Beste måten å få lyd fra PS2 til ext forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste måten å få lyd fra PS2 til ext forsterker?

Kjører PS2 via RGB ( er det det det heter når rød-hvit-gul går inn i en scartplugg) inn i TVen.
    Men jeg ønsker lyd i Stereoanlegget også?
    Hvordan ordner jeg det?
    (Jeg har "audio out" på TVen, men når jeg kobler det til anlegget får jeg ingenting....)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Beste måten å få lyd fra PS2 til ext forsterker?

Hvis ditt stereoanlegg har optisk inngang kan du kjøpe deg en optisk kabel....... Eller du kan ta den røde og hvite og putte inn i forsterkeren i steden for i scart overgangen til TV'en......

For bedre bilde kjøp deg en RGB-kabel i tillegg til den optiske. Som oftest er det også lyd ut på disse hvis du ikke har optisk inngang på stereoanlegget ditt.....

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,bruk en RGB scart kabel og en optisk kabel,bilde og lyden blir mye bedre :wink:

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kabelen du bruker er alt annet enn en RGB kabel. Det er kun den gule som overfører bildet til tv'en via en signalform som heter kompositt. Dette er den dårligste måten å overføre bildet på. Den røde og hvite kabelen er henholdsvis høyre og venstre lydkanal, disse kan du ta ut av scartkontakten din og sette rett i stereoanlegget. Hvis du har en egen kompositt inngang på tv'en (ofte i front eller på siden) blir sannsynligvis bildet litt bedre hvis du kobler kabelen rett inn der og dropper scart-adapteret.

Kjørte selv med nevnte oppsett helt til jeg fikk kjøpt meg en skikkelig RGB scart kabel. Dæven døtte meg for en forandring! Digistore har både RGB scart og komponentkabel til PS2. Bruker for tiden komponentkabel fordi jeg har gått over til projektor. Overfører lyden via optisk kabel til surroundrecieveren.

NB! Hvis du bruker PS2'en til å spille DVDfilmer og kjøper RGB scart kabelen må du i tillegg ha DVD Region-X for å få farger når du ser film (hvis ikke blir alt grønt). Dette kan også fikses ved å lodde litt i PS2'en, med eller uten modchip. Jeg sto over loddinga og kjøpte Region X istedet. Dette er ikke et problem ved bruk av komponentkabel, kun RGB via scart. Før du bytter kabel kan det være kjekt å gå inn i System Settings i PS2'en og velge riktig signalform for bildet (komponent vs. rgb). Hvis maskina står i RGB modus og du starter den med komponentkabel får du ikke bilde i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Har bestilt en RGB scart med ekstra phonoutgang på midten.

Det burde vel gjøre susen?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut hvis tv'en din har flere scart-innganger er det mulig det kun er én av dem som støtter RGB. Hvis du kobler kabelen i en kontakt som ikke støtter RGB får du kun komposittbilde, med andre ord: ingen forbedring. Så prøv deg frem Den viktigste forskjellen er at alle kanter blir mye skarpere og klarere, det blir lettere å lese ting som står skrevet med liten tekst f.eks.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor pålitelige er kablene fra Digistore? Vurderer å handle den kombinerte PS2/GC/XB-kabelen, men har så dårlig erfaring med uoriginale kabler fra før. Har nå originale RGB-kabler for PS2 og GC, etter å ha kjøpt 'gullforgylte RGB-kabler' fra Joytech som viste seg å bare gi kompositt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var snodig, kabelen min er fra Joytech, og fungerer perfekt :?
    Kjøpte den i en pakke (RGB-kabel, optisk kabel og skjøtekabel til håndkontroll).

Digistore sin komponentkabel til PS2 fungerer ihvertfall bra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •