Se film på Ps3 med ekstern hardisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Se film på Ps3 med ekstern hardisk

Hei!

Jeg har en del filmer på data'en som jeg gjerne vil se på Playstation 3. Filmene er lagret i avi-format, noe som PS3 skal klare å lese, så vidt jeg forstår. Når jeg plugger i minnepinnen står det at det ikke er noen filmer på den.

Jeg har også en ekstern hardisk som jeg har prøvd med. Når jeg plugger i den, skjer det absolutt ingenting.

Er det noen som har peiling på hvorfor det ikke fungerer, og evt. hva jeg må gjøre annerledes?

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant til slutt ut av det første problemet. Men jeg kjønner fremdeles ikke hvorfor Ps3'en ikke reagerer på den eksterne harddisken. Ingen som har peiling?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3 og hdd

Sitat Opprinnelig postet av erlekall
    Jeg fant til slutt ut av det første problemet. Men jeg kjønner fremdeles ikke hvorfor Ps3'en ikke reagerer på den eksterne harddisken. Ingen som har peiling?
    Du må formatere harddisken til filsystem FAT32 for at den skal fungere sammen med PS3.

Når du da kobler den i PS3`n så går du på film, finner harddisken og trykker på trekant knappen.

How to Add an External Hard Drive to a PlayStation 3 - wikiHow

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dilopsus
    Du må formatere harddisken til filsystem FAT32 for at den skal fungere sammen med PS3.

Når du da kobler den i PS3`n så går du på film, finner harddisken og trykker på trekant knappen.

How to Add an External Hard Drive to a PlayStation 3 - wikiHow
    Er jo såå mye enklere å kople i nettverk å streame rett fra pc da..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk begge to. Internettet er ikke helt stabilt i kjelleren så jeg prøver første løsning, og har nummer to som plan B. Takk igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Er jo såå mye enklere å kople i nettverk å streame rett fra pc da..
    men det eksisterer ingen fullverdige medieservere, så vidt jeg vet om.
    PS3 mediacenter kræsjer vilkårlig på MKV filer, jeg klarer ikke streame iso'er med den heller (selv om det skulle gå?).

TVersity tar ikke isoer, men den kræsjer i alle fall ikke.. dog er det en veldig tungdrevet applikasjon med råttent dårlig interface :P

Jeg håper det blir bedre streamingmuligheter med tiden, men nå er egentlig min plan å bygge pcen min inn i et htpc-kabinett og la pcen gjøre det pcen er laget for å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlekall
    Når jeg plugger i minnepinnen står det at det ikke er noen filmer på den.

Jeg har også en ekstern hardisk som jeg har prøvd med. Når jeg plugger i den, skjer det absolutt ingenting.
    På forhånd takk.
    du har sikkert gjort dette men, Har du trykket på trekant-->vis alle?

før man begynner å formatere harddisk så kan man feilsøke på det enkleste først.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HIM
    du har sikkert gjort dette men, Har du trykket på trekant-->vis alle?

før man begynner å formatere harddisk så kan man feilsøke på det enkleste først.
    Han skriver over at den ikke kommer opp i det hele tatt, så da blir det litt vanskelig å trykke trekant på den.

Hvis harddisken er i NTFS format må den uansett formateres for at den skal kunne fungere på PS3.

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg inn ps3 mediaserver og prøv det hvertfall. Eneste du trenger og gjøre er å legge det inn på pc så finner den ps3 av seg selv. Blir ikke enklere Har ingen som helst problem med den. Det programmet der gjør ps3 til ei gullmaskin imo! Eneste er att mkv er vanskelig å spole i. Ellers så spiller den til og med av filer som er pakket i zip eller rar.

Og att du streamer over nettverket har ingenting med internetten din og gjøre

Om du tenker å formatere disken din, kommer du jo til å miste alle filmene du har der, om du ikke tar backup av de.
    Kan spare deg utrolig med jobb om du bare prøver..........

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at PS3 Media Server er konge.

Men om du har en NTFS disk og vil bruke den kan konverteres til FAT32 uten å formatere.

Start opp command (cmd.exe)
    Skriv convert drive_letter: /fs:FAT32

Feks convert F: /FS:FAT32

Har i prøvd, men regner med at du må kjøre som administrator i Win7/Vista

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris_
    Og att du streamer over nettverket har ingenting med internetten din og gjøre
    Nja, dette er en sannhet med modifikasjoner.
    Om han er koblet rett i nettleverandørens router/modem, kan det gi problemer.

jeg hadde f.eks. ustabil adsl2+ linje før og når thomson routeren mistet linjen, "slapp" den alle ipadressene. Det var også støtt og stadig den rebootet.

Ps. jeg har selvsagt hatt mange adsl leverandører, mange routere (forskjellige merker). Man kan omgå problemet ved å ha en egen router eller switch og muligens faste ip-addresser. Routeren pleier av å til å reboote, om de mister nett. Men om man er rett i en switch (eller en egen router innenfor adsl-router), kan man beholde ip, selv om man mister nett-tilgang.

Forøvrig er trådløs streaming håpløst via internettrouter :-P (jeg har ikke testet på min N-router, men tror det skal gå greit på den).

Jeg klarte å streame ca 80% av fullhd-kildene på thomson, men de øvrige bare hakket og tullet seg.. uansett hva jeg gjorde med cap på b/w, komprimering "oh the fly" (transcoding), m.m. Jeg foretrekker kablet, egen router du har full kontroll over og dedikerte ip-adresser. Dog., opplever jeg fremdeles at tversity og ps3 media server ikke klarer alt som VLC klarer.

Man skal i teorien klare å la VLC streame til PS3 Mediacenter, men jeg gidder ikke ha så mange ledd med programmer - som kan lage potensielle feilkilder.
    Nå skal jeg heller bygge pcen min inn i htpc-kabinett og bruke VLC rett mot tven som jeg ikke har fått enda.

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være frekk men da har du nok hatt mange dårlige modem
    Jeg har nå ett modem/router fra leverandør(Thomson) som jeg anser som utrolig dårlig men den virker ypperlig til formålet fordi.
    Den er utstyrt med kun en ethernetkontakt og man har mulighet for trådløst.
    Tidligere kjørte jeg trådløst som jeg ikke hadde problemer med før jeg skulle streame full-HD. Så det var naturligvis ett enkelt valg og kable opp.

Etter dette har jeg aldri hatt problemer. Ei heller når nettet er ustabilt.

Så jeg kan ikke fatte att nettverket skal bli berørt av treg/dårlig nettlinje. Da må det være ett annet problem ett sted føler jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •