Gaming laptop - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23

Tråd: Gaming laptop

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamleerik
    nei det er klart. i den prisklassen så er jeg enig vet du om bf3 krever mer enn wow på full grafikk?
    Det krever mye mer. Wow sine recommended specs er vel rundt mimimumskravet, eller kanskje under minimumskravet, på bf3. Wow er laget for at alle skal kunne spille det uten å ha superpc. BF3 har veldig god grafikk for å være FPS, og er oppi der som Cysis er. :wink:

men det skal vel nevnes at du må ha operativsystem på den pcen også. noe som kommer i tillegg på prisen. :/
    Ja, du må kjøpe det utenom, og innstalere det selv, men det har sine store fordeler:

1) Du slipper alle ferdiginnstalerte programmer på pcen. Som du uansett ikke bruker. De er der bare under oppstart og tar opp plass etc.

2) Du kan ha flere partisjoner, og slipper å få en skikkelig treg laptop når "C" partisjonen fylles full. Da kan du ha opperativsystemet på egen partisjon, og kun ha opperativsystem der.

3) Du har som regel et opperativsystem liggende på en pc du allerede har. Da kan du bare gjenbruke det.

4) Når du formaterer kan du gjøre alt slik du vil. Du kan ha SSD i egen partisjon for opperativsystem. Også kan du dele opp hoved harddisken i flere partisjoner. Da får du full oversikt.

Jeg har f.eks delt min opp slik:
    - Opperativsystem ( SSD )
    - Programmer ( sata )
    - Spill ( sata )
    - Musikk (sata )
    - Annet ( sata )

da ser det ut som valget står mellom :

ps.no - G75VW 17.3" FHD Matt i7-3630QM 2.4-3.4GHz GTX670M-3GB 8GB(4GBx2) 750GB DVDSM WLAN CAM BT USB 3.0 8 cell W8-64 Black
    og:
    Multicom Xishan W370E 17.3" Full-HD, Intel Core i7-3630QM, 12GB, 120GB SSD + 750GB, GTX 660M 2GB GDDR5, BT, HDMI, USB3.0, nVIDIA Optimus, Uten operativsystem / MULTICOM
    og:
    Multicom Xishan W370E 17.3" Full-HD, Intel Core i7-3630QM, 12GB, 750GB, GeForce GTX 660M 2GB GDDR5, BT, HDMI, USB3.0, nVIDIA Optimus, Uten operativsystem / MULTICOM.

hvilken av de bør jeg velge? og er det noen grunn til hvorfor akkurat den?

takker for hjelpen så langt. etter dette så skal jeg nok klare å klappe igjen
    Velg multicomen med SSD, pga den har ssd. Det er forskjellen på den og den andre multicomen. Så de er egentlig lik, bare med og uten ssd.

Hovedforskjellen på ps.no sin er at den har 670m graffikkort og ingen ssd, mens multicomen har 660m og ssd. 660 er nyere serie enn 670, og bruker mindre watt, og er kaldere. 670m skal være litt raskere, men er ikke så stor forskjell på kortene.

Her er en sammenlikning. Er mye mer på google.
    What's the difference really between the 660M and the 670M? [Archive] - ASUS Republic of Gamers | The Choice of Champions – News, Guides, Overclocking, PC Gaming

Den største forskjellen ligger i ssden. Denne filmen oppsummerer stort sett hvor mye bedre en ssd basert pc er vs en med bare normal sata.

[YOUTUBE]bbjqczf-UX0[/YOUTUBE]

Noen programmer jeg mener du bør ha, og er et must på pc er disse to:
    Download CCleaner 4.00.4064 - FileHippo.com
    Download FileHippo Update Checker 1.040 - FileHippo.com

Filehippo har utrolig mye bra programmer samlet i en database. Slik at du bare trenger å bruke den for å laste ned det du trenger:
    FileHippo.com - Download Free Software
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det krever mye mer. Wow sine recommended specs er vel rundt mimimumskravet, eller kanskje under minimumskravet, på bf3. Wow er laget for at alle skal kunne spille det uten å ha superpc. BF3 har veldig god grafikk for å være FPS, og er oppi der som Cysis er. :wink:

Ja, du må kjøpe det utenom, og innstalere det selv, men det har sine store fordeler:

1) Du slipper alle ferdiginnstalerte programmer på pcen. Som du uansett ikke bruker. De er der bare under oppstart og tar opp plass etc.

2) Du kan ha flere partisjoner, og slipper å få en skikkelig treg laptop når "C" partisjonen fylles full. Da kan du ha opperativsystemet på egen partisjon, og kun ha opperativsystem der.

3) Du har som regel et opperativsystem liggende på en pc du allerede har. Da kan du bare gjenbruke det.

4) Når du formaterer kan du gjøre alt slik du vil. Du kan ha SSD i egen partisjon for opperativsystem. Også kan du dele opp hoved harddisken i flere partisjoner. Da får du full oversikt.

Jeg har f.eks delt min opp slik:
    - Opperativsystem ( SSD )
    - Programmer ( sata )
    - Spill ( sata )
    - Musikk (sata )
    - Annet ( sata )

Velg multicomen med SSD, pga den har ssd. Det er forskjellen på den og den andre multicomen. Så de er egentlig lik, bare med og uten ssd.

Hovedforskjellen på ps.no sin er at den har 670m graffikkort og ingen ssd, mens multicomen har 660m og ssd. 660 er nyere serie enn 670, og bruker mindre watt, og er kaldere. 670m skal være litt raskere, men er ikke så stor forskjell på kortene.

Her er en sammenlikning. Er mye mer på google.
    What's the difference really between the 660M and the 670M? [Archive] - ASUS Republic of Gamers | The Choice of Champions – News, Guides, Overclocking, PC Gaming

Den største forskjellen ligger i ssden. Denne filmen oppsummerer stort sett hvor mye bedre en ssd basert pc er vs en med bare normal sata.

[YOUTUBE]bbjqczf-UX0[/YOUTUBE]

Noen programmer jeg mener du bør ha, og er et must på pc er disse to:
    Download CCleaner 4.00.4064 - FileHippo.com
    Download FileHippo Update Checker 1.040 - FileHippo.com

Filehippo har utrolig mye bra programmer samlet i en database. Slik at du bare trenger å bruke den for å laste ned det du trenger:
    FileHippo.com - Download Free Software
    takk for svar gjorde jo valget litt enklere ) alle de her programmene du linker til skjønner jeg ikke så mye av. skal bare ha en spill pc som kan kjøre flatt på wow foreløpig. ja og muligens laste ned litt ditt og datt da. spotify bruk. obs.. ble plutselig litt mer enn spilling :P men er langt ifra noen datamann kan du si. det og fordele ditten og datten på ssd og sata... tror jeg holder meg unna det :/

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •