PS3: Har jeg fått YLOD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3: Har jeg fått YLOD?

Satt å spilte COD; Black Ops, Så plutselig pep ps3'n 3 ggr og skrudde seg av. Det samme skjer når jeg prøver å skru den på igjen. Skrur seg av med èn gang.
    Dekkes dette av garantien? Jeg kjøpte den på en Expert som er nedlagt. Hvor leverer jeg den isåfall?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neccer
    Satt å spilte COD; Black Ops, Så plutselig pep ps3'n 3 ggr og skrudde seg av. Det samme skjer når jeg prøver å skru den på igjen. Skrur seg av med èn gang.
    Dekkes dette av garantien? Jeg kjøpte den på en Expert som er nedlagt. Hvor leverer jeg den isåfall?
    hei, ta kontakt med expert.
    du har fremdeles garanti og reklamasjonsrett, selv om din lokale butikk er nedlagt.

vanligvis skulle du kunne krevd å levert den til den lokale sjappen, men iom. den er nedlagt, må du muligens sende den til expert sentralt, ev. sende rett til reperatør.

Jeg ville sendt den til expert og vært litt "på de", mtp. hvor lang tid reperasjonen bruker. Erfaringsmessig blir det bare enda mer komplisert om du sender til reperatør og reperatør bruker lang tid.. Sender du til expert, er det enklere, da har du bare en å forholde deg til, samt en å kreve ting og tang av.
    (t.d. kan du kreve låneprodukt, om det tar mer enn 2-4 uker å reparere).

om den er eldre enn garanti-tiden, har du uansett reklamasjon. husk dette, om de sier at garantien din er utgått. (er veldig mange firmaer som prøver seg på dette, lure seg unna reklamasjonsretten).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten, før du sender den inn:
    prøv en "reset", dvs:

Når du skal slå den på, hold inne strømknappen i ca 30 sekunder, så hører du og merker den restarter seg selv, i steden for å starte opp.

Dette vil nullstille en del settings. Du kan gjerne prøve å gå over kabler og slikt også, i tilfelle problemet ditt egentlig er relatert til løse kabler el. lign. fjern også ev. tilleggsutstyr du har koblet på (eksterne disker, bluetooth sendere, usb-hub, minnekort, m.m.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du behøver å ha noe med Expert å gjøre. Du kan vel bare kontakte Egmont Nordisk film direkte. Tror det er disse som håndterer retur av PS3 PlayStation support - Nordisk Film

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å ta ut alle kablene på maskina (evt også ta ut harddisken). vent i 15 min, så sett i (harddisk) kablene på nytt og prøv å start den på nytt.

som regel kan dette være en harddisk feil eller evt noe muffins med hovedkortet i maskina. det kan også være pga overoppheting, så sjekk maskina for støv og skitt.

Tror ikke det har noe å si hvor du leverer maskina inne så lenge de selger ps3 og du har kvittering på den. Man har jo 5 års reklamasjonsrett. Maskina blir uansett levert inn til importør som er Nordiskfilm.
    Blir det noe rot så kan du alltids ta kontakt med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Det gikk ikke å resette fved å holde knappen i 30 sek.Den skrur seg av med en gang. Får stikke innom en Expert i morgen. Reparerer de den eller får man ny?
    Kunne godt tenkt meg en slim :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Det gikk ikke å resette fved å holde knappen i 30 sek.Den skrur seg av med en gang. Får stikke innom en Expert i morgen. Reparerer de den eller får man ny?
    Kunne godt tenkt meg en slim :-D
    Det er ikke greit å vite om de reparerer den (spørs vel hva som er defekt, hvor lang tid reperasjon tar).

Årsaken til at jeg ville levert den til expert, er at det er enklere å forholde seg til bare en part. Expert kan ikke da skylde på nordiskfilm, om nordiskfilm bruker for lang tid på diagnose/reperasjon, jfr. forbrukerkjøpsloven.

Standard hyllevare skal ikke ta mer enn 2-4 uker å fikse. Du kan kreve lånegjenstand om det tar lang tid å fikse den.
    Husk også at du ikke skal belastes frakt tur/retur for garanti/reklamasjonssaker (dette pleier firmaer aldri å opplyse).
    Ta derfor vare på kvitteringer, om du sender den! (dette kan du kreve tilbake etterpå).

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis maskina de slår seg på (lyser grønt) for så å lyse gult i et lite sekund også lyser rødt og piper erdu en heldig eier av ylod.
    I de fleste tilfeller er dette prosessor feil, men har du flaks er det HDD. Prøv å ta ut HDD og start opp maskina. Får du da bildet kan du enkelt og greit kjøpe ny disk da dette sparer deg MYE tid og frustrasjon. 2,5" sata koster ikke rare greia heller.
    Er det snakk om overopphetning bil ikke det gule lyset komme, men den blinker bare rødt. Maskina vil uansett starte opp som normalt etter 15-20 min igjen.

Å sende maskina direkte til Nordsik Film tror jeg ikke du får lov til av Nordisk Film engang. De har sagt at den skal leveres inn der den er kjøpt. Men om butikken din er nedlagt er det bare å stikke innom en annen expert butikk. Så lenge du har kvittering burde de klare å hjelpe deg (5års reklamasjon på PS3 i norge).
    Reparasjon kan forresten ta alt fra 2-8 uker. Jeg måtte vente 6mnd før jeg fikk en fungerende PS3 tilbake (har derfor begynt å reparere selv siden servicen hos sony/nordisk film er for dårlig).

Du har dessverre ikke krav på låne produkt da en PS3 ikke er en nødvendig ting som feks kjøleskap. Men det er alltids lurt å høre når du leverer den inn, er butikken snill og grei kan det hende du får.

Som regel blir maskiner ikke fikset men byttet i en "ny" maskin. Dette er ofte tidligere reparerte maskiner som er nesten som nye. Det vil også si at du som regel får samme maskin som du leverer inn.

Det sure er at alt du har på HDD vil gå tapt. Det hjelper ikke å ta ut disken og sette den i en ny maskin. Gjør du dette er den første beskjeden du får opp at du må formatere disken.

Jeg kan forresten være behjelpelig med fix av ylod, ta isåfall kontakt på PM.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke risikerer noe!

Å begynne å ta noe rep. av noe form selv om det viser seg at det er Ylod elller noe så ryker reklamasjonen din for alltid. DU har ikke lov å åpne den uansett dersom du vil fortsette din rett til reklamasjon. Mulig trådsvarer er ekspert på slik, men 100% sikker på feilen er vel han ikke? Ikke for å disse deg JARLDR altså..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt ryker reklamasjonen hvis noen begynner å tukle med maskina. Jeg har selv reparert maskiner med ylod feil pgra prossessor feil.
    Garanti/reklamasjon ryker så fort man rører klistremerket over skruven til toppdekslet. Det finnes dog måter å få dette av uten å ødelegge det
    På langt nær alle maskiner lar seg fikse, men så billig PS3 har blitt nå så kan det være verdt å prøve hvis man har utstyr/kompetanse selv. Ikke alle er så happy for å vente i et par mnd for å få en evt defekt maskin tilbake som de så må sende inn igjen. Har personlig hatt inne 4 maskiner på rep. Og har derfor fått et lite bilde av kvaliteten på servicen hos sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde man kunne bytte HDD på PS3 uten å bryte reklamasjon. Jeg tror uansett ikke jeg vil det. Selvom det er lov, er jeg sikker på at det vil lage problemer. De kommer sikkert til å prøve seg med å si at det ikke er lov

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Tror ikke du behøver å ha noe med Expert å gjøre. Du kan vel bare kontakte Egmont Nordisk film direkte. Tror det er disse som håndterer retur av PS3 PlayStation support - Nordisk Film
    Nei, man kan ikke ta kontakt direkte med Nordisk Film, du må levere på Expert for å lage en service, så blir den sendt til et verksted. Eid av Nordisk film, som avgjør om du får ny eller om den blir reparert. Husk sikkerhets Kopi.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde man kunne bytte HDD på PS3 uten å bryte reklamasjon. Jeg tror uansett ikke jeg vil det. Selvom det er lov, er jeg sikker på at det vil lage problemer. De kommer sikkert til å prøve seg med å si at det ikke er lov
    Du mister ingen garanti eller reklamasjon av bytting av HDD på egen hånd, å dessuten, toppdekselet har ingenting med HDD å gjøre for den saks skyld. Åpner du HDD rommet er det heller ingen klistremerker som bryter (iaf ikke på min)..
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Du mister ingen garanti eller reklamasjon av bytting av HDD på egen hånd, å dessuten, toppdekselet har ingenting med HDD å gjøre for den saks skyld. Åpner du HDD rommet er det heller ingen klistremerker som bryter (iaf ikke på min)..
    Man skal ikke åpne ps3 av noen grunn, Nordisk film er ganske nøye på det punktet. De kan da si at skaden er selvforskyldt og ikke en produksjonsfeil.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    Man skal ikke åpne ps3 av noen grunn, Nordisk film er ganske nøye på det punktet. De kan da si at skaden er selvforskyldt og ikke en produksjonsfeil.
    I følge både Elkjøp og Expert her, så har det ingenting å si om du bytter disken selv. Har flere kompisser som har gjort dette, å så senere fått feil på konsollen..
    Di puttet dog tilbake den originale disken før den ble innsendt...
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    Man trenger ikke åpne PS3 for å bytte HDD. Er en egen like for disken.
    Står faktisk i brukermanualen hvordan dette gjøres. Så man kan trygt bytte disk selv uten å miste garanti.
    Så fint om du sjekker fakta før du poster.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Man trenger ikke åpne PS3 for å bytte HDD. Er en egen like for disken.
    Står faktisk i brukermanualen hvordan dette gjøres. Så man kan trygt bytte disk selv uten å miste garanti.
    Så fint om du sjekker fakta før du poster.
    Har akkurat vært i kontakt med dem pga ødelagt ps3, dette var da beskjeden jeg fikk. Så vet ikke hvor i manualen det står., "slik åpnes det, og garantien utløper ikke"

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du trykker på denne LINKEN så kan du laste ned brukermanualen. Bla så til side 16,17&18 så står det forklart hvordan man bytter HDD.

Det som trolig har skjedd i ditt tilfelle er at klistremerket har blitt skadet. Det står nemlig på det at det ikke skal være tuklet med. Så det kan være nok at det har løsnet litt i et hjørne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk sikkerhets Kopi.
    Er vel ingen mulighet for å ta sikkerhetskopi når jeg ikke får skrudd på engang?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen mulighet for å ta sikkerhetskopi når jeg ikke får skrudd på engang?
    Nope.
    Hjelper heller ikke å koble til PC eller å ta ut disken for å sette den i en ny maskin. Plasseres en disk i en annen maskin får du bare beskjed om å formatere før du kan starte opp.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •