Infocus 4805 og spillemaskiner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus 4805 og spillemaskiner

Da fungerer PJ'en min for DVD og jeg må begynne å tenke litt på å koble den opp mot PS2 og GC
    Mitt problem her er at jeg har ca 7-8 m avstand fra spillemaskinene til PJ'en.
    Hva finnes det av kabler for å koble opp spillemaskiner.
    Mitt problem er at jeg også gjerne vil ha gode kabler for lyd, noe som minsker muligheten for å sette spillemaskinene sammen med PJ. Eller kanskje jeg tar feil...?
    Så da blir vel spørsmålet:
    1) finnes det lange kabler for spillemaskiner til 4805 som er opp mot 8 meter?
    2) finnes det lange lydkabler fra spillemaskinene til forsterker slik at jeg eventuelt kan sette spillemaskinen sammen med PJ?

Takker og bukker for alle råd!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bruker s-video kabel til bilde og setter spillmaskinen ved forsterker. Men det er også fint mulig å gjøre omvendt, med lange lydkabler, spørsmålet blir vel hvilke muligheter din spillmaskin har av tilkoblinger (digitale utganger?)

S-video kabler på 8-10 meter er normalt ikke noe problem å få tak i.(Clas?) Men spørsmålet blir om du kommer til å bli fornøyd med billedkvaliteten som s-video overfører.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Mange bruker s-video kabel til bilde og setter spillmaskinen ved forsterker. Men det er også fint mulig å gjøre omvendt, med lange lydkabler, spørsmålet blir vel hvilke muligheter din spillmaskin har av tilkoblinger (digitale utganger?)
    Takker!
    Åhh? Mulig for standard S-utgang? Fint med enkle løsninger.
    Har faktisk ikke tenke på hvilke utganger PS2 og GC har. Da får jeg sjekke i kveld. Vil gjerne ha best mulig bilde vettu.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Avshop selger de komponent adaptere til Ps2 iallefall.
    Det gir jo et løft!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamecube har mulighet til å levere composite (den gule ledningen fra helvete) og rgb via scart. Hvis du skal ha scart husk å bestille original Nintendo kabel - ikke Joytech versjonen - den gir ikke rgb.

Uansett composite blir vel mest aktuelt hvis du skal kjøre via projektor. Det beste er her å bruke en linjedoble/scaler mellom Gamecuben og projektoren.

Med litt flaks har du en pc du kan bruke, du må ha et ingangskort for composite (bruk gjerne et tv-kort, feks Terratech Cinergy 400 kr 575,-) installer Dscaler (shareware) og kjør projektoren via vga/dvi.

De-interlacer funksjonen i Dscaler er ganske brukbar og bildet på projektor blir veldig bra til å være composite.

PS2 er vel litt vanskeligere å få til da den har macrovision (dvd-kopibeskyttelse).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •