Xbox One - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 225

Tråd: Xbox One

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt off-topic, men artig at google med android har fått så stor oppsving med å være en ganske åpen plattform, og jo mer android og linux basert som blir mer og mer populært, jo mer finner MS opp ting som skal begrense deg og apple tviholder på itunes sin..:lol:

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Det er en grunn til at jeg postet "så vidt jeg forstår" før jeg ramset opp punktene mine? Det gjør jeg gjerne når jeg ikke har 100% sikker informasjon. Men det er ihvertfall det jeg fikk med meg av E3.
    Det er det største problemet at "fjortiser" som du sprer mye FUD basert på manglende kunnskap og rykter uten å sjekke ut selv.

1. Tenk om folk VIL spille på hytta? Tenk deg oss som sitter i en bod uten internett 12 timer i døgnet (militærstilling) halve den tiden er du fri for å gjøre hva du vil. Mange tar gjerne med seg en PS3 eller X360 for å fylle den tiden Blir ingen XB1 for de, men en PS4. Og ikke glem at det finnes andre land enn den rike vesten vi bor i... Ikke alle steder har fult så bra internett! Hva med om du ikke har internett i 3 dager f.eks? OSV. Det finnes mange situasjoner der dette er et problem.
    Du overdriver problemet, en liten andel av folk drar på hytta for å spille. De som eventuelt gjør det har sikkert siste nytt av smarttelefoner som kan benytes som nettforbindelse. (som man også kan gjøre i militæret).
    De fattige landene bryr seg ikke om slike maskiner. Var nylig i asia og der solgte de PSOne enda i en spillbutikk jeg var innom.

2 & 3. Javel, dette har ikke jeg hørt om før. Regner med at det finnes en type begrensning på dette systemet slik at folk ikke bare blir venner med folk i 30 dager for å kunne inngå avtaler om å bytte spill med hverandre, og at man ikke kan spille et spill man har 'lånt bort'.
    For spill du deler med "familie" (opp til 10 stk) kan alle spille samtidig. Har du gitt bort spillet til venner kan du ikke spille det fortsatt. En selvsagt begrensning som du også har på PS4. (styrt av de som utgir spillene)

BTW: 100 dollar er 600 kroner. 100 dollar i amerikansk pris = nesten 1000 kroner i norsk pris.

F.eks PS4 til $400 = underkant av 2400 men den vil koste sikkert 3500+ ! ergo, en Xbox One til $500 (underkant av 3000 NOK) blir kanskje 4500 cirka...
    XBOX selges til 3990,-. 3500,- er 500,- i forskjell

Microsoft Norge Nettbutikk

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du forstår ikke ironi?
    Hadde det vært ironi, men du mener ikke at MS har et bra system. Du var iallfall før jeg oppklarte en del ting for deg sterkt negativ til XBOX og sitt "DRM system"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps4 selges uten kameraet, så pris forskjellen kan fort bli at ps4 med tilsvarende tilbehør som xone har er faktisk dyrere.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,444
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er det en stor mangel at det ikke går å spille 360 spill på den. Har 100 stk 360 spill i hylla og det er mange av de jeg kommer å spille igjen. Jeg hadde heller sett denne mulighten enn dette kinectopplegget.

Men gledelig nok kommer MS å støtte 360 i noen år til - blant annet Titanfall som jeg likte godt presentasjonen av på E3 - kommer til 360

Men innskrenkingen av forbrukerrettighetene på Xbox One liker jeg ikke. Hvis det etterhvert blir slik at alle spill skal handles over Xbox Live blir det heller ingen konkurranse - slik det er nå.

Men hvis det blir slik at prisene på spill til Xbox One blir en god del billigere en de har vært hittil til 360 - så er det greit, når man tenker på alle restriksjonene de pålegger brukeren.

Jeg håper vi forbrukere virkelig bruker makten vår og viser MS at vi ikke setter pris på det opplegget de holder på med.

360 har blitt min favorittkonsoll - men nå ser jeg ingen grunn til å ikke gå over til en annen spillplattform som "hovedkonsoll". Pc har jeg tidligere ikke likt helt med opplegget til Steam - men nå virker den adskillig mer fristende enn Xbox One.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    For spill du deler med "familie" (opp til 10 stk) kan alle spille samtidig. Har du gitt bort spillet til venner kan du ikke spille det fortsatt. En selvsagt begrensning som du også har på PS4. (styrt av de som utgir spillene)
    Kan du fortelle mer om dette, for det er ikke slik jeg har oppfattet det. Jeg tenker da på hvor mange spill, hvor lenge, etc.

Og hvordan er denne innbytte-dealen på spill? Pris, muligheter, etc.

For egen del er det ingen dealbreaker at produktet er som det er da jeg aldri selger spill. Men jeg må si jeg undres litt over strategien slik den fremvises i referat fra de pressekonferanser jeg har sett.

Skal uansett bli spennende å se hvordan konsollen blir å bruke, samt støynivå og loadetid.

Geir Arne

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke forstår er hvorfor kameraet alltid på være koblet til og påslått, direkte ordre fra "høyere makter" (ikke religion) for å overvåke flokken lettere kanskje.

Eller hvorfor du må ha Gold membership (60$) for å bruke Netflix f,eks?

Ja, det går tydligvis an å låne bort spill. Men hvorfor gjøre det så j***a komplisert MS? Ps3 har et enkelt system å låne bort spill, eller bare ta med disken til en kompis for å spille?
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ms vurderte xone som et disc løst system, de vill forbrede brukere på en framtid med digital spille download somjeg støtter helt.

24timer sjekken er for å få bukt med pirat kopiering av spill.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Kan du fortelle mer om dette, for det er ikke slik jeg har oppfattet det. Jeg tenker da på hvor mange spill, hvor lenge, etc.

Og hvordan er denne innbytte-dealen på spill? Pris, muligheter, etc.

For egen del er det ingen dealbreaker at produktet er som det er da jeg aldri selger spill. Men jeg må si jeg undres litt over strategien slik den fremvises i referat fra de pressekonferanser jeg har sett.

Skal uansett bli spennende å se hvordan konsollen blir å bruke, samt støynivå og loadetid.

Geir Arne
    Det er forklart her av Microsoft selv.
    How Games Licensing Works on Xbox One

Personlig har jeg aldri kjøpt bruktspill og kommer aldri til å gjøre det heller. Vil jeg ha et spill vil jeg ha det på release. Nå ser det jo ut som det holder om 1 i familien kjøper det.

Det blir nok begge konsoller på meg hvor jeg nok velger XBOX One versjonen for spill som kommer på begge plattformer.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Det jeg ikke forstår er hvorfor kameraet alltid på være koblet til og påslått, direkte ordre fra "høyere makter" (ikke religion) for å overvåke flokken lettere kanskje.
    Det er vel ikke slik. Det jeg har lest er at det er kun lyddelen som er aktiv. Og hvis du er redd for å bli filemet så har man noe som kalles tape.
    Ja, det går tydligvis an å låne bort spill. Men hvorfor gjøre det så j***a komplisert MS? Ps3 har et enkelt system å låne bort spill, eller bare ta med disken til en kompis for å spille?
    Du må vel låne vekk disken på PS3. Nå kan du låne vekk til familiemedlemmer over nettet uten å dra til dem. Genialt.

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony fanboys som sprer propagnada om ting de ikke vet bør heller holde kjeft. Tragisk at det er så mange som biter på. Også, hvilke eklusive spill er det ps4 har som er så fantastiske, for min del så jeg ingen spesielt gode i forhold til Xbox sine: Halo, Titanfall, Ryse, Forza, Spark osv.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    889
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fremdeles litt forvirret hva angår det å låne bort spill. Nå spiller jeg igjennom spillene mine og så låner jeg de bort til venner og folk på jobben.

Vil dette fungere på samme måte med xbox One uten noe ekstra dilldall?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Det er vel ikke slik. Det jeg har lest er at det er kun lyddelen som er aktiv. Og hvis du er redd for å bli filemet så har man noe som kalles tape.

Du må vel låne vekk disken på PS3. Nå kan du låne vekk til familiemedlemmer over nettet uten å dra til dem. Genialt.
    Ok, men selv om det kun er lyd finner jeg ingen logisk forklaring på hvorfor den alltid på være koblet til.

Slik jeg forstod det kan man kun låne bort til familie på samme konsol? Eller stemmer ikke dette? Nå tror jeg ikke det heller er så vanlig å Game med familien lenger, folk spiller nok mest med venner.
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men selv om det kun er lyd finner jeg ingen logisk forklaring på hvorfor den alltid på være koblet til.
    Men er dette et problem? Det eneste den gjør er å vente på kommandoen "Xbox One" slik at den skrues på lettere.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske enig med dette sitatet fra minecraft sin skaper:

I wanted a game console, not a voice and gesture based tv remote box. :/
    — Markus Persson (@notch) May 21, 2013

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Ganske enig med dette sitatet fra minecraft sin skaper:
    I wanted a game console, not a voice and gesture based tv remote box. :/
    — Markus Persson (@notch) May 21, 2013
    Men da er du heldig, fordi Xbox One kan gjøre mye mer.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koste meg med både Sony og Microsoft sin pressekonferanse her om dagen. Må si jeg syntes Sony sin var den beste denne gangen. Akkurat her og nå heller jeg nok mot å kjøpe en ps4 først.

Husker under lansering av forrige generasjon så var det langt flere (og bedre) 360 titler i starten. Tror PS3 slet litt med at flere utviklere kviet seg å programmere tll cell arkitekturen sammenlignet med 360 sin mer tradisjonelle arkitektur som også lett kunne portes til PC markedet. Det ble rett og slett dyrere å utvikle spill til PS3 sammenlignet med Xbox og PC. Dette har nok forandret seg for denne genrasjonen men det avgjørende for meg blir utvalget av titler i første omgang.

Har PS1, 2 og 3 samt Xbox og Xbox 360 så det blir både sony og microsoft i racket til jul tenker jeg

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Jeg er fremdeles litt forvirret hva angår det å låne bort spill. Nå spiller jeg igjennom spillene mine og så låner jeg de bort til venner og folk på jobben.

Vil dette fungere på samme måte med xbox One uten noe ekstra dilldall?
    Med Xbox One kan du lage deg en "familie". Den kan maks være 10 personer, men de trenger ikke være din ekte familie, de kan være både venner og ukjente.
    Når du kjøper et spill og har installert spillet kan du dele spillet med "familien" din, men bare en kan spille spillet om gangen. Så ja, Xbox One sin deling av spill er mye bedre enn Ps4 sin. How do you like them apples?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,444
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt genialt hvis det er slik Må begge har Gold for at dette skal fungere?

Og du kan spille andre spill samtidig som du låner bort et?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det er jo litt genialt hvis det er slik Må begge har Gold for at dette skal fungere?

Og du kan spille andre spill samtidig som du låner bort et?
    Vett ikke om alle må ha gold, men du skal kunne spille andre spill mens du låner bort.

Jeg tror jeg har hørt at hele konsollen har gold dersom en account har fet, men jeg er ikke sikker.

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •