Xbox kabel for svarte svingende

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox kabel for svarte svingende

Heisann. Er sikkert flere enn meg som lurer på en del, så jeg kommer med noen KORTE spørsmål hvis noen føler for å svare. Alle angår lyd/bilde.

- Komponent. Vet det finnes en del kabler som går gjennom komponent. Dette må man også ha for å kjøre progressivt. For å kjøre progressivt må man stille en PAL xbox over til ntsc via f.ex enigmah switch. En del spill kan man da plages med, men det kommer jeg neppe inn på her. Kan man likevel kjøre vanlig interlaced via komponentkabelen, for å få den "vanlige" kvaliteten denne kabelen gir? Og er det mye bedre enn scart?

- Lyd. For dem som synes det er nok med scart, hvordan kjører dem lyden inn på anlegget? Jeg vet at advanced scart har optisk ut, men nå er det ikke alle som har dette på receiveren. Eneste løsningen jeg har sett er komponentkabelen, som har stereo ut. Kan være at det er en svideokabel som også har dette er ikke sikker. Kan man kjøre både scart OG få lyd gjennom anlegget? Projectoren som jeg har støtter ihvertfall scart, men jeg vil ikke kjøre lyden gjennom projen.

- Ntsc. Ntsc har lenge plagdes av mye rart. Blant annet er det en mengde spill som til tross for er hdtv, ikke kan kjøres i 16:9. Dette ser rart ut på tv'er som støtter dette, men det skulle vel gå bra på projectorer, da man er friere til å stille inn størrelse o.l. slik at de sorte stripene ikke er like plagsomme.

- De fleste spill kan kjøres i 480p, men en hel del kan IKKE det. Så isteden for å plages og bruke kveldene på å stille inn, vil det jo være et lite kompromiss og gå for en noe dårligere løsning, f.ex scart, for å bruke tida på selve spillingen.

Vært flott hvis noen har noen synspunkter, spesielt for hvordan man kan koble BÅDE lyd og bilde, for å få det så bra som mulig. Er en haug med forum hvor dem sier at ditt og datt er bra, men det er amerikanske forum. En del spillsider spesifiserer også de forskjellige oppløsningene på spillene, men de få jeg vet om er også for amerikanske spill, som forteller oss lite om ståa på spillene HER. Dem sier også at en del spill plages med forstyrrelser, som at enten sidene eller topp/bunn kuttes vekk, er det noen her som har opplevd det?

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Xbox kabel for svarte svingende

Sitat Opprinnelig postet av doberman
    - Komponent. Vet det finnes en del kabler som går gjennom komponent. Dette må man også ha for å kjøre progressivt. For å kjøre progressivt må man stille en PAL xbox over til ntsc via f.ex enigmah switch. En del spill kan man da plages med, men det kommer jeg neppe inn på her. Kan man likevel kjøre vanlig interlaced via komponentkabelen, for å få den "vanlige" kvaliteten denne kabelen gir? Og er det mye bedre enn scart?
    Ja, du kan kjøre interlaced. Bare å skru av alle HDTV oppløsningene i dash'en det, men hvorfor vil du det ? SCART på projektor finnes vel knapt. HDTV gir overlegent bilde.

- Lyd. For dem som synes det er nok med scart, hvordan kjører dem lyden inn på anlegget? Jeg vet at advanced scart har optisk ut, men nå er det ikke alle som har dette på receiveren. Eneste løsningen jeg har sett er komponentkabelen, som har stereo ut. Kan være at det er en svideokabel som også har dette er ikke sikker. Kan man kjøre både scart OG få lyd gjennom anlegget? Projectoren som jeg har støtter ihvertfall scart, men jeg vil ikke kjøre lyden gjennom projen.
    Det er 2 kabler som gjelder til xbox, og det er Advanced komponent greia hvis du har projektor/plasma etc, og Advanced scart pakka hvis du har TV. Begge disse har Optisk ut for DD5.1 Komponent pakka har stereo-lydutganger også, men da blir det ikke surround.

- Ntsc. Ntsc har lenge plagdes av mye rart. Blant annet er det en mengde spill som til tross for er hdtv, ikke kan kjøres i 16:9.
    Det har aldri jeg opplevd. Så lenge du stiller xboxen til widescreen i ms-dashen er alle spill 16:9.

- De fleste spill kan kjøres i 480p, men en hel del kan IKKE det. Så isteden for å plages og bruke kveldene på å stille inn, vil det jo være et lite kompromiss og gå for en noe dårligere løsning, f.ex scart, for å bruke tida på selve spillingen.
    De aller fleste kjører i 480p ja, som gir et langt skarpere bilde enn 480i. Anbefales.

Vært flott hvis noen har noen synspunkter, spesielt for hvordan man kan koble BÅDE lyd og bilde, for å få det så bra som mulig. Er en haug med forum hvor dem sier at ditt og datt er bra, men det er amerikanske forum. En del spillsider spesifiserer også de forskjellige oppløsningene på spillene, men de få jeg vet om er også for amerikanske spill, som forteller oss lite om ståa på spillene HER. Dem sier også at en del spill plages med forstyrrelser, som at enten sidene eller topp/bunn kuttes vekk, er det noen her som har opplevd det?
    Hvis topp/bunn blir kuttet vekk i noe, skyldes det sikkert feil/forskjellig format i xbox/(tv/proj). Alt burde stå på 16:9. Har aldri opplevd dette selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •