Xbox eller PS2 (bare with me)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox eller PS2 (bare with me)

Hva er det man anbefaler? Lurer fryktelig på hvilken jeg skal kjøpe. Hvilke fordeler har den ene i forhold til den andre? Sikkert et spørsmål som er stilt ørtogfjørti ganger, men jeg har søkt og er fortsatt like usikker :?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xboxen er teknisk sett bedre, da spesielt med tanke på å koble den opp mot en projektor med høy oppløsning (720p/1080i).

Har PS2 og Gamecube selv, men ingen Xbox. Hvilken spillmaskin du velger bør egentlig baseres på hvilke spill du vil spille, ikke hvilken som er "best" Mange spill er tilgjengelige til samtlige maskiner, så du må vurdere hvem av dem som har en "killer app" for deg.

For Xbox sin del er vel dette Halo spillene. PS2 har Gran Turismo serien. NGC har Mario, Link & co.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste år er vel ps3 på banen, vet ikke ang x-box 2.. Kjøp det som er billigst nå, og klin til på ps3..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags spill liker du?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Neste år er vel ps3 på banen, vet ikke ang x-box 2.. Kjøp det som er billigst nå, og klin til på ps3..
    Ingen vits i å vente til neste jul hvis det fins morsomme spille ute nå :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Xbox eller PS2 (bare with me)

Hvis du er under 12 år og/eller liker rollespill ala Final Fantasy er PS2 tingen for deg. Dessuten er det mulig med opp til 8 spillere på PS2 mot 4 på XBOX. Greit å tenke på hvis man skal ha guttekveld med fotball/hockey.

Ellers er det XBOX som gjelder. Fordi: Bedre grafikk (HD mulighet), bedre utviklede mulighter for tilkobling av harddisk med tilhørende programvare (ingen begrensninger på størrelse).

Dansematter, karaoke, ratt/pedaler finnes til begge modeller, men PS2 har bedre utviklet mulighet med eyetoy og slikt.....

XBOX'er mye billigere og er stabil etter modifikasjon. PS2 er kun anbefalt å spille på, ikke se film, spille av musikk o.l. Dette er en moddet XBOX genial til. Den kan bli stua's nye mediacenter.....

XBOX!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvis du er under 12 år og/eller liker rollespill ala Final Fantasy er PS2 tingen for deg....
    Glimrende argumentert :roll:

XBOX'er mye billigere og er stabil etter modifikasjon. PS2 er kun anbefalt å spille på, ikke se film, spille av musikk o.l. Dette er en moddet XBOX genial til. Den kan bli stua's nye mediacenter.....
    PS2 fungerer helt fint som DVD-spiller den, men det er klart at Xbox har et fortrinn hvis man har et digert kartotek med divx liggende. Er forresten ikke Xboxen stabil før man modifiserer den? Heia Microsoft :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er PS2 som helst ikke bør brukes til annet en spill etter modding. Laserene og komponentene i de nyere versjonene av PS2 er skikkelig dårlig! Spessielt fra v9 og utover..... Har til nå ikke fått tilbake en eneste XBOX med slike problemer. XBOX'en "spiser" stort sett det meste av plater (noname) bortsett fra noen modeller ikke leser CD-r plater.....

For modifiserte PS2 anbefales det å bruke Verbatim DVD-r og brenne på lave hastigheter. Plater med mye riper er heller ikke å anbefale.....

XBOX er det beste Microsoft produktet i manns minne! Hadde software holdt denne standarden hadde den bare vært fryd å eie en PC.....

En annen ting, for de yngste (opp til 12 år) er det ved kubbe som gjelder (GameCube).....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok - jeg har ikke moddet PS2'en min, så jeg har ingen erfaring med hvordan den oppfører seg etter slike modifikasjoner.

Gamecuben ble kjøpt kun for å spille The Legend of Zelda (Wind Waker), og nei - jeg er ikke 12 år :P

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Trond Erik
    Hva er det man anbefaler? Lurer fryktelig på hvilken jeg skal kjøpe. Hvilke fordeler har den ene i forhold til den andre? Sikkert et spørsmål som er stilt ørtogfjørti ganger, men jeg har søkt og er fortsatt like usikker :?
    Gran Turismo 4
    Metal Gear solid 3
    Final Fantasy XII

er 3 knalltitler som kommer ekslusivt til PS2 om ikke så lenge. I tillegg har man GTA4: San Andreas som er et av de mest gjennomførte spillene jeg har vært utsatt for. Spillet er gigantisk, og veldig kjekt å spille.

For meg er valget veldig lett, da det ikke fins et eneste spill på X-box jeg kunne tenkt meg, som ikke eksisterer på PC.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Ok - jeg har ikke moddet PS2'en min, så jeg har ingen erfaring med hvordan den oppfører seg etter slike modifikasjoner.

Gamecuben ble kjøpt kun for å spille The Legend of Zelda (Wind Waker), og nei - jeg er ikke 12 år :P
    Jeg har lest såpass avinleggene dine at jeg vet at du ikke er 12 år.... men for andre som kanksje leser så opplyste jeg om at kubbe ofte blir valgt av denne aldergruppen 0-12 år... 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]
    Gran Turismo 4
    Metal Gear solid 3
    Final Fantasy XII

er 3 knalltitler som kommer ekslusivt til PS2 om ikke så lenge. I tillegg har man GTA4: San Andreas som er et av de mest gjennomførte spillene jeg har vært utsatt for. Spillet er gigantisk, og veldig kjekt å spille.

For meg er valget veldig lett, da det ikke fins et eneste spill på X-box jeg kunne tenkt meg, som ikke eksisterer på PC.

Eksklusive titler til XBOX:

Rally Sport Challenge 2
    Halo 1 og 2

For ikke å snakke om fellestitlene som er så sinnsykt mye bedre på XBOX....

Sier ikke mer..... GTA San Andreas kommer til XBOX til sommeren.....

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

teknisk sett er rangeringen slik:
    1. Xbox
    2. Gamecube
    3. PS2

men velg for all del konsoll ut fra spillsjanger. hva har du lyst til å spille?

(se også spillanbefalingene øverst i kategorien.)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox er best fordi den har de beste spillene. At den er teknisk bedre er også et pluss.

I tillegg er jo den billigere enn PS2.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HALO er X-box-exclusive? Jeg kunne ha sverget på at jeg spilte det på PC. Regner med HALO2 også kommer på PC, men lite har det å si. Originalen var dønn kjedelig. Kan ikke tenke meg etterfølgeren er noe bedre.

San Andreas kommer også til PC, hvor kontrollene er mye bedre (hvis Vice City er noen indikasjon).

Det var one moment in time da jeg så et spill jeg ville ha på X-box, og det var Full Spectrum Warrior. Det var X-box exclusive og virket veldig stilig..

Men så gikk det 2 måneder, også kom det til PC..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så gikk det 2 måneder, også kom det til PC..
    og når det skjer, så tar man bare en og en ... , så har man plutselig den beste konsollen man kan få. :roll:

:lol:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var vel ikke dette en diskusjon om XBOX vs PC.

Tom for argumenter mot XBOX?

PC er selvsagt overlegen, men jeg ser ikke hva dette har med spørsmålet til trådstarter.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poenget med innlegget var jo at Xboxen blir litt overflødig hvis spillene slippes på PC uansett..
    Ser ingen grunn til å argumentere for at min(e) egen(e) konsoll(er) er best, det er vel ganske individuelt hva man vil spille. Derfor oppfordrer jeg til å se på spillene før konsollene.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Xbox er best fordi den har de beste spillene. At den er teknisk bedre er også et pluss.
    Smaken er som baken

At den har de beste spillene er i høyeste grad din subjektive oppfatning, det er ikke sikkert trådstarter er enig med deg

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste riktige er jo å se på hvilke spill du har mest lyst på. Hvis det er spill som slippes på alle konsollene er XBox best. Hvis du liker japanske rollespill er PS2 best. Hvis du liker survival horror best velger du også PS2 (evt. GameCube for resident serien). Xbox har også en del ekslusive titler som er svært gode (nei [wcip]angel, jeg gidder ikke ramse dem opp), PS2 likeså.

Å spille på PC synes jeg er rævva (liker ikke fps og RTS i særlig stor grad, og konsollaktige spill har uholdbar kontroll). En GOD spillpc koster uansett en del mer enn 1200,-

Konsoll R KoZ :wink:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •