wii > Ps3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: wii > Ps3

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

wii > Ps3

Jeg og kjæresten min blir ikke enige om Wii eller PS3..

Synes det blir litt mye med begge..

Jeg har lyst å spille litt spill med god grafikk ( need for speed, call of duty ) men synes det er moro med golf o.l

Går man mye ned på grafikken på wii??

Kan man få både i pose og sekk her?? Jeg spille spill med god grafikk og hun Wii fit??

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to helt forskjellige konsoller, som har totalt ulike brukergrupper og spillgrupper.
    Og når en wii koster rett over lappen, og Ps3 koster rett over 2 lapper, så er det jo ikke mye med begge, annet en plassen wii'en tar opp (ikke mye der heller).

Husker når jeg betalte 6000 for min Ps3, nå idag får jeg xbox, ps3 og wii til samme prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skjønner det at de er forskjellige.. Men hvor stor forskjell er det på samme spill på de to?? F.eks Call of duty, need for speed..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvor_a
    Ja jeg skjønner det at de er forskjellige.. Men hvor stor forskjell er det på samme spill på de to?? F.eks Call of duty, need for speed..
    Grafikkmessig: Natt og dag.
    Spill messig: Tja nå har PS3 fått move som mer eller mindre dreper Wii.

Eneste grunnen jeg ser til å kjøpe Wii er Nintendo exclusive spill. Alt annet blir den totalt overkjørt på.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wii kan knapt kalles en spillemaskin, det er en lekemaskin for de yngste og en trimmaskin for de med kvinnelige deler.
    Og en partymaskin for de som liger å spille sosialt ilag med andre.

Ellers, totalt ubrukelig på de fleste områdene. Om man ikke er keen på å spille de nyeste nintendo spillene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at en har fått move på PS3, men det er ikke billig. Jeg vurderte move til min PS3 men fikk Wii konsoll med flere spill og fire controller med chuck til mindre enn et oppsett med move kostet :roll:
    Grafikken er dog ikke sammenlignbar, samt at PS3 kan gjøre så utrolig mye!

Jeg er Ole Brumm "ja takk til begge deler" billig motion med Wii og topp grafikk med Ps3

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 for alle penga sier bare jeg

Hva med å overtale henne til å gå med på ps3, så får du overraske henne med WII + WII Fit i gave eller lignende ^^

Move på ps3 er utrolig gøy, det er jo WII også. Men man får så mye mere når man kjøper ps3. Og for å ikke glemme, blu-ray og 3D mulighet
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen årsak til at xbox 360 ikke er med?

Den koster midt mellom Wii og PS3, har best grafikk, spillutvalg og onlinemuligheter samt media center og Videoleie via Zune.

Har hatt alle tre, men kun 360 nå.

Wii: Blir ikke helt moro i lengen for andre enn barn, den grafikken på stor skjerm er fælt og det er få spill for voksne.

PS3: Veldig lik Xbox 360 i spillutvalg, litt dedikerte her og der, men ellers likt mht spillutvalg. Menyene i PS3 er dårlig satt opp og det å leite etter demoer og oppsettet forøvrig er ganske svakt brukervennlig. Madammen vil nok like Xbox og de intuitive menyene bedre og det vil nok også du. Alle felles spill ble kjøpt til 360 grunnet grafikk, det er få dedikerte spill verdt å velge denne fremfor 360 om du kun ønsker en i stua. På samme måte har jo også 360 dedikerte spill, så vis versa.

PS Move er som Wii, men mer presist, man må fortsatt ut med en liten formue for kontrollere, i tillegg til at du da vil ha en god del kontrollere liggenes rundt om.

Xbox 360: Desidert beste menyer og brukervennlighet. Media Center er vakkert, Zune og market er overlegent det de to konkurrentene tilbyr. Grafikken på nesten alle spill som kommer på både 360 og PS3 har høyere oppløsning, flere detaljer og bedre flyt i 360. Testet ved både hver sin gang, og split screen på mange spill da jeg hadde de to konsollene i overlappende tid. Man må ikke myse, eller studere, dette er det stor forskjell på.

Kinect, dette er nytt. Det jeg liker med Kinect er at man slipper de udugelige kontrollene og, ikke minst, det koster det samme for Kinectsensoeren som for Wii-kontrollere og PS Move for en person. Noe jeg har savnet med de andre to løsningene er mulighet for å måle beinbevegelse, den fitnessplata holder ikke mål.

Vis kona di Zumba på kinect og hun er solgt. Det er fabelaktig moro. Vet ikke hvordan det er hvor du bor, men her er Zumba dritpopulært blant kvinnene.

Wii fit på balanseboard er . . . husefyll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wii

Ser det er mange PS3 fans her inne...

Wii har noen få men meget gode spill som man ikke får på andre plattformer.
    Zelda,Mario,Donkey Kong,Metroid.

For min del kjøper jeg konsoll etter de spillene jeg liker.

Har både Wii og PS3 men for min del er gameplay mye viktigere enn grafikk.

Skal man velge konsoll må man se på hva slags spill man ønsker og spille.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en PS3 og move.. Da har du bevegelsessensorer som laaangt overgår wii sitt system. PS3 virker i 3 dimmensjoner, dvs. om du går lengre bakover i rommet, måler den størrelse på lyskule som referanse.

Sensorene er også mye bedre enn wii sitt, samt du holder ikke på en avlang murstein. Move-kontrolleren er faktisk ganske digg å holde i.

Det som er ulempe med ps3, er at du må betale en noe høyere inngangsbillett.
    Fordelen med ps3, er at du får bluray, du får mulighet for å streame fullhd til den, du kan kjøpe move (som er mye bedre enn wii sitt system), m.m.

PS3 er ikke bare en konsoll, det er en underholdningsmaskin.
    Jeg er også en av de som gav 6000 for ps3 60gb og jeg har ikke angret en dag (og jeg er casual gamer!). har også kjøpt move nå, men gidder ikke teste det før jeg får ny tv. Kjøpte en move starter pack og en ekstra lyskontroller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Noen årsak til at xbox 360 ikke er med?

Den koster midt mellom Wii og PS3, har best grafikk, spillutvalg og onlinemuligheter samt media center og Videoleie via Zune.

Har hatt alle tre, men kun 360 nå.

Wii: Blir ikke helt moro i lengen for andre enn barn, den grafikken på stor skjerm er fælt og det er få spill for voksne.

PS3: Veldig lik Xbox 360 i spillutvalg, litt dedikerte her og der, men ellers likt mht spillutvalg. Menyene i PS3 er dårlig satt opp og det å leite etter demoer og oppsettet forøvrig er ganske svakt brukervennlig. Madammen vil nok like Xbox og de intuitive menyene bedre og det vil nok også du. Alle felles spill ble kjøpt til 360 grunnet grafikk, det er få dedikerte spill verdt å velge denne fremfor 360 om du kun ønsker en i stua. På samme måte har jo også 360 dedikerte spill, så vis versa.

PS Move er som Wii, men mer presist, man må fortsatt ut med en liten formue for kontrollere, i tillegg til at du da vil ha en god del kontrollere liggenes rundt om.

Xbox 360: Desidert beste menyer og brukervennlighet. Media Center er vakkert, Zune og market er overlegent det de to konkurrentene tilbyr. Grafikken på nesten alle spill som kommer på både 360 og PS3 har høyere oppløsning, flere detaljer og bedre flyt i 360. Testet ved både hver sin gang, og split screen på mange spill da jeg hadde de to konsollene i overlappende tid. Man må ikke myse, eller studere, dette er det stor forskjell på.

Kinect, dette er nytt. Det jeg liker med Kinect er at man slipper de udugelige kontrollene og, ikke minst, det koster det samme for Kinectsensoeren som for Wii-kontrollere og PS Move for en person. Noe jeg har savnet med de andre to løsningene er mulighet for å måle beinbevegelse, den fitnessplata holder ikke mål.

Vis kona di Zumba på kinect og hun er solgt. Det er fabelaktig moro. Vet ikke hvordan det er hvor du bor, men her er Zumba dritpopulært blant kvinnene.

Wii fit på balanseboard er . . . husefyll.
    Om dere ser bort fra Bluray ( har dedikert sliller til det) men ser mer på spill og media center delen hva blir valget da.. Ser inngangsbiletten er litt rimeligere med Xbox med kinect kontra ps3 Move.. er ps3 de hundrelappene bedre..

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik, det går opp i opp når du allikevel må betale for å ha muligheten til å spille online. Ps3'en er 100% gratis for online gaming mens Xbox koster en 5-600kr i året. Ps3'en er en langt bedre konsoll, å har bedre grafikk. Samt innholdet som f.eks prosessor og slikt er noe bedre enn Xbox. har opplevd att Xboxn hakker på tungdrevne spill, spill som ikke hakker på ps3. Det er smak å behag, fikk nettop en kompis over til ps3 som har hatt xbox i 3år, å han var helt frelst!!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med viftelyd på Xbox? De jeg har hørt har hatt viftestøy på nivå med en støvsuger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva med viftelyd på Xbox? De jeg har hørt har hatt viftestøy på nivå med en støvsuger.
    Høres flott ut.. Kan si jeg støvsuger til min kjære når jeg spiller...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at en har fått move på PS3, men det er ikke billig. Jeg vurderte move til min PS3 men fikk Wii konsoll med flere spill og fire controller med chuck til mindre enn et oppsett med move kostet :roll:
    Grafikken er dog ikke sammenlignbar, samt at PS3 kan gjøre så utrolig mye!

Jeg er Ole Brumm "ja takk til begge deler" billig motion med Wii og topp grafikk med Ps3
    En Wii konsoll og 3stk esktra Wii kontrollere og 3stk ekstra nunchuck kontrollere og flere spill til under prisen av en PS3 med Move startpakke?

Det skal du få lov til å bevise!

Nei x360 har ikke best spillutvalg lenger. Det var noe MS kloret seg fast til i begynnelsen. Du motsier tilogmed deg selv på akkurat dette litt lenger ned i innlegget ditt.
    Nei x360 har ikke best grafikk, noe sammenligninger mellom Forza og Gran Turismo soleklart beviser. Den kan ha bedre grafikk på noen titler som er laget for alle platformer, da PS3 krever litt mer komplisert koding for å ytnytte potensiale i den og det ser vi somoftest i dedikerte titler.
    Har ikke PS3 media center? Jo det har den og den fungerer utmerket.

Xbox 360: Desidert beste menyer og brukervennlighet.
    Menyene er en smaksak og personlig foretrekker jeg PS3 sin over x360.

Kinect er et artig konsept helt til man vil spille spill som er litt mer avansert enn å kaste en ball eller klappe en puddel.
    De fleste spillene vi tilbringer mye tid på er avhengig av at vi kan gi komandoer til det ved siden av bevegelse. Noe man trenger "knapper" til.

Dessuten er det begrenset til 2 personer noe PS3 og Wii ikke er.

Utover dette er det selvfølgelig Blu-ray med 3D støtte, Bluetooth,A2DP, PSP mediasharing/streaming, full støtte for nesten alt av ratt fra Logitech,Trust, you name it, samme med nesten all annen input devices les: mus, tastatur, enkelt oppsett for multi-av tilkoblinger.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvor_a
    Høres flott ut.. Kan si jeg støvsuger til min kjære når jeg spiller...
    Alt er lov i krig og kjærlighet

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    En Wii konsoll og 3stk esktra Wii kontrollere og 3stk ekstra nunchuck kontrollere og flere spill til under prisen av en PS3 med Move startpakke?

Det skal du få lov til å bevise!
    gjerne!

Så på de beste tilbudene på move pakker til min Ps3. Fire komplette kontroller og et spill kom på 1800 kr
    Kjøpte en brukt Wii med fem spill og fire kontroller med chucker, samt ratt og lader til 1600.

Vet at dette er nytt mot brukt men alikevel...... Er jo ikke mulig å få move brukt enda.
    :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjerne!

Så på de beste tilbudene på move pakker til min Ps3. Fire komplette kontroller og et spill kom på 1800 kr
    Kjøpte en brukt Wii med fem spill og fire kontroller med chucker, samt ratt og lader til 1600.

Vet at dette er nytt mot brukt men alikevel...... Er jo ikke mulig å få move brukt enda.
    :-D
    Ja var det jeg regnet med at den var også. For nytt ville enn Wii med alt det utstyret blitt dyrere enn PS3 med move. Dog det blir selvfølgelig dyrere om man skal ha 3 ekstra move kontrollere og "chuck'er" til den også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •