Hva skal vi med xbox2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal vi med xbox2

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=246451

Er det bare jeg som blir mer og mer skeptisk til Xbox 2? Ser ikke noe grunn til å velge den fremfor en pc hvis dette blir utviklingen. hmmm..... :? Blir vel PS3 da.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er vel ikke noe problem. At dem vil gjøre ting kompatible mellom pc og xbox er vel en god ting. At spill kan utvikles til både pc og xbox samtidig uten konvertering ene eller andre veien er vel også en god ting. Begge disse tingene skal vel egentlig komme kunden tilgode i form av lavere utviklingskostnader.

Det viktigste blir jo kvaliteten på spillene samt billedkvaliteten. PS2 og Xbox2 kan legge inn så mye funksjonalitet dem vil, men det er den som har best kvalitet på spillene, og best pris som "vinner" konsollkrigen uansett. Da tenker jeg spillbarhet og visuelt.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser heller ikke problemet. Dette er jo en stor fordel at man kan bruke samme utstyr på pc og XBOX2.

PS3 blir jo bare mer og mer uaktuell.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dette jeg var redd ville skje da Microsoft hoppet inn i konsollbransjen. Ille nok at Sony vil lage et slags 'entertainment center', men forvandle konsollen til en PC? Fysjom. Jeg blir mer og mer fristet til å gå tilbake til Nintendo igjen, hvis dette fortsetter.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et ankepunkt er jo at dersom xbox2 fungere akkurat som en PC vil den etter kort stund ende opp som en "Level 1" pc, uten mulighet for oppgradering. Sannsynligheten for optimalisert og hardwarededikert programmering er også mindre. dvs - xbox2 = dårlig pc? er det noe vi vil ha da? Jeg vil ha en spillmaskin med ekskulsive spill utviklet for å kjøre best mulig på akkurat den hardwarekonfigurasjonen.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet allerede svaret på det spørsmålet, eller hva? MS vil lansere Xbox2.1, 2.2, 2.3, og så videre etterhvert som den blir eldre. Takk og farvel.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror man svartmaler litt nå. Hvor lang levetid har et konsoll om man skal følge med...2-3 år maks ? Det er vel ikke å stikke under en stol at det er leeeenge siden pc gikk forbi både ps2 og xbox på grafikksiden.
    Mange som reagerer negativt uansett hva Microsoft gjør eller sier. Xbox2 blir jo ikke som en pc, det har jo ikke microsoft sagt.
    I en xbox idag eller ps2 er det jo pc-deler allerede. Begge kan brukes som pc om man vil. Mange bruker xbox som mediacenter allerede. Linux får man til begge konsollene. Hva er nytt i microsoft sitt utspill da ? Jo at denne gangen er det microsoft som står bak utviklingen av mediaprogramvare fra begynnelsen.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er rene fordommer mot MS. Her prøver man bare å finne negativ ting for å støtte opp om sin kjære Playstation. Fan Boys kalles det :-)

Tror dette kan være en stor fordel, og hvis PS3 kan gå i samme retning vil værden bli en mye bedre plass for de som liker spill.

PS2 er en datamaskin den også selv om den ikke har en Intel prosessor.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld. Jeg har xbox og ikke ps2. Men jeg synes dette er skakkkjørt og ikke i tråd med det som gjør konsoller bra. Hvis det blir slik er det jo bedre med PC, er det noen som er uenige i det?

Å kalle meg PS-fanboy er helt på trynet.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld har jeg begge, og ungene bruker kun PS2'en.
    Noen som vil kjøpe billig nesten ubrukt xbox ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målet med Xbox 2 er vel snarere å lage en rendyrket spillekonsoll med høy ytelse til så lav pris som mulig. Microsofts strategi er å gjøre PCen til den sentrale underholdningsenheten, og å kunne koble til spesialiserte enheter som Xbox 2 eller en iPod etter behov.

Dersom man med Longhorn uten videre kan spille Xbox-spill på en PC som er koblet til en TV trenger man heller ingen spillekonsoll. Og det er tross alt spillene og ikke konsollene som det ligger penger i.

Det ser heller ut som om Sony kan gå i alt-i-ett-fella med PS3. Blueray + innebygget HD + alt mulig rart må bli dyrt??

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein

Dersom man med Longhorn uten videre kan spille Xbox-spill på en PC som er koblet til en TV trenger man heller ingen spillekonsoll. Og det er tross alt spillene og ikke konsollene som det ligger penger i.
    Som jo er mitt poeng. Hva skal vi da med xbox 2?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox 2 er kanskje kjekt å ha dersom du ikke gidder bruke 15000 på en Media Center PC fra Microsoft som må stå i stua. Noe må tross alt kontrollerne, rattet etc. kobles til for at en skal kunne sitte i sofaen og spille.

Poenget med en konsoll -- uavhengig av type -- er vel også at en i en 5-årsperiode skal slippe å måtte bruke penger på oppgraderinger for å kunne spille de nyeste titlene med optimalt resultat. Det kommer aldri til å være tilfelle på en PC.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du noen gidder å utvikle spill som kjører optimalt på xbox2 da?

Jeg frykter at xbox2-spill etter en stund kommer til å bli b-spill på samme måte som PS2 versjonene av multiplatform spill er det nå. Hvis folk faktisk gidder å produsere spill som er optimalisert for xbox2 er saken grei, men jeg er redd de som kjøper xbox kommer til å sitte igjen med fattigmannspc'er, som ikke klarer å holde følge.

PS3 er litt annerledes fordi de har bred støtte nettop fra produsenter som er dedikert til produksjon av konsollspesifike spill. Det betyr optimalisert kode, noe som gir langt bedre utnyttelse av Hardwaren.

Only time will tell.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    faen heller, dette er en del av m$ plan om å la pc som spillemaskin dø til fordel for xboxen som de tjener mer penger på. :evil: :evil:
    det som kommer til å skje er at pc spillene nå blir identiske med xbox spillene.

dvs. 4-6 timer spilletid, kun actionspill for folk med adhd og de andre tingene som kjennetegner konsoller.

kall meg gjerne arrogant, men pc egner seg enormt mye bedre til mer avanserte spill.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilt mye på konsoll du, skjønner jeg :?
    Uansett blir det ganske spennende å følge med på utviklingen PC vs. Konsoll fremover, tror det kommer til å bli veldig store forandringer. Så lenge spillene er gode er det vel ikke så viktig hva vi spiller dem på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Tror du noen gidder å utvikle spill som kjører optimalt på xbox2 da?
    Ja. Det er langt enklere å forholde seg til en konsoll med 100% definert hardware, enn det er å lage spill for en PC som vil ha helt andre spesifikasjoner når spillet kommer ut enn når man begynner å prosjektere det. Jeg antar også at piratkopiering er et langt mindre problem på konsoller enn på PC. Det er i seg selv et insentiv til å prioritere konsoller.

PS3 er litt annerledes fordi de har bred støtte nettop fra produsenter som er dedikert til produksjon av konsollspesifike spill. Det betyr optimalisert kode, noe som gir langt bedre utnyttelse av Hardwaren.
    Tja. Sony har firmaer som Polyphone Digital som lager Grand Turismo kun for Sony. Microsoft har e.eks. Bungie med Halo. Men de største på spill er Electronic Arts som utvikler for alle konsollene. EA er ekstremt opptatt av gjenbruk av kode på tvers av plattformer, og vil således neppe favorisere PS3 sålenge Microsoft har store markedsandeler.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noe Microsoft gjør så er det å lager PC-en mer som en konsoll, ikke Xbox 2 mer som en PC.

Skjønner ikke hva dere bekymrer dere for... Trodde denne Xbox-PC diskusjonen var lagt død for lenge siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilt mye på konsoll du, skjønner jeg :?
    riktig at jeg ikke har spilt mye konsoll, men jeg har spilt noen spill som har vært utviklet for xbox og så porta til pc.
    f.eks deus ex 2 som var en fantastisk nedtur etter det første spillet.
    skylda på det legger jeg på at de brukte xboxen med sin enklere håndkontroller og 64mb minnebegrensning.

at neste genereasjon blir såpass kraftig at vi slipper sånne ting kan godt hende.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får nesten assosiajoner til midten av åttitallet her. Atari og Commodore lager mer og mer kompliserte maskiner til et stadig mindre interessert publikum, og så dumper Nintendo innom med en superenkel konsoll som kun kan brukes til én ting: Å spille spill.

For meg er PC og konsoll helt forskjellige opplevelser, men Microsoft (og de fleste som kan kalles Xbox-fanboys) mener visst noe annet. Smak og behag, men man må da få lov til å ytre sin mening. Jeg vil ikke ha en konsoll man kan surfe på nettet med. Jeg vil ikke ha en konsoll man ikke trenger fordi alle spillene uansett finnes på PC. Jeg vil ikke ha en konsoll dominert av sportsspill, FPS og bilspill. Jeg vil ha en konsoll man man spiller konsollspill på.

Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    dvs. 4-6 timer spilletid, kun actionspill for folk med adhd og de andre tingene som kjennetegner konsoller.

kall meg gjerne arrogant, men pc egner seg enormt mye bedre til mer avanserte spill.
    Spill gjennom Vagrant Story, Disgaea eller for den saks skyld Gran Turismo og gjenta det utsagnet.

Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Tror man svartmaler litt nå. Hvor lang levetid har et konsoll om man skal følge med...2-3 år maks ? Det er vel ikke å stikke under en stol at det er leeeenge siden pc gikk forbi både ps2 og xbox på grafikksiden.
    Levetiden til en konsoll er tradisjonelt ca. fem år. Microsoft jobber for å korte den ned til rundt tre.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •