PS3 slår seg ikke på

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 slår seg ikke på

Har en PS3 40gb fat som ikke slår seg på. Den blinker gult så rødt og piper 3 ganger. Søkte på nett og fant ut at det kunne være YLOD, altså noe galt med kjølepastaen. Åpnet opp og så at det var nesten ikke kjølepasta igjen på flatene det skulle være det på så jeg la på ett nytt lag og skrudde isammen maskina igjen men den oppfører seg på akurat samme måten nå.

Noen som har vært borti dette og kansje har en ide om hva som er galt? Eller er det like greit å tråkke den flat og vente på PS4 kansje?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at man får den nyeste typen med 12gb HDD til 1495,- Passer den gamle 40gb disken jeg har rett i denne?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12gb hørtes veldig lite ut, sikker på at det ikke er 120 GB ?

Om du kjøper ny så mister du kanskje noen save games etc, men spillene du eventuelt har kjøpt i playstation store er bundet til den iden og skulle kunne bare lastes ned igjen.

Update:
    står 12GB visstnok på elkjøp sine sider så er vel kanskje det, da ville jeg eventuelt heller bare lagt i de 400 kronene for 500GB varianten.

Sjøl hadde jeg kanskje venta på ps4 istedet :P PS3 er ikke så mye brukt lenger etter her jeg fikk meg Blueray spiller
    (justerte litt på siste setning)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Ser at man får den nyeste typen med 12gb HDD til 1495,- Passer den gamle 40gb disken jeg har rett i denne?
    Ja. En kamerat monterte en 500 GB harddisk i en 80 gb versjon i går. Han sa det var likt på alle maskinene.
    Husk at det er 5 års reklamasjon på PS3. Fikk ny selv av butikken for ca 6 mnd siden.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke PS4 lansert om noen uker?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Blir ikke PS4 lansert om noen uker?
    Lansert kanskje, men blir nok ikke og finne i butikken før tidligst til høsten, men vil heller tro på jul 2013 eller tidlig 2014.

Den vil jo også ikke bli bakover kompatibel så er jo ikke galt allikevel og kjøpe en ny ps3 nå.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo egentlig ingen krise. Har så godt som bare brukt den som BD spiller i det siste mens jeg går å venter på nytt GTA Men det kan jo virke som om det blir på PS4.
    Og den er over 5 år gammel og jeg har åpnet den så da bortfaller all garanti.

Så jeg får se om jeg kansje ser litt mer på den om det går ann å fikse den billig eller så venter jeg kansje til høsten og kjøper PS4. Og en BD spiller får man jo nesten kastet etter seg om dagen

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan følge min YLOD fix guide som jeg har i min signatur. Den vil da funke igjen, men er veldig forskjellig hvor lenge den ender opp med å funke, noen ganger bare noen dager, andre ganger flere måneder.

Men med tanke på prisen på en ny er det jo nesten like greit bare gå for en ny en

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin guide har fulgt en lignende en på nett men ps3'n min ser ikke helt lik ut inni....hovedkortet mitt ser litt annerledes ut mtp plassering av chiper osv, jeg har heller ikke det lille kortet og dekselet forran diskdrevet som du har. Det var heller ikke så mye som 1/3 så mye støv inni min heller. Og jeg har ikke så mange kjølekanaler på baksiden av vifta. Skjønn det den som vil...

Eneste jeg ikke gjorde var å varme hovedkortet, men hvordan kan det ha noe å si da? Og den oppfører seg helt likt etter operasjonen som den gjorde før.

Har heller ikke den tynne ledningen som skal opp i topp dekselet heller ser jeg...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin guide har fulgt en lignende en på nett men ps3'n min ser ikke helt lik ut inni....hovedkortet mitt ser litt annerledes ut mtp plassering av chiper osv, jeg har heller ikke det lille kortet og dekselet forran diskdrevet som du har. Det var heller ikke så mye som 1/3 så mye støv inni min heller. Og jeg har ikke så mange kjølekanaler på baksiden av vifta. Skjønn det den som vil...

Eneste jeg ikke gjorde var å varme hovedkortet, men hvordan kan det ha noe å si da? Og den oppfører seg helt likt etter operasjonen som den gjorde før.

Har heller ikke den tynne ledningen som skal opp i topp dekselet heller ser jeg...
    Tipper oppvarmingen stort sett bare er for og gjøre den gamle kontakt pastaen myk og litt mer arbeids villig.

Husker kjølern på en gpu jeg hadde satt som sveisa til jeg varma opp heatsinken med hårføner.

Vill spekulasjon: mulig å varme opp hk resetter noen låste temperatur sensorer?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig. I følge det o store Internett så er det visst for å varme opp loddetinnet på undersiden av cpu slik at det blir skikkelig kontakt der igjen. Men det får jeg vel ikke gjort uten å måtte ha en tre til med pasta? Brukte det jeg hadde når jeg hadde på ny i stad. Kan prøve i morgen å ta ifrahverandre slik at jeg kommer til fra undersiden og varme der. Men da smelter kanskje kjølepastaen når jeg varmer med varmepistol? Eller tåler den såpass?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakt pasta normalt sett blir daglig varmet opp fra rom temp og opp til cpuen operative temperatur (50-70 grader om ikke mer) også ned igjen til rom temp, dag ut og dag inn.

Så vil jo tro du fint kan teste og varmebehandle HK, særdeles om du allerede regner den som kaputt :-)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den ble egentlig avskrevet i går etter ylod fixen som ikke hjalp. Skal se om jeg får tid til å prøve med varmepistol i dag, har visst fått en liten gutt her med omgangssyke i løpet av natta....

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den ble egentlig avskrevet i går etter ylod fixen som ikke hjalp. Skal se om jeg får tid til å prøve med varmepistol i dag, har visst fått en liten gutt her med omgangssyke i løpet av natta....

Aiai, lite morro.

Dere for ha god bedring

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at prosedyren er heller spesiel, ved varming får du også bort allt støv, dét fungerte på min, kan hende du har en annen modell, rart. Men som sagt, spm er om det er værdt alt bryet 1495 for ny maskin

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Aiai, lite morro.

Dere for ha god bedring
    Takk for det

Ja det beste er sikkert å vente på PS4 den kommer sikkert til å koste noe ala det samme som PS3 gjorde da den kom sikkert?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville faktisk forventet at den vil bli betraktelig billigere men skal ikke si noe for sikkert.

Om jeg skulle tippe så syns jeg den bør havne på maks 4-5 tusen.

Tenker jo og litt på at det som dro opp prisen orginalt for ps3 var den 'dyre' blueray drevet som såvidt var ferdig utvikla på den tiden.

Nå er det jo nesten så bd spillere blir kasta etter deg på rema, og ps4 vil bestå hovedsaklig av langt mere 'normal' hardware som iforhold til Cell cpuen praktiskt talt er hylle vare.

Men dette blir jo bare spekulasjoner, vi får vite vel vite mer på pressekonferansen i neste uke.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, vi satser på det kommer gode nyheter da

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ett siste desperat forsøk så kjøpte jeg varmepistol i dag og varmet hovedkortet i ca 15 min. Utrolig nok slo den seg på etterpåMEN, verken håndkontrollen eller fjernkontrollen fungerte og den slo seg av etter 2 min og blinket rødt for å fortelle at den var varm igjen... Så da får den bli pensjonert. Så hvis noen trenger ett BD drev eller noe annet så har jeg til overs mot frakt

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det visst en ps3 med spill fra finn gitt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •