Xbox One - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 225

Tråd: Xbox One

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Er du ansatt i microsoft eller olacola?

Du er veldig aggresiv i måten du snakker og virker som du tar deg personelig nær av allt folk sier om Xbox.

xbox blir en bra spillmaskin, men systemet og måten de legger det opp er direkte kundefiendlig og antitrust: Antitrust - Wikipedia

De har en god funskjon som du selv sier, hvor du kan dele spill med 10 i familien. Utenom dette er det ganske horribelt og jeg er ganske sikker på at microsoft kommer til å fjerne denne funksjonen sammen med all annen DRM de har fordi, hvis dem ikke gjør det blir dette en av 2013 og 2014 største flopper.

Forbrukermarkedet er ikke så dumme.

Edit: dette gjelder vel BaronRibsskog også.
    Det er helt utrolig hvor dårlig nett PS brukerne tydeligvis har som mener det er et stort problem å være koblet opp på nett en gang pr 24 timer. Jeg får helt noia hvis jeg ikke har tilgang til Internett. (via telefon eller fast)

Hvorfor det er kundefientlig er for meg uforståelig. For å kunne oppnå delingen av spill og for å slippe å måtte ha i platen i så må man ha denne funksjonen for at man ikke skal bare kunne gi alle spillene videre til folk uten nett og det vil neppe noen av spillprodusentene.

Når valget er: Du må alltid ha i plate eller du kan spille uten plate og dele spill med 10 andre, men det krever at du er koblet til nett en gang i døgnet, ja da er valget enkelt. Det er Sony som er direkte forbrukerfiendtlig som ikke tilbyr det samme.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Jeg personlig tror Microsoft endrer noe av kriteriet for å være tilkoblet minst en gang til internett hvert døgn før konsollen kommer for salg, men igjen; det kan hende det blir stående.
    Tviler på at det blir endret for hvis man ikke krever det, kan man ikke ha det slik at man slipper å ha i platen uten at man får et stort "hull" for salg av spill for spillprodusentene. (det ville betydd at jeg kunne installert spillet, og gitt deg platen slik at du hadde en fullverdig kopi uten at du kjøpte det siden du bare spilte offline)

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,167
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    hmm, takk for å opplyse meg om illumiroom Galnes! Dette skal jeg absolutt sjekke ut mer om. Umiddelbart gikk tankene til philips living colour og ambilight, som jeg har vært fascinert av. Er generelt skeptisk til å ikke kunne bruke xbox one konsoll offline, eller er dette også noe som blir endring på? Må vel være noe som kan fikse slik at man innstiller den til at man reiser på hytta e.l eller en fiks for dette?

EDIT: ser ut som illumiroom er noe egen boks eller helt annet prosjekt? Trodde kanskje det var noe i den kinecten som lyste opp rommet?
    illumiRoom er en bordprojector. Den blir da ekstrautstyr slik kinect er i dag

Slik jeg ser det, er det ikke så voldsomt stort et problem det med oppkobling en gang per 24 timer. Det snakk om en enklet innsjekk som krever få kbps, så selv en mobil med mobile hotspot og EDGE skulle holde til dette på hytta.

Først og fremst så er dette for å oppfylle ett av våre (inkludert mine) krav, nemlig å slippe ha disken i drevet når vi skal spille. Hvis vi da hadde kune kjøpt fysiskde disker, installert dem og aldri behøve disken, så hadde vi vel bare gitt/solgt den videre, ikke sant? Så en måte må jo dette kontrolleres. Alternativet er at MS snur og fjerner dette kravet, samtidig som at de gjeninnfører kravet om å ha disken i drevet. De har sagt at dette ikke er skrevet i stein enda.

Man må kjøpe en prosjektor for å bruke illumiroom? Da var det ikke fullt så aktuelt hehe
    Ja, som med kinect i dag. Vil tippe den ikke blir noe særlig dyr. Normalt sett har vel xbox-tilbehør kostet rundt tusenlappen. Kanske litt mer den første måneden etter lansering.

Det som jeg er spesielt begeistret over er noe jeg leste om først i dag; vennesirkel.

Altså du kan ha inntil 10 personer i denne, nære venner og familie f.eks., og de får tilgang på hele ditt spillbibliotek, og du på deres! Eneste regelen er at en person sitt spill ikke kan spilles av flere samtidig. Så jeg kan lånes venners spill når som helst, så lenge de ikke spiller det selv. Mao det samme som i dag, bare mye enklere da man slipper det med å låne (ut) fysiske disker med fare for riper osv. Spesielt kjekt for meg med familie i andre deler av landet, som jeg da lett kan dele spill med

Jeg føler problemet er blir oppblåst til det ugjenkjennelige, og det uten at noen enda har konsollene. Spesielt av typen "fanboys" som på død og liv uansett skal rakke ned på motparten av sitt eget valg, det være seg alt fra hvilken farge man har på sokkene til om man liker dieselbil eller bensinbil.

En ting som har ført til forvirring rundt den nye konsollen er det med bruktspill og slikt. Oppklaringen slik jeg har fått den forklart er svært enkel:

For de som kjøper fysiske spill vil man fremdeles videreselge spill via visse offisielle kanaler. Microsoft sa at de ikke tar noen profitt fra dette, så går ut i fra at gamestop og andre vil kunne fortsette som før. Dette ønsker Microsoft, men en utgiver kan si nei til dette for en eller flere av sine titler. Så her er det opp til utgiverne. Så da vil de kunne risikere boikott til en viss grad skulle noen nekte for slikt.

Digitale kjøp derimot kan ikke videreselges, akkurat som i dag, men det nye er at de kan faktisk gis bort til en venn (går ut i fra at det er snakk om til en av de ti i vennesirkelen), så lenge man har vært venner i (EDIT) 30 dager (eller noe slikt). Ganske opplagt for å unngå folk som bytter 'venner' kronisk og egentlig selger spillet. Og spillet kan, nokså forståelig nok, kun gis bort en gang.

Sitat Opprinnelig postet av Microsoft Studios
    In our role as a game publisher, Microsoft Studios will enable you to give your games to friends or trade in your Xbox One games at participating retailers. Third party publishers may opt in or out of supporting game resale and may set up business terms or transfer fees with retailers. Microsoft does not receive any compensation as part of this. In addition, third party publishers can enable you to give games to friends.

We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.
    Access your entire games library from any Xbox One—no discs required: After signing in and installing, you can play any of your games from any Xbox One because a digital copy of your game is stored on your console and in the cloud. So, for example, while you are logged in at your friend’s house, you can play your games.

Give your family access to your entire games library anytime, anywhere: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Det som jeg er spesielt begeistret over er noe jeg leste om først i dag; vennesirkel.

Altså du kan ha inntil 10 personer i denne, nære venner og familie f.eks., og de får tilgang på hele ditt spillbibliotek, og du på deres! Eneste regelen er at en person sitt spill ikke kan spilles av flere samtidig. Så jeg kan lånes venners spill når som helst, så lenge de ikke spiller det selv.
    Slik jeg forstår det kan du fint låne det selv om eieren bruker det. Men hvis en av de andre i "familien" bruker det kan du ikke.

En forklaring:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lovar jo mykje betre enn sånn eg forstod det i starten. Dette er jo ganske så praktisk.

Men er det sånn at ein må ha aktivt live abonnement (10$/mnd?) for å i det heile kunna spela på konsollen?
    Må ein kjøpa Kinect utanom for å kunna spela på konsollen?

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Dette lovar jo mykje betre enn sånn eg forstod det i starten. Dette er jo ganske så praktisk.

Men er det sånn at ein må ha aktivt live abonnement (10$/mnd?) for å i det heile kunna spela på konsollen?
    Må ein kjøpa Kinect utanom for å kunna spela på konsollen?

Kinect følger med alle konsoller (meget gunstid med tanke jeg svidde av 1200 for å få det på 360)
    Fordelen er at man vet at alle har kinect.

Usikker på om man må ha gold, tviler på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Kinect følger med alle konsoller (meget gunstid med tanke jeg svidde av 1200 for å få det på 360)
    Fordelen er at man vet at alle har kinect.

Usikker på om man må ha gold, tviler på det.
    Det lovar jo godt. Og gjer konsollen langt meir aktuell for min del.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,167
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Ikke så vidt jeg har fått med meg. En ny fin ting med gold er at flere brukere kan logge inn på ett gold-abonnement på samme konsoll. Så mao får både far,(mor,) og ungene dele gold-medlemskapet. En kjempefin nyhet for oss her i huset

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det og er jo positiv forbetring.

Eg for min del er ikkje opptatt av tilleggstjenester, online innhald og slikt. Eg brukar såpass lite tid på speling at eg vil kun ha ein konsoll som er enkel i bruk for single player og litt multiplayer i på same skjerm i sosiale lag. Litt Forza, Tekken, Fifa, kanskje litt skyting osv... Alt anna brukar eg pc til.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette blir veldig bra Gleder meg!

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh lord, can't we all just be friends?

Faktum er at uansett hva man velger vil man få en god spillopplevelse. Å hamre løs på noen fordi de velger den ene foran den andre hører jo ikke hjemme noe sted.

Jeg er ikke i tvil om at begge disse konsollene kommer til å selge som hakka møkk, og de fleste vil bli fornøyde. Mange vil også sitte med begge konsollene, akkurat slik som før.

Jeg velger XOne, broren min velger PS4. Da har vi dobbel glede og kan nyte godt av begges eksklusive spill, samtidig som at vi kan murre i barten å nyte det vil selv vil når vi spiller alene. Som jeg nevnte tidligere i tråden, jeg har personlig ingen problemer med restriksjonene som ligger i XOne, men kan selvsagt forstå at noen finner det frustrerende.

Hva det gjelder grafikk tror jeg det blir relativt likt på begge konsollene, vi snakker om nærmeste identiske maskiner, og må skal være rimelig høy på pæra om man sitter 10 cm foran tv'en for å finne ut at akkurat den konsollen man har valgt har 2 % bedre grafikk på ett spill enn naboens konsoll.

Såvidt jeg forstår er dette en Xone tråd, og poster som "PS4 er best bla bla bla" tilfører ingenting. Jeg synes Audi er best, men jeg hopper ikke på et Volvoforum av den grunn for å si det. Det må da finnes 1000 andre ting man kan bidra på? Jeg, for min del, må tilbake på jobb.

Ha en god dag videre
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om x264 og srt filer vil bli støttet????

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Microsoft to backtrack on Xbox One games DRM and "always online" | whathifi.com

Ser ut som MS gir seg med DRM og "alltid-online" policyen

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Microsoft to backtrack on Xbox One games DRM and "always online" | whathifi.com

Ser ut som MS gir seg med DRM og "alltid-online" policyen
    Men de kan vel ikke fjerne "used-game" policyen, for da kan de ikke bruke familie deling. Men always online er greit nok at de fjerner.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15
    Men de kan vel ikke fjerne "used-game" policyen, for da kan de ikke bruke familie deling. Men always online er greit nok at de fjerner.
    De kan ikke fjerne always one uten å gjøre endringer på dette. Hvis disse ryktene er sanne håper jeg det bare gjelder de som kjøper fysiske plater.

(dvs fysiske plater trenger ikke å være online, men kan heller ikke deles)

Det kan jeg leve med. Synd hvis noen sytere får ødelegge en genialt system fordi "de liksom ikke får spilt på fjellhytta si uten mobildekning"

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,438
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis spillene fungerer på samme måte som på 360 - blir det kanskje til og med konsoll på launch her

I stedet for ikke noe kjøp i det hele tatt. Hvis det ikke dukket opp noen må ha spill da
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Slik jeg forstår det kan du fint låne det selv om eieren bruker det. Men hvis en av de andre i "familien" bruker det kan du ikke.

En forklaring:

Vola. Det jeg prøvde å fortelle tidligere.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Vola. Det jeg prøvde å fortelle tidligere.
    Og desverre forsvant den funksjonen nå. ARGH. Takk til de jevla syterne som ødela dette.

Last week at E3, the excitement, creativity and future of our industry was on display for a global audience.

For us, the future comes in the form of Xbox One, a system designed to be the best place to play games this year and for many years to come. As is our heritage with Xbox, we designed a system that could take full advantage of advances in technology in order to deliver a breakthrough in game play and entertainment. We imagined a new set of benefits such as easier roaming, family sharing, and new ways to try and buy games. We believe in the benefits of a connected, digital future.

Since unveiling our plans for Xbox One, my team and I have heard directly from many of you, read your comments and listened to your feedback. I would like to take the opportunity today to thank you for your assistance in helping us to reshape the future of Xbox One.

You told us how much you loved the flexibility you have today with games delivered on disc. The ability to lend, share, and resell these games at your discretion is of incredible importance to you. Also important to you is the freedom to play offline, for any length of time, anywhere in the world.

So, today I am announcing the following changes to Xbox One and how you can play, share, lend, and resell your games exactly as you do today on Xbox 360. Here is what that means:

An internet connection will not be required to play offline Xbox One games – After a one-time system set-up with a new Xbox One, you can play any disc based game without ever connecting online again. There is no 24 hour connection requirement and you can take your Xbox One anywhere you want and play your games, just like on Xbox 360.

Trade-in, lend, resell, gift, and rent disc based games just like you do today – There will be no limitations to using and sharing games, it will work just as it does today on Xbox 360.

In addition to buying a disc from a retailer, you can also download games from Xbox Live on day of release. If you choose to download your games, you will be able to play them offline just like you do today. Xbox One games will be playable on any Xbox One console -- there will be no regional restrictions.

These changes will impact some of the scenarios we previously announced for Xbox One. The sharing of games will work as it does today, you will simply share the disc. Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray.

We appreciate your passion, support and willingness to challenge the assumptions of digital licensing and connectivity. While we believe that the majority of people will play games online and access the cloud for both games and entertainment, we will give consumers the choice of both physical and digital content. We have listened and we have heard loud and clear from your feedback that you want the best of both worlds.

Thank you again for your candid feedback. Our team remains committed to listening, taking feedback and delivering a great product for you later this year.
    Your Feedback Matters – Update on Xbox One

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva denne endringen betyr for butikksalget av spill. Nå vil man jo ha en kjempefordel med å kjøpe på nettet da man slipper plate. Kan fint betal 100-200 mer for et spill hvis jeg slipper platen.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,438
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Perfekt dette av MS. Blir spennende å få fylt opp hyllen med flotte Xbox One spesialutgaver spill.

Veldig positivt overrasket over at MS hører på oss gamere

Nå ser jeg frem til flotte spill på denne nå så spennende konsollen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •