Hva skal vi med xbox2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Levetiden til en konsoll er tradisjonelt ca. fem år. Microsoft jobber for å korte den ned til rundt tre.
    Det er jeg helt uenig i. Microsoft har ikke noe å tjene på å måtte utvikle ny hardware hvert tredje år. Klar over mange hundre millioner det koster?

Hvorfor de nå kommer til å slippe Xbox 2 etter så kort tid er for å komme ut før PS3 og fordi de taper store summer på å produsere Xbox. De kommer garantert til å tape et betydelig beløp den første tiden på Xbox 2 også og for å tjene inn det må de ha den på markedet lenger en fem år. Microsoft har ikke noen verdens ting å tjene på å kutte ned konsollenslevetid til tre år.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill gjennom Vagrant Story, Disgaea eller for den saks skyld Gran Turismo og gjenta det utsagnet.
    selvfølgelig er det spill som er mye lengre enn det jeg sa, men det var satt på spissen.
    uansett er rundt 20 timer spilltid regnet for bra på pc, men er ikke altfor mange konsollspill som er såpass lange etter det jeg kan se på anmeldelser.

og da mener jeg selvfølglig ikke spill som pes3 og bilspill, som ikke har en konvensjonell handling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    selvfølgelig er det spill som er mye lengre enn det jeg sa, men det var satt på spissen.
    uansett er rundt 20 timer spilltid regnet for bra på pc, men er ikke altfor mange konsollspill som er såpass lange etter det jeg kan se på anmeldelser.
    At en anmelder runder et spill på 12 timer betyr ikke at jeg gjør det. Mulig jeg er uvanlig treig, men til og med et uvanlig kort spill (etter hva jeg har hørt) som Beyond Good and Evil har gitt meg bra valuta for pengene.

Kunne jeg spilt 10 timer om dagen i stedet for å jobbe hadde saken sikkert stilt seg annerledes.

Ad konsollenes levetid: Xbox 2 slippes tidligst 4 år etter at dagens utgave ble lansert. Ikke noe spesielt dramatisk med det; årsaken er akkurat den Frorrari nevner.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frorrari
    Det er jeg helt uenig i. Microsoft har ikke noe å tjene på å måtte utvikle ny hardware hvert tredje år. Klar over mange hundre millioner det koster?

Hvorfor de nå kommer til å slippe Xbox 2 etter så kort tid er for å komme ut før PS3 og fordi de taper store summer på å produsere Xbox. De kommer garantert til å tape et betydelig beløp den første tiden på Xbox 2 også og for å tjene inn det må de ha den på markedet lenger en fem år. Microsoft har ikke noen verdens ting å tjene på å kutte ned konsollenslevetid til tre år.
    For rundt tre år siden mente iallefall ledelsen at den tradisjonelle levetiden på fem år var altfor lang; hva som er Microsofts offisielle standpunkt akkurat nå vet jeg ærlig talt ikke. Tok meg nok litt vann over hodet da jeg sa tre år, men om fem er altfor lenge...

Jeg må si jeg også synes det er litt snodig at Microsoft lanserer Xbox2 før PS3. Den største fordelen Xbox har over PS2 nå er nettopp det at den er rent teknisk kraftigere. Vil ikke det si at når PS3 lanseres vil Sony ha både den raskeste maskinen OG størst markedsandeler, samt solid støtte fra alle verdens hjørner (noe MS ikke kan sies å ha)? DVD i Xbox og Blu-Ray i PS3 er vel heller ikke noen grunn til å juble.

Selvfølgelig, om MS har planer om å lansere en ny Xbox2 et år eller så etter PS3, da gir det plutselig mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg også synes det er litt snodig at Microsoft lanserer Xbox2 før PS3. Den største fordelen Xbox har over PS2 nå er nettopp det at den er rent teknisk kraftigere. Vil ikke det si at når PS3 lanseres vil Sony ha både den raskeste maskinen OG størst markedsandeler, samt solid støtte fra alle verdens hjørner (noe MS ikke kan sies å ha)? DVD i Xbox og Blu-Ray i PS3 er vel heller ikke noen grunn til å juble.
    Sony scoret stort ved starten på denne runden ved å være tidligst ute. Innen Xbox og GC kom på markedet hadde Sony etablert en solid ledelse som de har beholdt hele tiden. Det er først de siste månedene Microsoft har klart å delvis innhente forspranget måned for måned. Om markedet er så sugent på ny teknologi nå er kanskje usikkert. De tekniske spesifikasjonene på både PS3 og Xbox2 er mer eller mindre spikret allerede, så hvor mye senere PS3 slippes får neppe noe å si.

Om det er DVD, Blue-Ray, HD-DVD eller noe annet i Xbox 2 og PS3 er for min del ett fett. Kommer til å ha en dedikert spiller for denslags da som nå.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    Sony scoret stort ved starten på denne runden ved å være tidligst ute. Innen Xbox og GC kom på markedet hadde Sony etablert en solid ledelse som de har beholdt hele tiden. Det er først de siste månedene Microsoft har klart å delvis innhente forspranget måned for måned. Om markedet er så sugent på ny teknologi nå er kanskje usikkert. De tekniske spesifikasjonene på både PS3 og Xbox2 er mer eller mindre spikret allerede, så hvor mye senere PS3 slippes får neppe noe å si.
    Sony var ikke først, de var nummer 2.

Forresten, gi meg en link til tech specs på de to der, er du snill. Utover hvem som produserer hardwaren kan jeg ikke huske å ha sett noen offisielle tall.

Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    Om det er DVD, Blue-Ray, HD-DVD eller noe annet i Xbox 2 og PS3 er for min del ett fett. Kommer til å ha en dedikert spiller for denslags da som nå.
    Jeg og, men det er ikke videre relevant. Det finnes millioner av folk der ute som bruker Xbox og PS2 til film, og når de skal kjøpe ny konsoll og er usikre, velger de den som kan spille det nye filmformatet, eller den som "bare" har DVD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony var ikke først, de var nummer 2.
    My bad -- du tenker på Dreamcast? Sony var vel uansett en smule dyktigere på markedsføringen...

Forresten, gi meg en link til tech specs på de to der, er du snill. Utover hvem som produserer hardwaren kan jeg ikke huske å ha sett noen offisielle tall.
    Litt vanskelig det, i og med at dette er info som kun utviklere har tilgang på 8). Utviklerne er avhengige av å ha tilgang til svært gode estimater på endelige spesifikasjoner for å kunne utvikle spillene i forkant av lanseringen. Microsoft lå i forrige runde over et år etter Sony. Da var det nok større rom for å kunne gjøre justeringer enn det er nå; det snakkes om julen 2005 for Microsoft, og våren 2006 for Sony.

Mitt poeng er da at med lanseringer såpass tett, og demonstrasjoner av maskinvare i januar 2005 for Microsoft (CES?) og mai 2005 for Sony (E3), er det lite trolig at de 5 månedene imellom får stor betydning for maskinkraften.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du har rett, det gjenstår vel å se. Det blir også spennende hvilke følger overgangen til Blu-Ray får...er det bare plasshensyn virker det ikke videre nødvendig, men det er vel like mye for å pushe formatet.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS2 var også backward (og forhåpentligvis forward) compatible, noe GC ikke var. X-box hadde vel ikke en predecessor?

20 timer er ikke lang levetid til et spill. Det er ikke lite heller, men hvis et spill bare varer 20 timer er det bare såvidt jeg føler at jeg har fått det jeg har betalt for. Selvfølgelig, det fins jo 100 andre variabler som kan virke inn på den avgjørelsen, f.eks om spillet faktisk er noe bra. Et av de beste spillene jeg noensinne har spilt klarte jeg å runde på 2 timer og 5 minutter for ikke så veldig lenge siden. (Resident Evil fra 1996). Metal Gear Solid (1998) ble kritisert for å være altfor kort (noe jeg var enig i), men allikevel ga samtlige Playstation-blad jeg leste en anmeldelse på 95% eller høyere, noe jeg også var enig i.

På den andre siden av spekteret har man Final Fantasy-spillene som kan vare opp imot 100 timer (eller mer, avhengig av hvor mye 'ekstra' man gjør i spillet) og som er legendariske og episke; ikke bare i lengde men også i kvalitet.

Selv om lengde er en kjekk attributt.. det er ikke størrelsen som teller. (*ehem*) Spill kan være lange og elendige, og de kan være korte og gode.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •