Ny laptop. Hvilken av disse to alternativene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny laptop. Hvilken av disse to alternativene?

Skal ha en ny bærbar pc. Skal brukes til generellt bruk, men også kunne brukes til gaming.

Her er 2 pc-er jeg har funnet som jeg liker av det jeg ser av info på nett iallefall. Noen som kan si noe + / - med dem?

MSI 17.3" bærbar PC GE70 0NC-036NE - Lefdal

Komplett.no - ASUS K95VM 18.4" Full HD

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha 17"+

Multicom? Det har jeg aldri hørt om Så noe "shabby" ut designmessig, plugger på baksiden også Også selges den uten operativsystem..

Ser nesten bare ut som den outspecer RAM-en til de jeg linket til

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på ASus sine G-serie maskiner.
    Det er vel hakket opp i forhold til den Asusen du ser på.

f.eks denne.
    Komplett.no - ASUS G75VW 17.3" Full HD

Selv har jeg en G55vm med 15 tommer på.
    Har bikket over fra bærbar til litt slepbar nesten.

Men den kjører spill helt greit og høres ikke ut som en orkan når du spiller.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Skal ha 17"+

Multicom? Det har jeg aldri hørt om Så noe "shabby" ut designmessig, plugger på baksiden også Også selges den uten operativsystem..

Multicom er en av de absolutt beste nettbutikkene ang data. Har handlet flere laptoper derifra, bunnsolid kvalitet. De sliter innimellom litt med logistikk.

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha en ny bærbar pc. Skal brukes til generellt bruk, men også kunne brukes til gaming.

Her er 2 pc-er jeg har funnet som jeg liker av det jeg ser av info på nett iallefall. Noen som kan si noe + / - med dem?

MSI 17.3" bærbar PC GE70 0NC-036NE - Lefdal

Komplett.no - ASUS K95VM 18.4" Full HD
    Den 18" du linker til er ca 800kr billigere på mpx.no. Så da har du råd til en SSD i tillegg
    Men til gaming bør du nok gå for noe med bedre skjermkort... En av Multicoms Xishan moedller kan du konfigurere selv

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Multicom.. Eller Xishan?.. Er dette er merke ? Ser ikke noe merke på lokket på pcen iallefall

Og bare lurer på en ting.. Sånn som mpx.no og komplett.no ||| lefdal og elkjøp, Disse har jo helt identiske nettsider, foruten fargene. Er det en link mellom de butikkene?

Hva med denne? MPX.no - ASUS N76VZ 17.3" Full HD

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Multicom.. Eller Xishan?.. Er dette er merke ? Ser ikke noe merke på lokket på pcen iallefall

Og bare lurer på en ting.. Sånn som mpx.no og komplett.no ||| lefdal og elkjøp, Disse har jo helt identiske nettsider, foruten fargene. Er det en link mellom de butikkene?

Hva med denne? MPX.no - ASUS N76VZ 17.3" Full HD
    mpx og komplett.
    Komplett og MPX går sammen

elkjøp og lefdal
    Forbrukerrådet raser mot Elkjøp - TV 2 Nyhetene

Disse laptoppene til mpx scorer forøvrig godt i tester og ser ut til å ha fått seg noen entusiastiske disipler. Det er bra saker de selger.
    Jeg for min del er asus fanboy og kjøper da asus produkter viss de har noe som matcher mitt behov.
    Kan ikke si jeg syntes dem kommer full-lastet med bloatware heller, litt rydding er det, men ikke mye.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurder og å kjøpe maskin med SSD disk eventuelt en av de nyere hybrid SSD' ene med SSD og vanlig disk i samme disken. Gir en vesentlig raskere maskin, spesielt ved oppstart

Mindre plass for samme pris ja, men det finnes mye plass i eksterne disker for en billig penge i dag.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv venter jeg på W370 + en SSD disk.

De to som ble lenket til i første posten er begge dårligere enn W370. Jeg vil tørre å påstå at W370 er den maskinen du får mest valuta for under 10 000 kr når det gjelder ytelse, skjermkvalitet og byggekvalitet samlet under ett.

Det er en del som kan være greit å tenke på når man kjøper en bærbar bortsett fra alt som har med tall å gjøre. Viktigst her er om den støyer, byggekvalitet og kjøleløsning. Angående skjermen er kontrast, sort dybde og oppløsning viktig. Matt eller kontrast belegg er en smakssak.

Det er mange som ikke tenker over det siste avsnittet her nå de kjøper en laptop, og av samme grunn skjønner jeg godt at det er så mange som klager over at "Windows" er så mye dårlige enn Mac når de sammenligner en billig Acer mot en dyr Apple ..

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vurder og å kjøpe maskin med SSD disk eventuelt en av de nyere hybrid SSD' ene med SSD og vanlig disk i samme disken. Gir en vesentlig raskere maskin, spesielt ved oppstart

Mindre plass for samme pris ja, men det finnes mye plass i eksterne disker for en billig penge i dag.
    Hybrid disker vil gjøre maskinen raskere, men de vil fortsatt være tregere enn rene SSD disker.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha 17"+

Er vel 2 gang jeg handler fra de. God service, akkurat som andre nettbutikker som f.eks komplett.no eller dustin. multicom spesialiserer seg på å bygge bærbare. Og

Asus K95m VS Xishan W370:
    - Asus er 1k dyrere, men blir mindre når du kjøper operativsystem.
    - Asus har 2.3 ghz, mens xihan har 3.1 ghz.
    - Asus har 1600mhz minne, mens Xihan har 1333mhz
    - Asus har 1tb hdd, mens xihan har 750 gig. Xihan har en ekstra plass for hdd.
    - Asus har NVIDIA GeForce GT 630M - 1 GB DDR3 SDRAM, mens Xihan har GeForce GTX 660M 2GB GDDR5 minne

så totalt sett så har Xihan bedre prosessor, bedre grafikkkort, koster mindre, har mulighet for ssd disk og har VELDIG gode opgraderingsmuligheter. Asusen tipper jeg du nesten bare kan oppgradere minne på. Minne er vel det jeg ser som en ørliten forskjell. Når asusen i tilegg er dyrere, så syntes jeg ikke det forsvarer prisen på noen måte. Så vil si Xihanen er kraftigere, har flere muligheter og vil være raskere.

Jeg syntes bare det er greit at den kommer uten noen programmer. Da bestemmer man selv hva man ønsker å innstalere, kontra det å måtte ha masse drittprogrammer man ikke bruker uansett. 8)

MPX og komplett + norek er alle med i "komplett gruppen".

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne posten skriver jeg på den nye pcen, en Komplett.no - ASUS N76VZ 17.3" Full HD (fikk den for 8495,-)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne posten skriver jeg på den nye pcen, en Komplett.no - ASUS N76VZ 17.3" Full HD (fikk den for 8495,-)
    Grattis. Alltid gøyt med ny pc. 8)

Selv om jeg selv hadde valgt Xihan modellene over Asus sine tilsvarende modeller. :-D

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •