Hjelp til ny bärbar pc, er dette noe å satse på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny bärbar pc, er dette noe å satse på?

Heisann. Er inne på et område jeg ikke har mye greie på og derfor hadde jeg håpet på litt hjelp. Ser at komplett har tilbud på Acer Aspire 7750G 17.3" HD+ Komplett.no - Acer Aspire 7750G 17.3" HD+ . Fra för har jeg en Acer Aspire 7720G Acer Aspire 7720G 17" bærbar pc - FINN Torget som begynner å bli bra sliten. Noen der ute som kan fortelle meg om denne fra komplett vil bli en oppgradering i forhold til det jeg har? Kjöpte min i 2008 og prisen var veil 11000,- go den jeg ser på nå har en pris på 7000,- för tilbud.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oppgradering er det helt klart. Man merker endel forskjell på 2gb og 6gb ram, og prosessoren yter nesten 3 ganger så mye. Skjermkortet er jo også mye bedre, selv om det ikke er et typisk gamer skjermkort. Har du planer om å spille krevende fps spill og liknende bør du se etter noe med kraftigere skjermkort.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    En oppgradering er det helt klart. Man merker endel forskjell på 2gb og 6gb ram, og prosessoren yter nesten 3 ganger så mye. Skjermkortet er jo også mye bedre, selv om det ikke er et typisk gamer skjermkort. Har du planer om å spille krevende fps spill og liknende bør du se etter noe med kraftigere skjermkort.
    Hei og tusen takk for svar på en fredag kveld. Jeg bruker ikke pc til spill så det slipper jeg å forholde meg til ved kjøp av ny pc. Er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Etter å ha lest ditt innlegg har jeg veldig lyst på å kjøpe denne. På den andre siden så hadde det vært fint med bluray, noe denne ikke har.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Litt surt hvis du må ut med flere tusen for Blu-ray kanskje? Trenger du det på datamaskinen?

Ellers så er dette (se under) en fin side for å sjekke ca hvor mye en prosessor yter. Skriv inn hele navnet i søkefeltet og se hvor høy score den får. Din gamle prosessor lå på ca 1200, mens prosessoren i maskinen fra komplett ligger på 3600. Selv hadde jeg satset på noe over 2500+ ved kjøp av ny maskin til "vanlig bruk", noe mer trenger du egentlig ikke hvis du ikke driver med videoredigering osv. Ellers så er 4gb ram et "must" mens alt over 6gb er egentlig ikke nødvendig.

PassMark - CPU Benchmarks - List of Benchmarked CPUs

Edit: Ynwa

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den pcen på finn.no var latterlig dyr om 9000ish var prisen :P

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    den pcen på finn.no var latterlig dyr om 9000ish var prisen :P
    Joda, det var dyrt men må tillegge at dette var i 2008. Men jeg prutet den ned til 6500,- for den hadde ikke BD som det sto i annonsen.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Hei

Litt surt hvis du må ut med flere tusen for Blu-ray kanskje? Trenger du det på datamaskinen?

Ellers så er dette (se under) en fin side for å sjekke ca hvor mye en prosessor yter. Skriv inn hele navnet i søkefeltet og se hvor høy score den får. Din gamle prosessor lå på ca 1200, mens prosessoren i maskinen fra komplett ligger på 3600. Selv hadde jeg satset på noe over 2500+ ved kjøp av ny maskin til "vanlig bruk", noe mer trenger du egentlig ikke hvis du ikke driver med videoredigering osv. Ellers så er 4gb ram et "must" mens alt over 6gb er egentlig ikke nødvendig.

PassMark - CPU Benchmarks - List of Benchmarked CPUs

Edit: Ynwa
    Nei, du har helt rett. Trenger nok ikke BD. Får prøve å bruke fornuft og gå for denne. Tusen takk for link. Du har vært til stor hjelp. YNWA

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, det var den Pcen du hadde fra før av, sånn jeg forstod det var det en pc du vurderte kjøpe nå, at det stod mellom den på finn.no og den andre du har linket til :P hehe, bare jeg som ikke leste godt nok

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Aha, det var den Pcen du hadde fra før av, sånn jeg forstod det var det en pc du vurderte kjøpe nå, at det stod mellom den på finn.no og den andre du har linket til :P hehe, bare jeg som ikke leste godt nok
    Det var jo fredag kveld :-) Alle gjør en eller annen gang en feil på fredag kveld

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •