merkbar forskjell på ps3 og x360?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

merkbar forskjell på ps3 og x360?

mener å ha hørt at ps3 er en kraftigere maskin en x360.

(har x360, trenger bluray, kan ikke vente til utpå nyåret når ps4 kommer.
    vurderer å bare kjøpe ps3 istedenfor, siden prisen ikke er så forskjellig, og jeg spiller mye mer enn jeg ser på film.)

er det noen merkbar forskjell på de to maskinene, grafikk, spillopplevelse, etc?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

har Xbox360og PS3 selv.
    Hadde Xbox360 først, og trengte blue-ray spiller. Kjøpte derfor PS3, slik at jeg også hadde muligheten for å spille ekslusive spill.

Jeg merker ingen forskjell på grafikken på de to konsollene.
    Spiller mest på PS3, men det er kun fordi mine venner har PS3 og ikke Xbox (spiller på nett).

Men hos meg virker det som online spilling har mere "lag" på PS3 enn Xbox360.
    Online virker bedre på Xbox.

Nedlastinger på PS3 tar 3-4-ganger så lang tid på PS3 enn Xbox (itillegg at det skal installeres etterpå. Det trenger det ikke på Xbox).

Kontrolleren på xbox er bedre enn ps3 sin (min mening, andre synes kanskje nmotsatt).

Fordelen med PS3 online er at det er gratis.

Jeg bruker maskinene kun til spill, ikke andre funksjoner (som musikk, film etc) så kan ikke svare på andre funskjoner.

men hvis du uansett skal ha blue-ray, så gå for PS3 (da har du mulighet til spill som metal gear solid, Uncharted osv).

men spillmessig holder jeg en knapp på xbox.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp ps3 om du vil spille de få ekslusive spillene, men ikke om det er bare for blueray filmer. Da kjøper du heller en blueray spiller.

Kan fint finne en 3d bd spiller til rundt tusenlappen eller mindre om du ikke trenger 3d.

Viftene og særdeles disk spinninga i den nye ps3'en er overaskende støyende, så høylytt at jeg tror ikke jeg hadde akseptert og se film med den på.

Om det er pris du ser på så ikke vurder 12gb versjonen, den er totalt ubrukelig siden du ikke har plass til mer enn maks 2-3 spill på den.

Da blir det fort en tusen lapp i forskjell mellom en dedikert bd spiller og en ps3.
    Du har vel netflix etc på xbx'n så du trenger vel ikke en med smart funskjoner.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 har mer potensiale, men måten den er oppbygd på gjør at det er vanskelig for utviklere å utnytte den på samme måte som det er med 360. Derfor er det veldig hips om haps hva du velger. PS4 har de gått tilbake til røttene og valgt en arkitektur som gjør det lett for utviklere å lage spill, noe det ikke var på ps3.

En annen ting er spillene som er på konsollene. De store spillene kommer stort sett ut på begge konsollene og derfor er det tull å kjøpe begge konsoller hvis du bare skal spille de spillene.

Dersom du bare skal ha blu-ray så kjøper du deg en rimlig blu-ray til noen hundrelapper. Er sikkert like god som PS3ens innebygde.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    totalt enig ps3 er helt oki og spille på og se på film psn er gratis men ikke xbox live, kontrolen er noe bedre på 360 for oss med store hender i tilleg har mann vel mere spill etc på 360 skal du bare ha deg en bd spiller kjøp en til noen 100 lapper skal du spille kjøp no du liker men som flere sier 12gb hold deg unna no herk hele saken

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chamror
    Hei.

har Xbox360og PS3 selv.
    Hadde Xbox360 først, og trengte blue-ray spiller. Kjøpte derfor PS3, slik at jeg også hadde muligheten for å spille ekslusive spill.

Jeg merker ingen forskjell på grafikken på de to konsollene.
    Spiller mest på PS3, men det er kun fordi mine venner har PS3 og ikke Xbox (spiller på nett).

Men hos meg virker det som online spilling har mere "lag" på PS3 enn Xbox360.
    Online virker bedre på Xbox.

Nedlastinger på PS3 tar 3-4-ganger så lang tid på PS3 enn Xbox (itillegg at det skal installeres etterpå. Det trenger det ikke på Xbox).

Kontrolleren på xbox er bedre enn ps3 sin (min mening, andre synes kanskje nmotsatt).

Fordelen med PS3 online er at det er gratis.

Jeg bruker maskinene kun til spill, ikke andre funksjoner (som musikk, film etc) så kan ikke svare på andre funskjoner.

men hvis du uansett skal ha blue-ray, så gå for PS3 (da har du mulighet til spill som metal gear solid, Uncharted osv).

men spillmessig holder jeg en knapp på xbox.

Dette er en oppsummering jeg kan si meg enig i.
    Har hatt begge selv,solgte PS3 for en stund siden.

Jeg syns beggge maskinene bråker litt for mye til at jeg orker å bruke dem til film. Spesielt PS3 har mye vifte og disc støy.

Som andre nevner her ville jeg gått for en ren blu ray spiller.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.
    det virker ikke som den gjør noe som x360 ikke gjør spillmessig, da kan jeg like godt kjøpe bluray spiller.

12gb høres litt lite ut, men den jeg så på hadde 320gb(til sammenligning har brukt ca 20-30gb på xboxen i løpet av fire år).
    er ikke så fryktelig interessert i online muligheter, eneste grunnen xboxen min er tilkoblet, er for å laste ned dlc'er.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 20gigi versjoner av 360en. og det er sykt irriterende å bare ha så lite plass. Halo 4 + BF3 bruker ca hele plassen jeg har tilgjengelig. Så har ikke plass til demoer etc.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stst27
    takk for svar.
    det virker ikke som den gjør noe som x360 ikke gjør spillmessig, da kan jeg like godt kjøpe bluray spiller.
    Enig det andre sier om ps3 vs xbox på spill MEN jeg ville alikevel valgt ps3 som blu-ray spiller da den er veldig bra i forhold til pris.
    Kjøpte en samsung blu ray spiller for en stund siden....modell 5300 tror jeg det var.Kosta 600 men den var katastrofal dårlig på film....Avatar special edition hadde den til og med problemer med å spille av 100%
    Trodde kanskje det var noe feil med spilleren og fikk ny men ingen forbedring.
    Leverte hele skiten tilbake til elkjøp og fikk penga igjen.

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg har 20gigi versjoner av 360en. og det er sykt irriterende å bare ha så lite plass. Halo 4 + BF3 bruker ca hele plassen jeg har tilgjengelig. Så har ikke plass til demoer etc.
    Hadde samme problem....kjøpte en 16gb minnebrikke og putta i USB inngangen.
    Bare pass på at du kjøper skikkelig kvalitet og max 16gb......tror ikke større støttes men mulig det er gjort om nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •