PS3 gjennom Receiver til tv, bildeproblem.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 gjennom Receiver til tv, bildeproblem.

Jeg har fått et.. ganske irriterendes problem.
    Jeg har koblet PS3 til en NAD T748 hjemmekino-receiver og videre opp til tv, Sony KDL-40W2000.
    I dag kjøpte jeg Batman: Arkham City og satte meg ned for å spille.
    Etter hvert så får jeg problemer med at skjermen blinker hvitt bare et ørlite sekund, sikkert en frame eller lignende.
    Dette skjer hvert 3-4 sekund en stund, så roer det seg kanskje ned litt for så å ta seg opp igjen.

Jeg kjøpte NAD'en sist helg og har siden det kun spilt litt NBA: Jam som er lastet ned på HDD til PS3, så er det kanskje laseren i min PS som begynner å ta kvelden? Hadde ikke dette "blinke" problemet før jeg satte i Batman i dag.
    Det er snakk om førsteutgaven av PS3 med 60gig hdd og bakoverkompatibel osv osv, så den begynner jo å dra på åra.

Tidligere i uken prøvde jeg og å spille av en DVD men da fikk jeg opp grønn skjerm og PS låste seg. Jeg var innom setupen på PS tidligere i dag og forandra litt på instillingene for videoavspilling/bilde, og da kunne jeg spille av DVD filmer igjen. Håpte at dette ville ordne blinkinga i spillet, og det virket som om det var i orden, men så begynte det å blinke igjen. :/

Er det noen som har opplevd/hørt om lignende problem?

Har også prøvd å kjøre PS3 rett i tv, og da har jeg ikke dette problemet.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har NAD'en din oppskalering eller slike festligheter ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Har NAD'en din oppskalering eller slike festligheter ?
    Er ikke helt sikker på hva du sikter etter, men her er hvertfall link til receiveren hvis du har lyst å sjekk opp litt. NAD T748 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Ut i fra det jeg har forstått, så er det autoskalering, så trodde ikke det skulle være noe problem. Men jeg er ganske ny på dette, så er ikke umulig at jeg tar feil

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det ikke er brudd i HDMI kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Sikker på at det ikke er brudd i HDMI kabel?
    Tviler på det iom at dette problemet oppsto i dag da jeg kjørte spillet fra disc.
    Og det funker fint direkte til tv og ikke gjennom receiver.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iom at du kjører via reciver benytter du 2stk HDMIkabler regner jeg med, testet du med begge kablene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan også være et varme problem. Støvsug viftene på ps3 skikkelig og test om det fortsatt er et problem. Test også en annen kabel(hvis du har).

edit: Svarte litt kjapt, så ikke at det funker fint når du ikke går igjennom reciever. Det er slik at en del spill kjører 720p, men andre nå har begynt å kjøre 1080. Det er noe oppskalerings systemer inne i ps3, kan være at disse jobber mot hverandre. Jeg husker ikke heeeeelt hvordan dette fungerer tho, så jeg aner ikke hvor stort problem dette potensielt kan være.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for input.

Dette med varme er ikke en umulighet, så jeg skal prøve å rense så godt jeg kan og se om det kanskje hjelper.
    Ja jeg har prøvd med forskjellige kabler. Mulig jeg kjøper meg noen nye for å være helt sikker.

Men jeg er rimelig sikker på at det er noe autoskalering i receiveren som gjør det, for hvis jeg setter ps3 til å vise i 720p i menyer og slikt(1080p normalt), så får jeg og denne hvite blinkinga.

Har sendt inn spørsmål til NAD for å se om de har noe løsning på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjørt setup inne i PS3 mot receiver (video), prøv deg frem først med Autosettings, evt. overstyr med valgene som er der. Normalt så "snakker" PS3 ganske bra med receiver og finner den opptimale settingen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oynes
    Har du kjørt setup inne i PS3 mot receiver (video), prøv deg frem først med Autosettings, evt. overstyr med valgene som er der. Normalt så "snakker" PS3 ganske bra med receiver og finner den opptimale settingen selv.
    Ja jeg har prøvd ut dette. Har fjernet muligheten for at den skal kjøre i 720p, og tvangskjøre den i 1080p.
    Dette funket fint hvertfall i Batman spillet da denne blinkingen forsvant.
    Men andre spill starter ikke i det hele tatt og PS3 låser seg, så jeg må skifte tilbake til 720p. :]
    Da får jeg spilt igjen, men så var blinkinga tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du bytter til andre spill så er det ikke sikkert de støtter 1080p. Kanskje derfor det "låser" seg. Skal stå bak på spillet hva det støtter, se om du har 2 spill som støtter 1080p og om det går bra da (bytte de i mellom)?

Kan virke som du har en issue på akkurat 720p.

Søkte litt på internett, trodde jeg fant en tråd på Facebook til NAD, men når jeg så navnet på den som hadde lagt inn tråden der så antar jeg det er deg :lol:

Håper du finner ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme problem!

hvordan gikk dette til slutt? jeg sliter med det samme problemet. og det er ikke hdmi kabelen, da det går fint å kjøre den rett i tven uten problem. jeg kjører canal digital tuneren igjennom recieveren også, og der er det ikke noe problem.
    Så det må være noe med overføringen fra ps3 til denon avr 3310.. Merkelige er at jeg kan se på nye filmer og de nyeste spillene uten noe problem. men setter jeg inn et "gammelt" spill, flimrer skjermen og blir fort borte i noen sekunder. Også når jeg står i hoved menyen til ps3, flimrer skjermen.. Er det noen som har noen tips??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •