Xbox One - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 225

Tråd: Xbox One

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [YOUTUBE]xcXdWRJ-xb4[/YOUTUBE]

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,160
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Man er bra idiot om man velger å kjøpe xbox framfor ps4.

Playstation 4 er kraftigere (bedre GPU, raskere Ram), billigere, har helt klart flest spillstudioer i verden..
    Åpen Indie spillutvikler støtte.
    bare Naughty Dog i seg selv er en spillutvikler som gjør det verdt å eie en Ps4 ..
    Microsoft er noen grådige, sleipe slasker som betaler folk under bordet for å få eksklusive innhold på ting både høyre og venstre.

ELENDIG hardware. Sony er kvalitet og PS4 er sexy ass hell..

Æsj husker jeg gikk igjennom 2 xbox 360'er.. Xbox er for unger som kjøper billig og vil bare spille halo og call of duty.
    Xbox er for unger. . . Ikke at du fremstår som voksen med dette innlegget.

Microsoft er grådige? Alle store bedrifter ønsker å tjene penger. Uten profitt dør de ut. Sony er akkurat likedan.

Om du syns det skjeve PS4-designet er pent, er det vel og bra for deg. For min del vil X One se langt bedre ut i TV-benken, og jeg kommer neppe til å gå for PS4 før de før en penere slim-utgave på plass.

PS4 og X One har 8-kjerners AMD Jaguar CPU, så litt forskjell i GPU og RAM-løsning. PS4 har kun tradisjonell RAM, X One har SRAM i tillegg.

PS4 sine 8GB GDDR5 RAM medfører til 176GB/s båndbredde mellom CPU/GPU og RAM.

X One sin 8GB DDR3 RAM medfører til 68GB/s båndbredde mellom CPU/GPU og RAM. I tillegg medfører SRAM til 102GB/s til GPU, og i tillegg til det igjen 30GB/s mot gamepad og kinect.

Mao. er det lite som skiller på båndbredde og kapasitet på RAM-løsningene. I tillegg vet vi at X One vil kunne utnytte kraften i nettskyen. Sony har ikke slike løsninger på plass (enda, hvis noen gang for denne kommende generasjon), så den vil ikke få ekstra datakraft derfra.

Grafikkmessig vil det noe neppe være merkbare forskjeller på de to mht ytelse. Begger yter litt over 2 teraflops. Begge vil være store skritt opp fra dagens konsoller. X One er mest lik Windows PC og vil antageligvis være enklest og porte mot.

Microsoft forteller oss mer og mer, litt etter litt, om hvor mye mer enn bare spilling X One kan by på. Senest i dag kunne en lese om hvordan apper for Windows 8 vil kunne fungere på X One. Den blir en utrolig mediemaskin, i tillegg til å være en like bra spillmaskin som PS4.

Mao burde det ikke være noe problem å ha XBMC og andre kjekke saker kjørende på X One.

Og igjen en påminnelse om at dette er en Xbox One-tråd, ikke en "alle som ikke er enige med meg om at PS4 er best er dumme"-tråd. Hvis du er så glad i PS4, kan du heller bruke din tid og energi på positive innlegg om PS4 i PS4-tråder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk XBOX ONE kommer til Norge først neste år..
    Microsoft bekreftet dette i dag, og melder at de reduserer antallet lanseringsland fra 21 til 13 i år.
    Norsk Xbox One neste år | Playday.no

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med MS i dag. De som allerede har forhåndsbestilt Day One edition vil få med et gratis spill og i tillegg få Day One edition likevel. Jaja, skikkelig triste nyheter...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, litt kipt at ikkje Xbox One kjem i år, eg fekk forresten og 195,- nok i gavekort til å bruke i Microsoft Online Store i tillegg til Fifa 2014 men nå kjem jo snart GTA 5 ut så det skal nå fint greie å holde meg opptatt til Xbox One kjem i posten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt denne "hypen" med å kunne dele spill med "familien". Jeg har kunnet dele med opp til fem venner på ps3 hele tiden. Vi kan spille samme spill samtidig også. Hvorfor er dette så nytt og flott plutselig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes Vis post
    Grafikkmessig vil det noe neppe være merkbare forskjeller på de to mht ytelse. Begger yter litt over 2 teraflops. Begge vil være store skritt opp fra dagens konsoller. X One er mest lik Windows PC og vil antageligvis være enklest og porte mot.
    Tror ikke det er noen vits å tak i de andre feilene i det du skrev, men dette er vel den mest påfallende feilen.

1) minne båndbredde
    2) 12 CU vs 18 CU
    3) 2 ACE vs 8 ACE
    4) 1. 768 Shader Cores vs. 1152 Shader Cores
    2. 16 ROPs (Render Output Pipelines) vs. 32 ROPs
    3. 12.8 Gigapixels/sec vs. 25.6 Gigapixels/sec

PS4 er til høyre. Alt i alt har GPU'en i PS4 ca. 50% høyere ytelse noe som også bekreftes av flere utviklere.

GPU ytelse på Xbox One er på 1.31tf, PS4 på 1.84tf. CPU ytelse er på omkring 100-110 Gflops på begge.

Tendensen hva dette har å si på spillene ser man allerede med f.eks. Xbox One spillene Ryse som er 1600x900 oppskalert til 1920x1080p, og Killer Instinct som er 720p oppskalert. Ingen av PS4 spillene kjører noe lavere enn 1080p.

MS kan snakke om "cloud power" så mye de vil, faktum er at det er PR snakk og vil ha veldig lite å si for spillene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kjøpt xbox one her? Er det stor forskjell på grafikken på spill? F.eks cod ghost på 360 og cod ghost på xone?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mkentoe Vis post
    Noen som har kjøpt xbox one her? Er det stor forskjell på grafikken på spill? F.eks cod ghost på 360 og cod ghost på xone?
    Jeg har en i forhåndsbestilling hos NetOnNet. Usikker på når den kommer....
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PS4, hvor spillene ser ganske like ut som på Xbox one, og etter jeg fikk den sliter jeg med å sette pris på noe som helst på Xbox 360`en, hvor jeg for tiden tvinger meg gjennom ett par spill jeg ikke fikk med meg i fjor og forfjor (akkurat nå "Dishonored"). Spiller på ett 106" lerret og Xbox 360 ser helt grusomt ut i forhold.

Kjøper du Xbox One vil du oppleve en voldsom forbedring fra den grafikken du er vant til.

Newcomer fr.hoven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Nes I ådal
    Poster
    13
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æ som mange andre boykott xbox

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fr.hoven Vis post
    Æ som mange andre boykott xbox
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Det virker som den komplette Mediaboksen. Og i tilegg spiller den spill like bra som Ps4.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox One-bilde-1-jpgVar faktisk og hentet meg en xbox one på fredag. Tok med meg 360en og gikk til game her i Tromsø og leverte den inn til de med spill og utstyr. Fikk 3180kr for den med spill Plukket med meg en xboxone bundell med cod ghost også får jeg Titanfall gratis når det kommer. Må si jeg er kjempefornøyd så lang. Synes grafikken er penere og spillopplevelsen er kanon. Spesielt på Bf4 der det er massiv war med 48 spiller(eller mer, har ikke sjekket) i forhold til 24 på 360. Controllern er super tight, men synes kanskje thumb paddene er litt små, men kan være en vanesak. Kommer mye snacks til xbox one fremover

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox One-bilde-1-jpgVar faktisk og hentet meg en xbox one på fredag. Tok med meg 360en og gikk til game her i Tromsø og leverte den inn til de med spill og utstyr. Fikk 3180kr for den med spill Plukket med meg en xboxone bundell med cod ghost også får jeg Titanfall gratis når det kommer. Må si jeg er kjempefornøyd så lang. Synes grafikken er penere og spillopplevelsen er kanon. Spesielt på Bf4 der det er massiv war med 48 spiller(eller mer, har ikke sjekket) i forhold til 24 på 360. Controllern er super tight, men synes kanskje thumb paddene er litt små, men kan være en vanesak. Kommer mye snacks til xbox one fremover

Nais. Syntes du kontrolleren er bedre eller dårligere? Jeg syntes 360 kontrolleren er den beste kontrolleren som er laget uavhengig av konsoll. Sitter perfekt i hånden, og er god layout på.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Nais. Syntes du kontrolleren er bedre eller dårligere? Jeg syntes 360 kontrolleren er den beste kontrolleren som er laget uavhengig av konsoll. Sitter perfekt i hånden, og er god layout på.
    Likte 360 kontrollern bedre, den sitter jo som støpt i handen, men den nye er så tight Skal kjøpe meg Forza5. Der får man bedre feeling med den nye kontrollen i forhold til Forza4 og den gamle kontrollern ryktes det om Må kjøpe meg ny stereobenk også. Xboxone tar litt mer plass enn 360

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Jeg har PS4, hvor spillene ser ganske like ut som på Xbox one, og etter jeg fikk den sliter jeg med å sette pris på noe som helst på Xbox 360`en, hvor jeg for tiden tvinger meg gjennom ett par spill jeg ikke fikk med meg i fjor og forfjor (akkurat nå "Dishonored"). Spiller på ett 106" lerret og Xbox 360 ser helt grusomt ut i forhold.

Kjøper du Xbox One vil du oppleve en voldsom forbedring fra den grafikken du er vant til.
    Kvittet meg med 360en når jeg kjøpte one. Den hadde nok ikke blitt brukt mere

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer ikke helt enda her. Spiller Dishonored nå. Sjukt bra spill. Deretter skal Bioshock Infinite spilles. Og kansje Gears of War: judgement. Og Splinter Cell: Blacklist.

For ikke å glemme Titanfall.

Kan ikke pensjonere 360'n helt enda, selv om jeg setter langt mer pris på next-gen. Klør i fingrene etter inFamous.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Det virker som den komplette Mediaboksen. Og i tilegg spiller den spill like bra som Ps4.
    Eh, nei det som er et gjennomgående tema er at kryssplatform spill er, uten unntak, bedre på PS4. Bedre framerate eller oppløsning.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman Vis post
    Eh, nei det som er et gjennomgående tema er at kryssplatform spill er, uten unntak, bedre på PS4. Bedre framerate eller oppløsning.
    Du glemmer å nevne at det er best på pc. Skal ikke all verdens pc til for å knuse konsollene i framerate og oppløsning.

Jeg trives godt med xbox one. Kontrollen er god, selv om den var noe uvant til å begynne med. Etter hvert er det 360-kontrollen som kjennes "dårligere" ut, spesielt bumper-knappene er mye lettere å nå tak i på den den nye kontrollen. Batteriforbruket er forøvrig strålende.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •