xbox avslører 21 mai

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xbox avslører 21 mai

Den ble avduket akkurat nå og skal hete Xbox one

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk med meg pitte litt. Fikk ikke med meg starten. Noen som har den?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har vi litt bilder og annen snacks, servert fra What Hifi. Dette blir store saker og denne gangen har de bluray drev med på kjøpet også.

Xbox One all-in-one system launches with new focus on live TV | whathifi.com

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Her har vi litt bilder og annen snacks, servert fra What Hifi. Dette blir store saker og denne gangen har de bluray drev med på kjøpet også.

Xbox One all-in-one system launches with new focus on live TV | whathifi.com

På tide at Xbox har tatt steget fra steinalderen til nåtiden

PS4 blir det første konsollet fra Sony som bruker det samme disk formatet...

PS1 - CD
    PS2 - DVD
    PS3 - blu-ray
    PS4 - Skulle ha kommet opp med et nytt format som støtter 4K oppløsning, Dolby Atmos, 32-bit lyd etc...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Playstation har jeg klart meg meget godt uten, Nintendo og Xbox derimot - det må jeg ha. Men jeg lurer alvorlig på om jeg kommer å kjøpe neste Xbox - tviler på om det blir noe kjøp av Wii U også.

For jeg har ca 100 spill til Xboxen, og minst halvparten av de har jeg lyst til å spille om igjen - det tar jo en stund
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    På tide at Xbox har tatt steget fra steinalderen til nåtiden
    Vil du utdype?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Vil du utdype?

DVD - Blu-ray

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Fikk med meg pitte litt. Fikk ikke med meg starten. Noen som har den?
    LIVE - PressFire.no
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hele disc-formatet er uansett en utgående greie - 4K - som jeg håper PS4 vil ha - leveres muligens kun over eteren, ikke via disc. Spørsmålet er selvsagt om nettopp det vil gi Sony en tilstrekkelig kontroll over distribusjonen... Hvis de klarer å jobbe inn dette i PS4 tipper jeg vi vil se Blu-ray og 4K parallelt i lang tid fremover, der konsumer-markedet - inklusive nye Xbox - forholder seg til 1080P Blu-ray samt streaming-kvalitet, mens Sonys PS4 i tillegg vil levere 4K på utvalgte filmer via nettet...

Uansett bra med nye konsoller, men som med CPUer generelt ser en jo gjerne at utviklingen ser ut til å stagnere litt... Ser jo at grafikken er OK, for all del, men føler ikke dette er tilsvarende sprang som PS2 til PS3 eller Xbox til 360en.

Streaming, som det jo satses for fullt på her, er jo allerede tilgjengelig via noe så enkelt som Apple TV, og grafikken er jo faktisk allerede relativt imponerende på PS3 / Xbox 360 koblet opp på vanlige TVer.

MEN - for all del - det er jo mye hardware en får for penga her - så det kommer jo selvsagt godt med at både MS og Sony kommer med nye konsoller!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det norske nettet bra nok til all denne streamingen da? Muligens dumt spørsmål, men fysisk format som blu-ray vil vel neppe bli borte før flere har mulighet til å streame tilsvarende kvalitet?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hele disc-formatet er uansett en utgående greie - 4K - som jeg håper PS4 vil ha - leveres muligens kun over eteren, ikke via disc. Spørsmålet er selvsagt om nettopp det vil gi Sony en tilstrekkelig kontroll over distribusjonen... Hvis de klarer å jobbe inn dette i PS4 tipper jeg vi vil se Blu-ray og 4K parallelt i lang tid fremover, der konsumer-markedet - inklusive nye Xbox - forholder seg til 1080P Blu-ray samt streaming-kvalitet, mens Sonys PS4 i tillegg vil levere 4K på utvalgte filmer via nettet...

Uansett bra med nye konsoller, men som med CPUer generelt ser en jo gjerne at utviklingen ser ut til å stagnere litt... Ser jo at grafikken er OK, for all del, men føler ikke dette er tilsvarende sprang som PS2 til PS3 eller Xbox til 360en.

Streaming, som det jo satses for fullt på her, er jo allerede tilgjengelig via noe så enkelt som Apple TV, og grafikken er jo faktisk allerede relativt imponerende på PS3 / Xbox 360 koblet opp på vanlige TVer.

MEN - for all del - det er jo mye hardware en får for penga her - så det kommer jo selvsagt godt med at både MS og Sony kommer med nye konsoller!

Jeg har full tro på Red-ray (eller lignende) Hvis den første spilleren lansereres med en prislapp på $1500 (som ryktet sa for noen måneder siden!) ser jeg ingen grunn til at det ikke kan ta av så lenge Red Ray filmer selges til samme pris BD er i dag. Mange er villige til å bytte ut sine Oppo 93/95 og Cambridge 651/751 med 103, 105 og 652/752, og de spillerene koster en god del de også, særlig med tanke på at det er lite forandring... Om de samme entusiastene får tilbud om Cambridge 753 og Oppo 115 med 4K Red Ray format til 7-10K så tror jeg mange vil bite på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Red ray er ikke et disk format 8) så hvordan i huleste skulle ps4 ha hatt det?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arbonax
    Red ray er ikke et disk format 8) så hvordan i huleste skulle ps4 ha hatt det?

Åja.. trodde det var det ops: min feil! (Det forklarer også hvorfor $1500 er et relativt lavt sum)

Men sa også Red Ray eller et lignende format.. F.eks HVD (4K-8K 6TB) som ble kansellert fordi det var for dyrt å produsere ($10,000/spiller og $50++ for en HVD i 2008/9 mener jeg å huske)

Sony har alltid pushet disk formater med sine konsoller, PS4 blir altså den første som bruker et gammelt format (Blu-ray)

CDen var allerede vel etablert før PS1 kom ut i 1994 men PS2 og PS3 var begge med på å pushe DVD/blu-ray formatene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, båndbredde er uten tvil en utfordring med streaming. Vil lett bli slik at en må planlegge en dag i forveien, evt. at PS4en preloader de mest aktuelle nyhetene kontinuerlig for at 4K skal virke i praksis... Red Ray er altså som en sier her ikke et fysisk format, men produsenten Red´s nye 4K streamingformat med om lag samme båndbredde som dagens Blu-ray og langt mer effektiv komprimering for å øke kvaliteten.

Vi får nå se - for Xbox One´s vedkommende er det nok uansett mer enn nok å klare å sikre seg såpass med distribusjonsrettigheter at videoløsningen blir liv laga selv i standard kvalitet... Sony har jo en liten edge sånn sett, selv om nok produksjonskapasiteten også der har minket de siste årene hva angår STORE blockbustere de kan bruke i en eventuell solo 4K-opptreden. Selv om da Sony har begrensede 4K-forutsetninger har Microsoft INGEN forutsetninger i så måte, så noe bedre kvalitet enn Blu-ray må en nok lete lenge etter derfra.

Når det er sagt er det jo svært få som har nytte av bedre båndbredde enn Blu-ray i en ellers godt håndtert utgivelse. En skal opp relativt godt i TV-størrelse for 4K har noe for seg, så 4K blir nok i overskuelig fremtid et entusiastformat vi bare får håpe Sony, evt. RED, makter å finne en distribusjonsmodell rundt - være det seg fysisk eller digital overføring!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo en del ting som forandrer seg:

Konsollen vil ikke kunne spille av brukte spill. Alle spill må installeres på harddisken, og etter dette blir disken ubrukelig for andre spillere. Disse må kjøpe en ny lisens online for å kunne installere spillet på sin egen maskin.

Ikke vil Xbox One være bakoverkompatibel med Xbox 360-spill heller, hverken diskbaserte eller nedlastbare Live Arcade-spill.
    Jeg regner med at det blir ordnet en løsning for flere brukere i samme familie? Bruktspillsjappene blir vel ikke så happy heller.

Om det blir å handle Xbox One avhenger av hvor bra titler det kommer fremover.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, båndbredde er uten tvil en utfordring med streaming. Vil lett bli slik at en må planlegge en dag i forveien, evt. at PS4en preloader de mest aktuelle nyhetene kontinuerlig for at 4K skal virke i praksis... Red Ray er altså som en sier her ikke et fysisk format, men produsenten Red´s nye 4K streamingformat med om lag samme båndbredde som dagens Blu-ray og langt mer effektiv komprimering for å øke kvaliteten.

Vi får nå se - for Xbox One´s vedkommende er det nok uansett mer enn nok å klare å sikre seg såpass med distribusjonsrettigheter at videoløsningen blir liv laga selv i standard kvalitet... Sony har jo en liten edge sånn sett, selv om nok produksjonskapasiteten også der har minket de siste årene hva angår STORE blockbustere de kan bruke i en eventuell solo 4K-opptreden. Selv om da Sony har begrensede 4K-forutsetninger har Microsoft INGEN forutsetninger i så måte, så noe bedre kvalitet enn Blu-ray må en nok lete lenge etter derfra.

Når det er sagt er det jo svært få som har nytte av bedre båndbredde enn Blu-ray i en ellers godt håndtert utgivelse. En skal opp relativt godt i TV-størrelse for 4K har noe for seg, så 4K blir nok i overskuelig fremtid et entusiastformat vi bare får håpe Sony, evt. RED, makter å finne en distribusjonsmodell rundt - være det seg fysisk eller digital overføring!
    Så kan man spørre seg om spill og SD sendinger vil komme på nivå med Blu-ray innen PS4 og Xbox one sine etterkommere er lansert.

Ikke vits å støtte fremtidsformater hvis de aldri vil se dagens lys på de to nevnte konsollene. De fleste spill og tv sendinger er uten full-HD. Så begynn å få alt på full HD før man maser om mer.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Blir jo en del ting som forandrer seg:

Jeg regner med at det blir ordnet en løsning for flere brukere i samme familie? Bruktspillsjappene blir vel ikke så happy heller.

Om det blir å handle Xbox One avhenger av hvor bra titler det kommer fremover.
    Første året skulle det være 15 ekslusive spill/spillserier. Derav 8 helt nye.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kompatibel med 360 spill er dårlig. Sperre mot bruktspill ville en trodd de lærte av divx fadesen i sin tid, er vel bare å vente pä at noen hacker det da.

Så var det denne tv integreringen da, skal den støtte alle digitaltv kort i hele verden ?? Hvor mange kort ??

Alt i ett er for pingler, jo flere boxer jo bedre, hver enkelt skreddersydd til sitt bruksområde...

Også var jo ikke maskin sexy heller da synes jeg..

Jeg foretrekker avtrekker knappene på 360 kontroller, og mediaplayer musikk integreringer ruler over ps3 (går ikke å spille NFS uten trance fra nettverk ), men ellers blir desverre ikke 360 brukt så mye..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4k streaming i en kvalitet til og konkurere med bd disker kommer ikke til og være aktuelt dette tiåret (om ikke enda lenger) så godt er ikke nettet utbygd enda rundt om i verden.

Spessielt ikke her til lands hvor bedekningen er så varierende at jeg kan ha en 60/60 fiber linje mens en nabo 500m unna kan kun benytte seg av mobile bredbånds løsninger eller et dial up modem.

Og med H.265 er det bare avspillerne sine interne chipper og codec implementering som må byttes for og få 4k. kapasiteten på BD platene er store nok.

Så når de faktisk kommer med 4k tver så vil både ps3 og xbx kunne avspille disse så lenge sony og ms er medvillige til og oppdatere softwaren som trengs, de vil ikke mangle rå prosseserings kraft til og dytte pikslene, men tror ingen av de får med seg den nye HDMI standarden som trengs for og komme over 30hz.

At den nye xbxn ikke er kompatibel med 360 spill er heller ingen overaskelse, de på lik linje med Sony bytter processor arkitektur og forskjellene mellom disse er som gammel norsk (fra vikingstida) og dagens bokmål, nå er det kanskje ikke umulig og få de lest siden power pc arkitekturern er mindre sær og ikke så fullt autistiskt som Cell cpuene er, skulle vi gjøre samme sammenligning så ville ps3 spill verdt gammel egyptiskte hieroglyfer mot ps4 sitt bokmål.

Og siden ps3 allerede har bevist at folk er mer enn villige til og betale en hundre lapp for og spille et spill de eier fra før, så de står med en meget enkel finansiell beslutning om og enten bruke penger og innsatts til og utvikle en bakover kompatibilitets løsning de ikke vil tjene penger på, eller tjene penger på at de individuelle studioene selger oppgraderte versjoner av det gamle spillet?

I bunn og grunn så er jeg optimistiskt for spill generelt sett denne generasjonen siden utviklerne endelig får en enklere plattform og jobbe med.

Angående 4k og denne generasjonen tror jeg egentlig ikke blir særlig aktuelt, det vil neppe ta mer enn 2 år før neste generasjon konsoller er ute (med slik hylle hardware de bruker nå så vil vi se lavere pris pr konsoll, men lavere levetid pr generasjon) og hvem her tror virkelig at 4k vil ta av både på panel fronten og ha filmene tilgjengelige innen et år?

Og hva jeg mener med dette er 4k tv til 10000 på elkjøp og co, og du finner 4k bd filmer i kassa på rema til under 150kr.

Utseende messig så den ut som en ganske stygg sak, men i motsetning til nesten alle andre konsoller så ser denne ut til og kunne plaseres inn sammen med vanlig utstyr rack.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du synes det er fint at man ikke kan spille eldre spill på den

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •