Offisiell tråd Xbox 360 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 45 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 889
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    æhæhæ... kan jeg få lov å sitere deg om et par år på denne?
    Værsågod. I den anledning vil jeg gjerne påpeke at med "flopp" så mener jeg at den ikke vil bli noen større suksess enn den nåværende xbox har vært i forhold til PS2, og den suksessen har vært av det svært beskjedne slaget!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Værsågod. I den anledning vil jeg gjerne påpeke at med "flopp" så mener jeg at den ikke vil bli noen større suksess enn den nåværende xbox har vært i forhold til PS2, og den suksessen har vært av det svært beskjedne slaget!
    Her er jeg veldig uenig med deg, a|ex. Det er greit at Microsoft bommet litt på sin første pris på den nåværende Xbox. Men at den knuser PS2 på alle hardware områder er helt klart. I mitt miljø er det nesten ingen som har PS2, men jeg kjenner veldig mange som har Xbox.

Personlig synes jeg Xbox og PS2 ikke er i samme klasse engang. Med PS2 får jeg ingen spillekick, men med Xbox veldig mye av det. Klart det var vanskelig for Microsoft å komme inn på konsollermarkedet, men det klarte de. Og med Xbox 360 kommer de til å selge i bøtter og spann. I januar tror jeg vi kan diskutere om den var en flopp. Jeg er temmelig sikker på at jeg får rett. (håper jeg ihvertfall)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velvel, jeg skal ikke legge skjul på at jeg ikke er noen xbox-tilhenger. Tvert imot så vanker vi nok i forskjellige "miljøer", du og jeg. Her er det PS2 for alle penga. Og jeg og mine bekjente har stikk motsatt oppfatning av deg, nemlig at PS2 sørger for de store spillopplevelsene (med de store spillene), mens xbox blir en modifisert pc med en klønete og overdimensjonert håndkontroll som ikke duger til noen ting.

Når jeg uttalte meg angående flopper og suksesser var det selvsagt på grunnlag av salgstall. Du kan jo undersøke dem litt nærmere, sist jeg sjekket var tallenes tale temmelig klar

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox har vel på langt nær kunne tatt over markedet for å si det sånn.....
    Xbox 360 kommer nok til å bli en super spillemaskin, men PS3 står ikke tilbake for 360 overhodet tror jeg.
    Er vel kanskje en grunn til at PS3 kommer en stund senere enn 360

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velvel, jeg skal ikke legge skjul på at jeg ikke er noen xbox-tilhenger. Tvert imot så vanker vi nok i forskjellige "miljøer", du og jeg. Her er det PS2 for alle penga. Og jeg og mine bekjente har stikk motsatt oppfatning av deg, nemlig at PS2 sørger for de store spillopplevelsene (med de store spillene), mens xbox blir en modifisert pc med en klønete og overdimensjonert håndkontroll som ikke duger til noen ting.

Når jeg uttalte meg angående flopper og suksesser var det selvsagt på grunnlag av salgstall. Du kan jo undersøke dem litt nærmere, sist jeg sjekket var tallenes tale temmelig klar

XBOX "skvælpessær" PS2 langt oppover ryggen, (faktisk helt opp i naken) hva spillopplevelser anngår. De som mener noe annet har ikke prøvd XBOX. PS2 er rene pixelstation i forhold! PS2 har faktisk så dårlig grafikk på enkelte spillutgivelser at det blir bedre bilde med originalkabelen, det fordi den fungerer litt som panasonics smooth tech. Dette er ikke eksisterende på XBOX.

Det er helt tydelig at du ikke vet hva du snakker om her Alex. De jeg har "omvendt" er ikke i tvil. Jeg var selv sterk tvilende til XBOX'en men nå er jeg troende!

Men hva konsollsalg anngår på verdensbasisrekker ikke XBOX PS2 til knærne, men det har selvfølgelig med massis reklame å gjøre. Og at den kom ut vel 1 år før......

Derimot synes jeg XBOX 360 virker som en hasteutgivelse bare for å blir først med neste generasjon. Problemet er vel bare at XBOX 360 vil tilhøre 2,5 generasjonen...... og det er bare 8 % japanere som kan tenke seg den.

Newcomer Trancton sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XBox er ikke i nærheten av PS2 i markedsandel, og Xbox 360 kommer nok neppe til å komme inærheten av PS3 heller. PS3 er i teorien 230 ganger kraftigere enn xbox 360 (Overall... GPU'en tre ganger raskere). Grunnen er at Xbox 360 har tre kjerner som kjører 3.2Ghz, mens PS3 har syv slike. Sammen med andre faktorer gir dette en teoretisk overlegenhet. Xbox 360 er heller ikke så ufattelig imponerende for å være den nye "generasjonen"... Blir nok kun PS3 på meg, selv om Xbox 360 har et par fete spill på vei...

Til dere som sier at dere bare har venner som har Xbox og ikke PS2, så kan jeg informere om at Xbox og Gamecube til sammen i 2002 solgte rundt 10 millioner enheter, mens PS2 solgte over 45 millioner enheter, så det så!

Hadde det ikke vært for Xbox sine 500 millioner dollars til markedsføringen de 18 første månedene og det tette samarbeidet med EA, hadde de mest sannsynlig måtte skrinlegge hele konsoll satsingen sin. De var jo temmelig desperate ettersom de endte opp med å måtte gi vekk utvikler kits for å trekke til seg tredjeparts utviklere.

Eneste fordelen Xbox 360 har over PS3 er at den er uhyre lett å utvikle spill for den plattformen kontra PS3, bortsett fra det kommer PS3 til å eie xbox 360 herfra og til evigheten.

For PS3 specs: http://www.webnweb.com/vgames/html/p...n_3_specs.html

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "230 ganger kraftigere " ja ja.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trancton
    PS3 er i teorien 230 ganger kraftigere enn xbox 360 (Overall... GPU'en tre ganger raskere). Grunnen er at Xbox 360 har tre kjerner som kjører 3.2Ghz, mens PS3 har syv slike. Sammen med andre faktorer gir dette en teoretisk overlegenhet.
    Både Xbox 360 og PS3 har prosessorer på 3.2 GHz. Sony har en Cell-prosessor, mens Xbox har en G5 PowerPC-basert prosessor fra IBM. Jeg er enig i at Sony vinner nok CPU-kampen, men at den "i teorien" er 230 ganger kraftigere, er en kjempe stor løgn. PS3 skal klare 2 teraflops, mens 360 klarer 1. Altså PS3's CPU skal klare å håndtere dobbelt så mye data som Xbox 360's CPU. Det er teoretisk, men sannsynligvis vil ikke forskjellen være så stor som det dobbelte.

Hvis dere vil se en grei sammenligning på Xbox 360 og PS3, så kan dere besøke http://www.catchgamer.no/?module=new...le&newsId=1086. Da skjønner dere at Trancton er helt på jorde da han snakker om 230 ganger kraftigere...

Newcomer Trancton sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mer info om PS3 vs Xbox 360 og hvordan hastigheten er mer enn flere ganger raskjere hos PS3 se her: http://www.joystiq.com/entry/1234000610043688/

Har ikke bare med at det er cell prosessorere, men det er flere av dem også, mer enn dobbelt så mange... Og det er mer enn bare det som gjøre utslaget... Kan ikke bare se på kjernen/CPU'en...

Med andre ord, du kan ikke utelukkende se på specs'ene, det blir HELT feil!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord, du kan ikke utelukkende se på specs'ene, det blir HELT feil!
    Så hvordan i huleste klarer du å påstå at PS3 i teorien er 230 ganger så kraftig som Xbox 360 da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Så hvordan i huleste klarer du å påstå at PS3 i teorien er 230 ganger så kraftig som Xbox 360 da?
    230 ganger kraftigere eller ei...DOBBELT SÅ BRA er vel ikke noe dårlig attest det heller eller hva perarne? :-P

xbox og microsoft kunne bare ha pakket sammen for lenge siden. De har aldri vært, og kommer aldri til å bli noen suksess på konsollmarkedet. Xbox 360 er en vits!

Konrad: Jeg skulle gjerne sett en god forklaring fra din side på hvorfor i huleste du har så forferdelig mye bedre peiling på konsoller enn det jeg har.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gi en pekepinn på hvor bortia natta det med 230x ytelse er:

I følge www.tomshardware.com så yter en AMD athlon 64 FX-55 under 60x raskere enn en Intel pentium 100 MHz i mp3 enkoding... Vi snakker om pentium 1 fra tidlig nittitall, kontra noe av det råeste som er å oppdrive nå.

En dobling av antall kjerner gir ikke 200x ytelsen. Det gir i praksis ikke 2x ytelsen en gang!

mvh
    Knut Inge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    En dobling av antall kjerner gir ikke 200x ytelsen. Det gir i praksis ikke 2x ytelsen en gang.
    Takk knutinh. Endelig et meget fornuftig innlegg på denne tråden.
    Jeg skulle gjerne sett en god forklaring fra din side på hvorfor i huleste du har så forferdelig mye bedre peiling på konsoller enn det jeg har.
    Det skal ikke så mye til for å ha mer peiling på konsoller enn en som sier at Xbox 360 er en vits. Alt du sier om konsoller etter å hatt en slik dum kommentar, blir bare en vits...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flopp = Virtual Boy, Nomad, 3DO, CDi og nå sist N-Gage.

Xbox er nummer to, noe som er ganske imponerende. Vil du også kalle Sega Genesis/MegaDrive og Nintendo 64 flopper?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Flopp = Virtual Boy, Nomad, 3DO, CDi og nå sist N-Gage.

Xbox er nummer to, noe som er ganske imponerende. Vil du også kalle Sega Genesis/MegaDrive og Nintendo 64 flopper?
    Eneste grunnen til at xbox fortsatt så vidt er oppe og går er som noen andre nevnt tidligere i tråden, den enorme finansielle backingen fra microsoft.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste grunnen til at xbox fortsatt så vidt er oppe og går er som noen andre nevnt tidligere i tråden, den enorme finansielle backingen fra microsoft.
    Det du sier her er langt ifra den eneste grunnen, A|ex. Det er greit Microsoft er enormt fiansiell sterke, men det som er hovedgrunnen er at de kom med en konsoll (første xbox'en) som knuste Sony's da værende konsoll (PS2). Jeg tør å gå så langt som å si at den første Xbox'en var en revolusjon da den kom. Sony måtte bare si seg totalt slått. Ikke i salget så klart, men grafikk og spilleopplevelse. Det er kun fordi alle småbarn i hele verdnen vil ha PS, derfor selger de så bra. Alle oss som vet litt mer om teknologi og datamaskiner lar oss ikke lure av PlayStation-navnet.

Jeg er helt enig i at PS3 kommer til å være noe kraftigere enn Xbox 360, men det er jo en selvfølge siden den kommer sannsynligvis ett år etter Xbox'en. Når neste generasjon av spillekonsoller har kommet ut, tenker jeg Microsoft står for nesten 50% av det totale salget.

Hele denne meldingen er jo så klart litt overdrevet av meg, men det er kun fordi folk påstår at Xbox er en flopp (a|ex) og at PS3 blir 230 ganger kraftigere (Trancton).

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som sier at dere bare har venner som har Xbox og ikke PS2, så kan jeg informere om at Xbox og Gamecube til sammen i 2002 solgte rundt 10 millioner enheter, mens PS2 solgte over 45 millioner enheter, så det så!
    Jeg er helt enig i at PlayStation her regjert spillekonsoll marketet. PS har vært lenge ute, mens Microsoft hadde sin deby med den nåværende Xbox'en. Det er solgt rundt 600 000 spill til PS2 i Norge, mens det er solgt rundt 120 000 spill til Xbox.

Jeg synes ikke det er ille av Microsoft. Det er ihvertfall ingen flopp! Med neste generasjon spillekonsoll tror jeg faktisk PS3 og Xbox 360 vil ha ca like stor del av marketet. A|ex, du burde sjekke salgstall litt grundigere før du kaller noe en flopp. Det er faktisk sinnsykt irreterende å høre på folk som sier noe så dumt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...som knuste Sony's da værende konsoll (PS2). Jeg tør å gå så langt som å si at den første Xbox'en var en revolusjon da den kom. Sony måtte bare si seg totalt slått. Ikke i salget så klart, men grafikk og spilleopplevelse. Det er kun fordi alle småbarn i hele verdnen vil ha PS, derfor selger de så bra. Alle oss som vet litt mer om teknologi og datamaskiner lar oss ikke lure av PlayStation-navnet.
    - Revolusjon, hvordan da?
    - Å uttale seg om spillopplevelse er ytterst subjektivt. Om FPS er din sjanger er selvsagt Xbox overlegen PS2, saken stiller seg annerledes om du liker sjangre dominert av japanske produsenter.
    - Småbarn? Det var markedsføring mot folk på 20+ som plasserte Sony i ledelsen. Jeg vet litt mer om teknologi og datamaskiner (hva mener du egentlig med det?), og driter en lang marsj i merkenavn, men Sonys konsoll har rett og slett et spill utvalg som passer min smak bedre.

Hele denne meldingen er jo så klart litt overdrevet av meg, men det er kun fordi folk påstår at Xbox er en flopp (a|ex) og at PS3 blir 230 ganger kraftigere (Trancton).
    Ja...den beste måten å reagere på et tåpelig utsagn er å slenge ut et selv?

Det er faktisk sinnsykt irreterende å høre på folk som sier noe så dumt.
    Godt sagt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier her er langt ifra den eneste grunnen, A|ex. Det er greit Microsoft er enormt fiansiell sterke, men det som er hovedgrunnen er at de kom med en konsoll (første xbox'en) som knuste Sony's da værende konsoll (PS2).
    :lol:

Jeg tør å gå så langt som å si at den første Xbox'en var en revolusjon da den kom. Sony måtte bare si seg totalt slått. Ikke i salget så klart, men grafikk og spilleopplevelse.
    :lol: :lol:

Det er kun fordi alle småbarn i hele verdnen vil ha PS, derfor selger de så bra. Alle oss som vet litt mer om teknologi og datamaskiner lar oss ikke lure av PlayStation-navnet.
    :lol: :lol: :lol:

Side 6 av 45 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •