Xbox 360 vs PS3 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 224
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heh, da jeg så denne tråden (og den første posten som ba folk å styre unna fanboyfaktene) så måtte jeg nesten smile litt. Jeg tror nemlig ikke det finnes en eneste slik tråd på noe forum noe sted i hele verden som ikke glir over til forknytt skitkasting i løpet av sin levetid.

Uansett, jeg tenkte jeg skulle forsøke å komme med mine tanker (og et argument jeg ikke tror jeg har lest før, dog jeg har ikke lest hele tråden). Som eier av både den originale Xbox, en Xbox360, en PSP og en PS3 tror jeg nemlig at jeg skal være ganske balansert i mine ytringer.

Jeg kjøpte en Xbox i 2003 som skulle vise seg å bli en av mine største tekniske gleder med sin _enorme_ nytteverdi som mediacenter (moddet og med XBMC). Jeg tror ikke jeg har hatt noen teknisk enhet som har vært så mye brukt som den. På en vanlig dag står den påslått med TV-serier og/eller musikk kanskje fire-fem timer, og det har den gjort i fire år nå. I love it.

Når det er sagt så spilte jeg ikke spesielt mye med den, med unntak av noen rimelig heftige runder med Burnout (1,2,3) og diverse andre yndlingstitler. Jeg fant liksom aldri tiden til å spille så mye.

Da PSPen kom ut kjøpte jeg den fra Japan og det var med stor iver jeg pakket den ut flere uker før den kom i salg i Norge. Jeg brukte den på flyturer, i pauser på jobben, og på sofaen (Lumines ER avhengighetsskapende! .. men etter noen måneder så ble det liksom slutt på denne spillingen også, og den ble redusert til sporadisk bruk.

Jeg kjøpte min Xbox360 på lanseringsdagen, og det var helt surreal å se den fete grafikken på flatskjermen. Spillene så bra ut! Mediacenter-delen var desverre en katastrofe, og tross utallige forsøk på å installere Media Sharing på PCen, samt transcode360 og masse annet så ble det den gamle moddede Xbox-en som ble stående mest på. En annen ting som irriterte meg litt var at spillene virket som om de manglet sjel.. de var liksom ikke noe morsomme. Zuma fra Xbox Live og Lost Planet var egentlig de eneste spillene jeg virkelig spilte, og nå står den for det meste avslått. Jeg bruker den av og til når den gamle Xboxen ikke vil spille utvalgte DVDer, men det er stort sett det.

PS3en kom også i hus på lanseringsdagen. Etter en unødvendig krøkkete og langtekkelig setup-prosess var den oppe å gå. Jeg hadde plukket med Resistance: Fall of man og Motorstorm og testet begge titlene rimelig fort. Jeg ble rimelig satt ut over hvor bra det så ut, men det var en annen ting jeg la merke til også.. det var morsomt å spille igjen! Motorstorm har en flott og pretensiøs intro, og morsomme og gjennomtenkte videoklipp som virkelig setter stemningen. Det glir godt, og er generelt veldig underholdende. Resistance fikk jeg helt dilla på (tross at jeg egentlig avskyr FPS-spill med håndkontroller og spilte faktisk gjennom det på fire-fem dager (mange timer hver kveld). Historien og fortellerverktøyene var meget gode, og jeg ble sugd inn i handlingen og klarte nesten ikke å legge fra meg kontrolleren.

Dette ble sikkert en unødvendig lang post, men her kommer poenget; man kan krangle så mye man vil om Blu-Ray, HD-DVD, prosessor-kjerner og harddiskstørrelse... men på slutten av dagen så er det tross alt bare en ting som gjelder: hvilken konsoll bruker man faktisk? For meg er dette PS3en, fordi den gir meg den gode følelsen. Følelsen av å spille noe som er underholdende, følelsen av å eie noe som er eksklusivt og gjennomtenkt.. og det er alfa og omega for meg.

..men som alltid; your mileage may vary. Håper dette ble en post kjemisk renset for fanboyism og skitne kommentarer. Ha en fin dag

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo NÅ de gode Xbox-spillene kommer. Too Human, Mass Effect, BioShock.

Forøvrig veldig enig i det du sier om Resistance. Spille er så godt som totalt uoriginalt, men presentasjonen er så utrolig bra gjennomført at man sitter klistret likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter også med xbox, xbox360 og PS3, og er ikke å regne som fanboy av noen. Håndholdte er ikke helt min greie, så de har jeg styrt utenom. Konklusjonen min er litt anderledes enn den over. PS3 er en flott mediamaskin, men jeg savner spillene!? Det trodde jeg ikke skulle være mulig på arvtageren som PS2 som formalig flommet over av morsomme spill i alle kategorier. Jeg synes Motor Storm er flott å se på, og ypperlig som imponatorspill for kompiser, men etter noen runder så blir det drepende kjedelig. Det er ikke nok å bytte kjøretøy, når man skal kjøre om og om igjen på de samme 4? banene. Har litt mer sansen for RFOM, men heller ikke denne klarer å få meg i "må-bare-spille-en-level-til-selv-om-klokka-er-langt-på-natt-og-jeg-skal-på-jobb-i-morgen-modus" :-) Hvor er så spillene som gjorde PS2 til en slager, også blant andre familiemedlemmer? Jeg innser at dette nok delvis kommer av min smak innen spill. Jeg vet også at spillene kommer, men det har da gått snart 1,5 år siden lanseringen i resten av verden.

Det siste spillet som virkelig gjorde inntrykk på meg var GoW på 360. Det kan jeg ta frem og spille noen levels og fortsatt bli så ivrig at jeg glemmer tiden, selv om jeg har rundet det flere ganger. Livespilling synes også hakket vassere på 360 uten at jeg har prøvd allverdens på PS3.

Hos meg er det for tiden slik at PS3 er en mediamaskin, mens 360 er spillmaskinen. Jeg synes også 360-kontrolleren sitter litt bedre i handa, og savner rumblefunksjonen på PS3-kontrolleren. Så min konklusjon er at de egentlig utfyller hverandre bra, og at det er kjekt å ha begge to :-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    Jeg vet også at spillene kommer, men det har da gått snart 1,5 år siden lanseringen i resten av verden.
    Snart 1,5 år? Da går dine år fort, den ble lansert for omtrentlig et halvt år siden i Japan/USA.

Uansett, tar alltid litt tid før de skikkelig gode spillene kommer. Med unntak av SSX var vel ikke spillene som kom ut til PS2 det første halvåret noe særlig å samle på heller, for min del var det ikke før Onimusha: Warlords kom ut at jeg ble spesielt imponert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiden flyr når man har det gøy ops:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gloom303
    Dette ble sikkert en unødvendig lang post, men her kommer poenget; man kan krangle så mye man vil om Blu-Ray, HD-DVD, prosessor-kjerner og harddiskstørrelse... men på slutten av dagen så er det tross alt bare en ting som gjelder: hvilken konsoll bruker man faktisk? For meg er dette PS3en, fordi den gir meg den gode følelsen. Følelsen av å spille noe som er underholdende, følelsen av å eie noe som er eksklusivt og gjennomtenkt.. og det er alfa og omega for meg.

..men som alltid; your mileage may vary. Håper dette ble en post kjemisk renset for fanboyism og skitne kommentarer. Ha en fin dag

Der sa du det! ENig så enig!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant som det har blitt nevnt tidligere at slike tråder blir ofte preget av fanboys fra begge sider. Jeg føler meg en grunn ganske nøytral, jeg har spilt siden commodore 64 og 486 tiden. Det var før jeg klarte å skrive. Ellers har jeg hatt alle konsoller fra nintendo, microsoft og sony. Hadde også dreamcast fra sega en periode. Jeg har alltid hatt lyst på alle konsollene i de 2 siste generasjonene. Dvs n64, psx, gc, ps2, dc og xbox. Nå sitter jeg bare med xbox 360 fra siste generasjonen og sikler litt på wii, men ps3 frister ikke. Enkelt og greit pga av høy pris og få titler som frister.

Ang mitt syn og viten om ps3 vs 360 så har ps3 kraftigere cpu, mens 360 kraftigere gpu. I praksis tror jeg dette vil føre til en liten grafisk fordel til 360. Men tall om teoretisk ytelser er ikke alt, det er bare skryte faktor fra produsentene. Husker gamle rykter om at saddam hadde kjøpt mange ps2 for å beregne atomspreninger pga av at de hadde så stor regne kraft. I praksis så knuste vanlig xbox ps2 i ytelse og grafikk. Uansett så er det veldig høye skrytetall fra sony, men i praksis så er det mye enklere å utvikle spill til 360. Uansett så tror jeg ikke det er grafikken som kommer til å avgjøre kampen mellom xbox 360 og ps3. Først og fremst så er det spill det handler om, men nå er jo også hd-kampen og medie funksjoner også blitt en viktig del.

Uansett hva alle fanboys måtte tro så er både ps3 og xbox 360 langt svakere og mer begrenset enn dagens pc'er på både krafikk og praktisk regnekraft. Ang spill så har jo xbox 360 vært på markedet ett år lengre enn ps3, og derfor mener mange at den har den fordel når det kommer til det utviklerne har fått til av grafikk. Men dere tenker da ikke på at begge maskinene har vært under utvikling lenge og at ps3 sin forsinkelse er mye pga av bd? uten at jeg skal si noe sikker så tror jeg faktisk utviklingen av ps3 begynte før 360, så at utviklerne til ps3 har hatt mindre tid er bare tull.

Dette er i allefall mitt syn, feil eller riktig er opp til alle og enhver. Dette er et valg som alle og enhver må ta. Skal jeg ha 360 eller ps3, eller kanskje begge? Det viktigste er at man blir fornøyd og får glede av det man har kjøpt.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Uansett hva alle fanboys måtte tro så er både ps3 og xbox 360 langt svakere og mer begrenset enn dagens pc'er på både krafikk og praktisk regnekraft."
    Vel, grafikkmessig, tja, men det er fordi PS3/Xbox skal bare putte ut 1920x1080. Og RSX er en "oppgradert" 7800 gpu, så den er ikke noe sinke.

Men jeg leste nylig en test at Cell prosessoren alene kan knuse 7800GT.
    Ace's Hardware

Og i ren regnekraft er Cell 10ganger raskere enn Core2duo X6800 2.93 GHz.
    Så det du kommer med at de er svakere enn dagens ps'er er jo ikke sant.

Noe mer begrenset er de selvsagt siden de ikke kan oppgraderes, men de er fortsatt svært raske maskiner.
    Det er jo en grunn til at univeritetet i Bergen har gått til innkjøp at PS3 og selv sier at 5 PS3 har mer regnekraft enn deres supermaskin til 10mill!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3

Det er forresten ingen som kan si at PS3 ikke er bra, mange klager over pris, men du får mye for pengene. andre klager over dårlig utvalg av spill. men har de som mener dette sett ca 7 år tilbake når ps2 kom :-D hehe, sist jeg såg har ps2 solgt langt over 100 mill konsoller. PS3 er best på rollespill og det er der som teller mest for meg.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke gode rollespill er ute på PS3 da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvilke gode rollespill er ute på PS3 da?
    Vel trenger ikke lete lengre enn til oblivion. Og har du det spillet har du et perfekt rollespill i veldig lang tid fremover, så langt at du ikke bare forter deg gjennom det.tipper hvis du gjør alt vil det ta en plass mellom 600-800timer. alle gode RPGs trenger tid på seg. se bare på PS2 Final Fantasy 7 kom ikke første dagen det heller...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oblivion er bedre på Xbox 360 og PC, for der får man det med expansion. Samt at det har vært ute der i et år allerede. Dessuten er Mass Effect rett rundt hjørnet. FFXIII ser vi ikke noe til før tidligst om halvannet år (heldigvis ikke to da, nå da det går an å importere fra USA).

Sånn per dags dato er PS3 kun best på slåssespill (VF5 og Tekken DR), men klart, det vil sikkert endre seg.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha PS3 eller 360 - har enda ikke bestemt meg - det må komme et par kanon-spilltitler som jeg ikke klarer å motstå - har ikke sett noen potensielle klassikere enda.

I mellomtiden ble det en Wii, denne blir flittig brukt.

Som ekstra underholdning i sommer kjøpte jeg et par spill (brukt): Zelda,
    Ocarina of time og Majoras Mask. Har bestandig hatt lyst til å spille de, så nå var det på tide. N64en koples opp igjen.

Laber grafikk?? Ja - jeg syntes det var litt labert de første 5 minuttene, så tar spillets magi over. Det er faktisk helt kanon
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, vet hva du mener. Jeg driver på med Resident Evil 1-3 for tida, fremdeles knall, selv om særlig eneren ser litt...retro ut. Hadde igrunnen vært hendig å kunne rippe sånne gamle spill til harddisken, så man slapp å ha så mange covere stående...hylleplass er reservert siste generasjon.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hehe, vet hva du mener. Jeg driver på med Resident Evil 1-3 for tida, fremdeles knall, selv om særlig eneren ser litt...retro ut. Hadde igrunnen vært hendig å kunne rippe sånne gamle spill til harddisken, så man slapp å ha så mange covere stående...hylleplass er reservert siste generasjon.
    Resident Evil - det er bare topp. Har Zero, 1 og 4 til GC - men favoritten er nok 2eren til N64. Kanskje på tide å spille igjenom den igjen

Har for tiden "alle" spillemaskinene koplet opp, N64, Xbox, Gamecube og Wii - men det er plass til minst en til i stereobenken.

Har også god plass i bokhylla til flere spill Spill skal stå fremme!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Xbox har alle drittspillene som Halo og dette skvipet her. og for å ikke snakke om at du må kjøpe deg en ekstern HD-DVD spiller utenom til 1500kr+. HD-DVD er jo dødd ut uansett. hvem gidder i det hele tatt ha HD DVD, Når det er blueray som er fremtiden. Jeg kan ikke si jeg kjenner en som har eller kunne tenke seg å få seg HD-DVD uansett. PS3 har det som folk flest vil ha, bare mange ikke vet det riktig ennå. Men for all del, kjøp xbox hvis du har råd til å sløse vekk disse tusenlappene den koster. For ikke å snakke om Wii, huff den er tragisk den. Spillene der er bra i 1 dag, maks 1 uke så er du dritt lei. vinnende konsoll, jaja. eneste grunnen til jeg har kjøpt meg en, er for jeg skal ha "Smash Bros Brawl!"

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    Xbox har alle drittspillene som Halo og dette skvipet her. og for å ikke snakke om at du må kjøpe deg en ekstern HD-DVD spiller utenom til 1500kr+. HD-DVD er jo dødd ut uansett. hvem gidder i det hele tatt ha HD DVD, Når det er blueray som er fremtiden. Jeg kan ikke si jeg kjenner en som har eller kunne tenke seg å få seg HD-DVD uansett. PS3 har det som folk flest vil ha, bare mange ikke vet det riktig ennå. Men for all del, kjøp xbox hvis du har råd til å sløse vekk disse tusenlappene den koster. For ikke å snakke om Wii, huff den er tragisk den. Spillene der er bra i 1 dag, maks 1 uke så er du dritt lei. vinnende konsoll, jaja. eneste grunnen til jeg har kjøpt meg en, er for jeg skal ha "Smash Bros Brawl!"
    Holdt på å skrive et svar, men egentlig forventes det vel ikke noe svar her

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    morsomt med 12 år gamle troll

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12 år gamle troll tror ikke jeg hang med på den. Men hvis det skulle være alderen min så er jeg 27. og i tilfelle det det skulle være personlig negativt så får du spørre om en tråd der folk kan slenge dritt til hverandre ikke vondt ment.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0