Bygging av ny pc, hjelp med komponenter. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    gratulerer med ny PC

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Får legge ut bilder når alt er i hus, med bygging osv
    Men tror jammen jeg bestiller noen Noctua vifter, leser at kabinetet ikke er det kaldeste man får tak i
    Min tråd

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vel ha en prosessorvifte. De som følger med er vel noe bråkete, eller tar jeg feil?

Newcomer PunkBuster sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stock viftene bråker noe, og kjøler dårlig i forhold til en skikkelig vifte. Noctua prosessorkjølere er bra. Det samme er vel Cooler Master. Billige vifter er ca. samme greiene. Skal du ha en bra vifte bør du betale litt for den. Det lønner seg i det lange løp. ...Men, bruker selv en Xigmatek vifte som kostet rundt 350 kr, og den kjøler overraskende bra! Ellers er lukkede vannkjølingssystemer som CoolIt ECO å foretrekke. Husk kjølepasta!

Er ikke en nødvendighet, men samtidig heller ikke en dum investering. Husk å sjekke hvor mye plass du har i kabinettet før du eventuellt kjøper!

F.eks denne fra Noctua er stillegående og funker bra, til en helt grei pris. NOCTUA NH-U12P SE2 CPU CoolerÂ*Socket Intel: 775, 1366, 1156, Socket AMD: AM2, AM2+, AM3, 19,8 dBA - Kjøling - Amentio

Viftestyring er også å foretrekke da noen kabinettvifter til tider bråker verre enn en F-16.

Edit: Ser at det følger med viftestyring, samt at kabinettet er veldig støysvakt. CPU kjøler og kabinettvifter er vel da tilstrekkelig=)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har en stor Thermaltake som har måttet stripse fast i kabinetet i frykt for at den skal knekke av, stor og tung! Men bråker altfor mye.

Så går nok for den Noctua U12P! Tittet på den tidligere, den har fått bare bra kommentarer. + to ekstra noctua vifter i front så blir det bra
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amentio har ikke viftene på lager seg jeg, så bestiller de fra komplett. Selv om de er litt dyrere der. Men god kundeservice og rask levering lønner seg!

Føller også med Viftekontroll til kabinettet, så har mulighet for å justere ytelse kontra støy
    Min tråd

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel også viftekontroll på hovedkortet

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det å ja Men da er det ingen sak
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har allerede sendt ut CPU-kjøler og vifter, mens Amentio har fortsatt orderen under behandling.... Huff. Ender med at jeg får leke med med viftene en uke før selve pc komponentene kommer
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DHL kom på døra, var i ekstase fordi pc'en kom så fort!
    Men neeeida, kun hovedkortet som kom -.- Å de hadde ikke fått flere kollier til meg.
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har begynt på bygginga i dag! Mangler PSU, GPU og RAM. Men dette kommer på mandag.

Har et lite problem merker jeg.. Har totalt 7 vifter, men kun 4 vifteporter... har brukt en splitter som fulgte med CPU kjøler. Men står stille nå.... Noen hint?
    Min tråd

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Tja, har begynt på bygginga i dag! Mangler PSU, GPU og RAM. Men dette kommer på mandag.

Har et lite problem merker jeg.. Har totalt 7 vifter, men kun 4 vifteporter... har brukt en splitter som fulgte med CPU kjøler. Men står stille nå.... Noen hint?
    7 vifter - bygger du kraftverk eller flymaskin ?

4 burde holde i masse vis - husk du skal sitte i samme rom ...regner jeg med hvis du ikke skal sette PC'n i garasjen. Men for all del monter gjerne 7 og lag den en flymaskin, men da trenger du en separat viftestyring. Skjelden lurt å splitte vifte kablene fra HK da HK har funksjoner for å måle viftehastighetene og styre denne slik at det ikke bråker mer enn nødvenig. Splitting lager trøbbel for dette.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kraftverk
    Hehe, neida har kun plassert inn 2 ekstra vifter i kabinettet. Det er rom for fler faktisk. CPU kjøler består av to vifter, så det er 5 ekstra vifter i kabinettet. 2x140mm+1x120mm i front, 1x180mm i topp, og 1x140mm bak. CPU består av 2x120mm vifter. kabinettet er ekstremt lyd dempet, + at viftene er ganske stillegående. så tror ikke støy blir noe problem skal også legge inn en 50mm vifte i HK, men det er pga dens spesielle design.

men viftekontroll er altså stikkordet her? noen tips?
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 1x vifte som drar luften ut av kabinettet jeg og det er mer enn nok.8) Jeg kjører også 4kjerners cpu og relativt kraftig skjermkort.

Jeg testet litt og her gjorde 2 extra vifter i front ingen eller meget meget liten forskjell i cpu og gpu temperatur. 2 vifter som trekker ut luft bak/topp kjøler likebra som 2x inn i front i tilegg også. Luften kommer jo inn uansett

Ulempen med undertrykk i kabinettet er at støv kommer lettere inn, men har du flere åpne griller med støvfilter er det inget problem.

Ellers har komplett 4gb ram til 99kr denne helgen

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabinettet er jo nesten helt tett, untatt små riller på siden og bak som drar inn og ut luft. Egne støvfilter som kan taes ut og vaskes.

Men pga Thermal armor på HK vil jeg ha mye luft flyt, så HK ikke overvarmes.
    Viftene er stille fra får, så kan jeg kjøre dem på lav RPM. Da tror jeg ikke blir plaget noe med støy.

Evt, kan jeg kanskje fjerne 120mm i front, og ha "kun" 2x140mm der. Plassere en vifteokontroller i brønnene å koble alt til den.
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger ut noen bilder da Som dere ser mangler jeg PSU, GPU og RAM.
    Må også finne en måte å rydde unna de kablene som ligger nederst der.
    Har bestilt noen kabel forlengere fra komplett, så får satse på at det blir litt bedre

Bygging av ny pc, hjelp med komponenter.-cimg1164-jpg

Bygging av ny pc, hjelp med komponenter.-cimg1165-jpg

Her ser dere også de 2 140mm viftene, Fractals egne Silent serie, og noctua P serie tror jeg det var, skjuler seg en 120mm bak dekslene. Greide jo også bestille DVD-rom i feil farge..... Kostet ikke så mye, så enten blir det en ny, eller spraylakk fra biltema
    Bygging av ny pc, hjelp med komponenter.-cimg1167-jpg

Bygging av ny pc, hjelp med komponenter.-cimg1169-jpg

Bygging av ny pc, hjelp med komponenter.-cimg1171-jpg
    Min tråd

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger ut noen bilder da Som dere ser mangler jeg PSU, GPU og RAM.
    Må også finne en måte å rydde unna de kablene som ligger nederst der.
    Har bestilt noen kabel forlengere fra komplett, så får satse på at det blir litt bedre

Her ser dere også de 2 140mm viftene, Fractals egne Silent serie, og noctua P serie tror jeg det var, skjuler seg en 120mm bak dekslene. Greide jo også bestille DVD-rom i feil farge..... Kostet ikke så mye, så enten blir det en ny, eller spraylakk fra biltema

Ser bra ut dette. Likte spesielt åpningene for kabler - synes det så VELDIG ryddig ut så skjønner ikke helt hva du klager etter 8). Ellers har jeg liten eller inger erfaring med viftestyringer, men det finnes flere som du monterer i fronten, som en DVD - liker å styre vifter fra Bios eller Speedfan programvare, men da må du begrense deg til utganger på HK.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ser bra ut dette. Likte spesielt åpningene for kabler - synes det så VELDIG ryddig ut så skjønner ikke helt hva du klager etter 8). Ellers har jeg liten eller inger erfaring med viftestyringer, men det finnes flere som du monterer i fronten, som en DVD - liker å styre vifter fra Bios eller Speedfan programvare, men da må du begrense deg til utganger på HK.

Takk for det Ser kanskje ryddig ut nå, men så skal det litt mer inn der også
    Da kan det fort bli mer rotete.

Over til noe annet en kjøling, så røk nettopp WD lagringsdisken min. Så som personlig hevn på disken, har jeg bestilt meg nye.... :twisted:

Endte med en Crucial m4 SSD 2,5" 128GB. Crucial disken med sine: 415 MBps (les) / 175 MBps (skriv) overtar som OS disk, da bruker jeg Intel X25 2.gen SSD med sine: 250 MBps (les) / 70 MBps (skriv) til Photoshop eller spill.

Så ble det 2 Seagate Barracuda® Green 2TB, som settes i Raid0 til lagring
    Min tråd

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Ser kanskje ryddig ut nå, men så skal det litt mer inn der også
    Da kan det fort bli mer rotete.

Over til noe annet en kjøling, så røk nettopp WD lagringsdisken min. Så som personlig hevn på disken, har jeg bestilt meg nye.... :twisted:

Endte med en Crucial m4 SSD 2,5" 128GB. Crucial disken med sine: 415 MBps (les) / 175 MBps (skriv) overtar som OS disk, da bruker jeg Intel X25 2.gen SSD med sine: 250 MBps (les) / 70 MBps (skriv) til Photoshop eller spill.

Så ble det 2 Seagate Barracuda® Green 2TB, som settes i Raid0 til lagring
    Jeg har og gått over til SSD på OS-disk. Overraskende mye raskere det ble 8)

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du trenger noen viktige data fra disken kan du prøve å legge den i fryseren i 24 timer og se om den starter opp.

Les mer her: Harddisk Krasj? Fortvil Ikke - Legg Den i Fryseren... | Magnusson Beta

Ellers var det ett meget lekkert kabinett!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •