valg av gaming pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question valg av gaming pc

hei. har lyst på en kjempe rask og bra pc som jeg får mest ut av penga for.
    skal brukes til musikk, gaming, surfing, filmer, osv.

1. MSI GT70 0NC-019NE 17,3" laptop med blu-ray-brenner

2. ● ADVANCE ● Toshiba Qosmio X770-13H ●

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liten oversikt.

Gaming Laptops 2012 | Best Gaming Laptops | Afforadable Gaming Laptops - TopTenREVIEWS

Vil anbefale hardware.no sitt forum eller diskusjon. der er det mange gamere og flere computernerder. Her er det hovedsaklig lydnerder bla. meg. :wink:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert en liten mobil laptop for surfing og film sammen med en stasjonær pc for gaming og tyngre saker? Helt klart mest for penga med en slik kombo. 17" pc begynner å nærme seg en stasjonær pc, ikke lenger veldig hendig å dra med seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, vil ha en pc til alt. ( bærbar )

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt litt om Alienware. Er jo Dell som lager den, men skal være den ultimate gaming-pc'en. Uten å vite prisene selv, så kan det være verdt en titt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Har hørt litt om Alienware. Er jo Dell som lager den, men skal være den ultimate gaming-pc'en. Uten å vite prisene selv, så kan det være verdt en titt!
    joa har hørt om dem men de er bare laget for gaming jeg bruker pc'n til alt :P en msi eller toshiba er vel helt okå eller en asus aner ikke jeg :P

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alienware er dyrt, men generelt god kvalitet. Jeg ville selv sett på nye Asus G55 (15") eller G75 (17"). Asus har veldig god kvalitet, og de nye modellene er tynnere enn forrige modell noe som gjør at det blir litt lettere å ha med seg overalt.

Det er i alle fall min anbefaling.

Mvh Faller

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En såkalt 'gaming' pc er ikke noe spessiele hardware komboer.
    Altså en gaming pc har kanskje større fokus på ren kraft og raskere komponenter med en over normalt stor gpu.

En alienware vil klare alt du vil kunne kaste etter den av mange og varierte oppgaver om det er regneark til video rendring.

Jo du betaler mye for merket syns jeg men de er litt mercedes og, det er litt grunn for det.

skal du ha noe mere 'allsidig' må du vekk fra laptopper totalt og se desktop størrelse workstations.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent svar, men greit for andre som lurer på det samme.

Jeg har undersøkt en del selv og satt meg inn i de ulike merkene.

Alienware er noe av det (om ikke) det råeste du får kjøpt, men også det dyreste.
    Det finnes flere gode modeller, men selv kommer jeg nok til å ende opp med asus g75 (17", finnes også i 15" = g55). De største årsakene er at jeg liker utseendet på den (ikke noen glorete lys), i tillegg til at den har markedets beste kjøleløsning som forhindrer den i å bråke og bli ubehagelig varm. Selv når notebookcheck kjørte to ulike benchmark tester ble den ikke ubehagelig varm eller støyet så mye at det ble plagsomt. Skulle jeg gjort det samme med min nåværende HP pc hadde jeg brent meg på aluminiumskantene på siden av den i tillegg til at bråket hadde gjort meg surrete i hodet. Asus har i tillegg en god skjerm, og det er veldig enkelt å både rengjøre viftene, legge inn ekstra SSD (kun på G75), legge inn ekstra minne (2 ledige slots = +8gb).

Asus har også veldig god byggekvalitet og en del smarte løsninger. Det eneste som trekker ned i mine øyne på denne laptopen er at den er litt dyr med tanke på at den ikke trekker alle de nyeste spillene med max detaljer. Den klarer det meste i høy detalj og full oppløsning (ink. battlefield 3).

Om man ikke ønsker å betale 15-20 000 tror jeg det er få pc'er som klarer å matche ytelsen til denne prisen (10 000 sjekk prisguide.no). Den klarer det meste av spill med flott grafikk og har gode oppgraderingsmuligheter.

Det er lett å se seg blind på spesifikasjoner når man kjøper laptop. Lysstyrke, kontrast, byggekvalitet, oppgraderingsmuligheter, støy, crapware, varme er noe av de punktene som man ikke kan se noe av i spesifikasjonene som gjør at enkelte merker selger laptopene sine så mye billigere, men med samme specs.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •