Hjelp! Xboxen min har gått i svart...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer ArneK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Xboxen min har gått i svart...

Fikk min modifiserte Xbox tilbake for noen dager siden, med Xecuter3 chip. Har koblet den til min BenQ 8700-projektor med Xbox-komponentkablene fra Monster.

Jeg har testet 480/720p som fungerte helt fint. Men så var jeg så smart idag å slå av Xboxen innstilt i HD-modus (dvs. i NTSC med 720p i systeminnstillinger) - og nå får jeg ikke lenger noe bilde når jeg starter opp Xboxen!

Jeg får ikke bildesignal ved oppstart, kun lyd. Har testet alle mulige tilkoblinger på projektoren og på vanlig TV uten resultat. Kun når jeg tar en omstart med både eject og power-knappene inne kommer bildet opp (dvs. i FlashBios-modus).

På nettet fant jeg Enigmah Video Switch som jeg brente til DVD (og CD-R for sikkerhets skyld) men dette hjalp ikke noe.

Tidligere har jeg opplevd at XBMP har fryst ved oppstart når maskinen har stått i 720p-modus.

Hjelp... Hva gjør jeg nå..? Noen som har opplevd lignende?

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt merkelig det der, for man skal da kunne skru av Xboxen uten å stille om region eller HD-modus?? Mulig jeg misforstår deg, men jeg skrur i alle fall av Xboxen daglig uten noe annet enn med av-knappen. Da er NTSC aktivert, samt 480p og 720p.

Messel

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke gjøre noe om du har på HD hele tiden. Kanskje det er noe barnesykdommer med den nye x3 chippen/biosen...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Puh! Alt i orden...

Jeg har styra og ordna noe voldsomt, kobla alle mulige tenkelige varianter. Lest det jag kan på nettet og prøvd å finne ut av det...

I.o.m. at jeg har Mac OSX og Xboxen overhodet ikke vil FTP'e med OSX har også gjort det litt ekstra vanskelig. Men ved hjelp av div konverteringsprogrammer m.m. klarte jeg til slutt å lage en bootdisk-DVD som Xboxen likte, med Enigmah Video Switch på, og vips - problemet ble løst. Hurra!

Aner ikke hva det er som har gjort at Xboxen låste seg og ikke ville sende videosignal ut. Men nå funker alt som det skal. Og Quake ser flott ut i 720p på stort lerret :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Puh! Alt i orden...

Legg gjerne ut resultatet på digistore.no også..... slik at andre med samme problem kan få glede av det.... :wink:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad, jeg har lagt det inn på digistore.no også.

Til andre som har OSX og får liknende problem:
    Her finner du Enigmah Video Switch

Brukte "Xbox DND Tools" funksjonen "DropExtract" for å åpne .iso filen til en Mac OSX mappe som igjen brennes over på en DVD.

Her finner du Xbox DND Tools for OSX.

Når du starter opp med Enighmah DVDen, trykk inn L1+R1+Back+Start. Da får du opp valg mellom PAL eller NTSC (A eller B-knappen) og du er reddet (forhåpentligvis).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borte i dette en gang jeg og.... fikk inn en maskin som var fiklet med i XBMC. Denne karen brukte maskinen på et vanlig TV apparet, så hvorfor han hadde fikla med dette er nå uvisst..... men etter det jeg leser om XBOX med komponent og 720i så frister det veldig å bytte til en PJ som støtter dette!

Sliter XBOX'en mer med denne oppløsningen. Jeg merket spesielt på Halo 2 at XBOX'ens grafikkort(?) sleit, det hakket ganske godt.....

PS! Jeg trengte ikke å trykke på noe annet en "A" knappen for å restore eeprom til PAL bildevisning.... men jeg så jo ingen ting. Kom det frem en meny når du trykte på left+right+back+start?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte først å trykke A, B, X osv men det skjedde ingenting. Først når jeg tok en restore som nevnt tidligere, fikk jeg opp bildet. Nei, ingen spesiell meny.

Av spillene jeg har så har jeg bare Quake som støtter 720p, som jo har forholdsvis "grov" grafikk. Men det ser betraktelig mye skarpere og bedre ut enn i vanlig PAL-oppløsning.

Min bror drar til USA til helgen og skal kjøpe med seg noen sone 1 titler som har 720p støtte. Kan gi bedre rapport da.

Vet forøvrig ikke om det er noen sone 2 (PAL) spill som støtter 720p..?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArneK
    Vet forøvrig ikke om det er noen sone 2 (PAL) spill som støtter 720p..?
    Tror det bare er NTSC spill som har mulighet for dette.....

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Sliter XBOX'en mer med denne oppløsningen. Jeg merket spesielt på Halo 2 at XBOX'ens grafikkort(?) sleit, det hakket ganske godt.....
    Har fire spill som støtter 720p og merker ikke at Xbox'en sliter noe mer av den grunn. Halo 2 er forøvrig kun 480p.

Messel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •