Xbox One - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 225

Tråd: Xbox One

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,444
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alt med dette "family sharing" opplegget har jo bare vært litt upresise uttalelse - sluppet litt etterhvert. At delingen av spill vil bli begrenset til for eksempel 1 times tid - før man blir sendt over til Marketplace - burde ikke overaske noen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Banarne
    Hvor i all verden har du det fra at gamesharing bare skulle være noe demo-greier? Dette henger overhodet ikke på greip og dette finnes det overhodet ingen offisiell informasjon at det skulle være slik, hverken fra MS eller noen andre. Det er akkurat slike idiot-rykter som ødelegger for dem, visse folk tror jo fullstendig ukritisk på alt de leser på nettet, og slenger seg på hylekoret.
    Det med "demo" kommer fra linken som Mr_Spock linket til i post 154.
    Uttalelse fra en som hevder han var/er MS-utvikler på bl.a akkurat denne "featuren".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Dette er ikke ment for å provosere noen, men følte dem passet så bra

microsoft finally listens:

For meg personlig er det helt absurd at de får lov til dette i hele tatt..
    De har jo klart sagt at du kan skru dette av.
    Dette blir jo akkurat som å grine for alle PC og mobiler som har webcam/facecam som "potensielt" kan være på.

Xbox One Kinect - Xbox One Wiki Guide - IGN

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,444
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Synes det er greit å legge ved denne - selv med denne ganske geniale funksjonen, fikk Xbox One massiv kritikk. Man kan jo bare spekulere i hvordan folk hadde reagert hvis de fikk greie på at sharing greia bare var 1 times testing.

Jeg tror rett og slett ikke MS ville gå ut med denne infoen - og heller snudde helt rundt - konsollen hadde nok vært død hvis dette ble deres drm løsning.

I ettertid regner jeg med at vi ikke får noe bekreftelse på dette heller.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik S
    De har jo klart sagt at du kan skru dette av.
    Dette blir jo akkurat som å grine for alle PC og mobiler som har webcam/facecam som "potensielt" kan være på.

Xbox One Kinect - Xbox One Wiki Guide - IGN
    Men men får brukt pcen selv om webcamen ikke er koblet til.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Men spiller det noen rolle? Hva er problemet med at Kinect står nedstøvet under TV'en?

Er man så paranoid at man tror Microsoft gir ut et kamera på en spillkonsoll for å overvåke mennesker er ingenting trygt i denne verden.

Når den kommer i hus kommer jeg til å fortsette akkurat som før..spise, drikke, sitte naken, ha meg, slik jeg alltid har gjort i sofaen. Mitt liv blir ikke forandret av den grunn. Iblant lurer jeg på om enkelte forsøker å pirke på hver minste detalj så lenge det kommer fra et spesifikt selskap og er gjort på en måte man ikke er vant til.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg er meget tvilsom til at vi ville fått noen nedgang i pris på spill - selv om det ikke ble noe krav til å ha disc i konsollen. Med tanke på at denne "family sharing" egentlig bare var en mulighet til å prøve en demo av spillet - for så å automatisk bli sendt til Xbox Marketplace - når demotiden var over.... tror jeg MS hadde planer klare for å melke kundene sine grundig.

Det nye region opplegget de hadde klart - regner jeg med ville gjort at vi i Norge måtte kjøpe spill fra norske butikker eller på XBLA - og vi vet hvordan man setter prisene for oss nordmenn. Jeg regner med at denne "always connected" ville sikre at ingen fikk spille spill som ikke var kjøpt i "riktig" land. Og gitt de fullstendig kontroll på hvem som spilte hva.

Det er egentlig bare å se hvordan XBLA fungerer i dag - å tro at MS plutselig ville tilby priskonkurranse på spill osv er veldig lite sannsynlig. Hadde de derimot hatt konkurransedyktige priser - vill jeg vært mye mer positivt innstilt.
    Elkjøp har da flere ganger hatt tilbud på store tittler av spill. F.eks så kjøpte jeg Sim City langt rimeligere på Elkjøp enn den var tilgjengelig på Origin. Alt jeg gjorde var å teste inn koden fra origian og så lastet jeg ned spillet selv om jeg hadde det fysisk. Platen fikk jeg mao aldri bruk for.

Nå så blir jeg tvunget til å velge XBOX Store uavhengig hva Elkjøp selger spillet for. (siden det er viktig for meg å slippe den jevla platen)

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tviler på at min laptop fungerer bra hvis du river ut webcammen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,444
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har da flere ganger hatt tilbud på store tittler av spill. F.eks så kjøpte jeg Sim City langt rimeligere på Elkjøp enn den var tilgjengelig på Origin. Alt jeg gjorde var å teste inn koden fra origian og så lastet jeg ned spillet selv om jeg hadde det fysisk. Platen fikk jeg mao aldri bruk for.

Nå så blir jeg tvunget til å velge XBOX Store uavhengig hva Elkjøp selger spillet for. (siden det er viktig for meg å slippe den jevla platen)
    Vet ikke hvordan de hadde tenkt seg at det skulle fungere - men de hadde vel blant annet Steam som forbilde? Kanskje som du beskriver å selge slike kode-dvder i butikker? Hadde jo vært ok for å beholde priskonkurranse.

Men nå får vi konkurranse over hele verden og fult eierskap til spillet. Så får man heller godta at man må ha en disc i konsollen.

For egen del vil det gå adskillig raskere å finne frem spillet, putte inn discen - enn å rote rundt i det uoversiktlige fæle OS-et på Xboxen (hvis det ligner på dagens 360 OS da.) for å finne frem til spillet. Installasjon burde vel også gå adskillig raskere fra Blu Ray - hvis man ikke har super nett da.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan de hadde tenkt seg at det skulle fungere - men de hadde vel blant annet Steam som forbilde? Kanskje som du beskriver å selge slike kode-dvder i butikker? Hadde jo vært ok for å beholde priskonkurranse.

Men nå får vi konkurranse over hele verden og fult eierskap til spillet. Så får man heller godta at man må ha en disc i konsollen.

For egen del vil det gå adskillig raskere å finne frem spillet, putte inn discen - enn å rote rundt i det uoversiktlige fæle OS-et på Xboxen (hvis det ligner på dagens 360 OS da.) for å finne frem til spillet. Installasjon burde vel også gå adskillig raskere fra Blu Ray - hvis man ikke har super nett da.
    Det var vel aldri bekreftet at XBOX One skulle ha soner. Det har vel vært minimalt brukt på 360 (om i det hele tatt)

Nå bekrefetet de vel bare at det ikke var soner siden Sony hadde bekrefetet at PS4 var sonefri.

Anyway. Nå er det slik at noen ser fordeler med endringen og andre ulemper. Hvor mange som gjør hva er umulig å vite. Endringen er gjort og jeg og andre som foretrekker online må leve med begrenset priskonkurranse på spill, mens hyttefolket får spilt på hytten sin,.

Personlig har jeg brukt veldig mye tid på å lete etter plater som ikke var der jeg trodde de var (inni coveret). I tilegg har jeg opplved 2 ganger at PS3 sitt BD drev har sluttet å virke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox one

Sikkert noen andre som har skrevet det,men har ikke tid til å lese gjennom hele tråden..

Microsoft kom ut med følgende på en blogg (husker ikke navnet) etter å ha lest alle tilbakemeldingene de hadde fått..

1. De tar vekk region-sperre
    2. De gjør det mulig å bruke brukte spill.
    3. Man trenger ikke være på nett minst en gang i døgnet.
    4. Man kan spille offline-spill uten internett.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Men spiller det noen rolle? Hva er problemet med at Kinect står nedstøvet under TV'en?
    Ikke noe problem for meg, jeg skal ikke ha produktet.

Men var verdt å nevne, siden det er en av tingen de som klager henger seg opp i.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem for meg, jeg skal ikke ha produktet.

Men var verdt å nevne, siden det er en av tingen de som klager henger seg opp i.
    Helt fair.

Jeg er bare nysgjerrig på hva de som klager er redde for

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,444
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer rykter:

Rumor: Microsoft removing Kinect requirement for Xbox One - NeoGAF

Det begynner jo å bli bra dette Microsoft

Kommer de nå i tillegg med mulighet til å spille 360 spill på den, skal jeg bestille 2 stk på launch

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer rykter:

Rumor: Microsoft removing Kinect requirement for Xbox One - NeoGAF

Det begynner jo å bli bra dette Microsoft

Kommer de nå i tillegg med mulighet til å spille 360 spill på den, skal jeg bestille 2 stk på launch
    Ja, for å ha en chip/emulere spill på xbox one er nok kjempe lønnsomt for dem. (sarkastisk) Men er helt enig i at det hadde vært fantastisk, de kunne også slengt inn arcadebiblioteket og minecraftverdenen min D: Sånn serr, jeg kommer nok ikke til å kjøpe minecraft på xbox one hvis det ikke er mulig å flytte verdenen. All those hours wasted.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Playstation 4 takeover

Man er bra idiot om man velger å kjøpe xbox framfor ps4.

Playstation 4 er kraftigere (bedre GPU, raskere Ram), billigere, har helt klart flest spillstudioer i verden..
    Åpen Indie spillutvikler støtte.
    bare Naughty Dog i seg selv er en spillutvikler som gjør det verdt å eie en Ps4 ..
    Microsoft er noen grådige, sleipe slasker som betaler folk under bordet for å få eksklusive innhold på ting både høyre og venstre.

ELENDIG hardware. Sony er kvalitet og PS4 er sexy ass hell..

Æsj husker jeg gikk igjennom 2 xbox 360'er.. Xbox er for unger som kjøper billig og vil bare spille halo og call of duty.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir begge konsollene på meg, om Kinect kravet forsvinner.

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Man er bra idiot om man velger å kjøpe xbox framfor ps4.

Playstation 4 er kraftigere (bedre GPU, raskere Ram), billigere, har helt klart flest spillstudioer i verden..
    Åpen Indie spillutvikler støtte.
    bare Naughty Dog i seg selv er en spillutvikler som gjør det verdt å eie en Ps4 ..
    Microsoft er noen grådige, sleipe slasker som betaler folk under bordet for å få eksklusive innhold på ting både høyre og venstre.

ELENDIG hardware. Sony er kvalitet og PS4 er sexy ass hell..

Æsj husker jeg gikk igjennom 2 xbox 360'er.. Xbox er for unger som kjøper billig og vil bare spille halo og call of duty.
    Tusen takk for at du har klart å overbevise meg! Du reddet meg i fra å kjøpe en barnekonsoll fra et supergrådig selskap. Hvem trenger vel halo og gears når man har little big planet og uncharted.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg for min del er ganske spent på begge konsollane. Det er umulig å sei no kva som vert det beste valget. Kvifor folk gidd å krangla om ting dei ikkje veit endå, er for meg uforståeleg.

Eg køyrer ein gamal Audi. Derfor er alle som ikkje gjer det tilbakeståande. I tillegg gjorde valget mitt av dette merket, at alle andre bilmodellar med ei gong vart dårlegare. No er eg så heldig at eg eig ein 18år gamal A6,og dette gjer at eg trygt kan sei at neste modell som har ringar i grillen kjem til å vera den rette bilen for dere andre, fordi den er betre.

P. S. Har hatt supernintendo, ps1,ps2 og 360. Så eg trur at også neste gong kjøper eg den konsollen som fristar mest på det tidspunktet.

P. P. S. Alle store multinasjonale selskap er sleipe. Ingen av dei er til for å hjelpa oss. Undersøk Microsoft, Sony, Samsung, Google, Apple, Ford, Nestle, Pfizer, Dole, McDonald's, Statoil, Hydro, Maersk osv osv... Unntatt Audi så klart.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,197
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel aldri bekreftet at XBOX One skulle ha soner. Det har vel vært minimalt brukt på 360 (om i det hele tatt)
    Nå bør man være rimelig dum (eller svært glemsk) for å prøve dette mer enn 1 gang, men jeg kjøpte Burnout Paradise Xbox360 fra usa på ebay og det funka ikke på norsk 360..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •