xbox avslører 21 mai - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Høres ut som om du synes det er fint at man ikke kan spille eldre spill på den
    Det er faktisk krise at det ikke går an å spille 360-spill på One..
    Får man heller ikke med seg brukerkontoen da, med gamerscore etc.?

Har slått fra meg å bytte ut min slitne 360 elite pga at jeg håpet den ville vare til neste box kom, men nå får jeg begynne å se etter tilbud på slim.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Høres ut som om du synes det er fint at man ikke kan spille eldre spill på den
    Jeg synes det er en liten pris og betale for og komme oss ut av denne mørke alderen av lite sammarbeids villige konsoll arkitekturer, at MS brukte powerpc arkitekturen i 360 er for meg et enormt spørsmåls tegn.

Joda den har ikke samme desimals buggen som x86 og er derfor litt mer egna til grafiske oppgaver (dette er faktiskt hvorfor Mac var defakto standard grafisk plattform så lenge) men varme utviklingen til disse prossesorene er så vill at og plassere de så tett med annen elektronikk som det gjøres i et konsoll vil enkelt skade de andre kretsene.
    (dette er hvorfor man ikke burde ha en gammal Mac laptop på fanget for fare av brannskader, dette er også hvorfor Apple bytta til intel)

Cell arkiteturen sitt potensiale har ikke helt kunnet blitt tatt i bruk siden alle spesial kjernene er som og arbeide med en stall av savante autister, kort sagt ikke enkelt, noe som resulterer i en dyr og lang utviklings tid. Ps3 skulle egentlig ha kunnet utseilt xbox i grafikk lenge siden men pga av dette har de egentlig hatt nok med og bare holde tritt.

Denne nye generasjonen derimot vil være enkelt og lage spill for, så enkel at den indi eksplosjen som har skjedd siste åra kommer til og se ut som en cola rap iforhold til de neste 5.

Nei er bare og nappe av plasteret, de 15% som virkelig bryr seg om de gamle spillene beholder konsollen de har i tillegg, en ekstra 30% raser litt på forum og slikt etter mangel av det men hadde neppe brukt den om de hadde fått den, og resten bryr seg ikke så mye med mindre de blir direkte spurt på en ledende måte.

Og særdeles de første to gruppene kommer til og stå i kø på lanserings dagen uansett om de kan spille de gamle diskene eller ikke.

Så ja kort sagt så er jeg glad de dropper noe som bare hadde laget krøll for konsollene og som mest sannsynlig hadde tatt en par år ekstra og få til.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg du har mye feil. Utfordringer skaper løsninger og driver utviklingen fremover. Virker som du berømmer selskapene for å velge brukerfientlige, enkle løsninger som bare har fortjeneste som mål.

Alt kan løses - bare viljen er der.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere var det nok et poeng å lage en egen arkitektur for individuelle spillkonsoller, slik at man kunne tilby noe andre konsoller ikke kunne, f.eks. hardwaredrevne spesialgrafikkgreier på den første Xbox, eller mode 7 på Super Nintendo. I tillegg bidro nok en unik arkitektur til at det ble vanskeligere å "porte" spill til andre konsoller, som skapte en viss lock-in for selskaper.

Jeg tipper grunnen til at Microsoft og Sony nå går for like arkitekturer, og andre arkitekturer enn de brukte tidligere er flere:

1) Store spill blir stadig dyrere å lage. Budsjettene til storspill i neste generasjon blir vesentlig høyere enn de er nå, siden de krever bedre grafikk. De spillene vil ikke selskapene lage til kun én konsoll, og legger sikkert press på Sony og Microsoft for at det skal være enkelt å "porte" dem til andre konsoller.

2) Konsoller er ikke lenger det kuleste av det kule i spillverden. Flere og flere spiller primært på telefoner og nettbrett, og så vidt jeg har skjønt, har spilling på datamaskin økt de siste par årene. Dermed presses konsollselskapene på salg og marginer, og er redde for å lage et sært produkt som ikke selskaper gidder å støtte.

3) Før solgte Sony og Microsoft konsoller med tap, og satset på at brukerne kjøpte nok spill til at tapet ble betalt tilbake. Men spesielt Playstation 3 slet med at folk kjøpte konsollen utelukkende som mediasenter, og da tapte Sony mange penger. Da er det lurere å bruke rimeligere komponenter i konsollen. Og selvfølgelig satse på betalingstjenester innen streaming, slik Microsoft fokuserte på under den pressekonferansen.

Og ny arkitektur betyr at gamle spille ikke kan kjøres, annet enn under emulering. Og emulering krever mye mer av systemet enn hvis spillene kan kjøres på original hardware. Skal ikke se bort fra at nye Xbox og Playstation ikke er kraftige nok til å emulere de gamle spillene. Pluss at det selvfølgelig koster masse penger å lage fungerende emulator.

Jeg har både Nintendo og Nintendo 64 stående som jeg drar frem kanskje én gang i året for å spille et gammelt spill. Funker fint for meg, og jeg skjønner egentlig godt at Sony og Microsoft ikke satser på bakoverkompabilitet. Selv om det er litt irriterende. Men å måtte betale for å spille brukte spill, derimot, er temmelig usympatisk i mine øyne.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer akkurat an på hvordan man planerer arkitekturen i konsollen - det går fint an å for eksempel ha konstruert et tilleggskort eller annet som støtter de funksjonene som ville fått et eldre spill å fungere. Å kjøre på emulator er bare en av mange måter å kunne gjøre dette på.

De hart sikker gjort grundige undersøkelser om hvor mange som hadde vært interessert i dette - og hvor store konsekvenser det ville hatt på salg av nye spill -Så har de valgt det som trolig gir dem best fortjeneste.

Sony kuttet jo støtten til PS2 spill på PS3 uten andre argument enn at de mente de fleste PS3 eier ikke var interessert i PS2 spill. Noe som for min del faktisk gjorde at jeg valgte å ikke kjøpe PS3.

Men det er jo bare meg, alle vektlegger forskjellige ting, selv er jeg negativ til alt som er brukerfientlig. Og jeg kjøper ikke alltid argumentene til spillselskapene når det gjelder slike ting.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, konsoller har jo alltid vært veldig lukkede systemer. Man har for eksempel aldri hatt anledning til å ta backup av spillene, modde dem eller oppgradere hardware i særlig grad. (Og de gangene produsenter har forsøkt hardwareoppgraderinger, har de som regel vært en teknisk eller forretningsmessig katastrofte). Ved å ha et lukket system som produseres i svært store kvantum, får man hardware rimelig, og produsenter kan makse ut ytelse til spill basert på den hardwaren. Trade-offen er blant annet at spillene er låst til den spesifikke typen konsoll, slik at du ikke vet hva som skjer når det kommer en ny versjon av konsollen.

Den eneste måten man kan kjøre spillene sine på den nyeste plattformen, er å kjøpe PC-spill i stedet for konsollspill. Eller ta vare på gamle konsoller, slik at man kan dra dem frem når man vil.

EDIT: Konsoller er brukervennlige på samme måte som Mac er brukervennlig: De basistingene man skal gjøre her og nå er enkelt, men man er låst til produsentens logikk, og kan ikke gjøre så mye utover den.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg du har mye feil. Utfordringer skaper løsninger og driver utviklingen fremover. Virker som du berømmer selskapene for å velge brukerfientlige, enkle løsninger som bare har fortjeneste som mål.

Alt kan løses - bare viljen er der.
    At den ikke spiller gamle spill betyr da ingenting i den virkelige verden.
    Min PC spiller gamle spill, men jeg sitter da ikke å bruker tid på det.

Av den samme grunn ser jeg ikke at jeg kommer til å ønske å spille Forza 4 når jeg har Forza 5. Hvis jeg ønsker det kan man jo bruke den gamle konsollen. Den slutter jo ikke å fungere selv om man får en annen.

Dette er bare et oppkonstruert problem for å ha noe å syte over. (Jeg har aldri følt behov for å spille noen av mine gamle PS2 eller XBOX spill på PS3/XBOX 360). Jeg hadde lenge de gamle konsollene stående i racket, men ble fjernet etter en stund før jeg brukte dem aldri. Det samme vil skje med 360 og PS3 når ny generasjon er på plass.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    At den ikke spiller gamle spill betyr da ingenting i den virkelige verden.
    Min PC spiller gamle spill, men jeg sitter da ikke å bruker tid på det.

Av den samme grunn ser jeg ikke at jeg kommer til å ønske å spille Forza 4 når jeg har Forza 5. Hvis jeg ønsker det kan man jo bruke den gamle konsollen. Den slutter jo ikke å fungere selv om man får en annen.

Dette er bare et oppkonstruert problem for å ha noe å syte over. (Jeg har aldri følt behov for å spille noen av mine gamle PS2 eller XBOX spill på PS3/XBOX 360). Jeg hadde lenge de gamle konsollene stående i racket, men ble fjernet etter en stund før jeg brukte dem aldri. Det samme vil skje med 360 og PS3 når ny generasjon er på plass.
    Aha, så hvis du ikke har spilt Xbox spill på din Xbox 360 så er det et oppkonstruert problem?

Jeg har spilt en haug original Xbox spill på min - og bestilte 2 stk tidlige CoD spill til den i forrige uke. Som er glimrende

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, så hvis du ikke har spilt Xbox spill på din Xbox 360 så er det et oppkonstruert problem?

Jeg har spilt en haug original Xbox spill på min - og bestilte 2 stk tidlige CoD spill til den i forrige uke. Som er glimrende
    Hvorfor stresse med ny konsoll hvis du skal spille gamle spill?

Det er ikke noe være enn å beholde 360 en din. PS4 er jo ikke noe bedre på det uansett.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er enig i at det er et oppkonstruert problem.
    Er ikke noe verre enn å ha xbox 360 stående i racket og det kommer jo sannsynligvis en ny utgave av den også snart, så det vil være muligheter til å kjøpe en ny hvis den man har går i stykker.
    Jeg har som BaronRibsskog aldri spilt et gammelt spill på en ny konsoll og veldig få av de jeg kjenner har heller aldri gjort det, og man kunne jo f.eks ikke spille nes spill på super nintendo.
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    Jeg er enig i at det oppkonstruert problem.
    Er ikke noe verre enn å ha xbox 360 stående i racket
    "space, the final frontier" ... Eller hva sier du MR Spock?

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Da får man prioritere da
    Ny konsoll og nye spill eller holde seg til den gamle og gamle spill, selv om sikkert mange av spillene vil komme ut til begge konsollene en stund.
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor stresse med ny konsoll hvis du skal spille gamle spill?

Det er ikke noe være enn å beholde 360 en din. PS4 er jo ikke noe bedre på det uansett.
    Det er jo ikke enten eller? Ole Brum vet du

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Live Long and Prosper!

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke enten eller? Ole Brum vet du
    Enig. Skal ha begge to selv :-) Dog kan det hende jeg venter på prisdrop nr 1 på den andre jeg kjøper.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Skal ha begge to selv :-) Dog kan det hende jeg venter på prisdrop nr 1 på den andre jeg kjøper.
    Hehe, jeg tenkte mer på at jeg kunne greie med en ny Xbox One og allikevel slippe å legge 100 Xbox 360 spill i en kasse i kjelleren.

Vurdere nok heller å kjøpe en Xbox 360 til, selv om jeg har en splitter ny slim, og ha i reserve. Og heller gå over til pc for nyere spill. Vi får se hva PS4 kan by på, hvis den også gir meg tilgang til PS3 spillbiblioteket blir valget meget enkelt.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg tenkte mer på at jeg kunne greie med en ny Xbox One og allikevel slippe å legge 100 Xbox 360 spill i en kasse i kjelleren.

Vurdere nok heller å kjøpe en Xbox 360 til, selv om jeg har en splitter ny slim, og ha i reserve. Og heller gå over til pc for nyere spill. Vi får se hva PS4 kan by på, hvis den også gir meg tilgang til PS3 spillbiblioteket blir valget meget enkelt.
    Skjønner. Nå er jeg ikke den som har mest XBOX 360 spill, men jeg gjorde det samme med mine 1000++ DVD. De er havnet i kjelleren for jeg aldri så på DVD lenger. (selv om jeg har en kompatibel BD spiller :-))

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Tidligere var det nok et poeng å lage en egen arkitektur for individuelle spillkonsoller, slik at man kunne tilby noe andre konsoller ikke kunne, f.eks. hardwaredrevne spesialgrafikkgreier på den første Xbox, eller mode 7 på Super Nintendo. I tillegg bidro nok en unik arkitektur til at det ble vanskeligere å "porte" spill til andre konsoller, som skapte en viss lock-in for selskaper.

Jeg tipper grunnen til at Microsoft og Sony nå går for like arkitekturer, og andre arkitekturer enn de brukte tidligere er flere:

1) Store spill blir stadig dyrere å lage. Budsjettene til storspill i neste generasjon blir vesentlig høyere enn de er nå, siden de krever bedre grafikk. De spillene vil ikke selskapene lage til kun én konsoll, og legger sikkert press på Sony og Microsoft for at det skal være enkelt å "porte" dem til andre konsoller.

2) Konsoller er ikke lenger det kuleste av det kule i spillverden. Flere og flere spiller primært på telefoner og nettbrett, og så vidt jeg har skjønt, har spilling på datamaskin økt de siste par årene. Dermed presses konsollselskapene på salg og marginer, og er redde for å lage et sært produkt som ikke selskaper gidder å støtte.

3) Før solgte Sony og Microsoft konsoller med tap, og satset på at brukerne kjøpte nok spill til at tapet ble betalt tilbake. Men spesielt Playstation 3 slet med at folk kjøpte konsollen utelukkende som mediasenter, og da tapte Sony mange penger. Da er det lurere å bruke rimeligere komponenter i konsollen. Og selvfølgelig satse på betalingstjenester innen streaming, slik Microsoft fokuserte på under den pressekonferansen.

Og ny arkitektur betyr at gamle spille ikke kan kjøres, annet enn under emulering. Og emulering krever mye mer av systemet enn hvis spillene kan kjøres på original hardware. Skal ikke se bort fra at nye Xbox og Playstation ikke er kraftige nok til å emulere de gamle spillene. Pluss at det selvfølgelig koster masse penger å lage fungerende emulator.

Jeg har både Nintendo og Nintendo 64 stående som jeg drar frem kanskje én gang i året for å spille et gammelt spill. Funker fint for meg, og jeg skjønner egentlig godt at Sony og Microsoft ikke satser på bakoverkompabilitet. Selv om det er litt irriterende. Men å måtte betale for å spille brukte spill, derimot, er temmelig usympatisk i mine øyne.

Det var vel PS3 som hadde annen arkitektur som ikke falt i god jord hos utviklere. Tung å bruke, vanskelig å utnytte. Veldig få spill til Ps3 som ser bedre ut enn på 360. Selv om en PS3 er i utgangspunktet kraftigere, men ikke lett å utnytte.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som XBOX One og PS4 har tilnærmet like spec (det er vel snakk om DDR5/DDR3 men det er vel ikke bekreftet fra MS) så tipper jeg at det ikke vil være forskjell på noen spill som kommer på begge plattformer. Rett og slett fordi den lille forskjellen ikke er verdt å styre så mye med.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det var vel PS3 som hadde annen arkitektur som ikke falt i god jord hos utviklere. Tung å bruke, vanskelig å utnytte. Veldig få spill til Ps3 som ser bedre ut enn på 360. Selv om en PS3 er i utgangspunktet kraftigere, men ikke lett å utnytte.
    PS3 er, så vidt jeg forstår, en del mer knotete enn Xbox 360, men Xbox 360 har PowerPC-prosessor, som er noe helt annet enn AMD og Intel-prosessorene, som brukes i PC-verden. Å ha en x86-prosessor i den nye Xboxen gjør det nok enda lettere å lage spill både til PC og Xbox.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •