Bestillte akkurat den ultimate spill skjermen.... :P - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Det er en ganske rå skjerm du har kjøpt deg. Gratulerer. Men Gnom har helt rett. Å kalle den for den ultimate spille skjermen blir litt feil. crt er fremdeles mye bedre til spilling, men den skjermen din fungerer helt sikkert kjempe bra den også.
    Takker Fikk bestilings bekreftelsen idag og det ser ut som jeg får den til uka. Blir spennans....

Det fins jo skjermer med raskere oppdatering osv, men når det er så rask oppdatering som det er på den der så har øyet normalt meget vanskelig for å oppdage det.

Det at CRT er best til spill er vel ikke helt korekt lenger. Alle problemer som det var med LCD før ang oppdatering osv er borte på dagens nye LCD skjermer.

Det som er viktig nå idag er å få en skjerm som har fargegjengivelse...delay er somregel ikke et problem lenger.

Vel det er hva jeg mener da...men jeg vet det er mange som sverger til CRT....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hmm, dette kan da umulig stemme?
    Du har jo ikke AVforum oppe?
    Den ligger minimert nedi hjørnet

At lyset er hardere på en lcd-skjerm er noe jeg aldri har tenkt over før. Hvis det er et problem, kunne en ikke bare justere opp fargetemperaturen på skjermen da? Hardt (kaldt) lys betyr vel at lyset inneholder for mye blått. Innstillinger for fargetemperatur har en i de fleste skjermkortdrivere, om ikke så er som vanlig Powerstrip løsningen på det meste..

Det med oppdatering og lcd er noe som irriterer meg mer i Windows enn i spill egentlig. Spill oppdaterer seg uansett ikke fort nok til at det er noe problem. I windows så merker en til problemet når en flytter vinduer som inneholder tekst rundt på skjermen. Når vinduene flyttes er det umulig å lese teksten, noe som ikke er noe problem på crt.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Spill oppdaterer seg uansett ikke fort nok til at det er noe problem.
    Da har du en for treg pc/skjermkort (eller du kjører allt for høy oppløsning) :wink:

Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    I windows så merker en til problemet når en flytter vinduer som inneholder tekst rundt på skjermen. Når vinduene flyttes er det umulig å lese teksten, noe som ikke er noe problem på crt.
    Har en lcd med 8ms oppdatering og den sliter veldig med akkurat tekst når jeg f.eks skroller nedover i et dokument/webside etc eller flytter på vinduer. Blir ganske utydelig, men kan forsåvidt leses...

Så er en stund til lcd har tatt igjen crt på oppfriskningshastighet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Da har du en for treg pc/skjermkort (eller du kjører allt for høy oppløsning)
    Poenget er nok heller at bevegelser i spill foregår mer "naturlig", omtrent som en spillefilm, samt at spill er naturlig "blurrete". En merker dermed mindre til etterslep enn når en jobber i grafiske miljøer som Windows.

Ja. Jeg vet jeg motsier en svær gruppe nå. Det finnes uttallige som hevder at det kun er i spill en trenger bra oppdatering og at en kan klare seg med 30+ ms i Windows-miljøet.

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må ha mindre enn 30MS.....
    alt under 20 er bra.
    Men det er noe av de som gjør at jeg liker CRT skjerm bedre!
    Der kommer det helt ann på skjermkortet og Hz på skjermen.
    Eks: jeg spiller med 120Hz på skjermen og det klarer ikke en LCD skjerm.

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seff enig i at lavere ms er kjekt, og at det meste under 20 er ok. At du kommer dragende med at lcd ikke takler 120hz stiller jeg store spørsmål ved, for det er vel rimelig uinteressant.

Personlig mener jeg lcd er mye bedre enn crt på de aller fleste områder, men mest fordi bildet jo er så uendelig mye klarere og bedre. Crt er som en diffus grøt i forhold, og aldri i verden om jeg går tilbake.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doberman
    Crt er som en diffus grøt i forhold, og aldri i verden om jeg går tilbake.
    Da har ikke du sett en virkelig god crt skjerm!! Nyere sony triniton baserte skjermer (jada, de koster gjerne noen kroner, og ikke vet jeg om du får tak i slike skjermer lenger) er sylskarpe!!
    Har faktisk ikke sett så veldig mange lcd skjermer som er like skarpe og i allefall ikke når det er bevegelser i bildet, da er ikke lcd i nærheten av å være like skarp :wink:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det med bevegelse av tekst skal jeg si meg enig i, men så er det vel minimalt hvor mye man sitter og rister i bildet samtidig med at man prøver å lese. :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det med bevegelse av tekst skal jeg si meg enig i, men så er det vel minimalt hvor mye man sitter og rister i bildet samtidig med at man prøver å lese.
    Neivel? Du behøver kanskje ikke å skrolle nettsider heller da? Fint for deg.. Den kommentaren din her viser bare din ekstreme uvitenhet og ignorans på lik linje med den "diffus grøt" kommentaren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har faktisk snust litt på den skjermen...vær snill og gi tilbakemelding etter noen minutters bruk

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får du sannelig gi deg, din sau. Hvis du skal komme med sånne personlige kommentarer kan du reise et varmere sted.

Jeg trenger IKKE lese mens jeg scroller som en gal, og uansett er det noe du blir vant til hvis du bruker skjermen i mer enn 5 minutter, og ikke bare konstaterer at det er et problem. Jeg velger heller en skjerm som er behagelig å se på, selv om den kanskje har en svakhet ved scrolling av tekst.

Nå er det antakelig flere grunner både for og imot lcd, og at du velger å henge deg opp i det der får være ditt eget lille problem. Trenger ikke gjøre deg fullstendig idiot på forum forde.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av intox_neb
    har faktisk snust litt på den skjermen...vær snill og gi tilbakemelding etter noen minutters bruk
    Det skal jeg love deg at jeg skal! Jeg får den ikke før i starten av Juni så det er en liten stund til enda. Skal bli spennans. Kommer med bilder og info når jeg får den :lol:

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får du sannelig gi deg, din sau. Hvis du skal komme med sånne personlige kommentarer kan du reise et varmere sted.

Jeg trenger IKKE lese mens jeg scroller som en gal, og uansett er det noe du blir vant til hvis du bruker skjermen i mer enn 5 minutter, og ikke bare konstaterer at det er et problem. Jeg velger heller en skjerm som er behagelig å se på, selv om den kanskje har en svakhet ved scrolling av tekst.

Nå er det antakelig flere grunner både for og imot lcd, og at du velger å henge deg opp i det der får være ditt eget lille problem. Trenger ikke gjøre deg fullstendig idiot på forum forde.
    Heisann, en av samme rase som meg Aggressiv også, som forventet

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff...det er et helvete å gå å vente på noe altså! En begynner å tenke om en virkelig har bruk for en slik skjerm...og på hvor dyr den faktisk er og ikke minst det at en må vente...å vente...

Hehe, huff....håper den kommer tidlig i Juni altså!

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Huff...det er et helvete å gå å vente på noe altså! En begynner å tenke om en virkelig har bruk for en slik skjerm...og på hvor dyr den faktisk er og ikke minst det at en må vente...å vente...

Hehe, huff....håper den kommer tidlig i Juni altså!
    Det er nok litt surt i begynnelsen åbruke så mye penger på en skjerm, men du blir nok mere å mere fornøyd etterhvert da. Jeg syntes det var mye penger når jeg kjøpte RF7 men etter jeg har spilt 1000timer+ på de det siste halve året syntes jeg de er værd hver krone. Får håpe det blir sånn med skjermen din også

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avbestilte akkurat skjermen, ser ingen grund til å sitte på Pc å spille lenger nå som di nye monster konsollene kommer.

Adjø pc, hallo konsoll!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avbestilte akkurat skjermen, ser ingen grund til å sitte på Pc å spille lenger nå som di nye monster konsollene kommer.

Adjø pc, hallo konsoll!
    Ja, men har du noen TV som tilbyr denne oppløsningen? Du kan jo fint koble de nye konsollene til denne Dell skjermen. Det er jo det som er så genialt med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill blir uansett alltid best foran tv-skjermen. Det er mye mer behagelig å sitte i en god sofa med skikkelig omkringlyd og ordentlige håndkontrollere enn å måtte nøye seg med å stirre på en pc-skjerm på et skrivebord, dårlig stol, elendige høyttalere og tastatur.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman

Adjø pc, hallo konsoll!
    Ja, men har du noen TV som tilbyr denne oppløsningen? Du kan jo fint koble de nye konsollene til denne Dell skjermen. Det er jo det som er så genialt med den.
    Joda du kan koble på mye andre kilder på den. Men etter hva jeg husker så var det ikke HD støtte...men uansett så trenger jeg noe større å spille på.

Blir å spare nå og kjøpe en 42" eller en 50" lcd/plasma tv. Alle konsollene er HD klare så da blir det nok rimelig bra bilder skal en tro....

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da er det juni da.... :roll: fått denna skjermen din?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •