xbox koblet til projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xbox koblet til projektor?

hvordan har dere koblet xbox til projektor har tenkt og gjøre dette men trenger jo ganske lange kabler. tenkte på komponent men på modnet.no er den ikke lenger en 2meter. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan har dere koblet xbox til projektor
    Jeg har brukt komponentkabler kjøpt på Clas Ohlsonhttp://www.clasohlson.no/. De har egne "Home Theatre" versjoner av kabler (haha...). Disse virker på meg som helt greie, og de koster ikke allverden. Der finnes de i 10 meter, men du kan sikkert få de dem i lengre varienter andre steder. Vil anta at kvaliteten på bildet kan bli noe dårligere ved lenger strekk, men antar også at støy fra andre kabler vil virke inn like mye som selve lengden. Samt at lange kabler tar opp mer støy... osv.

Mellom HDpacken (m/optisk digitalutgang) som er koblet på xboxen har jeg kjøpt slike hunn-hunn "mellomstykker" for å koble komponentutgangens "hann" til kabelens "hann". Copy? Disse koster f.eks. 12,50 for 2 stykker på Europris (men ikke si til noen at jeg var der...) Hadde et problem med å få bilde med dette oppsettet pga feilkobling, noe som kanskje skyldtes at komponentkabler ikke er ment å skøtes slik ??? Tenker på samme problemstilling som ved nettverkskabler som er krysset eller ikke krysset. Vel, ikke vet jeg.

Lykke til !
    AK

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle også hatt en løsning for å skjøte komponentkablene. Fikk HD-packen i dag, og det går akkurat å strekke kabelen til projen. Bruker da skjøt på lydkabelen isteden.

Bildet ble adskillig mye bedre, så det må forskes litt på det der

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doberman
    Skulle også hatt en løsning for å skjøte komponentkablene. Fikk HD-packen i dag, og det går akkurat å strekke kabelen til projen.

Bildet ble adskillig mye bedre, så det må forskes litt på det der
    For å teste hva du trenger så kan du bruke slike hunn-hunn skjøtestykker til f.eks. 12,50 for 2 stk. og så kobler til "en og en halv" stereophonokabel (som vi alle har en trillion eksemplarer av i skapet). Det burde fungere like greit. Hvis du er fornøyd, så bytter du ut "hyssingen" med en litt bedre kabel.

Bruker da skjøt på lydkabelen isteden.
    Har du ikke mulighet til å bruke den optiske digitalutgangen på HD-pack'en. ? Den vil være veldig mye bedre, og så vil du jo kunne få 5.1 lyd og ikke bare stereo(&prologic).

AK

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg her, men hvis dere har en AVreceiver (forutsetter selvsagt at dere har det), så kan dere jo koble HD-packen til den, og så bruke en vanlig komponentkabel ut fra den. Så slipper dere denn skjøtingen med mellomstykker. Eller?

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oooii det har jeg ikke tenkt på. bra med klokke hoder her på forumet. :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk bare å kjøpe lange nok komponentkabler. Det koster sjelden så mye ekstra for litt ekstra lengde...

Koblingen er nesten halve moroa. Oppryddingen i kablene etterpå ødelegger nesten HELE moroa.... :cry:

AK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •