WII U! Netflix!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

WII U! Netflix!

Hei alle sammen!
    Jeg har skaffet meg en Wii U og den fungerer meget fint til spill, men til eksempelvis Netflix er den litt rar. Forøvrig er det snodig at den ikke har en optisk lydutgang heller. Vel...

For eksempel kan jeg ikke se film og høre lyden fra selve paden. Noe som hadde vært greit siden jeg nå må bruke skjøteledning for å få hodetelefonkabelen lang nok. Når jeg derimot bytter bildet til pad kommer naturligvis lyden slik den skal.

En annen ting er at bildet på Netflix blir langt blassere og oppløsningen virker svakere enn for eksempel på min PS3. Noe som er synd siden Netflix er langt greiere å navigere med Wii U. Finnes det noen instillinger for Netflix på Wii U?

Til slutt. Er det mulig å fjerne HUD på Mass Effect 3? Nintendo skrøt av dette ved lansering at man skulle kunne flytte HUD til selve paden for en mer filmatisk spillopplevelse.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående netflix så er det vel godt mulig du har andre bilde innstillinger på wii enn på ps3, eller at du trenger andre innstillinger.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Angående netflix så er det vel godt mulig du har andre bilde innstillinger på wii enn på ps3, eller at du trenger andre innstillinger.
    Jeg kjører 1080P ut på Wii U via HDMI. Det samme som PS3. Det jeg har sett etter er egne unike innstillinger for Netflix på Wii U, men jeg har ikke funnet det. På PS3 starter filmer som regel med dårlig kvalitet og så kommer ting på plass i løpet av sekunder eller et minutt. Wii U forblir ganske tåkete og kantete.

På Mac-en kan jeg skru av og på HD, men ser ikke noe slikt på Wii U kontrollen til Netflix...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel mest sannsynlig et software problem og nintendo er jo heller ikke kjent som noe AV produsent så de har nok mye og lære seg imot hva sony og kompani kan.
    Personlig har jeg ikke noen Wii U og kommer nok til og vente lenge med skaffe en.

Den ekstra skjermen vil nok konkurentene ha på plass innen få måneder, men i form av en android/ios app til mobiler eller nettbrett som synches opp mot spillet.
    Kan selvsagt ikke gjøre akkurat det samme men ser ikke at det egentlig fungerer i praksis for noe annet enn som Heads Down Display med ekstra informasjon og spill kart etc

Dette er samme hdmi inngangen på tv altså via en receiver?
    f.eks, for innstillinger på hdmi 1 på tv f.eks er ikke de samme innstillingene som gjelder for hdmi2.
    Altså det er forskjellige bilde innstillinger på de forskjellige inngangene.
    Og selv om det er via samme inngang så kan det være fargespekter/frekvens forskjeller mellom ps3 og wii som gjør at forakjellige innstillinger gjelder for det.

Kanskje ps3 sender netflix video i 24hz og wii i 60hz?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi er i gang. Jeg har en LG hjemmekino med HDMI inngang. Kan jeg kjøre HDMI fra Wii gjennom den og få bilde? Her er jeg rimelig grønn. Når det gjelder Wii U så leser jeg at den skal kunne vise HD, men den gjør ikke det.

Ellers har du helt rett. Nintendo burde jobbet litt hardere med sitt nye system og i verste fall har de laget en konsoll som fases ut når X-Box og PS kommer med nye konsoller. Hvis de i tillegg har jobbet ut nye ideer delvis basert på det som gjorde Wii til en suksess så kan Nintendo falle veldig hardt. På den annen side har vel ikke PS3 Move blitt noen diger hype.

Wii u er uansett artig å spille på. Systemet gir noen muligheter de andre ikke kan by på som over alt hever følelsen av å spille.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får både lyd og bilde på HDMI, ja, og det er eneste måten å få 1080p på.

Konsollen er helt ny, så det kommer garantert et par oppdateringer fremover som fikser problemer i programvaren.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører HDMI rett i tv-en nå og på grunn av litt krøll kjører jeg lyd fra hodetelefonutgangen på tv ned til hjemmekinoen. Det gir ikke fet lyd. Bedre enn rett fra tv, men ærlig talt. Skal teste litt når jeg kommer hjem.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Du får både lyd og bilde på HDMI, ja, og det er eneste måten å få 1080p på.

Konsollen er helt ny, så det kommer garantert et par oppdateringer fremover som fikser problemer i programvaren.
    Ja og den store første oppdateringen som mange tidlige kjøpere måtte inn med tyder på at nettop disse media og internett funksjonene er under løpende utbedring så hva wii u er nå og hva den kan være om et år er kanskje noe helt annet,
    dog mangelen på DLNA, og annen mulighet for video/lyd over nettverk eller usb, gir ikke så mye håp om at nintendo er villige til lage et kapabelt media center.

Nintendo er jo panisk redde for pirat kopiering men komplett talentløse på og lage DRM systemer så at de låser inn hele konsollen er egentlig bare som forventet.

Ikke at vi egentlig trenger det, DLNA fins i bd spillere og tv'r og omtrent alt annet som tenkelig kan lage bilde snart.

Men dette er jo samme personene og firma som i 2006 påstod at HDMI var totalt unødvendig, og mange av de 'gamle' spillene i wii shoppen var uspillbare over komponent så ville man spille gamle spill MÅTTE den kobles via SCART.

Nintendo må vel nesten være det eneste firma i verden med større skylapper på enn Apple, så som de sa i flåklypa "time vill sjåvv".

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nintendo er ikke like arrogante som Apple. Det skal virkelig godt gjøres!

Jeg har koblet konsollen i HDMI porten på Surrounden og det fungerer fint. Det var rimelig sløvt av meg og ikke tenke på det.

Når det gjelder mediasenterbiten trenger jeg ikke enda en konsoll eller apparat som kan gjøre den jobben. Wii u kjøpte jeg for å spille på en litt annerledes måte. Det dukker vel opp et nytt Zeldaspill tenker jeg...

Jeg kjøpte også PS3 ved lansering og har trykket meg igjennom ekstremt mange spill. Særlig FPS og de har ikke forandret seg stort. Grafikken har blitt bedre, men stammen er og blir den samme. Wii u er mer aktiv og selv om den er i startfasen tror jeg det kan bli fine saker.

Ideen med en ekstra skjerm gir enorme muligheter.

Bare gi meg litt mer kontroll på internet og Netflixbiten så blir jeg glad...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •