PlayStation3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 74

Tråd: PlayStation3

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PlayStation3

Så da var også PlayStation3 presentert på E3.. Litt uoffisiell informasjon finnes her (blant annet).

Støtte for full 1080p oppløsning og avspilling av Blu-Ray plater (inkl filmer), samt SACD. HDMI utgang og støtte for trådløst nettverk. Støtte for Bluetooth håndkontroller, i alt 8 stykk. 6 usb-utganger, av fire foran og to bak samt full multimedia-støtte.

Mens nyeste kryssboks er i stand til hele 115 gigaflops (noe som er vanvittig mye sammenliknet med en standard pentium4), vil PlayStation3 greie 218 gigaflops. Den kan dermed ganske nøyaktig gjøre dobbelt så mange beregninger per sekund i forhold til Microsoft sitt alternativ.

Hvordan er disse spesifikasjonene i forhold til kryssboks 400 (gon) tror dere?

Full pressemelding fra Sony her:
    http://biz.yahoo.com/prnews/050516/sfm178.html?.v=2

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres spenende ut. Gleder meg alerede til den kommer ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende ja. Da er det også allerede klart at neste GTA-spill vil lanseres samtidig som PlayStation3 og utelukkende for denne konsollen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhm.. 8)

Håper det blir rått.

Lurer på hva for noe rart RockStar har kokt i hop denne gang jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvor ekte disse er, men det har dukket opp en rekke bilder av PlayStation3 over nettet:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven. :shock: Den var jo relativt lekker. Den er jo veldig likt lagt opp som ps2 da, men med en aldri så liten "ansiktsløftning".

(Så spørs det om bildene er ekte og da)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstod det slik at de (muligens) var ekte, men at det var snakk om prototyper. Dvs at designet kan forandres mye i ettertid.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er i alle fall et godt utgangspunkt (synes jeg). Får håpe de eventuelt forandrer det til det bedre da, og ikke til det dårligere. :roll:

Men den så sinsykt rå ut slik altså. Tøft!

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene skal vist være ekte i følge VG, se her
    Liker ikke designet spessielt godt, men det er jo hardware som teller. 1080p og full blu-ray støtte er jo helt rått. For ikke å snakke om største utgave, som har blu-ray brenner også Dette ser svært lovende ut for de av oss som gleder seg til HD formatet kommer for fullt. Håper bare Sony og Toshiba blir enige om Ble-ray nå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, kontrollen så ikke bra ut.... :?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Sony skal vente på at Blu-ray og HD-DVD slås sammen kan de nok glemme lansering våren 2006. Husk at det tok halvannet år fra man bestemte seg for å slå sammen de 2 konkurrerende formatene til DVD-Video til det kom noe på markedet.

BTW 2x HDMI?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Om Sony skal vente på at Blu-ray og HD-DVD slås sammen kan de nok glemme lansering våren 2006. Husk at det tok halvannet år fra man bestemte seg for å slå sammen de 2 konkurrerende formatene til DVD-Video til det kom noe på markedet.

BTW 2x HDMI?
    Hva med å heller bare vente og se, isteden for å være så utrolig negativ.

"Å de kommer aldri til rekke det, husk bare hva som skjedde en gang før med noe helt annet, nei dette går aldri."

:roll:

Kommer den ikke ut når den er ment å komme ut så gjør den ikke det. Så får vi heller ta sorgen da. :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Hva med å heller bare vente og se, isteden for å være så utrolig negativ.
    Jeg er nok mere realist enn pessimist. Om du leser presemeldingen fra Sony så skriver de at PS3 skal støtte "BD Video". Nå foregår det forhandlinger om å slå sammen Blu-ray og HD-DVD, men de er enda ikke enige om at det skal gjøres. Det er urealistisk å tro at det vil ta mindre enn 1 år fra man blir enige om å sammen formatene til man klarer å få noe ut på markedet.

Det er mulig å lære noe av hva som har skjedd før. Historien har en tendens til å gjenta seg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok mere realist en pessimist. Om du leser presemeldingen fra Sony så skriver de at PS3 skal støtte "BD Video". Nå foregår det forhandlinger om å slå sammen Blu-ray og HD-DVD, men de er enda ikke enige om at det skal gjøres. Det er urealistisk å tro at det vil ta mindre enn 1 år fra man blir enige om å sammen formatene til man klarer å få noe ut på markedet.

Det er mulig å lære noe av hva som har skjedd før. Historien har en tendens til å gjenta seg.
    Poenget er at det kanskje er best å bare lene seg godt tilbake og se hva som skjer, isteden for å sitte og spekulere på om de greier fristen eller ikke. Jeg velger å være optimist.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Våren er uansett ikke en viktig salgsperiode for spill, det er vinterhalvåret og spesielt førjulstiden som gjelder. Når Sony sier våren 2006 så er det fordi de vil prøve å overtale de som er ute etter X360 om å vente litt. Det er vanskeligere å be folk om å vente et helt år, men det er nok høsten 2006 som har vært Sonys mål.

Nå som lanseringen av neste videoformat er utsatt er det egentlig spørsmålet om Sony klarer julen 2006 eller ikke...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW 2x HDMI?
    Stusset litt på det jeg også. Tenkte det kanskje var en skrivefeil inntil jeg så den foreløpige baksiden av spilleren..

Er uansett interessant at den vil støtte avspilling av Blu-Ray filmer (mot manges antagelser). Om den vil komme ut våren eller høsten 2006 er ikke så viktig for min del.

Hvem var det som sa at SACD var utdødd forresten?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    BTW 2x HDMI?
    Stusset litt på det jeg også. Tenkte det kanskje var en skrivefeil inntil jeg så den foreløpige baksiden av spilleren..
    Kanskje de støtter to skjermer samtidig ? Slik at to spillere kan spille sammen på en maskin med hver sin skjerm.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært en genial idé, men det er få av oss som har 2 hdmi-framvisere per i dag.
    Ser dog på bildene at "gode gamle" lyd og bildeutgangen er der også, så om en spiller på plasma og en på crt er vel det også mulig.

Designmessig har jeg ikke svelgt den skikkelig enda. Førsteinntrykket likte jeg ikke sånn direkte, men det går seg til.
    Særlig etter at jeg fikk sett den i sort.
    (Burde hatt den i gloss black pianolakk).

Litt facts:
    Sitat Opprinnelig postet av IT-Avisen
    Kommer i 2006.
    Navnet på den nye konsollen er altså PlayStation 3, og herligheten skal definitivt lanseres våren 2006.

PS3 vil lese 54 GB Blu-Ray DVD-plater, og være fullstendig bakoverkompatibel med spill for både PlayStation og PlayStation 2.

Maskinen vil også støtte CD-ROM, DVD, DVD-R, DVD+R, CD+RW, SA-CD, og ha kortplasser for Memory Stick Duo, SD-kort, Compact Flash.

Avtakbar harddisk
    PlayStation 3 vil ha en avtakbar 2.5" harddisk, seks USB-porter (fire foran, to bak), og støtte for opptil syv Bluetooth-enheter.

Foruten den mye omtalte Cell-prosessoren som kjører på 3.2 GHz, stiller maskinen med 256 MB 3.2 GHz XDR minne og 256MB GDDR 700 MHz VRAM-minne.

Grafikkprosessoren fra Nvidia er en 128-bit såkalt RSX Reality Synthesizer, som gir konsollen en HD videooppløsning på 1080p. Brikken skal angivelig være kraftigere enn to stk. GeForce 6800 Ultra tilsammen, som er blant de heftigste kommersielle skjermkortene tilgjengelig i dag.

Videochat og fotoalbum
    Spillmaskinen vil ellers stille med funksjoner som video-chat, trådløs nettilgang (802.11b/g), nettverksplugg og fotofremvisning.

PSP-link
    Sony sier også at det vil bli mulig å bruke PSP som en trådløs håndkontroller og ekstra skjerm til konsollen.

De første spillene
    En rekke spill ble også annosnert for PS3 i dag, inkludert titler som Metal Gear Solid 4, det neste Gran Turismo-spillet, en ny Tekken, Devil May Cry 4 og Fight Night.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde den ikke støttet SD-skjermer i tillegg ville den nok blitt en gigantisk flopp.. Fullstendige spesifikasjoner ligger for øvrig nederst i pressemeldingen jeg linket til først i denne posten.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi gleder oss allerede 8)

Dette var bedre en jeg ventet

Jeg også er nok litt usikker på lanseringstidspunktet. Spesiellt siden det er formatkrig der ute. Hvis man slår seg til ro med HD-DVD (håper ikke det selv, men...) så blir PS3 litt skivebom siden den skal ha blå-stråle, og dermed ikke vil være kompatibel med filmer alikevel :x
    Alternativt må de jo vente og avklare formatet :?

Mvh

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •