Online lagring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Online lagring

Hei!

Jeg ser etter en online backup løsning, primært til bilder. Jeg har et bildearkiv på ca 60 GB, som går tilbake helt til 1996.....og dette vil jeg nødig miste. Ser derfor etter en online løsning som kan passe på disse. Kom frem til dropbox, men oppdaget at dette lagrer lokalt på macén i tillegg, i en dropbox folder. Så er dette egentlig "online" ??

Finnes det noen løsninger som KUN er online....altså ingen sync frem og tilbake, kun lagring, der man kan kopiere frem og tilbake som man vil?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    https://www.jotta.no

Denne tilbyr det du trenger. Men det koster noen kroner også. Filene ligger sikkerhetskopiert på 4 forskjellige servere.

Denne lar deg velge mellom å ha speilet din maskin hvis du vil ha de på maskinen samtidig, eller å ha de lagret i nettskyen alene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt på jotta, det ser ut som det er en slags sikkerhetskopi av hele maskinen? Kan man fritt velge filer og kopiere manuelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er både og. Du kan som sagt enten velge å ta en hel kopi, eller legge filer i "arkivet" for å velge mapper og filer selv. Last ned gratis-versjonen og prøv så ser du hvordan det er i bruk.

Se under "webarkiv" her https://www.jotta.no/products/features

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt på dette nå, og er ikke helt fornøyd. Det kan fungere, men er tungvindt....det må først lastes opp som en slags synkronisering, og så må man markere igjen det man vil arkivere, mappe for mappe....Hadde jeg kunnet hoppe over første skrittet, og bare dratt mappene inn i grensesnittet, så hadde det vært bra

Andre forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropbox er også lagret på deres servere. Du har kun en mappe på maskinen din med de filene du vil ha backup av. Denne mappen synces deretter med dropbox serveren. Dersom du har flere maskiner kan du også koble disse til samme drobox konto og dermed få alle filene lastet ned også på denne maskinen.

Kort oppsummert vil du da ha lagret filene dine på alle maskinene du har installert dropbox, og i tillegg på serveren til dropbox. I mine øyne skal mye gå skeis før du mister noen filer med dette oppsettet...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pekster
    Dropbox er også lagret på deres servere. Du har kun en mappe på maskinen din med de filene du vil ha backup av. Denne mappen synces deretter med dropbox serveren. Dersom du har flere maskiner kan du også koble disse til samme drobox konto og dermed få alle filene lastet ned også på denne maskinen.

Kort oppsummert vil du da ha lagret filene dine på alle maskinene du har installert dropbox, og i tillegg på serveren til dropbox. I mine øyne skal mye gå skeis før du mister noen filer med dette oppsettet...

Ja, dropbox fungerer på en måte...men se innledende innlegg. Jeg vil ikke ha alle filene på alle maskiner.....jeg har nå alt liggende på en TimeCapsule, og i tillegg på en mac. Så det er rimelig sikkert. Men jeg ønsker altså en slags online harddisk....ikke noe syncing mellom maskiner osv. Kun en plass der jeg kan logge på, laste opp filene. Og der ligger de i fred og ro....helt til jeg evt trenger dem når noen har stjålet både mac og timecapsule...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jotta var så nærme en perfekt løsning syns jeg du skal sende de en mail og høre om du er den eneste som etterlyser den funksjonen, eller om den kanskje er i rute allerede

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Ja, dropbox fungerer på en måte...men se innledende innlegg. Jeg vil ikke ha alle filene på alle maskiner.....jeg har nå alt liggende på en TimeCapsule, og i tillegg på en mac. Så det er rimelig sikkert. Men jeg ønsker altså en slags online harddisk....ikke noe syncing mellom maskiner osv. Kun en plass der jeg kan logge på, laste opp filene. Og der ligger de i fred og ro....helt til jeg evt trenger dem når noen har stjålet både mac og timecapsule...
    Skulle Google Drive fungera? För mig fungerar det ypperligt i alla fall.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SkyDrive

Sitat Opprinnelig postet av Dinside.no
    Sitat Opprinnelig postet av Dinside.no
    Edit:
    De første 7 GB er gratis, deretter koster det f.eks. 59 kr for å legge til 20 GB, 147kr for å legge til 50GB og 294kr for 100GB ekstra per år. Altså 107GB for 294 kr. Man har muligheten for å laste ned applikasjoner for tilgjengelighet og synkronisering via skrivebord, mobil og nettbrett, men man må ikke bruke dem. Du kan forholde deg til direkte opplastning via nettleser og kun det.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...