Modchip til X-Box og harddisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Modchip til X-Box og harddisk

Hei. Si det enkelt og greit.. Fikk tak i en billig X-Box av en kamerat. han ville ikke ha den, så det tilbude kunne jeg ikke gå glipp av. Men rett og slett så har jeg ikke peiling på X-Box i det hele tatt :shock: . Har lest litt innpå dette forumet, men for sikkerhetsskyld spørr jeg. Jeg vil chippe X-boxen min. jeg har en ATA 3.5" IDE Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM stående i en pc som jeg ikke bruker. jeg tenkte jeg skulle installere denne på X-box'en istede. Det går vel greit?
    Men hvilken chip må jeg ha? og når jeg først skal chippe den vil jeg ha den BESTE rimeligste chippen. Den som støtter så store harddisker, og støtter alt som har med brenning og copyerte spill på harddisken, osv. og mulighet for å spille online (live). Er det noen som vet hvilken jeg bør satse på? pluss noen som vet hvor jeg får prof. folk som kan lodde den på for meg, i BERGEN områdene..

Takker for rastkt svar..

hilsen Risch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, her er en likt til en butikk du finner chip. De er seriøse har handlet med dem før. www.digiworks.no Du må sørge for at chippen støtter disker som er større enn 137GB. Dette er en grense som de tidligste chipene hadde problemer med å overstige. Tror alle nye chipene støtter større disker. Send dem en mail for sikkerhets skyld. Har selv den billigste Aladin Advance LIVE chipen og den fungerer utmerket. Når du har chippet den og chipen har BIOS installert booter du med en start cd. Sett også inn den nye hardisken med det samme. Du kan bruke slayer 2.6 boot cd som du laster ned. Brenn på cdrw, xbox er ofte kresen på cdr medier. Fra slayer kjører du en upgrade format så disken blir formatert til xbox. Det er også en fordel å låse hardisken slik at du får tilgang til orginalbooten og kan spille live. (Forutsetter orginalspill)
    Har du projektor er det nesten obligatorisk å kjøre komponent kabel og progressivt. Dette gjør at bildet blir enormt mye bedre. Noen spill støtter også HDTV (720P og 1080i) For å få dette til må du sette xboxen til NTSC og "enable" de modusene i ms dash. Forutsetter at du låser hardisken med slayer cd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!!!.. mer innviklet enn hva jeg trudde.. alltid så mye dull med sånne ting. men like greit å sitte seg inn i det, så er det gjort..
    Jeg har en ALADDIN XT4064 ADVANCE & 1.6 Adapter, som jeg skal lodde selv på min x-box. loddingen er grei, men som jeg har forstått det er det bare 3 ledninger som skal lodde så er det done.. vet du om denne chippen støtter så stor harddisk, og alt annet jeg trenger.. har lagt mere til at det er stor forskjell på prisene, får tak i noen chipper for 500-700kr, og denne som jeg har betalte jeg bare 129kr for... Hvor laster jeg ned start cd (slayer 2.6 boot) og jeg bruker bare den cden 1 gang sant? etter at jeg har formatert til xbox, så er jeg ferdig med den cden?.. hvordan finner jeg ut om jeg kan låse harddisken? så en ting til, jeg har masse hjemmebrente dvder. men det er DVD+ dvder. vil ikke disse funke etter at jeg har chippet den? må jeg ha brent dvd- cder?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    I Bergen er det ingen over, og ingen ved siden.

www.mediacenter.no

Glimmrende service, professjonelt arbeide og en support det glitrer av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke loddet chippen selv. Men har forstått det sånn at du egentlig bare trenger å lodde pinnene under chippen i hovedkortet og D0 punktet så skal det funke, men det er best å lodde alt. Chipen din har alt du trenger, de dyrere har ofte support for flere bioser osv, men det trenger sikkert ikke du. Ikke jeg iallefall. Slayer 2.6 kan du finne på DC++
    Dette bruker du kun første gangen. Inneholder "operativsystemet" evox. I tillegg til format og lock hardisk funksjonene. Dette er det enkleste og mest stabile systemet. Inneholder også det du trenger av program, inkludert ftp klient og mediacenter. Mediasenter kommer i nye utgaver nesten hver uke, det anbefales å oppgradere til en nyere enn den som er på cden siden det er mye forbedringer. Hardisken kan du låse/låse opp når som helst ved å boote fra slayer cd. Skal du en gang bruke hardisken i pcen igjen så må den låses opp i en xbox med slayer cd. Xboxene er veldig forskjellige når det gjelder det de aksepterer av cd og dvd. Noen tar alt og noen ingen. Det finnes tre leverandører av dvd-romene. Jeg har phillips i min og den leser nesten ingenting, mens en kamerat har en xbox som tar alt, husker ikke produsent. Men etter at du får stor hardisk så gidder du ikke å starte spill fra dvd. Det går for tregt. Du bruker programmet dvd2xbox (inkludert i slayer) til å legge inn spillene fra dvd til hardisken. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay.. tror jeg har fått med meg alt nå..
    Takker så mye for hjelpen, så får jeg se om jeg kommer men noen vei..

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg driver selv å modder boxer, og forskjellen på de forskjellige chip'ene er stort sett funksjonaliteten..

i det siste har jeg brukt xecuter3 (som er en relativt kostbar løsning, men også den beste etter min mening)

denne kan du lodde i og flashe via http grensesnitt, den har også ftp-server innebygget....i tillegg til backup bios

den har også såkalt live bios som gjør at du direkte forandre mange parametre i bios....f.eks kan en bytte mellom pal/ntsc og progressiv samt 480p, 720i og 1080i rett fra bios uten ekstra program...

en før også lcd-display til denne som kan brukes opp i mot xbmc (gadget-faktoren er vel større enn behover )

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal bruke den til film så anbefaler jeg deg å ha 200 giggeren i maskinen din og streame filmene over nettverket fra den. Da filmfilene er for store til å bli gjenkjent i xboxen (DVD over 4gb)
    Men er det spill du skal stappe den med så kjør på

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal vel bruke den mest til spill, hvor mange GB ligger et x-box spill på da? men når du sier det at jeg bare kan streame filmene fra nettverket, så kjøper jeg like godt en 200gb til som jeg kan ha på maskinen også. til film bruk... Da bruker jeg bare helt vanlig hjemmenettverk sant? og kobler x-boxen i lag med alle andre maskiner...

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av risch
    Jeg skal vel bruke den mest til spill, hvor mange GB ligger et x-box spill på da? men når du sier det at jeg bare kan streame filmene fra nettverket, så kjøper jeg like godt en 200gb til som jeg kan ha på maskinen også. til film bruk... Da bruker jeg bare helt vanlig hjemmenettverk sant? og kobler x-boxen i lag med alle andre maskiner...
    Ja. Det lønner seg å kjøpe en billig switch da. Da slipper du å sette opp proxy og faen, Må ha det for at xboxen skal kunne koble opp mot nett og hente imdb info og bilder til filmene
    En switch koster 195,- på komplett :wink:

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av risch
    Jeg skal vel bruke den mest til spill, hvor mange GB ligger et x-box spill på da?
    De fleste spill er 2-3 GB

Det finnes unntak, og da er de stort sett litt større

Messel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •