Offisiell tråd Xbox 360 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 45 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 889
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er enig i at det ser litt rart ut, så jeg også ble litt usikker nå. Sannsynligvis så er det nok DVD-spillerens oppløsning de her mener. Men uansett så er 480i feil. Jeg ser at de står det på den siden du referer til, men jeg vet det er en progressiv DVD-spiller i xbox 360. Derfor skal det i det minste være 480p, for jeg har enda ikke hørt om en videokabel som ikke klarer å sendte progressivt signal. Og ihvertfall ikke en komponettkabel som ikke klarer det.

Jeg ser et annet sted på samme side, at de never 480p. En standard NTSC DVD har ikke høyere oppløsning enn 480p, og det er nok grunnen til deres forvirring. (håper jeg... )

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Oppgraderer denne tråden til offisiell XBOX 360 klistret tråd!

Da har jeg endelig fått testet maskinen - LIVE!

Testet ble gjort på et Microsoft arrangement, og jeg ble mildt sagt helt utrolig imponert!

Linken til media-centeret er imponerende, XBOXen har faktisk eksakt det samme menysystemet som mediacenteret og støtter MCE-remoten via Xboxens IR. Du kan koble opp mediacenter-serveren både via kabel eller trådløst, der oppkoblingen var utrolig enkel og brukervennlig (for en gangs skyld!).

Hele konseptet er bare utrolig imponerende, med vannkjøling på laveste "guffe", der f.eks. avspilling av DVD kun belaster den ene av tre kjerner og dermed nesten slår av viftene og kun kjøles fra vannkjølingssystemet.

Alle XBOX spill støtter 720p eller 1080i for øvrig, samt widescreen og 5.1 lyd... HDMI kabel er tilgjengelig hvert øyeblikk også!

4x trådløse 2,4 Ghz radiokontrollere støttes, og boksen har 2x helt vanlige USB 2.0 innganger i front for tilkobling av alt fra digitale stillkameraer til iPodden, der XBOXen faktisk leser av spillelister fra iPodden!

Spillene var SUPERSKARPE OG DETALJERTE! ...på et nivå jeg aldri har sett maken til, selv fra de aller mest avanserte PC-baserte systemene... Såvidt jeg kunne se var det ingen framedrops eller hakking av noe slag, og med detaljnivået denne saken presterte er dette helt hakeslipp...

Dette er en revolusjon uansett hva pessimistene sier, og selv om PS3'en skulle bli enda bedre er det ingen tvil; en stk XBOX TAKK!

Et lite tips: dag1 tilgangen er helt på trynet, og forhåndsbestilling er ENESTE sikre mulighet dere har å tak i en før nyttår. Er stort sett utsolgt allerede, men her gjelder det ta ringerundet, det vil dere ikke angre på!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    HDMI kabel er tilgjengelig hvert øyeblikk også!

Et lite tips: dag1 tilgangen er helt på trynet, og forhåndsbestilling er ENESTE sikre mulighet dere har å tak i en før nyttår. Er stort sett utsolgt allerede, men her gjelder det ta ringerundet, det vil dere ikke angre på!
    Godt å få bekreftet HDMi-kabelen.

Men folkens, det er fullt mulig å få seg en XBox360 2. desember!!
    Ja, stort sett alle som hadde for forhåndsbestilling er tom, men det er én ting de fleste ser ut til å ha glemt.
    Elkjøp er en av de kjedene som får inn flest XBox360-er, og de har per i dag ikke solgt en eneste én på forhåndsbestilling, så er du innom en Elkjøp eller Lefdal 2. desember før ettermiddagen, så vil jeg tro du får deg en box.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, men la oss ta forhandlerdiskusjonen under korrekt forum, så er det bare å stille seg i kø den 2.!

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes bra ut, men har du noe mer info om HDMI kabelen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg noe sinsykt til jeg får hentet 360`n på mitt nærmeste postkontor 2. desmber! Den helga blir det noe annet enn sosiale aktiviteter som festing og drikking som får førsteprioritet, men heller noe litt mere asosialt med bare meg, prosjektoren, anlegget, 360`n, kameo: elements of power og Pgr3!
    Skulle egentlig ha vært Oblivion, men er ikke noe å gjøre med det!

Når jeg er blitt kjent med konsollen og spesielt Pgr3, da kan jeg be kamerater over for en match! Det blir gøy det tenker jeg!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal på prøvespilling på mandagen jeg. gleder meg! lygren hadde de PGR3 for prøvespilling?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, jeg så PGR3, men koden var bare 80% ferdig, så detaljer og flyt var ikke helt på plass... Kameo var nok det som imponerte meg mest innledningsmessig (SUPER grafikk, tilsynelatende konge gameplay), men en kommer jo ikke unna Perfect Dark, selv om den versjonen jeg så i går var et stykke unna ferdigstillelse (50% nevnte de)...

For fotballfansen gjelder nok FIFA 2006, som kommer i en helt ny versjon... Denne så jeg imidlertid ikke i går.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80% ferdig når spillet skal være i butikkene om tre uker? da har de dårlig tid.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiaiai, gleder meg nå!
    Og så snakker de om at PS3 ikke kommer før høsten 2007... Skjønner ikke hva Sony tenker på. Mulig den blir 240 ganger bedre enn 360 og alt det der, men jeg gidder hvertfall ikke sitte to år på gjerdet med tusenlappene i hånda.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    80% ferdig når spillet skal være i butikkene om tre uker? da har de dårlig tid.
    Ja, du er ikke den første som ha påpeket dette.... Vi får håpe de ikke slipper en versjon på 90% ved release da... Skal si ting skjer på tampen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Aiaiai, gleder meg nå!
    Og så snakker de om at PS3 ikke kommer før høsten 2007... Skjønner ikke hva Sony tenker på. Mulig den blir 240 ganger bedre enn 360 og alt det der, men jeg gidder hvertfall ikke sitte to år på gjerdet med tusenlappene i hånda.
    Så sant så sant. Har selv tenkt å svi av 6 høvdinger på den nye xboxen. Trur det her blir veldig bra. Mon tru om jeg skal kvitte meg med min nye DVD spiller med DVI + min trådløse MP3 spiller.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja de har hatt det travelt! og ikke nok med det, men det var snakk på at noen av disse titlene skal slippes noen dager før lanseringen av 360 ! uansett så blire phett!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er egentlig en fordel at 360 har 10 dager senere lansering her til lands, så vi kan koze oss med reviews og får tid til å tenke på hvilke spill man skal kjøpe
    Har alle forhåndsbestillt eller? mange som sier M$ vil få store problemer å levere ut nok konsoller, så kan bli krig!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jfinneru og Lygren.
    Her er dere på en område hvor jeg sitter med et inntrykk at dere ikke har peiling.
    Jeg kan det meste om XBox 360 og alt rundt den.
    Spillene dere refererer til er selvsagt ferdige 100%.
    Er bare det at den "builden" dere refererer til stammer fra E3, X05 og andre messer.
    Norge har dessverre ikke fått demobuilds som er kommet så mye lengre.
    I england tester de nå ut spillene i ferdige versjoner, og i USA er de første spillene kommet i hyllene.
    Kameo er det flere som har kjøpt, PGR3 og PDZ er ventet i hyllene nå eller rett over helgen.
    Dette er selvsagt ferdige versjoner.

Versjonene vi har prøvd her i Norge er skikkelig "gamle" men Kameo ble "ferdig" nok så tidlig, så der har vi en ok versjon.
    DOA4 var nok så komplett grafikkmessig, men manglet noen brett.

Det ligger ukesgamle gameplayvideoer på nettet hvor PDZ spilles med 100% strålende grafikk, og PGR3 er klart til launch det også.

Gaming og XBox 360 er mitt felt så det synger i veggene.
    Denne konsollen har jeg fulgt med Argusøyne i snart et år nå, og har lest stort sett det som er på nettet.
    Ved sengen min ligger det 5 XBox 360 blader, der iblandt det offisielle 360-bladet.
    Siste bladet jeg kjøpte ble utgitt for 11 dager siden i england og kom til Narvesen nå denne uken.
    Neste offisielle XBox 360 blad kommer 15-18 nov i England og har med en demodisk med spillbare XBox360 demoer.

Gjett om jeg gleder meg til XBox360.
    Ligger inne med en tidlig forhåndsbestilling på konsoll, PGR3, Kameo og PDZ.
    Det er i skrivende stund 21 dager, 8 timer og 56 minutter til den slippes her i Norge.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...her har du nok rett for mitt vedkommende, Tor, da får vi anta at splitter nye, fiks ferdige versjoner blir å finne i hyllene den 2.!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjohei. Blir bare nødt til å kommentere "hvem-konsoll-er-best" hysteriet. For min egen mentale helses skyld om ikke annet hehe.
    Det er vel ganske uvesentlig hva den teoretiske maksimal ytelsen til de respektive maskinene er. Når alt kommer til alt er det jo spill utviklerne som må lære seg å utnytte det de har til rådighet. Og det gjør de (desverre) ikke før neste konsoll allerede er rett rundt hjørnet. Litt på spissen, naturligvis.
    Og hvorvidt nintendo, ps2 eller x-box selger mest, og på hvilket marked, burde vel ikke påvirke i hvilken grad man skal more seg med spillene til maskinen? Det er i beste fall et seriøst varsel om sviktende selvbilde om det blir avgjørende. Kun død fisk svømmer med strømmen, leste jeg et sted
    På den annen side; barnehage diskusjoner som "pappan min er sterkere enn pappan din så" er jo tidvis underholdene lesning...

/rant mode terminated

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, jeg så PGR3, men koden var bare 80% ferdig, så detaljer og flyt var ikke helt på plass... Kameo var nok det som imponerte meg mest innledningsmessig (SUPER grafikk, tilsynelatende konge gameplay), men en kommer jo ikke unna Perfect Dark, selv om den versjonen jeg så i går var et stykke unna ferdigstillelse (50% nevnte de)...

Japp. Jeg var også på den Xbox 360 leiligheten 7.november. Møtte noen hyggelige fyrer der. Fikk ikke så mye svar på spørsmålene mine om HDMI og slikt men bra at du gjorde det

Og er nok enig i at kameo imponerte meget på grafikkfronten. PGR3 og Dead Or Alive var ikke akkurat dumme de heller Perfect dark giddet jeg nesten ikke å røre. Det var noe som ikke stemte rett og slett.

Jeg fikk svar på en ting jeg spurte om angående Media Centerets måte å streame HD filmer på. Han fyren som var der mente at dekodinga skjedde på Xbox 360 og ikke på Media Center PC. Det vil si at planen min om å kjøpe en billig PC med masse lagringsplass fungerer utmerket for HD

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, frister, men jeg tror jeg skal holde meg over jul. Har ennå ikke vært borti en konsoll som ikke blir billigere etter et par måneder, og det kommer sikkert noen fine bundles. Dessuten, Soul Calibur III og Shadow of the Colossus rett rundt hjørnet, primitiv grafikk eller ei, de frister mer enn noen 360-spill akkurat nå.

Har noen fått prøvd Ridge Racer 6?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Microsofts lanseringsparty av VS2005, SQL Server 2005 og Biztalk 2006 (veldig moro forresten, Alex Rosén, Paperboys samt flere underholdt) på Rockefeller og John Dee i dag.

De hadde der bl.a. satt opp 4 stk Xbox360 som man kunne spille på i "Gaming Zone". Grafikken så veldig bra ut. Gleder meg til i morgen, da skal jeg hjem til "Joanna Dark" å teste ut Xbox360 under noe mer roligere omgivelser selv :grin:

Fikk også mulighet til å teste ut diverse medie-centere i dag. Både bærbar, innebygd i TV og stasjonær. Ganske kult.

Side 8 av 45 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •