bærbar pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: bærbar pc

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bærbar pc

Heisann :-)

Vurderer ny pc,da den eg har no er ein bærbar pc fra asus som er ifra 2007.Den er begynnt å bli ustabil,kjempetreig og bråker som fy i tillegg til å vere glovarm 8)

Har sett litt på samsungs nye ultrabook,og ein asus med bluray til 9500 som fikk beldi bra omtale på dinside.

Maskinen skal ikkje brukes til spill,og lite film,men kunne tenkt meg bluraydisk for bd musikk.Kommer å bli mest brukt til surfing,bilder og mye musikk (wimp,qoubuz,musikk bd,osv).Er viktigt at den er ganske støyfri,da den skal kobles opp mot hegel usb dac og resten av anlegget i stua 8)

Tenkte på ein prisklasse fra 4000-10 000.

Skal som sagt brukes mest til musikk og surfing,og null spilling.

Noen tips til bra bærbar med bluray (eventuelt bra lyd og full hd,når den brukes utenom anlegget)?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville satset på en maskin med litt kraftig prosessor, en i5 elelr i7 er perfekt. Her er en grei side å søke opp ca cpu ytelse etter navn: PassMark - CPU Benchmarks - List of Benchmarked CPUs

Ville sett etter en maskin hvor prosessoren har en score (fra linken) på 1500+, helst 2000+ kanskje.

Videre er det en fordel at maskinen ikke har ett kraftig skjemkort da dette stort sett trekker mer strøm, bråker mer, blir varmere osv. Mange dyrere maskiner (ikke ultrabooks) har dette, pass på!

Til slutt kan du gjerne se etter en maskin med SSD isteden for harddisk. Da får du en maskin som bråker/vibrerer mindre og som føles raskere til feks surfing.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar :-D

Kva synest dere om desse pcene?

Samsung NP530U3B-A01SE Ultrabook med Intel Core i5-prosessor

ASUS ZENBOOK UX31E-RY009V Meget tynn laptop med SSD-harddisk

ASUS N56VZ-S4027V Kraftig 15,6" laptop med blu-ray

Vil ha ein pc som eg kan klare meg med i mange år fremover til mitt bruk.Vil ikkje kjøpe det aller billigste på markedet,men trenger heller ikkje det dyreste 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultrabookene frister litt,men dei mangler blurayspiller

Asusen med bd spiller virker bra,men er det spill pc? Og så har den ikkje sånn sdd som ble nevnt.Menlikte at den har ice bang & olufsen.Har sikkert grei lyd da ved tilkobling av hodetelefoner

Ikkje lett dette med alle pcene som er på markedet.Men må bli ein ny snarest før denne eg har tar kveld.Er litt skeptisk til å bruke den.Blir glovarm,dårlig strømkabel,ustabil,osv.Den stopper opp hele tiden.Irriterende når ein surfer eller hører musikk.Har kjørt system recovery på den.Formatering.Men det hjelper ikkje. :?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at eg vil ha bd disk på pcen,er at eg da kan kjøre hd lyd ifra pc til dac via usb.Kjører eg hd lyd fra pioneer spilleren må eg bruke optisk kabel til dacen,og optisk takler vel ikkje hd lyd,så det blir vel downsamplet da

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og sett litt på desse små asrock pcene.Men da må eg koble til tven.Og siden eg har plasma,frister ikkje det helt 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en asus 56NVz på meg.Bestillte fra netonnet.

Den fikk veldig bra omtale på dinside.Var test igår på den.Den er ikkje rein spillmaskin.Har blurayspiller og bang & olufsen ice power,full hd skjerm.Kun vanlig harddisk på den.Men den skulle vere veldig lite støy fra den.Selv ved tungdrevent bruk.Kostet litt mye,men med tanke på at forrige pc har holdt i seks år,so vil nok denne forhåpentligvis vare en stund også. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok konge! Vekten er eneste minus i forhold til en ultrabook, men det er det eneste. Prosessoren scorer over 8000 på den siden jeg linket til ser jeg, æsj, det er jo mer enn min stasjonære det jo! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •