2 stk PS3 --Muligheter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 stk PS3 --Muligheter?

Har prøvd og lese meg frem til dette, men håper heller noen kan rettlede meg.
    Jeg og guttungen liker og spille Battlefield o.l og nå har jeg sponset han litt, slik at han nå har fått en egen PS3 på rommet sitt.
    Han ville ha min gamle feite PS3 40GB slik at han ikke måtte starte på nytt i spillene sine/våre. Jeg fikk dermed en ny PS3.

Men hva bør jeg gjøre når jeg setter opp PS3 nr.2?
    Det jeg vil gjøre er og spille mot han i Battlefield og andre pedagogiske spill. Må jeg kjøpe enda ett spill av f.eks. Battlefield? Da blir jeg litt sur:evil:
    Og hvordan er det med denne playstationkontoen? Bør jeg lage en egen, ny konto? Eller en sub-konto?

Vil vite det meste om hvilke muligheter og utfordringer vi nå får. Om dere ikke gidder og skrive så legg gjerne ut noen linker...

På forhånd takk

Og forresten dette med "venner" har jeg aldri brydd meg om, hva har jeg gått glipp av. Mister jeg noen form for brukervennlighet, hastighet ol. Blir jeg lettere kastet ut av spill?! Har jo ikke noe i mot venner, men bedre med en god en hjemme enn ti på taket, har jeg tenkt....(Må kanskje slutte og tenke for mye på en gang

Newcomer Jami sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg regner med at du må ha en annen BF-skive for å spille...

Når det kommer til brukerkontoer, så ville jeg hatt en "admin"-konto.
    Ser ingen grunn til å ha en med begrensede rettigheter?

Tror heller ikke at maskinene vil ha noe problem på et evt. nettverk.
    Kanskje du må sette opp en port på ruteren, hvis du skal spille på nett?
    (Tenker da på hastighet/stabilitet...)

Venner, der går du egentlig ikke glipp av noe. Skal jeg spille med kjente, så ringer jeg bare!

Prøv deg frem, og spør igjen hvis det er noe krøll!

*edit: Du kan også bruke en minnepinne for å overføre gamesaves hvis ønskelig!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at du må ha en annen BF-skive for å spille...
    --Kan jeg kopiere en til meg selv? Virker det (og er det lov)?

Når det kommer til brukerkontoer, så ville jeg hatt en "admin"-konto.
    Ser ingen grunn til å ha en med begrensede rettigheter?
    --Enig, men hva med spill som er lastet ned?

Tror heller ikke at maskinene vil ha noe problem på et evt. nettverk.
    Kanskje du må sette opp en port på ruteren, hvis du skal spille på nett?
    (Tenker da på hastighet/stabilitet...)
    ---Jeg har fått meg fiber som gir 10mb opp og 10ned, er dette greit nok? (Jeg betaler 500kr/mnd og gleder meg til og si opp Telenor:twisted: De har lovet meg mer enn linja klarer og tatt betalt for det. De har svart belte i frekkhet og en stor ubrukelig organisasjon.)
    Guttungen har koblet seg rett til modemet/sentralen og jeg sitter rett under med tråløst. Kommer vel til og legge den ned til kinoen min, ja.

Venner, der går du egentlig ikke glipp av noe. Skal jeg spille med kjente, så ringer jeg bare!
    --Høres bra ut.

Du kan også bruke en minnepinne for å overføre gamesaves hvis ønskelig!
    --Takk for hjelpen.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal dere spille samtidig må du ha 2 stk spill ja. All form for kopiering av spill er ulovlig. Og kopierte spill fungerer heller ikke på maskinen hvis den ikke er hacket/kracket eller hva det heter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Skal dere spille samtidig må du ha 2 stk spill ja. All form for kopiering av spill er ulovlig. Og kopierte spill fungerer heller ikke på maskinen hvis den ikke er hacket/kracket eller hva det heter.
    Nytt spill- f@ck Sony8)
    Jeg digger jo PS3, men jeg tror jeg vil digge den enda mer når den blir hacket på en brukervennlig måte:-D

Før spilte jeg slike spill, Doom1+2 , men alltid på PC. Nå når jeg ser at fiberfirmaet mitt også har egne servere for spill, så det frister nesten og sette opp min raske og nye PC. Men PS3 er liksom mer brukervennlig og sosial8)

Edit; PS3 skal jammen meg ha skryt for at den oppdaterer seg selv og alltid virker. Dette setter jeg litt ekstra pris på siden jeg har Emotiva sin UMC-1 og der er det ikke like lett...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Nytt spill- f@ck Sony8)
    Jeg digger jo PS3, men jeg tror jeg vil digge den enda mer når den blir hacket på en brukervennlig måte:-D

Før spilte jeg slike spill, Doom1+2 , men alltid på PC. Nå når jeg ser at fiberfirmaet mitt også har egne servere for spill, så det frister nesten og sette opp min raske og nye PC. Men PS3 er liksom mer brukervennlig og sosial8)

Edit; PS3 skal jammen meg ha skryt for at den oppdaterer seg selv og alltid virker. Dette setter jeg litt ekstra pris på siden jeg har Emotiva sin UMC-1 og der er det ikke like lett...
    Hei,
    * Spillprodusenter bestemmer hvor mange lisenser du må kjøpe
    * De fleste spillprodusenter (alle?) krever at du må ha en lisens per bruker (dette gjelder forsåvidt også vanlig programvare som windows, office, m.m.)

Jeg føler sånn sett at din "fuck sony" blir litt malplassert.
    Du kan ikke kjøpe call of duty til pc eller xbox og bruke den to steder samtidig.
    Om ting hadde virket slik, ville jo bare man kjøpt ett spill og så kopiert til alle venner, så hadde de kopiert til deg, etc.

Jeg vet mange spiller mye piratspill og jeg må si at jeg gjorde det en del for mange år siden (før steam kom). Nå kjøper jeg lisenser til spill og programvare og jeg føler at om et spill er bra, fortjener de pengene.

Om alle skal cracke konsollene sine og kopiere spill, vil det føre til dårligere utvalg og lavere kvalitet, som igjen vil bremse vekst i konsollmarked, m.m.
    Så jeg har merkelig nok blitt såpass voksen, i min relativt unge alder, at jeg ikke laster ned spill, m.m. (har nå godt over 100 spill i steam og kanskje 30 ps3 spill).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Hei,
    * Spillprodusenter bestemmer hvor mange lisenser du må kjøpe
    * De fleste spillprodusenter (alle?) krever at du må ha en lisens per bruker (dette gjelder forsåvidt også vanlig programvare som windows, office, m.m.)

Jeg føler sånn sett at din "fuck sony" blir litt malplassert.
    Du kan ikke kjøpe call of duty til pc eller xbox og bruke den to steder samtidig.
    Om ting hadde virket slik, ville jo bare man kjøpt ett spill og så kopiert til alle venner, så hadde de kopiert til deg, etc.

Jeg vet mange spiller mye piratspill og jeg må si at jeg gjorde det en del for mange år siden (før steam kom). Nå kjøper jeg lisenser til spill og programvare og jeg føler at om et spill er bra, fortjener de pengene.

Om alle skal cracke konsollene sine og kopiere spill, vil det føre til dårligere utvalg og lavere kvalitet, som igjen vil bremse vekst i konsollmarked, m.m.
    Så jeg har merkelig nok blitt såpass voksen, i min relativt unge alder, at jeg ikke laster ned spill, m.m. (har nå godt over 100 spill i steam og kanskje 30 ps3 spill).
    Jeg har jo ikke vært så hard i språkbruken som deg. Jeg skrev "f@ck sony"8-)

Videre er jeg helt enig i at man kan kjøpe de gode spillene som man har ventet på. Jeg kjøper f.eks alle Sid Meier sine spill f.eks Civilization.

Men jeg har jo kjøpt spillene på PS3 og kan spille på nettet mot andre, så nå håpte jeg, at jeg kunne spille mot en annen i huset også. Trodde at Sony ville kunne se at vi spilte fra samme adresse o.l eller at man kunne bruke lisensen for en husholdning. Tenk om jeg måtte kjøpt Filmer og musikk for hver spiller i huset...

Hva er det beste alternativet med tanke på PS3 kontoer? Jeg har fått med meg at man kan ikke forandre dette siden...eller? Og det var her jeg tenkte det ville være greit med en konto-kombinasjon som gjorde at jeg kunne bruke et spill på begge PS3ene, eller i hvert fall at de spillene jeg har lastet ned eller tilleggs-spillene(les: Vietnam på Bad-company) ville kunne brukes på begge. Det står jo at jeg kan laste ned programmer flere ganger.
    Men ok jeg forstår jo at Sony ikke følger med på sytingen min

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo ikke vært så hard i språkbruken som deg. Jeg skrev "f@ck sony"8-)

Videre er jeg helt enig i at man kan kjøpe de gode spillene som man har ventet på. Jeg kjøper f.eks alle Sid Meier sine spill f.eks Civilization.

Men jeg har jo kjøpt spillene på PS3 og kan spille på nettet mot andre, så nå håpte jeg, at jeg kunne spille mot en annen i huset også. Trodde at Sony ville kunne se at vi spilte fra samme adresse o.l eller at man kunne bruke lisensen for en husholdning. Tenk om jeg måtte kjøpt Filmer og musikk for hver spiller i huset...

Hva er det beste alternativet med tanke på PS3 kontoer? Jeg har fått med meg at man kan ikke forandre dette siden...eller? Og det var her jeg tenkte det ville være greit med en konto-kombinasjon som gjorde at jeg kunne bruke et spill på begge PS3ene, eller i hvert fall at de spillene jeg har lastet ned eller tilleggs-spillene(les: Vietnam på Bad-company) ville kunne brukes på begge. Det står jo at jeg kan laste ned programmer flere ganger.
    Men ok jeg forstår jo at Sony ikke følger med på sytingen min
    Du kan fint installere spillet på en annen ps3 / annen konto, men du kan bare bruke det på en ps3 om gangen.

Det er jo mange butikker som selger brukte spill :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Du kan fint installere spillet på en annen ps3 / annen konto, men du kan bare bruke det på en ps3 om gangen.

Det er jo mange butikker som selger brukte spill :-)
    Får kjøpe kjøpe meg et spill da, og det må bli Bad Company. Black Ops blir litt for hektisk for meg, men der er guttungen sjef.

Når vi skal spille mot hverandre hvordan gjør man dette på den enkleste og kjekkest måten. Noen tips, trenger ikke alt for lang forklaring, men gjerne det også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også bruke en minnepinne for å overføre gamesaves hvis ønskelig!
    --Takk for hjelpen.
    Går de an? En kompis som bor hos min bror har ps3 og min bror har spilt GT5 på den over lengre tid, nå har han kjøpt sin egen ps3 og skulle ha gamesave over på den nye.. Men gikk de? Neei, fikk den over og alt, men når han skulle starte spillet så sto de at de ikke gikk, og den laget ny bruker på spillet automatisk..

Forslag?? Ikke noe gøy å starte med 20000 og null license

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •