Offisiell tråd Xbox 360 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 45 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 889
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Den avgjørelsen fra Microsofts side synes jeg ærlig talt virker svært lite gjennomtenkt. Mus og tastatur er kanskje eneste grunn til at folk fremdeles sitter på PCen og spiller om dagen, og spesielt nå ettersom XBOX 360 leverer mer power enn de fleste PCer tilgjengelig hadde en mer egnet kontroll enn den gode gamle håndkontrollen vært å foretrekke. Det hadde gitt grunnlag for å også kunne tilby strategi og mer FPS på XBOX enn i dag, der håndkontroll etter min mening er helt håpløst unøyaktig og kronglete sammenlignet med mus og tastatur...

For ikke å snakke om hvor mye HASSLE det er å sette opp den pokkers PCen når en skal spille med drivere, nettverk og drit og lort!

Vi får håpe de endrer holdning nå som XBOX 360 er lansert, forståelig nok på forrige generasjon, men nå er det ikke lenger naturlig å henvise til PCen, som pr. dato i tillegg også er svakere rent teknisk...

Nå må det jo også sies at PCen mest sannsynlig kommer sterkt tilbake og om ikke lenge passerer XBOX 360 i ytelse igjen, men uansett hadde det for min del ofte vært langt greiere å kjøre alt av spill på samme boks, selv om det eventuelt blir enda noe bedre på PC etterhvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Catch-22
    Jeg sendte en mail til Microsoft spurte de om dette på den "gamle" xboxen.
    De sa at xbox ikke skulle vere en pc men en konsol ,så de kom ikke til og gi ut noe mus og tastatur som funket til dette.Regner med at dette åsså gjelder for 360.Men det kommer nokk når den blir moddet skal du se
    Man kan bruke keyboard og mus til den gamle Xbox. Du må bare kjøpe en adaptor.

Til Xbox 360 har jeg lest at både keyboard og mus skal virke via USB-portene, men det er opp til spillleverandørene å supporte det. Det vil de sannsynligvis ikke gjøre, men det burde ihvertfall virke på ikke-spilling på Xbox 360.

Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Man kan bruke keyboard og mus til den gamle Xbox. Du må bare kjøpe en adaptor.

Til Xbox 360 har jeg lest at både keyboard og mus skal virke via USB-portene, men det er opp til spillleverandørene å supporte det. Det vil de sannsynligvis ikke gjøre, men det burde ihvertfall virke på ikke-spilling på Xbox 360.
    Vet det ,jeg har en sånne adapter sak hjemme.Men må vel innrømme at jeg har brukt den kansje 2 ganger.Det blir ret og slett for mye styr.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som har projektor og TV-spill, hvordan kalibrerer dere projektoren for spilling?

Jeg har 4805 og skal kjøpe 360 på fredag, forhåpentligvis, så jeg vil være forberedt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Folkens, fint om dere tar pris og forhandlerdiskusjonen i tråden som ble opprettet til dette formål HER, så kan denne tråden forholde seg teknisk og fin, og dermed også være aktuell ETTER den andre i tolvte!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min teori er at konsollspillenes fps er "anderledes" enn pc'ens fps. det er noe med kontrollen som gjør at du ikke må ha mus og tastatur. eller er det kanskje noe autosikte eller noe? i hvertfall virker det som at fps spill på konsoll ikke er så "nøyaktige" som pc..eller så er de lagt opp anderledes.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, pr. dato stemmer jo dette på standard XBOX og PS2, som jo skyldes lavere oppløsning og regnekraft og dermed mangler mulighet for tilstrekkelig nøyaktighet i grafikk og spillbarhet. Dette problemet er imidlertid en saga blott med XBOX 360, så da er det mer inngrodde antagelser og holdninger som stopper denne type spill på konsoll... Det samme gjelder jo strategispill. Når XBOX støtter 720p holder jo dette i lange baner til høydetaljert grafikk til type Age of Empires III og lignende.

Jeg tror XBOX 360 og etterhvert PS3 vil ta en stadig større del av kaka også på tradisjonelle PC-sjangere, med mindre PC-produsentene klarer hoste opp noe som:

1. skiller seg ut teknisk (altså er kraftigere, mer utbyggbart osv).
    2. blir ENKLERE å sette opp og bruke, jeg og mange med meg har ikke tid til å bruke timesvis på å få nettverket stabilt hver gang vi samles mer enn 2 mann!
    3. blir BILLIGERE! En PC som skal kunne funke greit på dagens FPS spill koster minst 10.000, og gjerne mer.
    4. LEVER lenger! Selv min nesten nye "kontor"-PC på 3,2 Ghz og GeForce 6600 er jo snart for pinglete for nye spill, nå må jeg snart dytte inn et 7800GTX til 4000 kroner for at spillene i det hele tatt skal funke tilfredsstillende.

PCens styrke er imidlertid evnen til å tilpasse seg brukernes behov ved at det eksisterer så mange tusen produsenter av komponenter og innovativt tilbehør... Nå som XBOX 360 har gått over til USB 2.0 og generelt sier de skal støtte mer 3. parts hardware kan det imidlertid være fullt mulig at tilbudet av innovativt tilbehør til XBOXen blir noe ganske annet fremover...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hang meg litt opp i dette med oppløsning på xbox kontra PC-spill - hva er maks oppløsning man kan benytte i de råeste spillene til pc?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal vi med PGR3 uten ratt og pedaler??? Slikt utstyr skulle jo ha vært klart for lenge siden!!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg hang meg litt opp i dette med oppløsning på xbox kontra PC-spill - hva er maks oppløsning man kan benytte i de råeste spillene til pc?
    PC-spill har jo ofte støtte for opp til 1600x1200 og sikkert etterhvert mer, men av praktiske kraftbegrensende årsaker kjører jeg stort sett aldri mer enn 1280x1024, som jo er noe mer enn 720p fra XBOX 360, men 720p er absolutt innenfor akseptable grenser!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    360 har sinnsyk grafikk, har fått sett den selv i levende live og det lover bra!
    Bare veldig synd jeg ikke får tid til å stå i kø på Elkjøp imorra

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare slenge meg på.

Så 360 i går på Spaceworld i Oslo (på Arkaden, heter det vel), koblet til en pioneer HD-flatskjerm. Spillet var en demo av BF2, og grafikken sto definitivt ikke tilbake for pc-utgaven...

MEN: Den støyet noe sinnsykt når det sto på som verst, mistenker at GPU trenger mye kjøling! Jeg fikk lov av personalet å skru av de tilkoblede høyttalerne for å lytte litt på saken, og du hører fint at viften blåser fra både 3 og 4 meters hold. Ikke noen "irriterende" brumming eller summing, men likevel... boksen bråker atskillig mer enn HTPC'en min! Med lyden på normalt spillevolum kunne jeg fremdeles høre blåselyden ganske godt. Da jeg lukket spillet roet viftestøyen seg noe etter en liten stund.

Dette er jo bare min subjektive oppfatning, men for meg som er opptatt av lav støy var dette en skikkelig "turn-off"...

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen svare meg på følgende:

1. Vil de "gamle" håndkontrollene som brukes på vanlig xbox også kunne brukes på 360?

2. Hvordan får man ladet de trådløse håndkontrollene? Vet at man må kjøpe en slik batteripakke, men hvordan lader man denne? Via en medfølgende kabel, eller må man kjøpe en egnet lader i tilegg?

Newcomer STUTTSEN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svar 1 er jeg ikke helt sikker på, men tror ikke at det vil fungere, det er jo byttet litt på knapper på den nye, sort og hvit knapp er flyttet opp sammen med L og R... kan sammenliknes med L1 og R1 på PS2en.. er ikke sikker på om kontaktene er like heller, noen andre som vet noe?

Når det gjelder spørsmål 2 så har man sånn som jeg ser det 2 muligheter.. Gam kan lade batteriene med en vanlig lader som man setter i stikk kontakten, eller så må man kjøpe en xbox lade kabel, på den siste måten kan du også spille når du lader...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når man kjøper den kabelen så fulgte det også med et batteri. det kom som en overraskelse på meg i alle fall. hadde kjøpt et batteri løst i tillegg
    vel vel, da har jeg to batteripakker og en ladekabel, de skulle vel holde gleder meg til i morgen jeg! da blir det tidlig hjem fra jobben med ny maskin og en bunke spill
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å testet 360en på elkjøp i dag. Testet demo av King Kong, CoD2 og Kameo. KK og CoD2 er jo 1. person spill, noe som ikke blir bra uansett håndkontroll. Kameo likte jeg, morsomt spill med bra grafikk. Generelt sett var ikke grafikken "helt rå". Ble litt skuffet der ja, men den klarer de nok å få bedre etterhvert. Ellers likte jeg håndkontrollen godt. Den satt fint i hendene.

Jeg skal iallefall innom i morgen å sikre meg en 360 for jula + PGR3 og en LIVE pakke. Så er det bare å skyndte seg hjem å koble til solbergstolen å håpe at de funker sammen... hvis ikke fortsetter jeg med NFS MW på pcen....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stille før stormen?

Newcomer STUTTSEN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kribler i magen nå, bare snakk om timer... dette blir knall folkens...

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å henten min tidligere i dag. Fikk sjans til å teste den i mitt eget hjem og oppsett før jeg måtte på nattevakt! Så fort jeg var på vei ut av butikken ble jeg stoppet av en kar som ville gi meg 5000 kontant for den. Gledet meg så at jeg sa nei. Ser verdi i å likevel prøve lykke på elkjøp, tipper du kan få mye for den på nettauksjon før jul.

Det helt første som slo meg var faktisk hvor mye som var i den lille esken, pakket ting i eske før der i gården. Strømforsyningen alene er like lang som to stk hundrelapper, med en veldig kort ledning fra strømforsyningen til xboxen. Det burde egentlig vært motsatt ut fra plasserings hensyn. Koblet xboxen til samsung le32R51 med den medfølgende komponent kabelen (projektoren får prøvd seg etter jobb). Kabelen ga et ok kvalitetsinntrykk.
    Ryktene som har spredd seh om støyen er sanne. Hatet vifte støyen med en gang. Den var liksom litt høyt pitcha. Etterhvert glemte jeg den (mulig det var iveren)...pluss at ved vanlig spillyd blir den greit overdøvet. Layout og menyene er enkle og pene! Det virker som microsoft selv har hentet inspirasjon fra Xbox media center! Microsoft lovte noe spennende på HDDen. Det var ca 12gb ledig så de har vært rause når de gir bort ca 8gb Det var ingen spilldemoer. Noe filmklipp å musikk (fordelt på 4 kategorier) osv. rakk ikke å sjekke om det var noe å spare på, men har mine tvil.

Ironisk nok så hadde ikke den butikken jeg var å hentet den i fått in titlene fra microsoft . Så når jeg skulle velge spill så var de to tittlene jeg hadde sett meg ut kameo og pgr ikke valgbare. Satse på at dette er ordnet til i morgen.
    Jeg endte opp med Need for speed. Ganske imponerende grafikk. Imponerende detaljrikdom, men langt fra 60fps. Jeg er litt kresen når det kommer til dette, men innbilte meg nesten at det hakket litt i de mest krevende partiene. Spillet var også i letteste laget uten at jeg rakk å satte opp vansklighetsgraden! Storyen er god å fint integrert, men begynte nesten å grine når den tok fra meg min BMW M3 uten at jeg kunne gjøre noe med det!

Første inntrykket er godt og jeg vet vi kan vente oss mye moro fremover når spillskaperene lærer den lille hvite med den store strømforsyningen å kjenne! Gleder meg!

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kribler her også, og "heldigvis" er jeg sykemeldt for tiden, så i morgen blir det køing fra ca. 08.30 utenfor Elkjøp. Jeg krysser fingrene for at det holder, og det blir svært så spennende å se hvor mange kjøpelystne som møter opp. Det kan fort bli kaotisk hvis tredve personer stormer inn i butikken på slaget 10.00. Jeg skulle ønske Elkjøp organiserer det slik at det ikke blir knuffing og tendenser til vold når portene åpner. Et slags billettsystem, kanskje.

Nei, nå må jeg i seng, det begynner å bli sent.

Lykke til i morgen folkens!

Side 14 av 45 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •