Gaming laptop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Tråd: Gaming laptop

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gaming laptop

Hei!

ser etter en gaming laptop. den skal brukes til å spille mmorpg som wow og jeg vil ha setting på så høyt som mulig. prismessig? så lavt som mulig hehe. man må jo opp i en viss sum selvfølgelig, men gjerne gi noen tips til hvilke maskiner jeg burde se på. multicom, dell, asus osv? 15-17" skjerm.

og før jeg får noen svar som "hvorfor laptop og ikke stasjonær?" så er det fordi jeg ikke vil ha stasjonær enkelt å greit

på forhånd takk for svar

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror brodern har modellen før denne eller noe! konge gaming pc!

Komplett.no - ASUS G75VW 17.3" Full HD

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den asusen som nevnt over har jeg kikket på selv når jeg kikket etter det samme, men gikk for stasjonær.

MSI og samsung har også noen modeller.

husk at multicom osv ofte ikke selges med operativsystem sånn at du er obs på det.

her har du ett alternativ til 8000,-

MSI GE70 0ND-250NE - Spill-laptop med full HD-skjerm

Toshiba til 13 000,-

Toshiba Qosmio X870-13U - 17,3" laptop med SSD og 16 GB RAM

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her var det masse flotte laptoper men de fra multicom så jo helt fantastiske ut da. selv om de er meget dyre. er bare så utrolig usikker på hva som skal til for å drive wow på en grei kvalitet og med nok fps uansett hvor i spillet jeg er. må jeg ut med 8000 eller 15000 liksom. og uten at den blir så varm at fingeravtrykkene mine blir brent bort. 15lapper er unødvendig hvis man kunne ha sluppet unna med 6 for å si det slik da.

men takk for alle svar her er en del muligheter her

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamleerik
    her var det masse flotte laptoper men de fra multicom så jo helt fantastiske ut da. selv om de er meget dyre. er bare så utrolig usikker på hva som skal til for å drive wow på en grei kvalitet og med nok fps uansett hvor i spillet jeg er. må jeg ut med 8000 eller 15000 liksom. og uten at den blir så varm at fingeravtrykkene mine blir brent bort. 15lapper er unødvendig hvis man kunne ha sluppet unna med 6 for å si det slik da.

men takk for alle svar her er en del muligheter her

Skal man game så må man ut med 8000+ dessverre :P
    (med mindre du kun spiller MMO spill, Starcraft, Diablo, League of Legends, Dota eller eldre spilll)
    Spesielt om du skal spille i Full HD (1920x1080p/1920x1200p)

Den fra MSI til 7990 virker meget rimelig!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører 660M virkelig BF3 på maks? :O Har du Crysis?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det er dyr morro hehe. men lurer på å gå for den asus g75vw som er nevnt i første svaret her. stor skjerm, bra specs of asus har et godt rykte for bra kjøling av dataene. noe som betyr mye noen meninger om denne dataen her?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Kjører 660M virkelig BF3 på maks? :O Har du Crysis?

Multicom PCene har forresten full HD oppløsning, noe som er helt genialt. Både for fps, rpg eller andre sjangre.

660m er ganske bra kort for å være i en budsjettspc. Jeg har hatt min siden august i fjor ca. Og er meget fornøyd. Det står i en test at den bråker som en støvsuger. Men det er bare vrøvl. Den er så godt som lydløs når du spiller, så setter den på viftene når den må "lufte" systemet. Da er de på i sånn 10 sekunder, og går raskt av når de har luftet pcen.

Når jeg har sammenliknet den MSIen til 8k, og den rimligste fra multicom, og de har like specs bortsett fra at Multicomen koster 1500kr mindre. Men multicomen har 2 slots for hdd. Så du kan putte inn en ssd, noe du gjør dersom du ønsker en rask pc. Da kan du også kjøpe med windows 7, og innstalere alt slik du vil ha det selv. Uten at du må ha alle de drittprogrammene som følger med pcen. og du får satt opp partisjoner selv.

Her er video av min når den har oppstart. 30 sekunder så er du inne i windows og kan gå på nett.
    Oppstart av Multicom PC. - YouTube

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Datteren har en 1,5 år gammel Asus med 540M, hun spiller mest WoW og LOL, med det meste på maks etter det forstår, som går veldig greit. Men den bråker som en støvsuger, men hun har bestandig headset på så hun klager ikke.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ostemannen: multicom har full HD, men har ikke de andre som det står full hd på akkurat det samme? vil jo regne med det liksom. for det er mange gaming laptoper der ute med full hd nå.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ostemannen: multicom har full HD, men har ikke de andre som det står full hd på akkurat det samme? vil jo regne med det liksom. for det er mange gaming laptoper der ute med full hd nå.
    Ikke i prisklassen 6500 kr Multicom pcen jeg har tilsvarer specsene til den MSIen som koster 8k. :wink: Du kan jo prøve å finne en laptop med bedre specs enn den multicomen.

Så du får mye mer for pengene med en multicom pc. Du kan også sette inn SSD. Det tror jeg ikke du kan på så mange andre laptoper. De fleste laptoper er det kanskje bare ram du kan endre på.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Ikke i prisklassen 6500 kr Multicom pcen jeg har tilsvarer specsene til den MSIen som koster 8k. :wink: Du kan jo prøve å finne en laptop med bedre specs enn den multicomen.

Så du får mye mer for pengene med en multicom pc. Du kan også sette inn SSD. Det tror jeg ikke du kan på så mange andre laptoper. De fleste laptoper er det kanskje bare ram du kan endre på.
    nei det er klart. i den prisklassen så er jeg enig vet du om bf3 krever mer enn wow på full grafikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det er klart. i den prisklassen så er jeg enig vet du om bf3 krever mer enn wow på full grafikk?
    men det skal vel nevnes at du må ha operativsystem på den pcen også. noe som kommer i tillegg på prisen. :/

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Multicomen vil nok fortsatt være noen kroner rimeligere, da windows-lisenser koster ca 700kr.

17-tommers utgave av Multicom Xishan her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow er laget for at så mange mulige gamere skal ha tilgang til spillet, og Blizzard vet godt at det er mange i Asia (og vesten for den saksskyld) som ikke har gode gaming PCer.

Battlefield 3 derimot ble laget for å være en av de beste spille på markedet når det gjelder grafikk og konkurrer med selveste Crysis og Metro

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Wow er laget for at så mange mulige gamere skal ha tilgang til spillet, og Blizzard vet godt at det er mange i Asia (og vesten for den saksskyld) som ikke har gode gaming PCer.

Battlefield 3 derimot ble laget for å være en av de beste spille på markedet når det gjelder grafikk og konkurrer med selveste Crysis og Metro
    det gir mening det der ja

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

Selvsagt kan man sette en SSD i en hvilken som helst laptop med SATA disk i ellers, laptop diske og SSD er i samme 2.5" formfakto så man trenger ikke noe tilpasnings utstyer eller noe sånt engang.

Det vil dog mest sannsynlig bytte ut den vanlige hardisken så du mister mye lagrings plass, eller eventuelt bytte det optiske drevet med en hardisk.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Selvsagt kan man sette en SSD i en hvilken som helst laptop med SATA disk i ellers, laptop diske og SSD er i samme 2.5" formfakto så man trenger ikke noe tilpasnings utstyer eller noe sånt engang.

Det vil dog mest sannsynlig bytte ut den vanlige hardisken så du mister mye lagrings plass, eller eventuelt bytte det optiske drevet med en hardisk.
    Ja, det er sant. Men hovedpoenget med multicom pcene med to slots er jo å ha SSD på ene, for opperativsystem kun, også ha lagring og alt annet på normal sata. Hvis du åpner og tukler med andre "ferdig" laptoper mister du jo garantien også.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •