Xbox One - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 225

Tråd: Xbox One

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon Vis post
    Du glemmer å nevne at det er best på pc. Skal ikke all verdens pc til for å knuse konsollene i framerate og oppløsning.
    Det er en sannhet med modifikasjon. Du må ha en high-end PC for å matche PS4, hovedsaklig fordi PS4 er lukket miljø med betydelig mindre overhead fra API mot GPU, bedre utnyttelse av multicore en de aller fleste PC spill og mye lettere å optimalisere mot den spesifikke hardware'n.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha noe spesielt grunnlag, så vil jeg anta at en high-end pc er i 20k-klassen(?), og man kommer langt med en billigvariant til ca. 5k for å matche konsollene. Har selv en middelklasse pc som er et par år gammel som overgår xbone ytelsesmessig, så tilsvarende klasse i dag kan umulig være dårligere enn ps4.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC er vel uansett ikke noe alternativ for de fleste som kjøper konsoll, selv om de måtte være aldri så bra. Jeg ville i allefall aldri vurdert det, ikke engang om jeg fikk den gratis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adde meg på xbone? krakilsk, spiller bf4 og forza atm. Gleder meg til titanfall neste uke

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jiframnes Vis post
    Adde meg på xbone? krakilsk, spiller bf4 og forza atm. Gleder meg til titanfall neste uke
    Har lagt deg til. Gt Mortypop

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en tråd om Xbox One, PS4 burde ikke være noe tema i denne tråden

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Jeg skal holde meg unna avsporinger heretter.

I dag fikk jeg headset-adapteren, så etter jobb blir det nok litt testing av hvordan det fungerer med trådløse Astro A50 og andre trådfulle hodetelefoner med og uten mikrofon.
    Neste uke kommer det en systemoppdatering med mulighet til å kringkaste gameplay med Twitch. Er spent på hvordan det evt. vil fungere for meg som har laber opplastingskapasitet på internettnettet.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon Vis post
    Enig. Jeg skal holde meg unna avsporinger heretter.

I dag fikk jeg headset-adapteren, så etter jobb blir det nok litt testing av hvordan det fungerer med trådløse Astro A50 og andre trådfulle hodetelefoner med og uten mikrofon.
    Neste uke kommer det en systemoppdatering med mulighet til å kringkaste gameplay med Twitch. Er spent på hvordan det evt. vil fungere for meg som har laber opplastingskapasitet på internettnettet.
    Funket det bra med adaptern? Har fryktelig lyst og bytte ut headsettet som fulgte med xbone. En liten update om hvordan jeg har det med xbone: Har det veldig gøy med Titanfall nå. Har ikke fått spilt så mye som har lyst til p.g.a unge og samboer Plages litt med at RB og LB sitter litt for nært RT og LT, Så det blir mye ufrivillig granat kasting men ellers tight og fin. Synes smartglass appen til ipad kunne blitt lansert i Norge snart. Men konsollen vokser på meg for hver dag jeg slår den på.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet adapteren grundig ennå, siden jeg har vært litt bortreist og gjort andre ting når jeg først har vært hjemme. Første som må gjøres før adapteren tas ibruk er å oppdatere firmware på kontrollen. Jeg har to kontroller, og oppdaterte begge før jeg testet noe mer. Den ene kontrollen ble ustabil med adapteren i, men det kan være pga lavt batterinivå. Byttet til den andre kontrollen med ferske batterier, og det ble noe helt annet. Jeg tenkte at det var en god idé å sjekke lydkvaliteten med youtube, men det var en stor tabbe, for det gav inntrykk av at ingenting fungerte; kun hvert tredje ord kom frem... Etter litt knoting frem og tilbake, med bytting av kontroll og restart av boksen etc, så prøvde jeg lyden i spill i stedet, og det fungerte nydelig. Har ikke fått testet party chat ennå, men lydkvaliteten på det du hører er helt ok. Sennheiser Momentum on-ear med mic-en er det eneste jeg har plugget i foreløpig. (Jeg har forøvrig en ekstra adapter, om noen er interessert)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være interessert. Hva tenker du deg i pris for den. Har lest om fler som har hatt noen små problemer med kontrollern etter de oppdatert den. Det settet som fulgte med er altfor trasig må byttes ut uansett.
    Sist endret av mkentoe; 03-17-2014 kl 15:25
    Lg55lm860w - Denon AVR X4100 - Dali zensor 5 5.0 - Dali Sub E-12F - Xbox one

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at det kommer en oppdatering som løser problemet snart. Oppdateringene kommer jo med jevne mellomrom, og det er dessverre nødvendig ennå (sender deg en pm ang. evt. handel, mkentoe)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du får pm fra meg. Skjer noe rart hver gang jeg svarer på pm.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det kommer støtte for DTS HD MA og DOLBY TRUE HD? Bruker xboxen som bluray spiller for tiden

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mkentoe Vis post
    Noen som vet om det kommer støtte for DTS HD MA og DOLBY TRUE HD? Bruker xboxen som bluray spiller for tiden
    Et av de første svarene jeg fikk ved et rask google søk.

The XB1 can't bitstream lossless audio but it can convert it to PCM and output that which is every bit as good, just won't say DTS-HD or TrueHD on your amp.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    943
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mkentoe Vis post
    De har sagt at de ser på saken, i forbinnelse med lanseringen av xbox one s som har støtte for ultra hd 4k blu-ray og de filmene kommer med dolby atmos eller dts:x og i den forbinnelse ble spørsmålet stilt.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før objektbaserte lydformater var konvertering til PCM i avspiller greit nok. Problemet nå er at uten bitstream mister man muligheten til å bruke Atmos og DTS X for de filmer som har det. Jeg er klar over at det fortsatt er mange som ikke har oppgradert til objektbasert lyd, men for de som har oppgradert er ikke lenger den "gamle sannheten" om at dekoding til PCM i avspiller gir samme lydmessige resultat som dekoding i forsterker/prosessor riktig.

Gøran

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte idag en Xbox One S. Hovedbruken for min del blir UHD film, men ungene kommer nok til å spille endel på den. Noen som bruker en slik til UHD filmtitting og har erfaringer og tips? Det blir nok ikke så mye film før oppdateringen som gir støtte for bitstream kommer, men må prøve litt i kveld uansett. Kjøpte med X-men apocalypse og Independence Day: resurgence. Skal bli rart å se om det er noe bedre enn BD på bildet. Har en litt for gammel Samsung 4k TV som støtter UHD Colour, men er litt usikker på hva det betyr i forhold til HDR.

EDIT: Telefonen er ikke enig i det jeg skriver av og til.
    Sist endret av Gurba; 11-13-2016 kl 00:06

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    943
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Kjøpte idag en Xbox One S. Hovedbruken for min del blir UHD film, men ungene kommer nok til å spille endel på den. Noen som bruker en slik til UHD filmtitting og har erfaringer og tips? Det blir nok ikke så mye film før oppdateringen som gir støtte for bitstream kommer, men må prøve litt i kveld uansett. Kjøpte med X-men apocalypse og Independence Day: resurgence. Skal bli rart å se om det er noe bedre enn BD på bildet. Har en litt for gammel Samsung 4k TV som støtter UHD College, men er litt usikker på hva det betyr i forhold til HDR.
    Jeg har samme tv som deg og sek-3500u kitten (som gir meg hdr) men tv'n har jo ikke like mye lys som nye aparater. Jeg måtte foresten paste inn teksten her for jeg får ikke laget mellomrom, hva kan være galt? mellomrom tasten fungerte fint når jeg skrev teksten der jeg kopierte den fra...
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

19. Liker Gurba har likt denne posten
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,542
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Kjøpte idag en Xbox One S. Hovedbruken for min del blir UHD film, men ungene kommer nok til å spille endel på den. Noen som bruker en slik til UHD filmtitting og har erfaringer og tips? Det blir nok ikke så mye film før oppdateringen som gir støtte for bitstream kommer, men må prøve litt i kveld uansett. Kjøpte med X-men apocalypse og Independence Day: resurgence. Skal bli rart å se om det er noe bedre enn BD på bildet. Har en litt for gammel Samsung 4k TV som støtter UHD College, men er litt usikker på hva det betyr i forhold til HDR.
    Vel det kommer støtte for Atmos lyd (og DTS:X?) i løpet av våren, tror jeg.
    Ellers synes jeg Xbox One S støyer mye som en UHD-spiller.
    Anbefaler Xbox One Media Remote på det sterkeste.
    Det blir ikke feil å bruke 199,- (mindre enn prisen av en UHD-film), for å gjøre brukeropplevelsen så mye bedre.
    Best pris pa Microsoft Xbox One Media Remote (Original) - Sammenlign priser hos Prisjakt

21. Liker Gurba har likt denne posten
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at bitstream vil støtte både Atmos og DTS:X siden det er mottaket som må dekode signalet og spilleren bare skal sende det ivei. Ser ingen grunn til at det bare blir Atmos.

Har bare prøve så vidt ene filmen og noe spilling og jeg synes ikke den bråker hørbart når det er annen lyd i rommet. Jeg er vant til BD-spiller fra Samsung som ikke er veldig stille så kanskje det er en lyd jeg er vant til.

Det blir vel fjernkontroll etter hvert ja.

Xbox'en var klar på at TV'en ikke støtter HDR så da er ikke det noe å fundere på i hvert fall. Det kom ikke som noen overraskelse siden det er en gammel TV.

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •