Offisiell tråd Xbox 360 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 45 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 889
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fayed
    Den har faktisk ikke HDMI-muligheter. Merkelig valg i grunnen...
    Vi vet vel egentlig ikke så langt hvilke muligheter som kommer.

Sitat Opprinnelig postet av PlanetXBox360
    The Xbox 360 was connected via component video to the HDTV, but what's more surprizing is that a Microsoft representative told TrustedReviews the Xbox 360 can ouput over HDMI, but that the cable isn't available yet.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Men med de specs som det opereres med til PS3 og XBOX 360, så burde egentlig XBOX'en hete: XBOX 2,5.... Ikke HD-DVD/Blue ray (i første omgang) og ikke HDMI/DVI.... MS gjør ALT for å komme først på markedet. Og uansett lanseringsdato for PS3 så skal Halo 3 slippes...... Egentlig tøfft!
    Nei, jeg har også en liten følelse av at det blir litt sånn halvveis, bare sånn at de kan være først. Det at de er først er vel egentlig det eneste fortrinnet 360 har foran PS3...

Men uansett, blir det HD og sånn grafikk som er vist i demoene så er det allikevel all grunn til å glede seg!

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anngående HDMI. Sakset dette ut fra xbox-scene.com (http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...EFYZCWEDkY.php ):

As you all know already the Xbox 360 is powered by IBM PowerPCs, so they were pretty surprized when they saw an Xbox 360 at IDF.
    A pre-production Xbox 360 hooked-up to a Samsung DLP rear projection TV has shown as part of the Microsoft Media Center demonstration. The Xbox 360 was streaming 720p HD video content from the MCE PC, but Microsoft assured 1080i would be possible too.

The Xbox 360 was connected via component video to the HDTV, but what's more surprizing is that a Microsoft representative told TrustedReviews the Xbox 360 can ouput over HDMI, but that the cable isn't available yet.
    That's news for me ... so far Microsoft has never announced HDMI (or any digital video output for that matter). Will it work on the 1st version of the retail Xbox360 or will this need a new Xbox 360 with modified video-encoder (afaik it can only output an analog signal in its current state)? A digital video output certainly would put an Xbox360 version with HD-DVD (or Blu-Ray) much closer, as the next-gen DVD formats require digital outputs as part of their copyright protection. This HDMI-news is not confirmed for now. We'll report back when we have more about this.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra dev. kit....

Og til dere som håpet at den var fri for vifter.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om 360 vil ha tv-inngang slik at man kan lagre video på harddisken som følger med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet noe mer om den universale fjernkontrolleren som man kan kjøpe til Xbox 360?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    XBOXen vil såvidt jeg har forstått ikke ha TV-tuner. Imidlertid kan du se TV via boksen, men da ved å sende signalet trådløst fra din Media Center PC. Du kan da styre både opptak, pause og programguide fra XBOXen i stuen, der selve lagringen skjer på Media Center PCen.

Brukerundersøkelser viser faktisk at XBOXen gir bedre opplevet bildekvalitet enn selv en god tradisjonell TV-tuner, mye takket være den nye spesialdesignede videoprosessoren som står i XBOXen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hva slags disk man skal bruke til Xbox 360? Er det serial ATA eller IDE? 2.5" eller 3.5"?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Er det noen som vet hva slags disk man skal bruke til Xbox 360? Er det serial ATA eller IDE? 2.5" eller 3.5"?
    Seagate LD25 2,5". Disken støtter både PATA og SATA, men det er lov å tippe at MS har valgt å modifisere grensesnittet noe.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at Microsoft ytrer 2 fjernkontroller til XBox360.
    Den som blir levert med i begynnelsen er mindre enn en som blir lansert tidligere.
    Det vil altså komme en fjernkontroll til XBox360 etter hvert som sikter seg inn på hjemmekinomarkedet.

There will be two versions of the remote control, used to navigate the console's media menus. Both models borrow heavily from the standard Windows Media Center remote, even down to the Windows button. The basic model will come with the £280 pack for a limited time, and the larger one will sell separately. The latter has more buttons and lights up, which will be useful for home cinema use.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    Seagate LD25 2,5". Disken støtter både PATA og SATA, men det er lov å tippe at MS har valgt å modifisere grensesnittet noe.
    Ja, det blir spennende å se hva slags disk xbox 360 er laget for. Håper det passer med 3.5" disker, fordi jeg er har lyst på å installere en 500 gb eller større. Mye filmer og annet stasj skal inn i den boksen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Games Galore

Leading storage solution provider Seagate would be supplying the disks to the Microsoft for shipping with the upcoming next generation gaming console Xbox 360. Seagate just recently unveiled the LD25 2.5″ discs, which they said, were specially designed for use in such systems as removable storage solutions.

These drives would come in capacities of 20GB, 30GB, and 40GB and the Xbox 360 would be shipping with the 20GB version.
    Da blir det som jeg fryktet. Tenkte meg at det måtte være 2.5" disk, siden Xbox'en er 8,3 cm bred, og en 3.5" er 10 cm, men en 2.5" er bare 7 cm. 40 GB er jo ingen plass når man snakker om mange DVDR-filmer.

Men en annen mulighet burde jo være å bruke en av de tre usb 2.0 portene. En ekstern harddisk på 400 GB burde jo virke. Eller hva tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Men en annen mulighet burde jo være å bruke en av de tre usb 2.0 portene. En ekstern harddisk på 400 GB burde jo virke. Eller hva tror dere?
    Du kan jo streame fra en PC som står i samme nettverk. Da burde ikke lagringsplass være noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    Du kan jo streame fra en PC som står i samme nettverk. Da burde ikke lagringsplass være noe problem.
    Det er selvfølgelig mulig å streame fra en annen maskin. Men det er ikke bare bare det heller...

En ting er at jeg bruker tråløst nettverk i min leilighet, og hvis det er snakk om DVDR-filmer (4.5 GB), så kan det bli problematisk å stream så mye data. Teoretisk sett brude det ikke være noe problem å overføre nok data til en DVDR-film. Etter min beregning blir det bare mellom 10 og 11 m/bit per sec å streame, men uansett så er det et problem hos meg. Det kan nok tenkes at det har noe med den dumme murveggen i min leiligheten å gjøre...

En annen ting er jo at jeg tenkte når jeg får Xbox 360 så kunne jeg befri PC'en min for ca 300 GB. Men det var kanskje bare en drøm jeg hadde...

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Gutta" kommer garantert til å lage overganger til 3,5disk, så er nok bare å vente litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å bli mer og mer sikker på at en vei å gå hvis man vil ha mye lagringskapasitet på Xbox 360, vil være å bruke ekstern usb 2.0 harddisk eller streame fra en annen maskin. Bare se her hva Gamespot skriver om problemet:
    You can get files onto the Xbox 360 through the USB ports, or you can take advantage of its Media Center extender capabilities by streaming media over to the box from any Windows PC on your home network
    Jippi...

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at flatskjermer.no regner med å få inn X-box 360 28.09.05 (ubekreftet), MPX har 21.11.05 som ubekreftet dato.
    Er det Mohammed Saeed Al-Sharaf som har kommet fram til den datoen hos flatskjermer, eller er det MPX som står bakerst i køen når det gjelder å få de inn på lager ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I USA kommer Xbox 360 den 22. november. I Norge slippes den nye maskinen fredag den 2. desember, mens i Japan er slippdatoen satt til den 10. desember.
    Det har nok ingenting å si hvilke plass man har i køen. Ingen butikker i Europa får selge Xbox 360 før 2. desember. Kan godt hende de får Xbox inn i butikkene før, men jeg tviler sterkt på at noen tør å selge den før 2. desember. Butikker vil jo så klart at kunder skal forhåndbestille av dem, men ikke la deg lure evind...

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    xBox 360 = flopp.
    æhæhæ... kan jeg få lov å sitere deg om et par år på denne?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, Xbox blir garantert ingen flopp i sin alminnelige forstand, det er helt sikkert. Hvor vidt Playstation 3 blir maskinen som omsetter mest totalt sett er jo et annet spørsmål, men en flopp har den med dagens oppgitte spesifikasjoner/bruksområde ingen mulighet til å bli...

Side 5 av 45 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •