS-mann, og omtrent ikke sett på andre konsoller. Men for første gang vurderer jeg å vende PS ryggen. For det første er wii en revolusjon i spillopplevelse, til en fornuftig pris.

Jeg har også problemer med å se at PS3 gir så mye mer enn XBOX at det forsvarer den voldsomme prisforskjellen, Jeg er stygt redd for at PS3 taper viktige markedsandeler om de ikke priser ned konsollen.

Ja, PS3 er utstyrt med blueray-spiller, men for den vanlige konsumenten i gata er uansett ikke dette avgjørende. De som sørger for det viktige volumsalget er nok mer opptatt av prislappen, enn enkelte av oss her på forumet, som leser spesifikasjoner ekstra nøye.

Det er jo omtrent slik i dag at du får både wii og xbox til prisen av en PS3.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 360, men solgte pga forferdelig høy støy fra drev og vifte. Men jeg har hørt at nyere spillere fra November 06 er mye mer stillegående, stemmer dette?

Kunne god hatt en 360 til bilspill o.l...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hadde 360, men solgte pga forferdelig høy støy fra drev og vifte. Men jeg har hørt at nyere spillere fra November 06 er mye mer stillegående, stemmer dette?

Kunne god hatt en 360 til bilspill o.l...
    Kommer jo noen sinnsykt gode bilspill til PS3 da. GT HD demoen ser rå ut.. (Den er fritt tilgjengelig for nedlasting.) Motorstorm er jo også ganske snacksy, men er desverre bare 720p. Ikke at 720p er noe stort problem, men det kommer mange aliasing problemer på Pearl (1080p).

Det er forøvrig en fordel til med PS3, den støtter USB tastatur og mus, samt har innebyd internett nettleser. Det å kunne surfe på nettet er faktisk veldig kjekt, HTPCen er iallefall kastet ut av anlegget hos meg. PS3 gjør den jobben veldig greit. (Skal oppdatere min første post med dette, for det er faktisk en ganske viktig ting.)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste problemet her er at en casual gamer som meg ikke kommer til å blekke ut 6 høvdinger på en konsoll, nettet kan jeg surfe på macen uansett

Det eneste jeg hater med konsoller er at FPS spill er forferdelig, omtrent som å sy med boksehansker. Mye bedre på PC, men spill som NFS og mer seriøse bilspill liker jeg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hvis du har mulighet så test gjerne litt av medialinkbiten på begge konsoller. PS3 kan vel spille av endel nedlastet materiale som h.264 osv, mens XBOX360 har en bra link mot XP Media Senter?
    Xbox360 er veldig bra for å koble opp mot en ekstern PC (med XP Media Center), den kan spille av de fleste videoer o.l. som er lagret på en den PCen. Med PS3 så kan du lagre videofiler o.l. direkte på HD'en, eller koble til ekstern HD/brenne ut DVD osv. Den er ikke så veldig kompatibel enda, men den støtter h.264 (MP4) filer, utover det så vet jeg ikke så mye om hva den støtter. Det jeg synes er kult er å kunne laste ned HD trailere fra Apple.com, og så lagre de som MP4 i Quicktime Pro og så legge dem rett inn på PS3ern. HD-trailere er tøft!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    Jeg har også problemer med å se at PS3 gir så mye mer enn XBOX at det forsvarer den voldsomme prisforskjellen, Jeg er stygt redd for at PS3 taper viktige markedsandeler om de ikke priser ned konsollen.
    Joda, jeg er enig i at PS3 er dyr. Men de har jo tross alt PS2, som fortsatt selger veldig bra. Spillene er bra nok for de aller fleste, og de er ikke noe dårligere enn spillene som kommer til Wii. Greit nok, kontrolleren til Wii er kul, og kan for mange være viktigere enn HD-oppløsning og fancy ting som Blu-Ray osv.

PS3 er ikke noen automatisk suksess, men de har bygd en konsoll som er utrolig fremtidsrettet, HDMI 1.3 og Blu-Ray gjør at den har vesentlig lengre levetid enn nåværende Xbox 360..

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •