xbox v.s playstation2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 60
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xbox v.s playstation2

hei alle sammen jeg og min samboer (fru sjef) har grublet på og kjøpe oss enten xbox eller playstation2. hvilken er best når det gjelder grafikk og bruker venlighet?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På brukervennlighet er de mer eller mindre like, Xbox er hakket bedre da den har harddisk (slipper minnekort, kortere loadetid), men tar det igjen ved å bråke som besatt. Teknisk sett ligger Xbox foran PS2 på grafikk (rett og rimelig, da den kom halvannet år senere).

Om det er av interesse ser det ut til at Xbox2 kommer neste år, mens PS3 dukker opp i 2006.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uten tvil XBOX som er best. Fordelen til PS2 er jo at det finnes mye flere spill til den en hva det gjør til XBOX, men av nyheter så er det tilnærmet likt, og hvem er ute etter en masse gamle spill??? Jeg har hatt begge deler og etter at jeg anskaffet meg XBOX så ble bare PS2 stående og støve ned.... Det sier vel sitt :roll:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig,jeg bruker bare xbox nå :wink:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er spillene som utgjør forskjellen ja. Vil du spille japanske rollespill, survival horror eller slåssespill velger du PS2, vil du vil spille FPS, sportsspill og bilspill tar du Xbox. Det er jo unntak (Dead or Alive og Dino Crisis 3 på Xbox, Gran Turismo på PS2), men jeg vil påstå dette er en god tommelfingerregel.

Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    ...men av nyheter så er det tilnærmet likt...
    Tull og vås, om du da ikke bare spiller sjelløse EA-spill. De beste spillene er nesten alltid eksklusive.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så har jeg sansen for EA spillene og ut fra salgstallene så er ikke jeg den eneste som har det :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xbox v.s playstation2

det virker som xbox faller best i smak hos de fleste da blir det nok xbox, takk for svarene og meningene. lurer foresten på om det er dolby digital lydspor 5.1 å få på disse spilene? er helt grønn på dette området.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun XBOX som har 5.1, hvis det ikke har skjedd noe revolusjonerende med PS2 det siste året som jeg ikke har fått med meg. Men XBOX har vært overlegen på grafikk og ikke minst lyd mens jeg hadde begge deler... Nå klarer jeg meg med bare XBOX :twisted:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Det er kun XBOX som har 5.1
    Feil. Det første spillet med 5.1 kom til PS2 i 2001. Det er riktignok ikke mange av dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i hvertfall ikke mange av dem som du skriver, for jeg har ikke vært borti et eneste et som har det

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne aldri ha tenkt meg å kjøpe en X-box, men det er jo pga det som Pogwag sier: X-box har ikke den type spill som jeg liker.

Nei takke meg til Metal Gear Solid, Resident Evil, Final Fantasy, Silent Hill og Gran Turismo-seriene.

X-box har 1 spill jeg kunne tenkt meg å teste (Full Spectrum Warrior), men ellers er det bare søppel.

(Og ja, generelt sett suger EA games-games (*knis*) verre. Need for speed Underground er vel det beste eksempelet jeg kan tvinge meg selv til å forestille.)

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil. Det første spillet med 5.1 kom til PS2 i 2001. Det er riktignok ikke mange av dem.
    Er dette in-game eller gjelder det kun cutscenes?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både og. Noen spill (Metal Gear, The Bouncer) har det bare i cut scenes, mens andre (SSX, GTA) har det også in game. Såvidt jeg vet er det ingen som har DD in game, bare DTS. Metal Gear Solid 3 blir det første spillet som får in game DD, muligens vil også Killzone og Gran Turismo 3 ha det.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Mener du ikke Gran Turismo 4, Pogwag? GT3 har jo vært ute i årevis.)

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Jeg kunne aldri ha tenkt meg å kjøpe en X-box, men det er jo pga det som Pogwag sier: X-box har ikke den type spill som jeg liker.
    Enten så er du helt innelåst ifra omverden eller så vil du rett og slett ikke høre.
    Burnout 3 vil ta ifra deg alle dine fordommer...

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Nei takke meg til Metal Gear Solid, Resident Evil, Final Fantasy, Silent Hill og Gran Turismo-seriene.
    Liker du resident evil bør du vel kjøper deg en Gamecube, og Silent hill er bedre på xbox, så den argumentasjonen henger ikke på greip. Det er vel bare final fantasy og gran turismo som er ps2 -ekslusive, og jeg ville ikke skrytt for mye av det siste final fantasy spillet *knis*.

I tillegg kan det nevnes at Forza Motorsport fra Microsoft ser ut til å kunne hamle opp med GT på det kjedelige, realistiske bilkjøringsfeltet. Men her snakker jeg om et spill ingen har prøvd, så vi får heller vente og se.

Påstanden om at multiplattformspill bare er EA-dritt, sier vel litt om innsikten din. Er f.eks. burnout 3, silent hill eller soul calibur 2 EA-dritt?

Det eneste som stemmer er dette: Spiller du først og fremst asiatiske rollespill og survival horror, er PS2 det beste valget.

Nå har jo xbox 3 flotte nye eksklusive rollespill på vei: Fable, KOTOR 2 og Jade Empire. Disse er dog i vestlig tradisjon, og kan vel ikke sammenlignes med dem til PS2.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    ...Silent hill er bedre på xbox...
    Nja, SH1 og 3 finnes ikke på Xbox, og utgivelsen av 4 kan ta en stund. PS2 er den eneste du kan spille alle fire på.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SH1 er da på playstation 1 (og i mine øyne det beste spillet). Silent hill 4 er ihvertfall ute på xbox i usa og japan. Jeg prøvde bare å påpeke at det lot seg gjøre å spille det på andre konsoller med bedre resultat (-3'ern og originalen da).

edit: SH4 har norsk release 17.09.04

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kompis som var helt anti Xbox (alla Poqwag).

Han forgudet sin PS2 og mente min XBOX sugde totalt og hadde elendige håndkontroller (fordommer).

For noen mnd siden demonstrert jeg min moddedete xbox overfor han og han valgte da å investere i XBOB for å kunne se DIVX. I ettertid så har han skaffet seg masse spill på XBOX og kommentaren fra han sist gang jeg snakket med han så var det at xboxen var mye bedre å spille på og at håndkontrollene også var bedre enn på PS2, så nå brukte han ikke PS2 i det hele tatt. Han innrømmet at han kanskje hadde bestemt seg for at XBOX var dårlig siden han selv hadde PS2 og at han tok feil.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke anti-Xbox, men alle andre her er jo anti-PS2, så jeg er heller pro-PS2, for å jevne ut balansen.. Mitt poeng er at det er spillutvalget som må være avgjørende for valget av konsoll, ikke specs. Det er uten tvil enkelte sjangre PS2 er langt bedre på (mer eller mindre alle japanske sjangre).

Xbox har noen store fordeler iogmed at den har DD5.1 på de fleste spill av betydning, og for meg er det en viktig at det er fire kontrollerporter, så man slipper den tullete innretningen til Sony. Det er noen få områder PS2-hardwaren er bedre (se regnet i begynnelsen av MGS2), og den er klart mer stillegående, men i det store og det hele er Xbox en "bedre" maskin. Men hva hjelper vel det, om spillutvalget ikke er interessant?

I min (ganske betydelige) spillsamling er det sikkert 90% japanske spill, og de eneste europeiske som jeg mener er nevneverdige er Legacy of Kain og TimeSplitters, og så kan man jo nevne SSX fra Canada (alle tre er tilgjengelige både på PS2 og Xbox, før noen påpeker det). Jeg har absolutt ikke sansen for Electronic Arts (med et mulig unntak av SSX, selv om det på mange måter har tapt seg siden det første), Halo klarte ikke å engasjere, og jeg gidder ærlig talt ikke kjøpe enda en konsoll for spill man får på alle platformer uansett. KOTOR skal jeg innrømme å ikke ha prøvd,

Men det skal ikke utelukkes at jeg kjøper en Xbox likevel, mer eller mindre bare på grunn av Panzer Dragoon Orta.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •