Xbox One

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 225

Tråd: Xbox One

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox One

Noen som skal kjøpe seg en Xbox One når den kommer i november? Eller er alle påvirket av Ps4 propaganda?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri! Større møkka konsoll har jeg ikke sett makan til. Sony hadde en veldig overbevisende E3 så det blir nok PS4 på meg.

Så vidt jeg har forstått det:

* Må kobles til nettet hver 24. time (hvorfor?!) Det gjør automatisk til at mange ikke kan bruke det i f.eks hytte, feriebolig, militæret, etc, etc... Ingen andre konsoller har gjort dette. Hvorfor må Microsoft?

* Kan ikke låne spill til/av kompiser... Igjen, hvorfor gjør Microsoft dette?

* Får ikke kjøpt brukt spill... som punktet over. Noe som har blitt gjort i alle år, og kan gjøres med en hver type media (bøker, filmer, musikk etc)

* koster visst en drøy tusenlapp mer enn PS4, selvom den tydeligvis er dårligere?

Håper MS lærer av det her!

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ender sikkert opp med begge, men ingen kompabilitet for 360 spill var ein liten killer for meg

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal ha begge konsollene, grunnet noen eksklusive titler til hver av de.

mye kan virke som propaganda, men xbox har nok dessverre skutt seg litt i foten (selv om jeg ikke tror dette vil ha stor innvirkning på salget). nå er det ikke Sony som har langet ut propaganda heller, det er vell mere 4chan, reddit og andre nettsteder som har helt litt ekstra på bålet.

mvh
    stian

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har xbox 360 og PS3 fra før. Denne gangen blir det kun PS4 hvertfall inntil det kommer noen eksklusive titler som man bare må ha. Det blir absolutt eneste grunnen i såfall til at jeg kjøper en xbox one i tillegg.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15
    Noen som skal kjøpe seg en Xbox One når den kommer i november? Eller er alle påvirket av Ps4 propaganda?
    Jeg vil ikke kalle meg noe PS fanboy, har både 360 og PS3 (360 mest fordi den kom først, men mediaplayer integreringen I spill har ps myye å hente på)

Men man trenger ikke ha blitt påvirka av PS propaganda for å ikke være spes. intressert I Xbone, det er bare sunnt folkevett det..

Som nevnt over her så skiter de seg selv på leggen med endel av de tinga de gjør. Synd egentlig for jeg er film og spill elsker, ikke format elsker hehe
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Xbox one virker spennende, og spesielt at man kjøper spill på samme måte som man gjør med app/spill på mobilen. De følger en fin trend, samt delingspotensialet slik jeg har forstått det mellom spill virker relativt gjennomtenkt.

Xbox blir mer et samfunn på mange måter. Kjøpe i butikk eventuelt vente på postgangen er litt gammeldags . Løsning ala Steam tror jeg er veldig nåtid ( så får dem som vil ha hardwarespill finne noe anna).

Det at den ikke spiller 360 spill er også et pluss idet at dem da kunne tenke helt nytt med 4'ern og ikke ta noe forbehold om å holde tilbake teknologi og hardware for at de kunne love tilbakekompatibilitet med 360.

Jeg tror den nye X-boxen blir en hit! Og tilgjengeligheten på spill mye "bedre", da man kan sitte midt på nattan å få lyst til å kjøpe et spill .

PS4 blir nok fin den også, men dette er en xbox tråd .

EDIT: Tipper filmbransjen kommer etter med noe ala det samme, ser ikke ut til at det blir noe 4k på diskformat iallefall...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sunt med konkurranse. Håper begge konsollene gjør det bra. Men for meg er valget lettere enn noen gang og det er jeg veldig glad for. PS har eksklusive titler som jeg "må ha". Xbox har ingen som er spesielt viktig for meg.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del skjønner ikke hva MS tenker på med å være koblet til nett hver eneste dag for å kunne spille.

Ikke får man brukt den på hytta, eller på en kjip dag hvor nettleverandøren har vedlikehold på nettverket sitt og eneste valget står mellom kabal, hoppe tau eller spille på konsoll.

Jeg har hatt både ps2 og ps3, og egentlig bare hatt par spill til hver av de så kommer nok til å avvente kjøp av noen av konsollene siden de brukes minimalt.

For meg virker dette med oppkobling osv, som et desperat rop fra MS om markedsandel og prøve hente seg inn igjen etter floppen med windows 8(liker personlig windows8 ) og det at de ser at steam for linux osv tar seg opp.

Må si det er en kul utvikling med steam for linux og steam konsoll

Valve Steam Box release date, news and features | News | TechRadar

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Aldri! Større møkka konsoll har jeg ikke sett makan til. Sony hadde en veldig overbevisende E3 så det blir nok PS4 på meg.

Så vidt jeg har forstått det:

* Må kobles til nettet hver 24. time (hvorfor?!) Det gjør automatisk til at mange ikke kan bruke det i f.eks hytte, feriebolig, militæret, etc, etc... Ingen andre konsoller har gjort dette. Hvorfor må Microsoft?

* Kan ikke låne spill til/av kompiser... Igjen, hvorfor gjør Microsoft dette?

* Får ikke kjøpt brukt spill... som punktet over. Noe som har blitt gjort i alle år, og kan gjøres med en hver type media (bøker, filmer, musikk etc)

* koster visst en drøy tusenlapp mer enn PS4, selvom den tydeligvis er dårligere?

Håper MS lærer av det her!
    Her er det mye vranglære og synd du sprer usannheter. Er du like unøyaktig med annet du sprer her på forumet?

1. Være tilkoblet til nettet stemmer ifølge ryktene, men hjelpe meg når ble det et problem. Min PS3 har vært tilkoblet til nettet siden jeg fikk den. Hvis du skal spille på hytta kan du bruke mobil. Det er uansett en så forsvinnende andel hvor spilling er fokus på hytta at det er bare et tulleargument. Gå deg heller en tur på fjellet. Jeg vil tro de fleste har mye større problem i at man ikke har nett. (hvis du spør vanlige folk: hva er værst, å være uten internett eller ikke få spilt xbox på hytta)

2. Det er jo kjempeenkelt å låne bort spill på XBOX One. Mye enklere enn på PS4. (hvis da ikke PS4 kommer med samme funksjon)

Give your games to friends: Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once.
    3. Du kan fint selge disc baserte spill
    Trade-in and resell your disc-based games: Today, some gamers choose to sell their old disc-based games back for cash and credit. We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.
    100 dollar er 600 kr. Det er lite med tanke på hva du får mer.

Slutt å spre usannheter.

How Games Licensing Works on Xbox One

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt klar til og la Microsoft wowe meg denne gangen noe de absolutt tryna helt på.

De startet hele konsoll generasjonen på trynet ved og 'disse' Sony for og bare demonstrere spill og ikke vise boksen, og når de har sin presentasjon fokuserer de på en boks som ser ut som en vhs spiller fra 80 tallet og tv tjenester....

Etter på følger de på med et drm policy fra Ballmers syke verdens oppfatning og EUs domstoler kommer til og ha det potensielt moro med.

Nå driver både Sony og Ms og holder et skittkasting maraton hvor det eneste de klarer å oppnå med er og få to av verdens største selskapet til og se ut som noen umodne dritunger.

Jeg kommer se hvor det går hen, men kommer neppe til og så i kø på launch.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg tror den nye X-boxen blir en hit! Og tilgjengeligheten på spill mye "bedre", da man kan sitte midt på nattan å få lyst til å kjøpe et spill .
    Det gjelder vel forhåpentligvis også PS4, men det å kunne kjøpe spillet online er at kjempepluss. Hvor mange ganger har ikke platen vært borti fra coveret når man fikk lyst til å ta frem et gammelt spill. Kjøper alle pc spill online og gleder meg til å gjøre det samme på konsollene. (kommer til å kjøpe begge, konsollprisene er ingenting i forhold til software prisene)

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Etter på følger de på med et drm policy fra Ballmers syke verdens oppfatning og EUs domstoler kommer til og ha det potensielt moro med.
    Hvilken konkret ting er det som du reagerer på. Det er ingenting som er forandret som ville endre noe på hvordan jeg f.eks spiller eller bruker PS3/XBOX 360 i dag.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre Microsoft får hode ut av ræva og skjerper seg (fjerner DRM, og nett kravet, senker pris etc) håper jeg de failer. Konkurranse er sunt. Vi ser hva som skjedde med Sony. ($600, elendig nettverk, etc... og se på PS4 nå...)

Tidenes douchebag?

Svaret var faktisk ekte. Artikkel:

Microsoft: 'We Have A Product For People Who Can't Access The Internet, It's Called Xbox 360' - Forbes

... Nei Microsoft. Det heter PS4 :-P

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre Microsoft får hode ut av ræva og skjerper seg (fjerner DRM, og nett kravet, senker pris etc) håper jeg de failer. Konkurranse er sunt. Vi ser hva som skjedde med Sony. ($600, elendig nettverk, etc... og se på PS4 nå...)

Hva er poenget med å spre løgner. Er det fordi du ikke forstår bedre?

Give your family access to your entire games library anytime, anywhere: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Hva er poenget med å spre løgner. Er det fordi du ikke forstår bedre?

Kilden er funnyasduck.net ... Første bildet tydeligvis en spøk. Men andre bildet et et sitat fra MS som er helt patetisk.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kilden er funnyasduck.net ...
    Så du forstår ikke bedre?

Svar meg: Var du klar over hvor enkelt det er å dele spill med venner og familie XBOX one og lyver bevist eller er du bare ignorant?

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som ønsker å la venner og familie spille spill man har kjøpt på XBOX One blir det genialt enkelt.

Nå kan jeg dele spill med mine slektninger på andre siden av landet 2 minutter etter jeg har kjøpt det. Det er markedets beste system.

Access your entire games library from any Xbox One—no discs required: After signing in and installing, you can play any of your games from any Xbox One because a digital copy of your game is stored on your console and in the cloud. So, for example, while you are logged in at your friend’s house, you can play your games.

Share access to your games with everyone inside your home: Your friends and family, your guests and acquaintances get unlimited access to all of your games. Anyone can play your games on your console--regardless of whether you are logged in or their relationship to you.

Give your family access to your entire games library anytime, anywhere: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.

Trade-in and resell your disc-based games: Today, some gamers choose to sell their old disc-based games back for cash and credit. We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.

Give your games to friends: Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once.
    Kilde: How Games Licensing Works on Xbox One

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det mye vranglære og synd du sprer usannheter. Er du like unøyaktig med annet du sprer her på forumet?

1. Være tilkoblet til nettet stemmer ifølge ryktene, men hjelpe meg når ble det et problem. Min PS3 har vært tilkoblet til nettet siden jeg fikk den. Hvis du skal spille på hytta kan du bruke mobil. Det er uansett en så forsvinnende andel hvor spilling er fokus på hytta at det er bare et tulleargument. Gå deg heller en tur på fjellet. Jeg vil tro de fleste har mye større problem i at man ikke har nett. (hvis du spør vanlige folk: hva er værst, å være uten internett eller ikke få spilt xbox på hytta)

2. Det er jo kjempeenkelt å låne bort spill på XBOX One. Mye enklere enn på PS4. (hvis da ikke PS4 kommer med samme funksjon)

3. Du kan fint selge disc baserte spill

100 dollar er 600 kr. Det er lite med tanke på hva du får mer.

Slutt å spre usannheter.

How Games Licensing Works on Xbox One

Det er en grunn til at jeg postet "så vidt jeg forstår" før jeg ramset opp punktene mine? Det gjør jeg gjerne når jeg ikke har 100% sikker informasjon. Men det er ihvertfall det jeg fikk med meg av E3.

1. Tenk om folk VIL spille på hytta? Tenk deg oss som sitter i en bod uten internett 12 timer i døgnet (militærstilling) halve den tiden er du fri for å gjøre hva du vil. Mange tar gjerne med seg en PS3 eller X360 for å fylle den tiden Blir ingen XB1 for de, men en PS4. Og ikke glem at det finnes andre land enn den rike vesten vi bor i... Ikke alle steder har fult så bra internett! Hva med om du ikke har internett i 3 dager f.eks? OSV. Det finnes mange situasjoner der dette er et problem.

2 & 3. Javel, dette har ikke jeg hørt om før. Regner med at det finnes en type begrensning på dette systemet slik at folk ikke bare blir venner med folk i 30 dager for å kunne inngå avtaler om å bytte spill med hverandre, og at man ikke kan spille et spill man har 'lånt bort'.

All in all, jeg mener at MS gjorde en elendig jobb og at Sony hadde en av sine aller beste E3 show noen gang. Er en grunn til at "alle" sier Jack Tretton drepte MS :-P

Selv er jeg mer opptatt av PC-gaming en konsoll gaming og siden MGS5 er blitt multiplat kan det hende jeg dropper konsoller om den også kommer til PC.

BTW: 100 dollar er 600 kroner. 100 dollar i amerikansk pris = nesten 1000 kroner i norsk pris.

F.eks PS4 til $400 = underkant av 2400 men den vil koste sikkert 3500+ ! ergo, en Xbox One til $500 (underkant av 3000 NOK) blir kanskje 4500 cirka...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du forstår ikke bedre?

Svar meg: Var du klar over hvor enkelt det er å dele spill med venner og familie XBOX one og lyver bevist eller er du bare ignorant?

så du forstår ikke ironi?

For de som ønsker å la venner og familie spille spill man har kjøpt på XBOX One blir det genialt enkelt.

Nå kan jeg dele spill med mine slektninger på andre siden av landet 2 minutter etter jeg har kjøpt det. Det er markedets beste system.

Kilde: How Games Licensing Works on Xbox One

Hvis det funker som du skriver det, har MS i hvert fall klart å gjøre Èn ting riktig...

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •