PS3: Har jeg fått YLOD? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Nope.
    Hjelper heller ikke å koble til PC eller å ta ut disken for å sette den i en ny maskin. Plasseres en disk i en annen maskin får du bare beskjed om å formatere før du kan starte opp.
    kanskje han kan ta disken inn i en kompis sin ps3 og ta backup?

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    kanskje han kan ta disken inn i en kompis sin ps3 og ta backup?
    Dessverre. Da vil han bare få beskjed om å formatere disken.
    Eneste måte å berge innholdet er å faktisk fikse ylod'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, mener jeg holdt på med back up en gang! Tror ps3 bruker fat 32 filer og da bør du bruke en pc med windows 98 for å klare å lese filformatet og evt ta back up

Måtte hverfall bruke w.98 når jeg formaterte en ny harddisk som jeg plasserte i ps3

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 støtter ikke ntfs så man må bruke Fat32 når man tar backup ja.
    Men trenger ikke noe gammel windows, bare finn ut hvordan du skal formatere disken din til fat32. Finnes flere forskjellige programmer som kan gjøre dette hvis du ikke får det til i din windows versjon.

Når man skal sette ny HDD i PS3 er det ikke noe behov for å formatere den i en pc først da PS3n gjør alt selv. PS3 bruker uansett et helt annet filsystem enn fat og ntfs. Derfor klarer du heller ikke å hente noe ut av en PS3 disk hvis du kobler den til pc.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer ikke inn i recovery mode heller?

Step 1: Slå av konsollen.
    Step 2: Nå holder du power knappen inne (på konsollen, ikke kontrollen), systemet vil starte opp og slå seg av igjen.
    Step 3: Slipp power kanppen og trykk og hold inne power knappen en gang til, du vil høre 1 pip fulgt av 2 pip til.
    Step 4: Slipp power knappen og følg instrukjonene på skjermen. Du er nå i recovery mode.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Du kommer ikke inn i recovery mode heller?

Step 1: Slå av konsollen.
    Step 2: Nå holder du power knappen inne (på konsollen, ikke kontrollen), systemet vil starte opp og slå seg av igjen.
    Step 3: Slipp power kanppen og trykk og hold inne power knappen en gang til, du vil høre 1 pip fulgt av 2 pip til.
    Step 4: Slipp power knappen og følg instrukjonene på skjermen. Du er nå i recovery mode.

Nei, går ikke desverre. Skrur seg av etter 1 sek samme hva jeg gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale alle å ta sikkerhetskopi før dette skjer! Ikke veldig gøy å miste alle savegames og annet man måtte ha

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fult mulig å få ps3 til å fungere igjen uansett om det er YLOD, RSOD eller andre ting. Men for å gjøre dette selv så kreves det litt kunnskaper. Det er faktisk 2 måter å fixe YOLD på om man ikke kommer inn i recovery mode, men som sagt det kreves litt kunnskaper. Men ta det på reklamajson så får du kansje en ny. Å sikkerthetskopi er alltid lurt uansett hvilket system det skulle dreie seg om.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neccer
    Satt å spilte COD; Black Ops, Så plutselig pep ps3'n 3 ggr og skrudde seg av. Det samme skjer når jeg prøver å skru den på igjen. Skrur seg av med èn gang.
    Dekkes dette av garantien? Jeg kjøpte den på en Expert som er nedlagt. Hvor leverer jeg den isåfall?

Nøyaktig det samme skjedde med meg for to dager siden. Jeg spilte også black ops.. Det er mange som hevder at spillet ødelegger ps3'en og det er mange poster på black-ops-forum hvor folk mener spillet er grunnen til at dette skjedde med dem..

Jeg tror ikke det er spillet, heller en tilfeldighet (mange spiller BO), men man kan jo nesten begynne å lure etterhvert som flere og flere opplever det samme.
    Spillets mange bugs gjorde at jeg mange ganger måtte hard-resette Ps3'en da den låste seg under loading av map/game. Dette har også skjedd med andre jeg kjenner.

Uansett... jeg leverte min inn til Expert i går, og er forberedt på at dette kan ta sin tid..

Jeg hadde 60 Gb versjonen, så om jeg får ny, blir vel det en annen versjon antar jeg.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Nøyaktig det samme skjedde med meg for to dager siden. Jeg spilte også black ops.. Det er mange som hevder at spillet ødelegger ps3'en og det er mange poster på black-ops-forum hvor folk mener spillet er grunnen til at dette skjedde med dem..

Jeg tror ikke det er spillet, heller en tilfeldighet (mange spiller BO), men man kan jo nesten begynne å lure etterhvert som flere og flere opplever det samme.
    Spillets mange bugs gjorde at jeg mange ganger måtte hard-resette Ps3'en da den låste seg under loading av map/game. Dette har også skjedd med andre jeg kjenner.

Uansett... jeg leverte min inn til Expert i går, og er forberedt på at dette kan ta sin tid..

Jeg hadde 60 Gb versjonen, så om jeg får ny, blir vel det en annen versjon antar jeg.
    Det har låst seg hos meg alt for mange ganger, heldigvis så skal dette være fikset i updaten som kom i går. Om du hadde 60gb versjonen så får du nokk ny 60gb versjon, det fikk iaf en kompis av meg. Den lange ventetiden på rep hadde ikke jeg årka iaf, om min klikker vinkel så kjøper jeg heller en ny i mellomtiden hans maskin fikk feil for over 1 år siden vell å merke, så jeg tror ikke det har noe med spillet å gjøre igrunn :S
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Det har låst seg hos meg alt for mange ganger, heldigvis så skal dette være fikset i updaten som kom i går. Om du hadde 60gb versjonen så får du nokk ny 60gb versjon, det fikk iaf en kompis av meg. Den lange ventetiden på rep hadde ikke jeg årka iaf, om min klikker vinkel så kjøper jeg heller en ny i mellomtiden hans maskin fikk feil for over 1 år siden vell å merke, så jeg tror ikke det har noe med spillet å gjøre igrunn :S
    Ha ha ... skjebnens ironi.... bare timer før patchen som fikser den "ødeleggende freeze-bug'en" ble lansert, dør ps3'en min av nevnte bug?

Problemet er at spillet satt fast i maskinen, så om jeg får lånt meg en maskin, har jeg ikke BO. Lite aktuelt å gi Activision mer av mine penger for dette spillet :-) .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ja, de kan vel ikke bare uten videre gi deg en annen versjon enn 60gb.
    60gb versjonen har andre spesifikasjoner enn de nyere, som:
    * PS2 kompabilitet
    * Flere usb-porter
    * Innebygget minnekortleser

Regner med de nye slim talker SACD(?), som 60gb gjør.
    Om de features ovenfor er viktig, er leverandøren pliktig til å levere med tilsvarende spesifikasjoner.

Om du ikke bruker minnekortleseren, har nok med de usbportene som er på slim (ev kan bruke usbport) og du ikke spiller ps2 spill, kan du vel ta i mot en slim om du vil. Slim har jo større disker, men diskene kan man jo bytte i 60gb utgaven også.

Jeg tror slim bruker noe mindre strøm (mer effektiv cellprosessor tror jeg). Har lest en påstand om det før i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    * PS2 kompabilitet
    * Flere usb-porter

Om de features ovenfor er viktig, er leverandøren pliktig til å levere med tilsvarende spesifikasjoner.

Om du ikke bruker minnekortleseren, har nok med de usbportene som er på slim (ev kan bruke usbport) og du ikke spiller ps2 spill, kan du vel ta i mot en slim om du vil. Slim har jo større disker, men diskene kan man jo bytte i 60gb utgaven også.

Jeg tror slim bruker noe mindre strøm (mer effektiv cellprosessor tror jeg). Har lest en påstand om det før i alle fall.
    Kun 60GB utgaven støtter SACD.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    * PS2 kompabilitet
    * Flere usb-porter

Er usikker på om di nye takler Sacd, men det tror jeg ikke.. 60GB versjonen er faktisk noe for seg selv, syntest di andre konsollene skulle vert produsert med samme specs, og att di bare endret på HDD str og kabinett str.. Strømmbruk på Ps3'en er vell ikke noe som bryr di fleste heller vill jeg tro Savner faktisk flere USB porter på min 40gb, kunne gjerne vert noen på baksiden også. Minnekortleser hadde heller ikke vert domt.

Men du har nokk rett i att di ikke har lov å gi deg en annen konsoll siden di ikke har samme specs som GEN 1 har.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg, eller rettere sagt sønnen min, fikk dette problemet mens han spilte Little Big Planet 2. Det frøs, og nå får vi ikke slått på konsollen igjen. Vi har den første 60GB versjonen. Kan det være et problem med den på nye spill(ref Black Ops)?? Prøvde å ta ut harddisken for å prøve å få startet opp å få ut spillet, men det hjalp ikke.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black ops er vell ikke helt fikset likevel. Etter patchen småhakker det en god del, og ps3'en min låste seg totalt midt i spillet i går/natt. Er passelig livredd hver gang jeg skal gå fremm for å restarte i tilfelle den plutselig er DAU:shock:

Men, om spillet ikke kommer ut av ps3'en når dette skjer. Hva skjer med spillet når den har vert på rep? er jo litt domt att man skal bli uten spill i tilfelle man velger å kjøpe ny konsoll i mellomtiden. Activision får iaf ikke en krone mere av meg, håper di kompenserer oss med gratis maps i neste mnd pågrunn av det her. Og en ting til, blir min Prestige og fremmgang online på COD lagret på selve konsollen, eller hos Activision?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mjetry
    Jeg, eller rettere sagt sønnen min, fikk dette problemet mens han spilte Little Big Planet 2. Det frøs, og nå får vi ikke slått på konsollen igjen. Vi har den første 60GB versjonen. Kan det være et problem med den på nye spill(ref Black Ops)?? Prøvde å ta ut harddisken for å prøve å få startet opp å få ut spillet, men det hjalp ikke.
    Er nok ikke direkte nye spill som er problemet. Folk har truffet på ylod-problemet ganske lenge.
    Kommer litt ann på hvor mye maskina brukes etter hvor tidlig det kommer. De fleste jeg kjenner som har hatt 60gb har fått ylod. Noen har det tatt 2år til mens andre har det tatt 4år.
    En kammerat kjøpte maskin på release og fikk ylod 10min etter at han startet Black Ops som ble kjøpt på release. Han har spilt over snittet mye vil jeg si.
    Maskina hans fungerer som gull i dag takket være meg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Er nok ikke direkte nye spill som er problemet. Folk har truffet på ylod-problemet ganske lenge.
    Kommer litt ann på hvor mye maskina brukes etter hvor tidlig det kommer. De fleste jeg kjenner som har hatt 60gb har fått ylod. Noen har det tatt 2år til mens andre har det tatt 4år.
    En kammerat kjøpte maskin på release og fikk ylod 10min etter at han startet Black Ops som ble kjøpt på release. Han har spilt over snittet mye vil jeg si.
    Maskina hans fungerer som gull i dag takket være meg.
    Så det er mest vanlig på 60gb versjonen?

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg akkurat fått liv i min gamle PS3 40gb som fikk YLOD her i uka. Kjøpte meg en PS3 Slim versjon og trodde man bare kunne sette inn Hardisken fra den gamle. Det går ikke. Etter noe søking fant jeg video på Youtube og YLOD. Demonterte den gamle PS3,varmet opp kortet og la på ny kjølepasta. Nå startert dem opp igjen og jeg får tatt sikkerthetskopi. HUSK ta backup av PS3

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •