HDTV på xbox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: HDTV på xbox

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDTV på xbox

http://chipper.se/index.php?main_pag...roducts_id=192

Det er nok med denne kabelen ikke sant?? ser bort fra modding enigme å alt det der, det kan jeg!!

Støtter PJ'n min HD-materiale??? BenQ PB 6100

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *borte*

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt denne i original utgave, men jeg har ennå ikke funnet ut hvordan jeg skal konfigurere xbox'en til å sende ut signal til min AE700 prosjektør ! Ihvertfall dukker det ikke opp noe bilde på skjermen. Såvidt jeg har forstått så støttes bare NTSC spill, men det burde vel gå an å få "vanlig" (480i) fra xboxen ???

Har moddet med Xecuter3 m/bios X3 2913, og lagt inn Slayer 2.6 m.m.

mvh
    AK

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjør du i Ms Dashbordet. Gå på video settings, og velg den som passer deg.
    Min Xbox fikk et nytt liv med denne HD kabelen, både film og spill.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er Ms Dashbordet?
    Hvordan kommer man inn der?
    Er det kun de som er moddet som har Ms Dashbordet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ms Dash er orginal dashbordet.
    Du kommer inn ved å boote opp dit, eller gå på settings i alternative dash. da blir du sendt videre til org. dashbordet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjør du i Ms Dashbordet. Gå på video settings, og velg den som passer deg.
    Har aldri fått opp andre valg i denne menyen enn "normal", "letterbox" og "widescreen".

Men det første problemet mitt er kanskje at jeg ikke får bilde fra denne kabelen uansett når jeg starter xboxen ? Får bare helt sort skjerm. Har som sagt en Panasonic AE700 og har koblet komponentkabelen til denne. Jeg har satt over xboxen til NTSC, men det ser ikke ut til å hjelpe noe. Brukte programmet Enigmah et eller annet, og fikk tidvis litt trøbbel med det. (Helt svart skjerm...). Klarte å komme meg tilbake til bilde med en bootbar dvd med samme program etter anvisninger beskrevet flere plasser rundt om på nettet.

Neste steg er vel å teste om prosjektoren virker slik den skal, ved å koble komponentkabelen mot denne (Denon 2910).

Eller er det noe i instillingene på xbox'en eller prosjektoren som enkelt fikser biffen ???

Xecuter3 har i sin x3 live bios video innstillinger for å enable 480p, 720p og 1080i og widescreen (og PAL60? muligens). Er det noe her som skal sjekkes ?

:?

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det første problemet mitt er kanskje at jeg ikke får bilde fra denne kabelen uansett når jeg starter xboxen ?
    ops:

Kanskje jeg føler meg bittelitt teit nå ? - Problemet mitt som nå er løst og som hindret meg i å få kjempelekkert bilde fra prosjektoren var veldig enkelt:

På en eller annen (sikkert det siste) måte har komponentkablene byttet plass eller fått feil farge på kontaktene i den ene enden... Jeg tenkte at det enkleste kunne få lov til å bli testet først, før jeg skulle igang for å finne den egentlige feilen, så jeg byttet om på den grønne og den blå kabelen. Voila! Da kom bildet frem og jeg kunne velge 480p og 720p og 1080i fra MS Dashboard'et's videoinnstillinger.

Nå funker det som bare rakkeren, og bildet fra xboxen har aldri vært bedre.

Komponentkabel til rundt 2-3 hundrelapper kan derfor anbefales til alle som vil ha best mulig nytte av tidstyven fra Microsoft. (Men jeg tror man må ha moddet boks for å klare å bytte til NTSC, selv om enkelte mener det motsatte...)

AK

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0