Offisiell tråd Xbox 360 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 45 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 889
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sven-o
    Og til alex:
    Du snakker jo bare på grunnlag av synsing, og tar jeg ikke feil er nok du den største sony-fanboyen på forumet. Du kan da virkelig ikke tro på alt sony spyr rundt seg av påståelig in-game sekvenser, som har vist seg å være pre-rendered?
    Du må vel være den største microsoft-fanboyen på forumet

Jeg er ikke spesielt begeistret for produktene til sony eller hva selskapet foretar seg forøvrig, men akkurat playstation er jeg glad i.

Og jeg uttaler meg ikke på grunnlag av synsing, men på grunnlag av salgstall, spesifikasjoner og harde fakta.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Playstation 3 blir nok omtrentlig på linje med Xbox 360 hardware-messig sett.
    Jo, jeg mener hva jeg skriver. Og det er jo nettopp på hardware at den store forskjellen mellom disse maskinene ligger, noe som selvfølgelig blir utslagsgivende på spillene også. Det er jo nettopp her at xbox-fantastene har tutet ørene våre fulle med "hvor mye bedre grafikk xbox-spillene kan vise til enn PS2-spillene" pga de litt bedre spesifikasjonene på maskinen.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det er et godt poeng. Enkelte hardwarefetisjister her på forumet kastet jo ut PS2 til fordel for Xbox på grunn av "jaggies som ødelegger hele spillopplevelsen". Omtrent på nivå med folk som ikke gidder å se en ellers knall film fordi komprimeringen på DVDen er dårlig. Greit, man har rett til sin egen mening, men man har også rett til å påpeke hvor fjollete den meningen er.

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Du må vel være den største microsoft-fanboyen på forumet

Jeg er ikke spesielt begeistret for produktene til sony eller hva selskapet foretar seg forøvrig, men akkurat playstation er jeg glad i.
    Hehehe... Dette er da ikke første gangen du er ute og troller, ved å spre galle i tråder som omhandler "fienden".

Selv er jeg realist, og er mer intressert i fakta og det folk faktisk kan bevise. Derfor blir jeg bare provosert av sånne som deg, som rakker ned på ting uten særlig annet grunnlag enn personlig preferanse. Har ingenting med å være fanboy å gjøre. Om ikke annet, så er jeg vel kanskje PC-fanboy.
    Uansett, lite trolig jeg kommer til å kjøpe noen av disse DRM-bombene disse konsollene(særs PS3) representerer. Har allerede avbestilt xbox360en jeg forhåndsbestilte.

Og jeg uttaler meg ikke på grunnlag av synsing, men på grunnlag av salgstall, spesifikasjoner og harde fakta.
    Hahaha... Den var dagens! *tørker tårer*

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg mener hva jeg skriver. Og det er jo nettopp på hardware at den store forskjellen mellom disse maskinene ligger, noe som selvfølgelig blir utslagsgivende på spillene også. Det er jo nettopp her at xbox-fantastene har tutet ørene våre fulle med "hvor mye bedre grafikk xbox-spillene kan vise til enn PS2-spillene" pga de litt bedre spesifikasjonene på maskinen.
    Nå er det jo ingen som vet nøyaktig hvor bra hardwaren i PS3 blir. Som sagt, sony er flinke til å skryte og love litt mer hva de klarer å levere.

"og det er jo nettopp på hardware at den store forskjellen mellom disse maskinene ligger".

Jo forskjellen på arkitekturen er forskjellige. Men den teoretiske ytelse er det jo egentlig ingen som vet noe særlig om. Og inntil jeg har sett noe ekte in-game fra PS3 er jeg langt i fra overbevist. Sony skryter over 2 teraflops, mens microsoft skryter over 1 teraflop. Sannheten er at Teraflop har svært lite å gjøre med hva som kan framstilles i et spill. Jeg kan godt argumentere for at Xbox 360 har 10mb med embedded ram og derfor går Anti-Aliasing som en drøm. Noe som er svært ressurskrevende. PS3 og Xbox 360 blir begge kraftige maskiner, og de har sine styrker på forskjellige områder. Vi kan krangle i evighet om hvilken maskin som er kraftigst, men det vet vi først når vi får se spill fra X360 og ps3 om noen år. Dersom du forventer at PS3 skal ha 100% realistisk grafikk så tror jeg du må og mange andre må skru ned forventingene sine mange hakk.

Og det som jeg tror vil bli utslagsgivende her er hvordan platformen er tilrettelagt for utviklerene. XNA er et godt grep fra Microsoft sin side for å redusere utviklingskostnadene som er svært høye disse dager. Men til syvende og sist er det kun snakk om en smakssak. Hvilken konsoll har de spillene som fenger meg mest.

Så vær så snill. Ikke si at xbox 360 er drit dårlig og at PS3 blir 100 ganger bedre. Jeg blir bare utrolig provosert over hvor sterke uttalelser folk kommer med når de ikke en gang har prøvd eller sett noe som kjører på ps3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Sony kommer med sin nye konsoll lenge etter Microsoft (fra 0,5 til 1,5 år senere), skulle det jo bare mangle at til og med Sony klarer å lage en konsoll som knuser andre konsoller med gammel teknologi.

Folkens! Litt tillit må vi også ha til Sony...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vær så snill. Ikke si at xbox 360 er drit dårlig og at PS3 blir 100 ganger bedre. Jeg blir bare utrolig provosert over hvor sterke uttalelser folk kommer med når de ikke en gang har prøvd eller sett noe som kjører på ps3.
    Det har jeg da aldri sagt noe i nærheten av, nettopp fordi jeg synes slike utsagn er fjollete og ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre.

Det jeg ymtet frampå om litt lenger oppi tråden var at 360'n kanskje ikke blir den gigantiske revolusjonen mange nettopp hadde trodd, ettersom det nå kommer inn flere brukererfaringer som tilsier at forskjellen mellom den gamle og nye x-boxen er skuffende liten.

Jeg sa verken noe om regnekraft eller spesifikasjoner, men med det samme vi er inne på det temaet: PS3 er jo allerede demonstert kjørende med flere håndfuller med HD-filmer fra en og samme maskin. Det sier litt om kraften. Dette med HD-filmavspilling, HDMI, 1080p osv, som forøvrig burde være helt elementært standardutstyr på konsoller som nå blir lansert, er jo ikke 360 i nærheten av å kunne håndere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt med på denne konsoll diskusjonen som har vært på avforum. Det har vært mange dumme og lite gjennomtenkte kommentarer her, men jeg synes du, a|ex, ikke har vært en av dem.

En liten ting må jeg bare peke på. I ditt siste innlegg ramser du opp en del ting som du sier burde være elemtære på neste generasjons konsoller. Jeg er enig i de fleste av tingene, men ikke at den burde hatt støtte for BluRay eller HD DVD. De ville vært totalt feil av Microsoft å presset igjennom en av standardene, når hva som blir standeren enda ikke er bestemt. Nettopp dette gjør at jeg tar mer og mer avstand fra Sony...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NETTOPP. Microsoft kommer til å angre på at dem kaster ut en halvferdig wannabe nextgen konsoll på markedet bare for å komme PS3 i forkjøpet - for når PS3 først kommer, blir forskjellen så gedigen at ingen vil kjøpe 360'en lenger. Sony har erfaring med spillkonsoller, og er ikke suveren markedsleder for ingen ting. Xbox'en har rett og slett ikke stort nok potensiale for fremtiden til å kunne ta innersvingen på PS3 selvom den blir lansert et år før.

Som et bevis på nettopp dette, gjengir jeg hva en sonyrepresentant uttalte for litt siden: "Vi lanserer når det passer oss, uavhengig av hva microsoft finner på".
    Microsoft har selvsagt hatt rimelig konkrete planer for sitt launch-tidspunkt for minst to år siden, og så konkretisert det mer og mer ettersom hardware-utviklingen har nådd sine interne milestones. De har jobbet ut ifra en mulig launch av PS3 på samme tid, men i løpet av 2005 har det jo blitt veldig klart at det ikke kom til å skje. De har med andre ord ikke rushet sin egen launch fordi de visste at PS3 ikke skulle launche før neste år - slik fungerer ikke spillbransjen, det er ikke så enkelt. Og nettopp derfor vil du også høre Microsoft-representanter si "Vi launcher når det passer oss, uavhengig av hva Sony finner på". De forsinker ikke sin maskin et år bare for å få lavere produksjonskostnader f.eks.

Jeg tror du vil bli overrasket over hvor liten forskjell du vil se på PS3 og Xbox360 spill når PS3 launcher. Effekten fra hardwaren vil bli ganske lik, og relativt sett er det ikke så mye mer power i PS3. En god utvikler vil sannsynligvis kunne gjøre forskjellen i større grad. Den største forskjellen for consumers blir vel Blue-Ray, og selvsagt mulighetene som større plass til spillene gir. I tillegg vil Xbox360-spillene være tilnærmet 2. generasjon, og da har utviklerne langt bedre kontroll over hvordan man makser ut potensialet av hardware'n enn man har på launch-titler.

Microsoft har også lang erfaring fra spillmarkedet - én tidligere konsoll og DirectX/Direct3D som i praksis har gjort PC'en til den spillmaskinen den er idag. Jeg bare nevner DOS-spill og problemer med ulike lyd- og skjermkort for å mane frem historikken...

Når det gjelder å "vinne" og markedsandeler så er jo dette et helt annet spørsmål. I utgangspunktet må jo Sony sies å ha størst sjanse for å bli størst igjen, som regel følger momentumet vinneren fra forrige generasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ymtet frampå om litt lenger oppi tråden var at 360'n kanskje ikke blir den gigantiske revolusjonen mange nettopp hadde trodd, ettersom det nå kommer inn flere brukererfaringer som tilsier at forskjellen mellom den gamle og nye x-boxen er skuffende liten.

Jeg sa verken noe om regnekraft eller spesifikasjoner, men med det samme vi er inne på det temaet: PS3 er jo allerede demonstert kjørende med flere håndfuller med HD-filmer fra en og samme maskin. Det sier litt om kraften. Dette med HD-filmavspilling, HDMI, 1080p osv, som forøvrig burde være helt elementært standardutstyr på konsoller som nå blir lansert, er jo ikke 360 i nærheten av å kunne håndere.
    Brukererfaringer fra folk som tilsier at forskjellen mellom den gamle og nye xbox'en er skuffende tror jeg er tilnærmet verdiløse. Dette er jo selvsagt en subjektiv vurdering, men det er vurderinger foretatt av noen som enten har urealistiske forventninger til hva fem års teknologiutvikling medfører eller som har begrenset innsikt i teknologien bak 3D-grafikk. Forskjellen er enorm. Still PDZ ved siden av hvilket som helst Xbox spill, og studér teksturer og prøv å tenk på antall polygoner.

Sony's demoer er selvsagt reelle, men de er spesialskrevne programmer i maskinkode for å kunne gjøre akkurat den ene tingen som demonstreres. Jeg sier ikke at de ikke er imponerende, men hadde MS prøvd på noe slikt så hadde de nok ikke ligget så veldig langt unna. Spørsmålet er imidlertid om det er a) relevant i det hele tatt for en spillkonsoll og b) om det har noe som helst med hvordan hardwaren kan utnyttes til å utvikle spill. På både a og b sier ihvertfall jeg nei.

Når du sier at 360 ikke er i nærheten av å håndtere hdmi, hd-avspilling, 1080p så er jo det feil. Selvsagt kommer det HDMI-kabler fra MS i løpet av relativt kort tid. Spillene i hd-oppløsning spiller jo selvsagt av sine movie-clip i hd-oppløsning.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Prøvde å finne noen bilder for å illustrere forskjellen mellom PGR-spillene, men etter syv Googlesider uten noe ingame shot fra PGR3 ga jeg opp.
    Her er forskjellen mellom PGR2 og PGR3.
    MEN!!!! Merk deg at begge disse bildene er fra vanlig standard definition.
    Altså, PGR3 vises her hvordan det vil framstå på en vanlig CRT-tv som ikke er HD.
    Man kan derfor vente seg stor forbedring hvis man kobler XBox360 til en HD-kompatibel framviser som tv, projektor eller pc-monitor.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tillot meg å ta med disse bildene siden dette er en offisiell XBox360-tråd og de illustrerer hva XBox 360 tilbyr på fredag kontra dagens XBox.

Vær så snill. Kan ikke vi la denne tråden forbli offisiell XBox 360 tråd og la fanboys-krigen foregå i en annen tråd?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe PGR3 til 360, men vil gjerne spille dette med ratt og pedaler. Har et Logitech Driving Force sett (det blå) som er kompatibelt med PC og PS2 såvidt jeg vet. Mulig det er kompatibelt med Xbox også, men jeg tviler på at det funker på 360en. Noen som vet det? Hvor finner jeg isåfall et sett som funker på 360en? Ser at de får inn et sett på Komplett i januar, men det er jo lenge til.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    XBOX 360 benytter standard USB 2.0, så det er mulig nevnte ratt vil kunne fungere, men det spørs jo om spesialfunksjoner som force-feedbacken funker da...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg da aldri sagt noe i nærheten av, nettopp fordi jeg synes slike utsagn er fjollete og ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre.
    Disse utsagnene synses jeg er svært fjollete. Men det er bare meg.

Opprinnelig skrevet av a|ex
    NETTOPP. Microsoft kommer til å angre på at dem kaster ut en halvferdig wannabe nextgen konsoll på markedet bare for å komme PS3 i forkjøpet - for når PS3 først kommer, blir forskjellen så gedigen at ingen vil kjøpe 360'en lenger.
    xBox 360 = flopp.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    XBOX 360 benytter standard USB 2.0, så det er mulig nevnte ratt vil kunne fungere, men det spørs jo om spesialfunksjoner som force-feedbacken funker da...
    Microsoft har rota det til denne gangen også. Ingen Force-feedback støtte. Mulig at det kommer med en software oppgradering, men ikke regn med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Microsoft har rota det til denne gangen også. Ingen Force-feedback støtte. Mulig at det kommer med en software oppgradering, men ikke regn med det.

Mener du at de ikke har force feedback? Hva med dette settet da http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315083&cks=PRL

Får virkelig håpe settet jeg har funker, da bilspill med stikke halverer opplevelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrokling
    Brukererfaringer fra folk som tilsier at forskjellen mellom den gamle og nye xbox'en er skuffende tror jeg er tilnærmet verdiløse. Dette er jo selvsagt en subjektiv vurdering, men det er vurderinger foretatt av noen som enten har urealistiske forventninger til hva fem års teknologiutvikling medfører eller som har begrenset innsikt i teknologien bak 3D-grafikk. Forskjellen er enorm. Still PDZ ved siden av hvilket som helst Xbox spill, og studér teksturer og prøv å tenk på antall polygoner.

Sony's demoer er selvsagt reelle, men de er spesialskrevne programmer i maskinkode for å kunne gjøre akkurat den ene tingen som demonstreres. Jeg sier ikke at de ikke er imponerende, men hadde MS prøvd på noe slikt så hadde de nok ikke ligget så veldig langt unna. Spørsmålet er imidlertid om det er a) relevant i det hele tatt for en spillkonsoll og b) om det har noe som helst med hvordan hardwaren kan utnyttes til å utvikle spill. På både a og b sier ihvertfall jeg nei.

Når du sier at 360 ikke er i nærheten av å håndtere hdmi, hd-avspilling, 1080p så er jo det feil. Selvsagt kommer det HDMI-kabler fra MS i løpet av relativt kort tid. Spillene i hd-oppløsning spiller jo selvsagt av sine movie-clip i hd-oppløsning.

Angående HDMI-kabel som kommer til 360.
    Den vil vel frigjøre component utgangen på en HD-ready tv vel...? Så slipper man å kjøre dvd med RGB/scart. HDMI=360 og Component=dvd etc.
    Riktig det vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dec
    Angående HDMI-kabel som kommer til 360.
    Den vil vel frigjøre component utgangen på en HD-ready tv vel...? Så slipper man å kjøre dvd med RGB/scart. HDMI=360 og Component=dvd etc.
    Riktig det vel?

Ja det stemmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil hdmi kabelen som kommer i ettertid være noe annet enn en overgang fra component til hdmi eller blir det et heldigitalt tverrsnitt..?

Side 12 av 45 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •