Gaming headset til kommende Playstation 4 konsoll og Dualshock kontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Gaming headset til kommende Playstation 4 konsoll og Dualshock kontroll

Med kommende sistegenerasjons spillkonsoll fra Sony, skal vi Playstation gamere få tilgang til mange nye muligheter på PS4. Deriblant kontrollern. Her er det introdusert MINI-jack hvor vi får muligheten til å plugge i våre headsets og spille stille når omgivelsene krever det. Denne MINI-jacken skal vel kunne gi oss muligheten til å la oss høre det som foregår på skjermen, samt snakke med vennner.

Mitt spørsmål er: "Hvilket headset kunne dere anbefalt til dette bruket"?

Jeg ønsker et headset som kan nærme seg lyden som kommer ut av anlegget. Vil ikke miste noe av opplevelsen selv om jeg drar på headsetet. Ingen headset kan gi det samme trykket, men god lyd er viktig. Spiller en del krigsspill, så pistolskudd og eksplosjoner må man virkelig kjenne.

Et annet krav er mikrofon. Dette er til å snakke med kompiser enten gjennom PS3/4 innebygde stemme-chat eller Skype lignende fra nettbrett.

Headsettet bør lekke minst mulig da jeg kommer til å sitte oppe om natta, og da er det greit å holde lydnivået i kinoen på et lavt nivå.

Headsettet vil egentlig bli brukt til alle typer spill, men hadde vært et pluss hvos det fungerte greit til normal musikklytting også.

Budsjettet får jeg ta litt etter hvert, mener dere det er verdt prisen, nøler jeg ikke.

Har kikket litt på dette, men aner ikke hvordan lyden eller noe annet er. Det er jo et Monster headsett så lydkvaliteten er vel grei. Er jo en EA edition også.
    Kult i Carbon!

Komplett.no - Monster Game MVP Carbon Black

Takker for alle innspill!

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hadde jeg ikke fått med meg.

Kan man bruke USB-headset, slik du har linket til også, eller er det 3,5mm mini-jack?

Hvordan blir lyden når headsettet drives av batteriet i håndkontrolleren?

Hørtes unektelig veldig kjekt ut å kunne koble et headset rett i håndkontrolleren da

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Dette hadde jeg ikke fått med meg.

Kan man bruke USB-headset, slik du har linket til også, eller er det 3,5mm mini-jack?

Hvordan blir lyden når headsettet drives av batteriet i håndkontrolleren?

Hørtes unektelig veldig kjekt ut å kunne koble et headset rett i håndkontrolleren da
    Jeg tror den USB-kabelen er en alternativ løsning til MINI-jacken fra headsetet og inn i en 3,5mm MINI-jack i håndkontrollen?. Jeg er usikker på hvordan lyden er når den blir drevet av batteriet, men håper noen kan anbefale meg et headset som gjør den enda bedre

Veldig kjekt ja!

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen gode tips til gode gaming-headset? Kommer nok til å benytte dette til min nåværende PS3 også, så det er bare å komme med anbefalinger.

Kjenner jeg er sugen på et ordentlig godt headset akkurat nå

Newcomer Kitsune sin avatar
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet en god del opp igjennom årene, og det eneste jeg har endelig funnet som fungerer godt for meg til konsoll og pc er Astro.

Astro A40 er vel det beste gaming headsettet jeg har hatt, de er ikke for store og de gjør jobben perfekt. At man i tilegg kan sømløst justere spill volum og stemme volum on the fly med en grei liten hjul skader heller ikke. Med tilgang til virtuell surround og what not så funker det helt konge.

Koster ikke så ille heller, er vel rett rundt 1400kr om jeg ikke husker helt feil. Litt mer om skal ha med basen også, da er det rett over 2000kr

Edit: Gamestate - Audio Systems

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kitsune
    Jeg har testet en god del opp igjennom årene, og det eneste jeg har endelig funnet som fungerer godt for meg til konsoll og pc er Astro.

Astro A40 er vel det beste gaming headsettet jeg har hatt, de er ikke for store og de gjør jobben perfekt. At man i tilegg kan sømløst justere spill volum og stemme volum on the fly med en grei liten hjul skader heller ikke. Med tilgang til virtuell surround og what not så funker det helt konge.

Koster ikke så ille heller, er vel rett rundt 1400kr om jeg ikke husker helt feil. Litt mer om skal ha med basen også, da er det rett over 2000kr

Edit: Gamestate - Audio Systems
    Astro ja, ukjent for meg men så jo utrolige gode ut. Ikke ille pris heller. Er disse å få tak i i Norge. Eller er det den svenske hjemmesiden du linker til som er importør.

Så hvordan er lydkvaliteten? Regner vel med at den er god siden du høres ut som en med erfaring

Disse så hvertfall meget interesange ut.

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske sikker på at de har ett norsk lager som de sender fra da jeg handlet for rundt ett års tid tilbake.

Lydkvaliteten er god for hva det er, skal man ha entusiast lyd så er ikke akuratt gaming headsett det man er ute etter, men for dynamikk til spill funker det helt supert enten man driver med bilspill, skytespill eller andre ting.

Man får jo også trådløse versjoner av Astro om det måtte trenges, men aldri vært noe fan av trådløse headset, da det har en tendens til og ikke funke i nærheten så bra som med kabel, call me old fashioned.

Hvis du tar og googler litt rundt så får de strålende reviews rundt forbi, og er også brukt ganske omfattende rundt om på proff circuiten pga mulighet for og lage en chain og kjøre det som et "lukket" rom med kamerater uten og bruke f.eks teamspeak .

Edit: Sender fra lager i Sverige ser jeg.

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kitsune
    Ganske sikker på at de har ett norsk lager som de sender fra da jeg handlet for rundt ett års tid tilbake.

Lydkvaliteten er god for hva det er, skal man ha entusiast lyd så er ikke akuratt gaming headsett det man er ute etter, men for dynamikk til spill funker det helt supert enten man driver med bilspill, skytespill eller andre ting.

Man får jo også trådløse versjoner av Astro om det måtte trenges, men aldri vært noe fan av trådløse headset, da det har en tendens til og ikke funke i nærheten så bra som med kabel, call me old fashioned.

Hvis du tar og googler litt rundt så får de strålende reviews rundt forbi, og er også brukt ganske omfattende rundt om på proff circuiten pga mulighet for og lage en chain og kjøre det som et "lukket" rom med kamerater uten og bruke f.eks teamspeak .

Edit: Sender fra lager i Sverige ser jeg.
    Er jo ikke et HI-FI-set jeg er ute etter så lydkvaliten er nok god nok. Trådløst er nok ikke nødvendig, da meningen skal være å koble det inn i håndkontrollen.

Ser de får bra reviews også.

Eneste jeg kunne vært foruten, er at det sendes utenlands. Liker å ha den servicen og garantien de har i Norge, fra f.eks Komplett eller lignende. Her selges jo desverre ikke disse headsetene.

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt uheldig ja, men kjøper man på nett så er det ikke så krise. MEn selvfølgelig, litt ekstra om noe skulle være galt.

Men de er bygd for og missbrukes, så gjør man ikke det konstant så kommer de til og holde.. veldig veldig lenge. :smile:

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller brukt ordentlig stereo hodetelefoner som ellers blir brukt på musikk, fremfor disse "gaming headsets" som ikke har noe særlig god lyd.

F.eks hooke opp en Sony MDR-V6 eller Audio Technica M50 med en rimelig mikrofon fra f.eks Zalman som festes til ledningen og koster kun en 50 lapp + frakt.

Er det jeg alltid har gjort, med mine AKG, Denon etc..

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg ville heller brukt ordentlig stereo hodetelefoner som ellers blir brukt på musikk, fremfor disse "gaming headsets" som ikke har noe særlig god lyd.

F.eks hooke opp en Sony MDR-V6 eller Audio Technica M50 med en rimelig mikrofon fra f.eks Zalman som festes til ledningen og koster kun en 50 lapp + frakt.

Er det jeg alltid har gjort, med mine AKG, Denon etc..
    Hørtes jo interesangt ut å bruke et mere HI-FI headset til gaming. Hadde jo sett meg ut et dedikert gaming-headset litt pga. den innebygde micen. Disse Zalman micene, gir de like god lyd til chatting som et dedikert gaming-headset?

Likte spesielt godt de Audio Technica du anbefalte, fikk jo også gode tester i LydÅBilde.

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi headsett funker flott det også. Eneste problemet som regel med dedikert mic er at de har en tendens til og ta opp mye ambient lyder, da det er såpass lenge dra munnen din til mic.

Har også kjørt mine AKG 701K i ganske mange år, fordelen med det er jo at du kan bruke det til annet enn kun gaming, da som regel gaming headsett er mer dynamikk gnudd til 10 vs 10 i lydkvalitet, hvis du skjønner.

Men igjen, problemet er som regel med mindre du har lydstille rom så vil en billig, eller til og med dyrere mic, mye fortere ta opp ambient lyder som vifter på pcen, naboen om du er uheldig etc. Derfor det er greit med mic nærme munn, da den har såpass lav oppfatning av lyd vs en bord mic, og dermed får tatt opp kun det de man spiller med vil høre. :razz:

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg lener meg mot et dedikert gaming-headset. Viftestøy er nok ikke problem, da jeg sitter i en dedikert hjemmkino og racket er rimelig langt unna.

Angående headsets igjen, har noen testet disse: Razer Tiamat 7.1 Elite 7.1 Surround Sound Analog Headset - Elektronikk - CDON.COM

De har jo mange finesser, og har fått gode reviews overalt. Prisen var heller ikke ille.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har Astro A50 og de er rå. Broderen har prøvd et par andre typer, blant annet Tritton AxPro, men ingen har vært i nærheten av A50.
    Kjøpte fra Welcome to Astro Gaming UK

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wampeng
    Hei, jeg har Astro A50 og de er rå. Broderen har prøvd et par andre typer, blant annet Tritton AxPro, men ingen har vært i nærheten av A50.
    Kjøpte fra Welcome to Astro Gaming UK
    Tviler jeg ikke et sekund på! Det er bare med dette import styret. Føler jeg har en bedre trygghet hvis jeg bestiller her i Norge.

Hadde disse vært tiljenglig i Norske nettbutikker, hadde jeg bestilt nå

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skjønner den. Måtte ta en runde med meg selv før jeg hoppet i det
    Da jeg kjøpte scuf-controller, funket ikke chatten på A50. Jeg fikk returnere mitt headset og fikk tilsendt et nytt de hadde testet med en Scuf.
    Så service funker over landegrenser også

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I første omgang nå så tror jeg jeg holder meG til "norske" butikker denne gangen. Det er første gang jeg kjøper meg et gaming headset, så vil ikke ha noe problemer.

Ingen dom kan anbefale noe fra Norske nettsider a ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som Logitech G35 kan virke, jeg får øresus iblant når jeg spiller bf4 på pc.

Siden jeg ike får tak i ps4 enda så får jeg dessvere ikke testet selv. Men det har en soleklar anbefaling fra meg. Komplett og mpx kjører skikkelig gode priser på det. Så det er løp og kjøp.

http://community.us.playstation.com/.../td-p/42138759

Newcomer fsanden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose Vis post
    Med kommende sistegenerasjons spillkonsoll fra Sony, skal vi Playstation gamere få tilgang til mange nye muligheter på PS4. Deriblant kontrollern. Her er det introdusert MINI-jack hvor vi får muligheten til å plugge i våre headsets og spille stille når omgivelsene krever det. Denne MINI-jacken skal vel kunne gi oss muligheten til å la oss høre det som foregår på skjermen, samt snakke med vennner.

Mitt spørsmål er: "Hvilket headset kunne dere anbefalt til dette bruket"?

Jeg ønsker et headset som kan nærme seg lyden som kommer ut av anlegget. Vil ikke miste noe av opplevelsen selv om jeg drar på headsetet. Ingen headset kan gi det samme trykket, men god lyd er viktig. Spiller en del krigsspill, så pistolskudd og eksplosjoner må man virkelig kjenne.

Et annet krav er mikrofon. Dette er til å snakke med kompiser enten gjennom PS3/4 innebygde stemme-chat eller Skype lignende fra nettbrett.

Headsettet bør lekke minst mulig da jeg kommer til å sitte oppe om natta, og da er det greit å holde lydnivået i kinoen på et lavt nivå.

Headsettet vil egentlig bli brukt til alle typer spill, men hadde vært et pluss hvos det fungerte greit til normal musikklytting også.

Budsjettet får jeg ta litt etter hvert, mener dere det er verdt prisen, nøler jeg ikke.

Har kikket litt på dette, men aner ikke hvordan lyden eller noe annet er. Det er jo et Monster headsett så lydkvaliteten er vel grei. Er jo en EA edition også.
    Kult i Carbon!

Komplett.no - Monster Game MVP Carbon Black

Takker for alle innspill!
    Hei eg har akuratt kjøpt et Astro a40 2013 med mix amp fordi det kom best ut i test , men eg blei veldig skuffa over lydkvaliteten, mikrofonen er elendig og mixampen laga så mye støy at det var plagsomt, men det er det mest behaglige headsette eg har testet, (søk etter astro a40 noise, popping sound) det er mange som har samme problemet, så vent til det kommer en ny og forbedret versjon.
    Men eg har også et Tritton ax pro, og der er lyden klar og fin og mikrofonen krystallklar og det er remote på kabelen som du kan styre alt med, for meg så er dette viktig.
    viss du skal spille mye kjøp headsett med kabel ikke med batteri

Vil du ha 5.1 headsett eller stereo ? er mere og velge på viss du skal ha stereo og det er bedre lyd i di

Mitt neste headsett blir Sennheiser PC 350 SE + Fiio E12 Mont Blanc (trenger liten splitter for ps4 støtte)
    http://en-de.sennheiser.com/gaming-h...pecial-edition
    http://www.youtube.com/watch?v=Yq1uZOeRxzU
    http://www.bestsound.no/produkt/dace...12-monte-blanc
    Sist endret av fsanden; 01-05-2014 kl 08:55

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sitt Pulse headset er overraskende bra synes jeg (PS3). Er bekreftet at dette skal være kompatibelt med PS4 også. Meget god lyd både for gaming og generell lytting til feks musikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •